ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 83 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #2461
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Hieno juttu että väliaikainen keula järjestyi jotta rälläys pääsee jatkumaan.
    Tuliko samanlainen keula tilalle?

  2. #2462
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Ei ole tietoa mikä siinä nyt on, väri on kuulemma vaihtunut.

  3. #2463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Kaverin puolesta jouruilen keulan statustietoja : Keula lähti Ameriikkaan tutkittavaksi ja Suvalasta väliaikainen keula siksi aikaa että tapaus saadaan käsiteltyä. Hieno juttu että väliaikainen keula järjestyi jotta rälläys pääsee jatkumaan. Sitten joskus jatkan juoruamista kun tuomion kello on soinut tuolla kaukana lännessä.
    Onneksi ei käynyt pahemmin. Oliko keulaan tullut aikaisemmin osumaa/kaaduttu?

  4. #2464
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Onneksi ei käynyt pahemmin. Oliko keulaan tullut aikaisemmin osumaa/kaaduttu?
    Ei ollut aikaisempia kolhuja. Pyörällä ei oltu ajettu kuin palttiarallaa 500km ennen tuhoa.

  5. #2465
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Pikakysymys:

    Farley 5 2016, onko keulaputki suora vai 1,5" tapered?

    Trekin sivuilta: Ohjainlaakeri FSA IS-2, E2, sealed alloy cartridge

    Tuosta en saanut selkoa



    Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

  6. #2466
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Itellä sama 'ongelma', blutossa ahtaus Barbegazilla. Pihi ja köyhä kun olen niin aion katkaista tuon Bluton välituen pois ja teen jyrsimellä lukittavat clämpit alaputkiin - niihin sitten voi tehdä vaikka rosteritangosta korvaavan tuen tuohon väliin. Mastodonille en näe mitään tarvetta kun olen Blutoon ihan tyytyväinen ja toisaalta tuo Mastodon on ollut niin vähän aikaa markkinoilla ettei siitä ole esim talvikokemuksia ollenkaan. Bluto toimi talvellakin mainiosti kun öljyt on vaihdettu liukkaampiin ja vaseliinit pakkasenkestäviin.
    Jokohan saadaan lukea kuinka projekti on edennyt? Huomioonottaen homman vaativuus, kiinnostaa varsinkin lopputulos ja toimivuus.

  7. #2467
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Jokohan saadaan lukea kuinka projekti on edennyt? Huomioonottaen homman vaativuus, kiinnostaa varsinkin lopputulos ja toimivuus.
    Ei saada lukea , uhoamiseksi jäi ainakin toistaiseksi. Kakkostyön kiireiden vuoksi siirsin myöhemmäksi - motivaatiokin tuohon väheni kun työmatka pyörällä piteni 24 km per suunta ja Hodag rullaavuutensa vuoksi vei voiton. Eipä ole leveämpää takanakkiakaan enää kaivannut.

  8. #2468
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Juoruan tuosta kaverin F5:n hajonneesta hiilikuitukeulasta sen verran ettei Trekiltä ole kuulunut pihaustakaan ja kohta on mennyt jo kolme kuukautta....

  9. #2469
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Ei saada lukea , uhoamiseksi jäi ainakin toistaiseksi. Kakkostyön kiireiden vuoksi siirsin myöhemmäksi - motivaatiokin tuohon väheni kun työmatka pyörällä piteni 24 km per suunta ja Hodag rullaavuutensa vuoksi vei voiton. Eipä ole leveämpää takanakkiakaan enää kaivannut.
    Taannoin taas yhtä Rokkarin keulaa huolsin, ei tosin ollut Bluto vaan Recon ja huomiota kiinnitti se kun jalat ei olleet edes ulkomuodoltaan pyöreät vaan jonkinlaista muotoa siinä oli. Ei ole mikään alkuunkaan suoraviivainen homma tehdä clamppeja niihin. Ja seinämävahvuuskin vaikutti niin ohuelta ettei paljoa voi puristella.

    Jos jotain muuta työtä on tarjolla, josta vielä maksetaankin, on valmiin keulan, vaikka Mastodonin, osto aika kilpailukykyinen vaihtoehto ajatellen hommaan menevää aikaa sekä väkisinkin jonkun verran epävarmaa lopputulosta.

  10. #2470
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Taannoin taas yhtä Rokkarin keulaa huolsin, ei tosin ollut Bluto vaan Recon ja huomiota kiinnitti se kun jalat ei olleet edes ulkomuodoltaan pyöreät vaan jonkinlaista muotoa siinä oli. Ei ole mikään alkuunkaan suoraviivainen homma tehdä clamppeja niihin. Ja seinämävahvuuskin vaikutti niin ohuelta ettei paljoa voi puristella.

    Jos jotain muuta työtä on tarjolla, josta vielä maksetaankin, on valmiin keulan, vaikka Mastodonin, osto aika kilpailukykyinen vaihtoehto ajatellen hommaan menevää aikaa sekä väkisinkin jonkun verran epävarmaa lopputulosta.
    Olet täysin oikeassa, tuohon on hankala lisätä mitään. Ohuet on nuo seinämävahvuudet ja ne joutuisi vielä sorvissa ohentamaan pyöreäksi ennenkuin clamppi siihen tiukasti puristuisi. Näillä nyt mennään, Blutoa sen verran päivitin että laitoin siihen sen charger2 (?) patruunan: En todellakaan ole jousituksen asiantuntija tai mikään polkuraketti mutta jopa minä huomasin että keula parani selvästi. Nyt vaan ajellaan ja pidetään pyörä kunnossa . Ja eihän se Mastodon mahoton ole hankkia jos leveämpää rengasta alkaa taas haluttamaan.

  11. #2471
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Juoruan tuosta kaverin F5:n hajonneesta hiilikuitukeulasta sen verran ettei Trekiltä ole kuulunut pihaustakaan ja kohta on mennyt jo kolme kuukautta....
    Onko asiakas ollut yhtään aktiivinen ja jälleen myyjä? Useta takuu runkoja minulle ja tutuille on tullut Trekiltä alta 2 viikon ja eri jälleenmyyjien kautta.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #2472
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    131

    TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

    Vähän tulee sama mieleen, että parivaljakko asiakas-myyjä ei ole altiivinen.

    Mä olen ollut itse (kuluttajana) yhteydessä Trekin (Nordic) asiakaspalveluun ja varsin nopeasti on tullut vastauksia. Siis muutamassa päivässä, ellei jo samana pvnä.

    Niillä on kyllä tikettijärjestelmä, joten sen viestin ei pitäisi ”unohtua” kuten spostin helposti käy...


    Moblile mail, tyops apoliged.

  13. #2473
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Farley ex8 ollut nyt ajossa 6kk.
    Takaiskari alkanu ulospäin tullessaan kolahtamaan, olisiko huollon paikka? Nivelet tarkistettu ja niistä kolahtelu ei johdu.
    Voimansiirto rutisee. Ketju, takapakka uusia joten vaihtajan rissat, eturatas tai keskiö syynä. Onko muilla samoja kokemuksia tahi varmaa tietoa? Eturatas vaihtuu vklp aikana teräksiseen kylläkin.

    Onkos kampien akseli yhteensopiva Shimanon 24 hollowtech keskiöiden kanssa mikäli menee vaihtoon?

  14. #2474
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Mulla vähän lonksui niin tuli takuuseen EX9:n uusi runko. Olisin mieluummin pitänyt vanhan mattamustan, mutta toisaalta uusi on uusi.

  15. #2475
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    425
    Ihmettelen sitä että Farley 5 maksaa muutaman satasen enemmän kuin esim. Kona Wo, jossa kuitenkin on parempi vaihtaja ja vivut. Maksaakohan siinä merkki enemmän?

  16. #2476
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    110
    Mun eeäks8:n keskiö alkoi naksuttamaan muistaakseni 150km paikkeilla (saattoi olla vähemmänkin) aina ylämäkeen tai enempi painolla runtatessa. Ei auttanut kiristys mitään, syynä keskiölaakerin pesä koneistettu yli toleranssin.

    Homma korjaantui jälleenmyyjän huollon tutkimusten ja TREK:n kanssa oikein mallikkaasti ja tuli ymmärtääkseni aika kaukaa uusi runkokolmio ja nipussa myös uusi takahaarukka

    Ja isoimmat pisteet jälleenmyyjälle, jolta en edes ostanut ko. pyörää ja nykyään pyörä huolletaan siellä ja kauniimmalle puoliskolle löytyi nätti Roscoe samaisesta paikasta

    Lähetetty minun S60 laitteesta Tapatalkilla

  17. #2477
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Tuttua Trekin laatua. Hyviä pelejä ajaa ja takuu säätöä riittää, mutta aina tulee uutta ja suht nopeasti alle.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  18. #2478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti STN Katso viesti
    Ihmettelen sitä että Farley 5 maksaa muutaman satasen enemmän kuin esim. Kona Wo, jossa kuitenkin on parempi vaihtaja ja vivut. Maksaakohan siinä merkki enemmän?
    Kiinnostava kysymys.

  19. #2479
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    51
    Olisiko jollain kertoa nopeasti, mitä eroa vuoden 2018 ja 2019 Farley 5:ssa on? Väri, mutta entäs muuta? Kannattaako ottaa tuo 2019 jos 2018 löytyy vähän halvemmalla?
    Kiitos!

  20. #2480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Putte2 Katso viesti
    Olisiko jollain kertoa nopeasti, mitä eroa vuoden 2018 ja 2019 Farley 5:ssa on? Väri, mutta entäs muuta? Kannattaako ottaa tuo 2019 jos 2018 löytyy vähän halvemmalla?
    Kiitos!
    Ei käytännössä värin lisäksi taida olla muuta, satula ja gripit..

  21. #2481
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    51
    Farley 5 17,5 2019 mallissa on eri rengas takana kuin edessä. Ei kuulemma mahdu kunnolla muuten pyörimään. Eli haarukka on kapeampi kuin 19,5 tuumaisessa.... Mitä olette käyttäneet nastarenkaana tässä talvella. Tuon eturenkaan saa nastoitettua, ja sellaisen saisi helposti uuden talvea varten taakse. Mutta ei siis mahdu. Suosituksia?

    Teen siis valintaa läskistä ja vähän etukäteen mietin näitä. 26 tuumaisia löytyy vaikka kuinka. Pitäisiköhän pysyä vaan siinä?

  22. #2482
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Putte2 Katso viesti
    Farley 5 17,5 2019 mallissa on eri rengas takana kuin edessä. Ei kuulemma mahdu kunnolla muuten pyörimään. Eli haarukka on kapeampi kuin 19,5 tuumaisessa.... Mitä olette käyttäneet nastarenkaana tässä talvella. Tuon eturenkaan saa nastoitettua, ja sellaisen saisi helposti uuden talvea varten taakse. Mutta ei siis mahdu. Suosituksia?

    Teen siis valintaa läskistä ja vähän etukäteen mietin näitä. 26 tuumaisia löytyy vaikka kuinka. Pitäisiköhän pysyä vaan siinä?
    Itse kysyin asiaa maahantuojalta, niin sanoi ettei mahdu pyörimään kaikissa asennoissa, Trekissähän takarenkaan paikkaa voi säätää pituussuunnassa. Sain käsityksen että jos laittaa sen ihan taaimmaksi, niin mahtuu pyörimään.

  23. #2483
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    51
    Eli kyseessä Bontrager Gnarwhal. Tämä rengas olisi helppo nastoittaa? Mitäs porukka tässä 17,5 käyttää takana talvella?

  24. #2484
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Putte2 Katso viesti
    Eli kyseessä Bontrager Gnarwhal. Tämä rengas olisi helppo nastoittaa? Mitäs porukka tässä 17,5 käyttää takana talvella?
    Siinä on nastan paikat ja kai nastat saa kiinni jos ei muuta niin sillä Schwalben nastatyökalulla ja kai Bontragerillakin on omansa. Ite ajoin tämän talven nastattomana.

  25. #2485
    Eikös vanteet myös ole uudet mulefut sl eli karvan kevyemmät kuin aiemmin

  26. #2486
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    51
    Noniin, F5 nyt alla ja samalla ensimmäinen läski. Ostin lähinnä korvaamaan osan polkujuoksulenkeistä, koska polvi vähän kipeytyy juostessa. Alla nyt neljä lenkkiä, joista pisin reilu 20km melko teknistä polkua.

    Olen 176cm pitkä ja p.jalkainen ja pitkä selkäinen. Inseamia en tiedä, mutta varmasti pituuteen verrattuna keskiarvoa pienempi. Trekin kokotaulukossa asetun ikävästi juuri 17,5 ja 19,5 väliin. Testasin molempia ja päädyin pienempään. Ehkä tähän vaikutti myös se, että olen aikanaan omistanut liian suuren maastopyörän ja ajaminen oli tuskaa...

    Erityisesti tuon pitkän teknisen lenkin jälkeen olen pohtinut olisiko 19,5 runko ollut sittenkin parempi. Testilenkillä (asfaltilla kaupan pihalla) se tuntui kuitenkin isolta. Mutta minulla ei kokemusta näistä loppujen lopuksi paljoakaan. Kiivetessä keula on kevyt ja nousee helposti. Samaten erittäin jyrkässä alamäessä tunne, että kohta mennään yli tangon. Tämä alamäkidilemma on varmasti kokemattomuutta ja osaamattomuutta.

    Löytyykö kokemuksia täältä, miten 175-177 kokoiset olette valinneet rungon. Myöhäistä tietysti jo vaihtaa. Ja kyllä tällä pärjää, toisaalta myös näppärä pahoissa hitaissa paikoissa.

  27. #2487
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Itse olen 178 ja on tuo 17,5”. Se tuntui jossain kohtaa pieneltä ja ostinkin käytetyn 19,5” ja pari lenkkiä heitin sillä ja totesin että aivan liian iso ja myin se pois.
    Itse ostin vaan uuden korottavan tangon alkuperäisen tilalle ja nyt on loistava peli ajaa

  28. #2488
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Putte2 Katso viesti
    Noniin, F5 nyt alla ja samalla ensimmäinen läski. Ostin lähinnä korvaamaan osan polkujuoksulenkeistä, koska polvi vähän kipeytyy juostessa. Alla nyt neljä lenkkiä, joista pisin reilu 20km melko teknistä polkua.

    Olen 176cm pitkä ja p.jalkainen ja pitkä selkäinen. Inseamia en tiedä, mutta varmasti pituuteen verrattuna keskiarvoa pienempi. Trekin kokotaulukossa asetun ikävästi juuri 17,5 ja 19,5 väliin. Testasin molempia ja päädyin pienempään. Ehkä tähän vaikutti myös se, että olen aikanaan omistanut liian suuren maastopyörän ja ajaminen oli tuskaa...

    Erityisesti tuon pitkän teknisen lenkin jälkeen olen pohtinut olisiko 19,5 runko ollut sittenkin parempi. Testilenkillä (asfaltilla kaupan pihalla) se tuntui kuitenkin isolta. Mutta minulla ei kokemusta näistä loppujen lopuksi paljoakaan. Kiivetessä keula on kevyt ja nousee helposti. Samaten erittäin jyrkässä alamäessä tunne, että kohta mennään yli tangon. Tämä alamäkidilemma on varmasti kokemattomuutta ja osaamattomuutta.

    Löytyykö kokemuksia täältä, miten 175-177 kokoiset olette valinneet rungon. Myöhäistä tietysti jo vaihtaa. Ja kyllä tällä pärjää, toisaalta myös näppärä pahoissa hitaissa paikoissa.
    178 cm ja molemmat perusteellisesti rungot kokeilleena voin sanoa että minulla sama fiilis Farleyn kanssa. 17,5 liian pieni ja 19,5 liian iso.

  29. #2489
    ^samma här. 178 ja 17,5". Aina välillä iskee "katumus" päälle mutta hyvin tuolla on pärjännyt, stemmi 60mm ja tanko 40mm nousulla

    Penkistä ajaessa välillä kaipaisi isompaa, mutta onpahan sitten alamäessä ja tiukoissa paikoissa ketterämpi.

    18,5" olisi optimi vaan kun eivät tee. 19, 5" saattaisi sekin mennä ihan nysä, <40mm stemmillä. Moni samankokoinen täällä ajaa myös 19,5"lla, joten makukysymys kaiketi.

  30. #2490
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Periaattessa tangon saa kyllä lyhellä stemmillä oikeaan paikkaan 19,5 rungolla mutta edelleen Farley tuntui vaan liian suurelta ja kankealta. 18,5 uupuu ihan selkeästi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •