GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 37 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

  1. #1081
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    232
    Täytyy myöntää että vähän harmittaa että tuli muutama viikko sitten laitettua tilaukseen Levo Comp, onhan tuossa YT:n Decoyssa selkeästi enemmän vastinetta rahoille.

    Se tärkein eli moottori on kuitenkin ilmeisesti Levossa parempi? Onko joku päässyt koittamaan Brosen Drive S Magia sekä Shimanon E8000:a, minkälaiset fiilikset jäi? Itse arvostaisin korkealle erityisesti mahdollisimman hiljaisen äänen.


  2. #1082
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Itsellä on kokemusta yhden lenkin verran Cannondalesta, jossa Boschin moottori. Eli En osaa suoraan vastata ylempään. Mutta kaiken netistä lukemani perusteella Spessu/Brose lienee paras, ainakin kun puhelinaplikaatio lasketaan mukaan. Eli jos moottori on tärkein, niin spessu on hyvä valinta. Spessu lienee myös yleiskäyttöä ajatellen paras. Decoy taitaa olla hieman enemmän alamäkiorientoitunut. Ja jos 2018 spessu oli the pyörä ja 2019 vielä parempi, niin voisi odottaa, että toisen sukupolven decoy kehittyy yhtä lailla. Eli aina on hyvä syy ja oikea aika vaihtaa pyörää

    Jos puhutaan "rahoille vastinetta"- mittarilla, niin spessu ei kyllä pärjää Canyonille, Vitukselle, eikä oikeastaan yhdellekään muulle merkille. Spessu on varmasti hyvä. Ja jos löytyy jälleenmyyjä pitäjästä, niin myös käytönaikainen takuu ja tuki pelaa.

    Ja tämä kaikki ihan netin perusteella ja IMO. Itse ajelen vielä 26" akustisella täpärillä, toistaiseksi.

  3. #1083
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti peippo Katso viesti
    Täytyy myöntää että vähän harmittaa että tuli muutama viikko sitten laitettua tilaukseen Levo Comp, onhan tuossa YT:n Decoyssa selkeästi enemmän vastinetta rahoille.

    Se tärkein eli moottori on kuitenkin ilmeisesti Levossa parempi? Onko joku päässyt koittamaan Brosen Drive S Magia sekä Shimanon E8000:a, minkälaiset fiilikset jäi? Itse arvostaisin korkealle erityisesti mahdollisimman hiljaisen äänen.
    Molemmilla olen ajanut, Brosella huomattavasti enemmän, koska oma valinta osui Brose koneiseen, mutta spessua en toki silti hankkinut. Brose on huomattavasti hiljaisempi ja luonnollisemman tuntuinen vedoltaan kuin Shimano..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  4. #1084
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Brose on hiljaisempi mutta tuosta luonnollisuudesta en olisi niinkään varma. Minusta Shimanon Trail moodi on parasta mitä löytyy tällä hetkellä mutta muitakin mielipiteitä ihan varmasti löytyy.

  5. #1085
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Brose on hiljaisempi mutta tuosta luonnollisuudesta en olisi niinkään varma. Minusta Shimanon Trail moodi on parasta mitä löytyy tällä hetkellä mutta muitakin mielipiteitä ihan varmasti löytyy.
    Lukaise tuo linkittämäni vertailu tuosta muutaman postauksen takaa..

    ..toki, luonnollisuuden tuntu on varmasti kovin perskohtainen juttu..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  6. #1086
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    106
    Siis ottaako joillakin Shimanon ääni korvaan? En itse ole ääntä edes noteerannut ja reilu 2000 ajettu.

  7. #1087
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Lukaise tuo linkittämäni vertailu tuosta muutaman postauksen takaa..

    ..toki, luonnollisuuden tuntu on varmasti kovin perskohtainen juttu..
    Kyllä Brose hyvä on, se on ihan selvä juttu ja sitä voi kyllä suositella kelle vain.

    Jos kysyjä hiljaisimman haluaa niin valinta on silloin se mutta tarjonta on tietääkseni turhan suppea sillä moottorilla. Bullsilla on tiedä pystyykö sen ominaisuuksia itse tuunaamaan mutta jos pystyy niin katselisin ennemmin sinne kuin Spessun suuntaan Brosen tarjonnasta.

  8. #1088
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Kyllä Brose hyvä on, se on ihan selvä juttu ja sitä voi kyllä suositella kelle vain.

    Jos kysyjä hiljaisimman haluaa niin valinta on silloin se mutta tarjonta on tietääkseni turhan suppea sillä moottorilla. Bullsilla on tiedä pystyykö sen ominaisuuksia itse tuunaamaan mutta jos pystyy niin katselisin ennemmin sinne kuin Spessun suuntaan Brosen tarjonnasta.
    Ei ole Bullsilla mobiili appia, mutta ite käytin paikallisella jälleenmyyjällä tietokoneen päässä, nii sai uudet softat ja olis saanu avustustasoja säädettyä jne..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  9. #1089
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Brose on hiljaisempi mutta tuosta luonnollisuudesta en olisi niinkään varma. Minusta Shimanon Trail moodi on parasta mitä löytyy tällä hetkellä mutta muitakin mielipiteitä ihan varmasti löytyy.
    Mulla on kyllä Shimanon E7000 sarjan moottori että ei suoraan verrannollinen E8000 sarjaan mutta en tiedä onko ominaisuus vai mikä mutta kun tulee esim sellaiseen notkoon ja siitä heti jyrkkä nousu niin avustus ei jotenkin kerkee mukaan ja toisaalta välillä tuntuu oikein jyrkissä paikoissa että vaikka kuinka pyörittää niin avustus loppuu kun antaa voimaa polkimille tarpeeks ite. Ei jotenkin tule järkevästi teho ulos pahoissa paikoissa.

  10. #1090
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Vaikka Trail aika yleispätevä onkin niin kaikkien tarpeet on niin kovin erilaisia joten kokemus siitä mikä on sopiva / riittävä avustus missäkin tilanteessa vaihtelee varmasti paljonkin. Varmasti säätämällä löytyy itselle se paras mahdollinen avustuksen taso.

    En ole tuolla moottorilla ajanut mutta en epäile etteikö siinäkin voima riittäisi käytännössä joka paikassa.

  11. #1091
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Brose (etenkin ei Mag S) on kyllä todella hiljainen vs. Shimano. Ja joidenkin mielestä myös luonnollisen tuntuinen kun avustus tulee niin hitaasti mukaan, ettei sen kytkeytymistä sen ansiosta kyllä huomaa.

    Itseä tämä lähinnä ärsytti, kun samasta syystä nopeasti pari polkaisua kivien välissä ei saanut vielä konetta kunnolla heräämään.. Mag S sitten eri juttu, kun siinä voi herkkyyttä/reagointinopeutta säätää. Shimanon Trail-taso on itselleni ollut todella mieluisa teknisemmässäkin ajossa - nopea reagoimaan ja helppo tehon annostelu.

    Mutta itse kyllä kernaasti ottaisin tuohon Shimanoon Brosen "ei Mag S" koneen äänitason. Ei tuo ininä nyt niin ihanaa kuunneltavaa tuossa e8000:ssa ole, etteikö sitä ilman voisi hyvin olla Etenkin korkeammilla kadensseilla äänitaso nousee kovemmaksi. Mutta kaikki on suhteellista - osa ei kiinnitä tuohon mitään huomiota..

  12. #1092
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    41
    E7000 meteli häviää hiekan tai lumen rapinaan eco/trail asetuksilla
    Puhtaalla asfaltilla tai pehmeällä polulla ei myöskään mielestäni pahasti äännä esim siten että muut ihmiset sitä juuri noteeraisivat.

    En missään nimessä pitäisi E7000n ääntä sellaisena että se vaikuttaisi ostopäätökseen.
    Vertailukohtaa tosin vain vanhempaan Boschiin.

    Kai sähköpyörästä vähän ääntä saa tullakin? 😁

  13. #1093
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    106
    Poluilla, kun pyrkii vauhtia pitämään yllä ja keskittyy oleelliseen, ei tuohon Shimanon pikku surinaan kyllä kiinnitä mitään huomiota. Siirtymillä sen kyllä kuulee, jos alkaa kuuntelemaan.

  14. #1094
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Juu ei se nyt mitään pahaa vinkunaa ole, mutta jos saisi valita, niin itse ottaisin ihan äänettömän. Yleensä siihen kiinnittää lähinnä siirtymillä huomiota kun junnaa sitä tasanopeutta.

    Mutta jos hiljaisinta haluaa, niin se "ei Mag S" Brose on kyllä ehdottomasti hiljaisin. Ja runko myös vaikuttaa ääneen - jotkut toimivat melkein kaikukoppina ja jotkut taas eivät.

  15. #1095
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    204
    Mondrakerin kuiturungossa shimano pitää karseaa meteliä. Bosch ja yamaha ajettu alurunkosissa läskeissä ja ne oli ihan mukavia jo ääneltään, ei ne äänettömiä ole mutta ei millään lailla häiritseviä. -18vuoden kuitu levo brosella on aikalailla kun luomupyörä, eli lähes äänetön.

  16. #1096
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Vanhat Levot on kyllä hiljaisia mutta uutta Levoa taidettiin F lehdessäkin moittia äänekkäästä surinasta. Oisko että kuiturunko toimisi jotenkin kaikukoppana..en tiedä.

  17. #1097
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    F lehden yksilöstä en tiedä, mutta ensimmäisten pyörien joukossa oli viallisia moottoreita, jotka pitivät ääntä.

  18. #1098
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Melko todennäköisesti testipyörä oli niitä viallisia, koska ei tuo 2019 Levon Mag S konekaan mikään mölypesäke ole, vaan jotakin vanhemman Brosen ja Shimanon väliltä.

    Ilmeisesti uudessa koneen magnesium kopassa oli suunnitteluvika jonkun laakeripesän osalta ja se lähti resonoimaan joissakin tapauksissa, jota sitten uuden Levon umpinainen alapäästä avoin vinoputki (jonka sisällä akku) vahvisti. Tällaisen juurisyyn paikallinen kauppias kertoi Spessun puolelta saaneensa.

  19. #1099
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Onkohan vika jo korjattu vai meneekö hamaan tulevaisuuteen ?

  20. #1100
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    On korjattu. Toki onhan se mahdollista, että jälleenmyyjältä löytyy viallinen alkupään versio varastosta. Luulen, että jos kone tuntuu äänekkäältä, siinä on vikaa. Mutta myyjä hoitaa tämän.

  21. #1101
    Josb DHmpaa tekee mieli; Verkkokauppa.com Outletissä Haibike XDURO Dwnhll 9.0, M-koko 5990€ ja nyt vielä tänään lisäale -20% Outlet-tuotteista.

  22. #1102
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Mulla on kyllä Shimanon E7000 sarjan moottori että ei suoraan verrannollinen E8000 sarjaan mutta en tiedä onko ominaisuus vai mikä mutta kun tulee esim sellaiseen notkoon ja siitä heti jyrkkä nousu niin avustus ei jotenkin kerkee mukaan ja toisaalta välillä tuntuu oikein jyrkissä paikoissa että vaikka kuinka pyörittää niin avustus loppuu kun antaa voimaa polkimille tarpeeks ite. Ei jotenkin tule järkevästi teho ulos pahoissa paikoissa.
    Olen huomannut saman ilmiön. Aika ärsyttävää oikeastaan.

  23. #1103
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Boost päälle ja tarpeeksi kadenssia niin kaikki ajamani moottorit ajattaa vaikka puuhun
    E7000 en tosin ole ajanut..

  24. #1104
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Boost päälle ja tarpeeksi kadenssia niin kaikki ajamani moottorit ajattaa vaikka puuhun
    E7000 en tosin ole ajanut..
    Tässä ei todellakaan toimi noin, en tiedä onko juuri korkea kadenssi se ongelma kun muutoin turbo tuntuu vetävän rajusti ihan kevyellä pyörityksellä, toisaalta tuntuu myös siltä että kun itse oikein runttaa niin avustus lakkaa..

    Pitäis kyllä päästä testaa jollain toisella moottorilla.

  25. #1105
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattim Katso viesti
    Olen huomannut saman ilmiön. Aika ärsyttävää oikeastaan.
    On kyllä, en edes uskalla yrittää samoista paikoista mistä luomulla olen päässyt. Oliko sulla kanssa E7000?

  26. #1106
    Paikallisessa liikkeessä tuli istahdettua tämän selkään ja tuntui heti omalta (18,5")
    Näin noviisina en osaa osista juuri sanoa, olisiko järkivalinta n. 3700e ? Tulisi ajettua melko sekalaisessa maastossa, enimmäkseen kuiten tasaisella (työmatka 10km) .
    Pitkäjouston heikkoudet ?

    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...olorCode=black

  27. #1107
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.711
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Tässä ei todellakaan toimi noin, en tiedä onko juuri korkea kadenssi se ongelma kun muutoin turbo tuntuu vetävän rajusti ihan kevyellä pyörityksellä, toisaalta tuntuu myös siltä että kun itse oikein runttaa niin avustus lakkaa..
    Riippuu varmaan siitä, miten olet avustukset säätänyt. Shimano nimenomaan vaatii jonkinverran kadenssia, jotta antaa sitä avustusta. Eli isolla vaihteella vääntäessä ei apuja tule.

    Ja siitä näytöstähän näkee paljonko apuja on päällä. Siis kasitonnisen näytöstä.

  28. #1108
    Ylläksellä tuli testattua sähköläskiä ja oli niiiin siistiä, että menee kyllä heti oma tilaukseen. Ihan nyyppä näissä eli kaikki suositukset tervetulleita. Oma fiilis tällä hetkellä, että täysjäykkä olis optimi talvikäyttöön?
    VapaaLiike muokkasi tätä : 01.04.2019 at 11.58 Syy: typo
    True men don't kill coyotes- RHCP

  29. #1109
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    helsinki
    Viestit
    410
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Vanhat Levot on kyllä hiljaisia mutta uutta Levoa taidettiin F lehdessäkin moittia äänekkäästä surinasta. Oisko että kuiturunko toimisi jotenkin kaikukoppana..en tiedä.
    Meillä oli viallinen moottori syksyn testipyörässä. Surisi todella kovaa, mutta syy ääntelyyn selvisi vasta kun saimme viattoman version testiin. Nyt on ajettu talvi toisella versiolla, eikä ole huomattu mitään eroa äänessä alu versus mag Brose. Meillä on omassa testikäytössä alurunkoinen Fantic alumoottorilla ja hiilikuiturunkoinen Levo magmoottorilla. Ensi viikolla painoon menevässä F-lehdessä 2/2019 on melko perusteellisesti tarinaa viidestä moottorista: Bosch Performance Line CX, Shimano Steps8000, Brose Drive-S Alu, Spessu 2.1 (Brose Drive-S mag) ja Yamaha PW-X.

  30. #1110
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.711
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VapaaLiike Katso viesti
    Ihan nyyppä näissä eli kaikki suositukset tervetulleita. Oma fiilis tällä hetkellä, että täysjäykkä olis optimi talvikäyttöön?
    Riippu millaista ajoa, mutta perus-kelviä tai ulkoiluväylää pitkin täysjäykällä pärjää varsin mukavasti. Umpimetsässä varsinkin kesällä täysjäykkä on melko karu peli, vaikka on paksut renkaatkin.

    Jäykkä on myös huoltovapain konstruktio.

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 14.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 22.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 14.02.2015, 00.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •