Onko täälä kukaan kokeillut lukkopolkimia sähkömaasturille? Kokemuksia?
Onko täälä kukaan kokeillut lukkopolkimia sähkömaasturille? Kokemuksia?
Itse luovuin lukoista sähkärin hankittua. Koska sähkärillä pystyy ajamaan tehokkaasti ilman lukkoja niin ajamiseen tuli aivan eri rentous kun ei tarvi enää pelätä miten päin ukko tulee alas jos fillarilla kaatuu eikä jalat lähdekään irti.
Jäykkäperäinen sähkömaasturi hakusalla lähinnä arkikäyttöön mutta jonkun verran helpoille maastoreiteillä retkeilyyn.
Rouvva tuntuu tehneen jo päätöksen Trekin Powerfly 5:stä. Tähän vaikuttaa ensisijaisesti ulkonäkö ja osaltaan saatavuus...
Onko jotain hyviä ehdotuksia nimenomaan tyylikkäästä kulkineesta?
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Meillä hallitus tilasi juuri edellisviikonloppuna Motocardista e-Vantagen vuoden 2018 "Special Editionin", eli käsittääkseni pyörän vuoden 2017 rungolla, mutta 2018 vuoden komponenteilla, eli tällaisen (yksi M-koko näyttäisi vielä olevan): https://bike.motocard.com/en/mountai...ck_orange.aspx
Kuva ja speksit eivät ymmärtääkseni pidä ihan paikkaansa, sillä tuossa "Special Editionissa" on internetsin perusteella tosiaan vuoden 2018 Revelation ja drop post. Kuva on joku sekasikiö vuoden 2017 pyörästä vuoden 2018 värityksellä. Ellei sitten Motocard ole tehnyt jotain frankenstein-pyörää.
Aika paljon noiden fillareiden konffis vaihtelee maasta riippuen. Kaupasta kun ostaa ja ottaa suoraan rivistä mukaansa, niin tietää mitä saa, muuten on sitten tuurista kiinni. Mutta sehän on osa viehätystä![]()
Kaks Mondrakeria mutta yhtään tyylikästä ei vielä ole tullu ehdotukseksi...no oli se eka
Mieluummin kotimaasta hän ostanee, niin on helpompi viedä moottoriremppaan.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Itse tilasin tuolta tuon..miellytti omaa silmääehkä vähän huono väritys daamille..Kokoonpanoon nähden hintakin tuntui sopivalta vaikka vanhempi malli onkin..myös satasen kalliimmalla viimevuoden mallia tarjolla
hieman tyyriimpiä nämä tuntus olevan suomen puolella..
https://www.rabe-bike.de/de/focus-bo...ckm-blue-2017/
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Moro,
Miten saan vaimolle myytyä sähköpyörän. Molemmat haluamme maastopyörän. Itse nimenomaan sähköisen. Syy: Ympärivuotinen käyttö (työmatkakäytössäkin vastatuulesta huolimatta), sekä pitemmät lenkit ja arkiasiointii (esim kaupassa käynti huonolla kelillä).
Itse hyötyisin myös, että rouvalla on sähkis. Voisimme silloin kenties heittää lenkkejä yhdessä yms. pitempiä lenkkejä. Lisäksi minun ei tarvitsi kärsiä "liian hitaasta vauhdista kunnon kehitykseen", koska molemmat voisivat käyttää esim. eri avustustasoja? Normipyörillä todennäköisesti yhteiset lenkit eivät minua juuri kehittäisi.
Saako sillä sähkömaastiksella kuntoiltua? Pitää ihan liian helppona sellaista sellaiseen "kuntopyöräilyyn"..
Tästähän löytyy ihan oma ketjunsa täältä.
Sähköpyörä ja kuntoilu
Mulla on kans tuo Trek PowerFly 5, kävin pitkän keskustelun maahantuojan kanssa mihin keulaa voisi vaihtaa. He ovat sitä mieltä, että siihen saisi laittaa VAIN 100mm keulan. Ajattelin tosiaan päivittää sen melko surkean keulan johonkin laadukkaaseen 120-130mm keulaan. Pyörä on muuten todella hyvä, mutta maastossa se on kyllä aika hankala ajettava. On vain vaikea uskoa, että ajettavuus menisi pilalle 120-130 keulalla.
Kyllä se vain pilalle menee, korkeintaan 10mm lisää, niin geometria toimii niin kuin pitää. Panosta tukevaan laatu keulaan, niin se on siinä.
Pääsin pari viikkoa sitten kokeilemaan tuollaista KTM Macina Freeze sähköläskiä ja olihan se niin mahtava peli, että itsellehän joku vastaavanlainen olisi saatava. Pyörien maailmassa aika noviisina olen kuitenkin törmännyt ongelmaan, että lähes kaikkia malleja tuntuu löytyvän aina maksimissaan L-kokoa. Olen n. 195cm pitkä joten saisi varmaankin olla numeroa isompaa. Pohdin myös luomuläskin ostoa ja sen sähköistystä, mutta eipä tuntunut tarjonta ihan kauheasti laajenevan luomuissakaan. Aika vähäisellä kokemuksella pelottaisi lähteä heti tilailemaan näitä ulkomailta, mutta onko se ainoa varteenotettava vaihtoehto? Budjetti on varmaan siinä ~3500e nurkilla.
Toivottavasti en ihan väärästä paikasta aloittanut tätä foorumiuraa.
https://www.bike-discount.de/en/buy/...m-n-red-760445
Tuosta 21” (xl) cube, olis oma valinta jos läskiä olisin ostamassa
Jännästi cubessa Mastodon mutta vain 177 mm akseli takana. Minkä kokoinen rengas tuohon mahtuu taakse?
Mulla oli Helkaman e-Fat vuoden verran. Takamoottori Pafang. Ei huonoa sanottavaa, 3000kilomtria tuli mittariin, eikä tarvinnut kuin ketjuja rasvalla. Akku piti pintansa loistavasti läpi vuoden. Nastarenkaiden hinta hirvitti ja ostin vaan eteen. (Halvin 130€kpl)
Saikos tohon isompia akkuja ja leveämpiä renkaita? Montako kilometriä tolla akulla (11ah) pystyi ajamaan, jos ihan kelviä pitkin ajaisi? Minkä valmistajan nastat ostit eteen? Osaatko verrata tota Bafangin moottoria Boschin CX Perfomanceen? Itseäkin alkanut fat pyörä kiinnostamaan mutta jotenkin Bafangista saanut huonon kuvan mutta onko tänä päivänä oikeasti noin??
Uskottava kai se on, pitää tutkia mikä olisi sitten vakiota parempi 100mm keula.
Nyt tarvis suosituksia/ehdotuksia jne kumpi ensimmäiseksi sähköpyöräksi... Valinnat trek superfly sport ja helkama xe10. Missä Oulun seudulla olisi xe10 koeajettavana. Trekkiä tänään käyty kokeilemassa ja kipinä iski heti. Nyt koko ilta selailtu tietoa nuiden kahden väliltä... Kaikki info ko. pyöristä ja bosch vs shimano moottoreista on tervetullutta, ei jaksa koko topikkia alkaa selaamaan..
https://ebike-mtb.com/en/the-best-emtb-motor/
Toi kannattaa lukea..
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Jos vaihtoehtoja ovat trek ja helkama niin ei tarvitse tuon enempää tietää kun voi suositella Trekkiä.
Lähetetty minun COL-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kirjanmerkit