HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 123 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 73 113 121 122 123 124 125 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.661 - 3.690 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

  1. #3661
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Työmatkatemmon säännöt?

    ^ Itsellä ei kuvamateriaalia löydy, mutta Flowssa (ja mahdollisesti Stravassa) näkyy nopeuteni ajanhetkellä, kun sähkövempele surautti ylämäessä heittämällä ohitseni. Ripauksen päälle neljäkymmentä oli vauhtia itselläni.
    Joo, nää on harvinaisempia yksittäisiä virittäjiä. Sattumoisin vielä tiedän tämän kyseisen ohittajan ja se vehje tosiaan kulkee.
    Tampereelle vaan koittaan, jos reisi riittää tätä vempelettä vastaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #3662
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    260
    On täällä todellisia betonireisiä kun ylämäessä on vauhtia reilut neljäkymmentä. Ei voi muuta kuin kadehtia. Kun kerran ohituspaikasta on digitaalista dokumentaatiota, niin olisi mukava tietää missä se ylämäki Tampereen seudulla on?

  3. #3663
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.044
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    ^ Itsellä ei kuvamateriaalia löydy, mutta Flowssa (ja mahdollisesti Stravassa) näkyy nopeuteni ajanhetkellä, kun sähkövempele surautti ylämäessä heittämällä ohitseni. Ripauksen päälle neljäkymmentä oli vauhtia itselläni.

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Todisteet tiskiin tai sitä ei ole tapahtunut.

  4. #3664
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Minua ei tietääkseni koskaan ole ohittanut sähkövempele lähes 50 km/h. Se ei johdu omasta ajonopeudestani, vaan todennäköisesti arviointikyvystä. Kun TMT:ssä sähköavusteinen yllättää, on helppo psyykata itsensä uskomaan tarina viritetystä tms. sähkömoposta. Totuus on todennäköisesti paljon arkisempi. Oma vauhti vaan ei riitä.
    Niin en tiedä onko se sitten virhearvio nopeudessa, jos GPS kello ranteessa näyttää 33km/h ja joku vetää lähes polkematta sähköläskillä ohi. Varmasti oli ihan laillinen, itse arvioin vaan nopeuteni väärin kellosta.

  5. #3665
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Työmatkatemmon säännöt?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Todisteet tiskiin tai sitä ei ole tapahtunut.
    Kuvamateriaalia ei tosiaan ole, mutta tässä näkyy kohta ja nopeus:



    Ripauksen alle neljäkyrsää vauhtia. Kyllä se vauhti kävi yli 40kmh
    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #3666
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin en tiedä onko se sitten virhearvio nopeudessa, jos GPS kello ranteessa näyttää 33km/h ja joku vetää lähes polkematta sähköläskillä ohi. Varmasti oli ihan laillinen, itse arvioin vaan nopeuteni väärin kellosta.
    Minä puhuin vain itsestäni, enkä tuollaisia tikitaaleja tmt:ssä vilkuile. En edes omista sellaista.

  7. #3667
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    260
    On Kanuuna kyllä nimensä mukainen jos tuossa kohdassa on tykittänyt tuota nopeutta. Ainakin jos tuo paikka näyttää samalta kuin GoogleMapsin kuvassa.

  8. #3668
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Työmatkatemmon säännöt?

    ^ Joo, kyllä ton jo mäeks voi laskee. Ja spyörä painoi ohi. Ei riitä reisi. Reeniä, reeniä.
    Saganiksi kutsuvat

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #3669
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Kovin pitkää matkaa ei kyllä peukkukaasulla se viritetty sähköläski mene viittäkymppiä, koska se syö akun aika haipakkaa. Jos vertauksen vuoksi tavallinen rajoitettu kestää maksiavustuksella ehkä 40km. Esim bultacossa jolla voi mennä kuuttakymppiä peukkukaasulla 50km on kolme kertaa isompi akku kuin keskimääräisessä ”viritetyssä”. Eli lyhyt laskutoimitus antaisi sellaisen 15km - 20km toimintasäteen näille TMT-tappion tuottajille. Siinä ei kyllä aamuruuhkassa ehdi kamalasti kiusata kanssa-ajajia ennenkuin joutuu lykkimään menopelinsä latautumaan työpaikan pihaan...

    Perussähköläski taas antaa tasaisella ja alamäessä normiluomulle edun takaisin ja vasta isossa ylämäessä saattaa luomumiehen jerkku vasta olla koetuksella (Kanuunalle tavissähkö häviää maalla, merellä ja ilmassa).

  10. #3670
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Samankaltainen kokemus itellä viime talvelta. Eli takuuvarmasti ukko veteli *polkematta* +25km/h meikäläisen luomuläskistä ohitse. Ohittajan nopeudesta ei käsitystä, mutta "heittämällä". Mistäkö tiedän? No kun vilkaisin mittaria ja oma kalibroitu Sigma näytti tilanteessa 26km/h. Eli peukkukaasulla mentiin ja muutenkin setuppia oli varmasti peukaloitu, koska eikös noita nyt pitäisi edes nimellisesti polkea, jotta avustus toimii?
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  11. #3671
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Minua ei tietääkseni koskaan ole ohittanut sähkövempele lähes 50 km/h. Se ei johdu omasta ajonopeudestani, vaan todennäköisesti arviointikyvystä. Kun TMT:ssä sähköavusteinen yllättää, on helppo psyykata itsensä uskomaan tarina viritetystä tms. sähkömoposta. Totuus on todennäköisesti paljon arkisempi. Oma vauhti vaan ei riitä.
    Minä olen ajanut kiinni sellaisen värkin. Vihdintien kelviä kulkee yksi sellainen kilvillä varustettu, jonka huippunopeus on kuskin mukaan 45 km/h. Syy miksi sain kiinni, oli että kehä I:n alituksessa on mutkia enemmän kuin laki sallii ja kaveri ei uskaltanut kantata niihin sitä vauhtia kuin allekirjoittanut. Seuraavalla suoralla olin jo sen verran lähellä, että vaikka meni täydellä teholla, ei tarvinut pitkään pusertaa että sai kiinni.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  12. #3672
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Minä olen ajanut kiinni sellaisen värkin. Vihdintien kelviä kulkee yksi sellainen kilvillä varustettu, jonka huippunopeus on kuskin mukaan 45 km/h. Syy miksi sain kiinni, oli että kehä I:n alituksessa on mutkia enemmän kuin laki sallii ja kaveri ei uskaltanut kantata niihin sitä vauhtia kuin allekirjoittanut. Seuraavalla suoralla olin jo sen verran lähellä, että vaikka meni täydellä teholla, ei tarvinut pitkään pusertaa että sai kiinni.
    Päivittäin tuota reittiä ajavana vaikea kuvitella tilannetta. Siis Kehä I:n alituksessa ja/tai tuota seuraavilla pätkillä.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  13. #3673
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Päivittäin tuota reittiä ajavana vaikea kuvitella tilannetta. Siis Kehä I:n alituksessa ja/tai tuota seuraavilla pätkillä.
    Siinä kun ollaan alitettu kehä I itäpuolella Vihdintietä, on risteys vasemmalle, joka on vieläpä kallistettu, koska siitä lähtee väylä myös ylös kehälle. Heti perään oikealle kaksi käännöstä, joiden välissä kehä I itään -rampin alitus eli siinä on hieman katvetta. Sen jälkeen on melkoisen suoraa aina Kaupintielle asti. Kun mietit vajaa 30 kg omapainoisen pyörän käsittelyä kovemmassa vauhdissa niin alat päästä jyvälle.

    Vähän samanlaista shikaania on myös länsipuolella; kaksi käännöstä vasemmalle, joista toiseen joudut ajamaan hieman sokkona ja heti perään oikealle käännös, jonka keskellä on n. 0.5 m korkea tönnäs, jossa on kuoppa ja poikittainen asfalttisauma. Varsin ikävä ajaa lujaa.

    Mutta juu, tämä tosiaan tapahtui itäpuolella. Halusin nähdä ajaako kaveri kilvillä vai ilman - niin kuin useat sellaisten omistajat.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  14. #3674
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Siinä kun ollaan alitettu kehä I itäpuolella Vihdintietä, on risteys vasemmalle, joka on vieläpä kallistettu, koska siitä lähtee väylä myös ylös kehälle. Heti perään oikealle kaksi käännöstä, joiden välissä kehä I itään -rampin alitus eli siinä on hieman katvetta. Sen jälkeen on melkoisen suoraa aina Kaupintielle asti. Kun mietit vajaa 30 kg omapainoisen pyörän käsittelyä kovemmassa vauhdissa niin alat päästä jyvälle.

    Vähän samanlaista shikaania on myös länsipuolella; kaksi käännöstä vasemmalle, joista toiseen joudut ajamaan hieman sokkona ja heti perään oikealle käännös, jonka keskellä on n. 0.5 m korkea tönnäs, jossa on kuoppa ja poikittainen asfalttisauma. Varsin ikävä ajaa lujaa.

    Mutta juu, tämä tosiaan tapahtui itäpuolella. Halusin nähdä ajaako kaveri kilvillä vai ilman - niin kuin useat sellaisten omistajat.
    No nyt tunnistan paikan.....
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  15. #3675
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Kiteyttikö Jarla työmatkatemmon syvimmän olemuksen toisen lajin kautta?

    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  16. #3676
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    85
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    ^ Joo, kyllä ton jo mäeks voi laskee. Ja spyörä painoi ohi. Ei riitä reisi. Reeniä, reeniä.
    Saganiksi kutsuvat

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ajan tuota samaa reittiä itse maastosähköpyörällä (laillisella varustuksella) sekä joskus cyclocrossilla ja tiedän että ainakin yksi sähkömaasturilla ajava vetää Ylöjärven ja Tampereen väliä kovaa kyytiä eli sähköllä yli 30km/h. Mistäkö tiedän? Ajanut pariin kertaa Teivon ohi ylämäkeen 30km/h kauran voimin ja samainen kaveri vetää moottori vinkuen "heittämällä" ohi.

    Tää tyyppi kyllä ajaa maastosähkärillä, en tiedä oliko läskirenkaat, mutta sähköläskistä ei ole kyse.

  17. #3677
    Mielenkiintoinen topikki. Itse aloittelevana pyöräilijänä ajan nyt työmatkaa ensimmäistä kesää (noin 10.7km siivu). Oma kunto oli alkuvaiheessa kuraa, ja kalustokin on kertaalleen kerennyt vaihtua hybridistä krossariin. Pätkä sisältää 4 liikennevalopysähdystä ja yhden tasoristeyksen. Mitä siihen tempoon tulee, niin keskari jää väkisinkin alle 25kmh näiden valojen takia, tuohon mahtuu vielä muutama melko voimakas nousu. Nyt näin kesäolosuhteissa menee normaali valopysähdyksillä semmonen 29min siivuun. En tiedä, mikä tässä on sellainen kultainen keskitie mutta joka aamu kun saavun työmaalle happirikkaassa aamusäässä olo on aina mahtava. Kirittäjiä on aika harvoin omalla työmatkareitillä.

  18. #3678
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    ^löydät varmasti tappion aiheen kun oikein paneudut asiaan. Tai sitten pelaat alkuperäisillä säännöillä jolloin voi jopa kertyä pisteitä

  19. #3679
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    ^^ Hommaa semmonen mittari joka pysähtyy kun pyörä pysähtyy niin saat keskinopeuden nousemaan
    +rajut jarrutukset ja nopeat kiihdytykset.
    Kilpailu on reilua jos molemmat ajaa kilpaa.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  20. #3680
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    ^^ Hommaa semmonen mittari joka pysähtyy kun pyörä pysähtyy niin saat keskinopeuden nousemaan
    +rajut jarrutukset ja nopeat kiihdytykset.
    Kilpailu on reilua jos molemmat ajaa kilpaa.
    TMT on vain ja ainoastaan kilpailua ja predestinoitua häviötä (tai sen varman tapahtumisen odotusta)
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  21. #3681
    Maurizio09 tsemppiä sulle. Tätä ei kannata ottaa ihan tosissaan, vaikka joillekin tämä on elämän ja kuoleman asia. Mun työmatkat menee aika vauhdikkaasti plussamaasturilla ja saa tulla kokeilemaan TMT:tä mun duunimatkalle

  22. #3682
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Luminarnia
    Viestit
    273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maurizio09 Katso viesti
    ...Kirittäjiä on aika harvoin omalla työmatkareitillä.
    ahaa, tämähän on melkein kun tilaus.

    Työmatkapyöräily tekee tosiaan jokapäivästä paremman. Tempoa tulee vedettyä kyllä ihan itsekseen, jos lähti vähän liian myöhään tai muuten vaan tulee kiireen tuntu. Jos on kotiin kiire ja ajaa reippaasti ja on pakottava tilanne mennä ohi jostain energiavajeen syövereissä kamppailevasta lenkkikuskista ei mulla kyllä iske kisa fiilis, vaan pikemminkin pistää vetämään päätä koipien väliin -anteeks en mä tahallani ohita, kato kukkia/lintu..

  23. #3683
    tempokisu Guest
    Jos mun ohitte pyrkii joku naispuolinen kuski niin kyllä mä sitten jaksan, en päästä piruvie ohi. ( mutta katson kyllä että minne sillä on matka ja käännyn toisaalle ....) muuten mulla ei ole työmatkalla kiire, ei sinne töihin varsinkaan ole mikään kiire...tosin mä katselen sivuilleni että onpas hienoja paatteja ja laineita...rikkaruohot ei kiinnosta. Viime tiistaina tosin huolestutti kun Motonetin edestä säntäsi jänis keskelle ajotietä noin iltapäiväneljän aikaan! pakko jäädä katsomaan että jänis pääsi turvallisesti lähimetsikköön...

  24. #3684
    Ei tässä mitään hätää Kuten todettua niin aloittelevana pyöräilijänä ei vielä tiedä tiedä sitä kultaista keskitietä. Itse asun sellaisella alueella jossa pyöräily ei hirveän suosittu laji ole niin siitä johtuen työmatkat saa kulkea melko yksin. Työmatka-ajossa en hae rahallista säästöä vaan hyötyliikuntaa ja sitä liikunnan tuomaa hyvää oloa.

  25. #3685
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maurizio09 Katso viesti
    ... liikunnan tuomaa hyvää oloa.
    ei,ei,ei.... TMT:llä ei ole tuon kanssa mitään tekoa Tärkeintä on yrittää välttää väistämätöntä tappiota.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  26. #3686
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    ei,ei,ei.... TMT:llä ei ole tuon kanssa mitään tekoa Tärkeintä on yrittää välttää väistämätöntä tappiota.
    Ja minä kun luulin, että tappion tuoma kärsimys piti maksimoida
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  27. #3687
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kivistö
    Viestit
    36
    Havaintoja: sähköpyörää on edelleen vaikea voittaa työmatkatemmossa..eikä se helpota että sille huutaa että otetaan kisa.

  28. #3688
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fragu Katso viesti
    Havaintoja: sähköpyörää on edelleen vaikea voittaa työmatkatemmossa..eikä se helpota että sille huutaa että otetaan kisa.
    Puhdas tappio jo kun luulee voittavansa jotain tmtssä.

  29. #3689
    tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fragu Katso viesti
    Havaintoja: sähköpyörää on edelleen vaikea voittaa työmatkatemmossa..eikä se helpota että sille huutaa että otetaan kisa.
    Jos mä olen ohittanu sähköpyöräilijän niin se kertoo että koko sähköpyörä on hyödytön. Mä olen nimittäin aika huonokuntoinen.

  30. #3690
    Huh! Nyt oli tappio lähellä.
    Ajelin rauhallista vauhtia hybridillä hiljaista pyörätietä ja jopa ohitinkin jonkun romupyöräilijän.
    Mutta seuraavien parin sadan metrin aikana ohitseni vilahti jopoilija ja 26 maasturoija. Pelastuin vaivaannuttavalta häpeältä ainoastaan siksi, etten ollut työmatkalla vaikka reitti olikin vastaava.

    Tulipahan kartoitettua vaaran paikat, niin osaa tositilanteessa olla valppaana.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •