ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 115 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.421 - 3.450 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #3421
    Näillä uudenmaan teillä voi kyllä halutakin. Tilasin 32 mm GP5000 TL renkaat. Jos vaikka säästyisi käärmeenpuremilta. Toki pärjää 25 ja jopa alle jos on tarvis.

  2. #3422
    Hiili-Graili himottaisi, toimiiko hyvin maantiellä? Minkälainen geo verrattuna Canyonin maantiepyöriin? Tulisi soratie-maantie-triathlon-brevet käyttöön.

  3. #3423
    Tuota en tiedä, mutta itse otin Ultimaten kaveriksi Inflite CF ja voi olla että menee Ultimate myyntiin ja ajan kaikki ajot Inflitellä.

  4. #3424
    Onkos kellään hyvää käsitystä siitä, miten leveät renkaat menee nykymallin Inflite AL:ään? Onko esim 40 mm jo liikaa takana? Edessä vaikuttaa tilaa olevan, takana vähän naftimmin...

  5. #3425
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Superflyer Katso viesti
    Onkos kellään hyvää käsitystä siitä, miten leveät renkaat menee nykymallin Inflite AL:ään? Onko esim 40 mm jo liikaa takana? Edessä vaikuttaa tilaa olevan, takana vähän naftimmin...
    Jos et muuta vahvistusta saa niin ainakin vanhempi runko hyväksyy ilman ongelmia 40mm Panaracer gravel kingit Dt swiss R23 kiekoilla. Luulisi etteivät nykymuodin mukaan ainakaan kaventaneet rengastilaa.

  6. #3426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Jos et muuta vahvistusta saa niin ainakin vanhempi runko hyväksyy ilman ongelmia 40mm Panaracer gravel kingit Dt swiss R23 kiekoilla. Luulisi etteivät nykymuodin mukaan ainakaan kaventaneet rengastilaa.
    Niin mäkin olisin luullut, mutta ilmeisesti niin ei ole asian laita koska uusi Inflite on suunniteltu kisapyöräksi jolla ajetaan uci:n määräämillä max 33 renkailla...

    "...it really won't take wider tyres – I tried. I fitted a set of 40mm tyres to test and the front cleared, the rear didn't, with the tyre rubbing against the chainstay."

    https://road.cc/content/review/24877...al-slx-60-race

  7. #3427
    Kiitos taas kommenteista. CF7.0 on varmasti hintansa arvoinen ja tosiaan 105 osasarja varmasti täysin riittävä. Kai noilla Mavic Aksium kiekoilla alkuun pääsee?

    Tuo rengaspointti on itseasiassa ihan hyvä, mutta 500€ levyjarruista tuntuu aika kovalle lisälle. Toisaalta, jos levyjarrut haluaa niin CF SL 7.0 DISC on saman hintainen kuin CF8.0 (1899€)... 28mm rengas olisi kyllä hyvä mahtua kun teiden kunto täällä on mitä on. Levyjarruliset CF SL mallit tuleekin näköjään vakiona 28mm kumeilla ja vannejarrulliset CF 25mm renkailla. CF 8.0 2019 mallisen jarrut Ultegra BR-R8000 , joka Shimanon mukaan sallii 28C renkaan (https://bike.shimano.com/en-US/produ.../BR-R8000.html) "Wider clearance with larger tire sizes". Eli näihin mahtunee 28mm kumi väljemmin kuin vanhoihin Ultegroihin 6700/6800 ,joille Shimano ilmoittaa max kooksi 25C. Ilmeisesti myös 105 vannejarruihin mahtuu 28mm rengas?

  8. #3428
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Niin mäkin olisin luullut, mutta ilmeisesti niin ei ole asian laita koska uusi Inflite on suunniteltu kisapyöräksi jolla ajetaan uci:n määräämillä max 33 renkailla...

    "...it really won't take wider tyres – I tried. I fitted a set of 40mm tyres to test and the front cleared, the rear didn't, with the tyre rubbing against the chainstay."

    https://road.cc/content/review/24877...al-slx-60-race
    Kiitokset! Tosiaan, Inflite on nykyään puhtaasti cyclocross-kisavehje, joten leveämmät renkaat eivät ole olleet suunnittelussa pääasiassa. Tosin veikkaan, että jotkut 40mm renkaat saattavat jopa mahtua kuviointinsa puolesta, mutta en kyllä uskalla lähteä kokeilemaan. Onhan noita kokoja nykyään jos jonkinlaista alle 40mm:stä, joten pähkäiltävää rengasvalinnan osalta vielä riittää...

  9. #3429
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    9
    Kaksi kesää fillaroitu satunnaisesti työmatkaa (20 km) ja viikonloppuajelua Feltin hybridillä, ja tällä viikolla tuli tilattua Canyonin Endurace Al Disc 7.0 josko tuosta saisi vähän lisäpontta vielä harrastamiseen. Toimitus tehtaalta pitäisi tapahtua vielä tänään, katsotaan millainen peli tulee mutta arvostelujen perusteella pitäisi olla kyllä hintaan nähden hyvä vehjes.

    Onko tuo kokoamisprosessi kuinka haastava amatöörille? Ilmeisesti hyvät ohjeet pitäisi olla mukana, mutta olisi mukava jos pyörä ei hajoa alle jossain 60km/h alamäkivauhdeissa

  10. #3430
    Ei ole mitenkään vaikea. Muutama ruuvi ja momenttiavain tulee mukaan.
    Sitten eturengas kiinni ja baanalle!

  11. #3431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sville Katso viesti
    Kaksi kesää fillaroitu satunnaisesti työmatkaa (20 km) ja viikonloppuajelua Feltin hybridillä, ja tällä viikolla tuli tilattua Canyonin Endurace Al Disc 7.0 josko tuosta saisi vähän lisäpontta vielä harrastamiseen. Toimitus tehtaalta pitäisi tapahtua vielä tänään, katsotaan millainen peli tulee mutta arvostelujen perusteella pitäisi olla kyllä hintaan nähden hyvä vehjes.

    Onko tuo kokoamisprosessi kuinka haastava amatöörille? Ilmeisesti hyvät ohjeet pitäisi olla mukana, mutta olisi mukava jos pyörä ei hajoa alle jossain 60km/h alamäkivauhdeissa
    Nopea toimitus, jos tällä viikolla tilasit ja nyt jo pitäisi saapua? Tuleeko toimitus kotiin vai haetaanko postista? Tuo kokoamisprosessi kiinnostaa itseäkin, koska en valitettavasti mikään kätevin seppä ole=/ Toinen asia mikä askarruttanut, että miten näissä tarve ensihuollolle / missä se teetetään?

    Kerro ihmeessä kokemuksia pyörästä mahd. pian!

  12. #3432
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Nopea toimitus, jos tällä viikolla tilasit ja nyt jo pitäisi saapua? Tuleeko toimitus kotiin vai haetaanko postista? Tuo kokoamisprosessi kiinnostaa itseäkin, koska en valitettavasti mikään kätevin seppä ole=/ Toinen asia mikä askarruttanut, että miten näissä tarve ensihuollolle / missä se teetetään?

    Kerro ihmeessä kokemuksia pyörästä mahd. pian!
    Tarkennusta siis että pyörän pitäisi lähteä tehtaalta vielä tänään UPS:llä kohti Suomea, mahtaako olla sitten ensi vai seuraavalla viikolla perillä Pidetään ajan tasalla!

  13. #3433
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Todennäköisesti tulee ensi viikolla, itselle tuli syksyllä lähetysilmoitus maanantaina ja pyörä tuotiin kotiovelle torstaina.

  14. #3434
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Laittelin kanssa tuon S-kokoisena tilaukseen. Sivuilla lukeva 13-18.5 vaihtui tilausvahvistuksessa 30.9-4.10. Chatissä sanottiin, että tilausvahvistuksen aikataulu olisi lähempänä totuutta, muttei luultavasti menisi Syyskuulle
    Tuli vaihdettua tuon toimitusajan takia Ultimaten tilaus Enduraceen. Taitaa olla Saksassa vähän ruuhkaa, kun seurantasivun toimitusaika on 18.03.2019 - 22.03.2019, mutta ei ole pyörä vielä liikahtanut. Eipä tuolla onneksi ole kiire, kun ei ole vielä kesäkään

  15. #3435
    Ylenpänä keskustelluista rengasleveyksistä. Mittasin juuri lenkin jälkeen paljonko noissa on tilaa.
    Inflite CF on 55 mm leveyttä nappuloiden kohdalla (orkkis 33 mm renkaan).
    Grail AL - XS eli 650b renkain - vastaavasti 60 mm tilaa. Ei varmaan samaa 700 renkaalla.
    Molemmissa mitattu takana ja edessä tilaa vaikka hurumykky

  16. #3436
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    9
    Eli pyörä tilattu tiistaina, tänään tuli viestiä että pyörä on lähetetty ja UPS:n seurannan mukaan perillä ensi keskiviikkona. Täytyy sanoa että aika nopeeta touhua, nyt täytyy toivoa että briteistä tilatut polkimet ehtii perille ennen pyörää

  17. #3437
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Ylenpänä keskustelluista rengasleveyksistä. Mittasin juuri lenkin jälkeen paljonko noissa on tilaa.
    Inflite CF on 55 mm leveyttä nappuloiden kohdalla (orkkis 33 mm renkaan).
    Grail AL - XS eli 650b renkain - vastaavasti 60 mm tilaa. Ei varmaan samaa 700 renkaalla.
    Molemmissa mitattu takana ja edessä tilaa vaikka hurumykky
    Itse mittasin tönärillä leveyden Inflite AL:n chainstaysta ja sain reiän leveydeksi noin 47 milliä. Eli hirveän leveitä renkaita ei tuonne ainakaan mahdu.

  18. #3438
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sville Katso viesti
    Eli pyörä tilattu tiistaina, tänään tuli viestiä että pyörä on lähetetty ja UPS:n seurannan mukaan perillä ensi keskiviikkona. Täytyy sanoa että aika nopeeta touhua, nyt täytyy toivoa että briteistä tilatut polkimet ehtii perille ennen pyörää
    Joko tuli perille pyörä?

    Itse arvon tässä nyt tuon AL Disc ja CF -mallien välillä. Hiilikuiturunko houkuttaisi. Kuinka herkkä tälläinen nykyaikainen hiilarirunko on kolhuille?
    Miten näissä tosiaan huollot? Tarvitseeko muutaman sadan kilsan jälkeen käyttää / lähettää ensihuoltoon johonkin?

  19. #3439
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Mitä ensihuollossa tehdään? Tarkistetaan säädöt ja se, että kaikki on momentissa?
    Kerran kun käyttää kunnon molenttiavainta, niin ei ole tarvetta tsekata ihan hetkeen.
    Jos kaikki toimii, niin ensihuolto fillariin on turhaa


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #3440
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Mahtaako ensihuollon yksi keskeisin tarkistus olla vanteiden suoruus. Jos uudet vanteen hakevat vielä paikkansa ensimmäisillä kilometreillä.
    Itse vein Enduracen ensihuoltoon joskus 300 km kohdalla. Muuten vien huoltoon joskus vanteiden rihtaukseen ja keskiön vaihtoon.

    En ole ajanut Endurace AL:ää, mutta Giant TCX SLR 2 Cyclossani on allumiini runko ja hiilikuituhaarukka ja siihen verrattuna Endurace CF vaimentaa enemmän tien tärinää ja on mukavampi
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

  21. #3441
    Kyllä se taitaa tuohon CF malliin (vannejarruilla) kallistua. Nyt pitäisi vielä arpoa koko. Mitat 188cm ja sisämitta 92-93cm. Sivuston laskuri antaa XL -kokoa, mutta hieman pelkään että se on liian iso. Canyonin aspan mukaan sekä L että XL sopivat. Nykyinen pyörä on Trekin 60cm rungolla H2 geolla ja se on tuntunut aina hieman liian isolle / ohjaamo liian pitkälle . Mitä geomittoja olisi oleellista verrata nyt, ns. reach -mittaa? Trekin reach taulukon mukaan 395, joka olisi sama kuin Endurance CF XL -koossa. Tämä puoltaisi kallistumista L-kokoon.

  22. #3442
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    337
    Mulla on Endurace CF 9.0 SL vm-15 ja liki samat mitat 188 ja 91 inseam. Samaa pähkin tuolloin itsekin ja päädyin tuohon XL kokoon.
    Ei se liian iso ole, mutta seuraavan otan kyllä L koossa, mikäli suhteet pysyy samoina.
    Satulan jousto taitaa olla nyt alarajoilla, joten pienemmästä olisi tässä enemmän iloa.

  23. #3443
    Hei, onko kokemuksia canyon Endurace WMN CF SL maantiepyörästä kokoa 3xs? Pyörän vannekoko on 650B, eli normaalia pienempi. Miten rengaskoko vaikuttaa vauhtiin ja muutenkin käytännössä...? Jäänkö muiden jalkoihin

  24. #3444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Kyllä se taitaa tuohon CF malliin (vannejarruilla) kallistua. Nyt pitäisi vielä arpoa koko. Mitat 188cm ja sisämitta 92-93cm. Sivuston laskuri antaa XL -kokoa, mutta hieman pelkään että se on liian iso. Canyonin aspan mukaan sekä L että XL sopivat. Nykyinen pyörä on Trekin 60cm rungolla H2 geolla ja se on tuntunut aina hieman liian isolle / ohjaamo liian pitkälle . Mitä geomittoja olisi oleellista verrata nyt, ns. reach -mittaa? Trekin reach taulukon mukaan 395, joka olisi sama kuin Endurance CF XL -koossa. Tämä puoltaisi kallistumista L-kokoon.
    Olen aika tarkkaan saman kokoinen ja ajelen XL-kokoisella Enduracella. Stemmiä lyhensin sentillä. Ehkä L:kin menisi. Siihen saisi vähän sporttisemman ajoasennon. Nyt mulla on stemmi aivan alimmassa kohdassaan.

  25. #3445
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Inkaliina Katso viesti
    Hei, onko kokemuksia canyon Endurace WMN CF SL maantiepyörästä kokoa 3xs? Pyörän vannekoko on 650B, eli normaalia pienempi. Miten rengaskoko vaikuttaa vauhtiin ja muutenkin käytännössä...? Jäänkö muiden jalkoihin
    Tässä artikkelissa
    https://road.cc/content/feature/1719...est-650b-bikes

    sanotaan näin:
    The combination of a 650B wheel's 584mm rim and a tyre width of between 30 and 50mm gives about the same overall wheel size as a regular 700C rim and 25mm tyre, so the rolling speed and handling characteristics will be similar to a regular road bike.

    Eli varsinkin vähän muhkuimmilla kumeilla ero tasoittuu tai poistuu.

  26. #3446
    Puolisolla on Grail AL 650 renkain. Ei ainakaan huomattavaa eroa. Ihan teoreettisesti eroa on jonkin verran mutta yhtään testiä en ole vielä nähnyt.
    Pieneen pyörään 650 renkaat sopivat mielestäni erittäin paljon paremmin kuin isot. 3XS on jo niin pieni, että siihen sopii ehottomasti 650 paremmin. Muuten ei saa ohjaustankoa edes tarpeeksi alas.

  27. #3447
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Olen aika tarkkaan saman kokoinen ja ajelen XL-kokoisella Enduracella. Stemmiä lyhensin sentillä. Ehkä L:kin menisi. Siihen saisi vähän sporttisemman ajoasennon. Nyt mulla on stemmi aivan alimmassa kohdassaan.
    Aika rajoilla tuo koko kyllä siis ilmeisesti on. Jos päätyisi kalliimpaan Endurance CF SL levyjarrulliseen, niin se olisi selkeästi L -koko (eri geo). Levyjarrut yhä vain askarruttaa, että kannattaako niistä maksaa. Tulevaisuudessa toki varmasti siirtymä aina vain enemmän levyjarrullisiin, kuten nähty muissakin pyörätyypeissä. Mikä Endurance malli sulla on (ihan mielenkiinnosta vain)?

  28. #3448
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hillman Katso viesti
    Edustan selkeästi tuoreempaa ikäluokkaa, (VAIN vähän yli 40), mutta toivottavasti tämäkin mielipiden on jonkin arvoinen...

    Itselläni viime kesänä ostettu Ultimate CF SL Disc 8.0. Mekaanisilla Ultegroilla ja levyjarruilla siis.

    Huippupyörä, eikä sinänsä valittamista, mutta kahta asiaa pohdin aina silloin tällöin ajaessa:
    * perhana, olisi pitänyt ottaa sähkövaihteet
    * onneksi otin levyjarrut

    ei mulla muuta
    Eli levyt on hintansa arvoiset mielestäsi maantiekäytössäkin?

  29. #3449
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Inkaliina Katso viesti
    Hei, onko kokemuksia canyon Endurace WMN CF SL maantiepyörästä kokoa 3xs? Pyörän vannekoko on 650B, eli normaalia pienempi. Miten rengaskoko vaikuttaa vauhtiin ja muutenkin käytännössä...? Jäänkö muiden jalkoihin
    Vaimolle hiukan mietitty tuota Endurace WMN:a, koko varmaankin olisi 2xs, ei niinkään arveluta rengaskoon vaikutus vauhtiin vaan tämän koon maantierenkaiden rajoitettu valikoima. Harkittu myös "miesten" Enduracea, pitää vielä noita mittoja pähkäillä.

  30. #3450
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Ensimmäinen Canyon maantiepyörä viittä vailla tilauksessa. Pyöräksi on valikoitunut tämä https://www.canyon.com/fi-fi/road/en...c-8-0-di2.html . Koko XL. Tonni lisää niin saisi kuitukiekot, paino sama? Ei taida olla järkeä tuossa päivityksessä seuraavaksi kalliimpaan. Edellinen pyörä oli s-works tarmac 61 cm, joka lähti eteenpäin. Oli inasen pieni ja kova. Canyonilla haetaan vähän mukavuutaa lenkkeihin ja mahdollisuutta poiketa myös hiekkateille.
    Alkuun oli ajatus laittaa BMC:n Roadmachine, mutta hintaa karkaa vastaavilla osilla liian korkeaksi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •