Ei ole tietoa mikä siinä nyt on, väri on kuulemma vaihtunut.
Pikakysymys:
Farley 5 2016, onko keulaputki suora vai 1,5" tapered?
Trekin sivuilta: Ohjainlaakeri FSA IS-2, E2, sealed alloy cartridge
Tuosta en saanut selkoa
Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
Ei saada lukea, uhoamiseksi jäi ainakin toistaiseksi. Kakkostyön kiireiden vuoksi siirsin myöhemmäksi - motivaatiokin tuohon väheni kun työmatka pyörällä piteni 24 km per suunta ja Hodag rullaavuutensa vuoksi vei voiton. Eipä ole leveämpää takanakkiakaan enää kaivannut.
Juoruan tuosta kaverin F5:n hajonneesta hiilikuitukeulasta sen verran ettei Trekiltä ole kuulunut pihaustakaan ja kohta on mennyt jo kolme kuukautta....
Taannoin taas yhtä Rokkarin keulaa huolsin, ei tosin ollut Bluto vaan Recon ja huomiota kiinnitti se kun jalat ei olleet edes ulkomuodoltaan pyöreät vaan jonkinlaista muotoa siinä oli. Ei ole mikään alkuunkaan suoraviivainen homma tehdä clamppeja niihin. Ja seinämävahvuuskin vaikutti niin ohuelta ettei paljoa voi puristella.
Jos jotain muuta työtä on tarjolla, josta vielä maksetaankin, on valmiin keulan, vaikka Mastodonin, osto aika kilpailukykyinen vaihtoehto ajatellen hommaan menevää aikaa sekä väkisinkin jonkun verran epävarmaa lopputulosta.
Olet täysin oikeassa, tuohon on hankala lisätä mitään. Ohuet on nuo seinämävahvuudet ja ne joutuisi vielä sorvissa ohentamaan pyöreäksi ennenkuin clamppi siihen tiukasti puristuisi. Näillä nyt mennään, Blutoa sen verran päivitin että laitoin siihen sen charger2 (?) patruunan: En todellakaan ole jousituksen asiantuntija tai mikään polkuraketti mutta jopa minä huomasin että keula parani selvästi. Nyt vaan ajellaan ja pidetään pyörä kunnossa. Ja eihän se Mastodon mahoton ole hankkia jos leveämpää rengasta alkaa taas haluttamaan.
Vähän tulee sama mieleen, että parivaljakko asiakas-myyjä ei ole altiivinen.
Mä olen ollut itse (kuluttajana) yhteydessä Trekin (Nordic) asiakaspalveluun ja varsin nopeasti on tullut vastauksia. Siis muutamassa päivässä, ellei jo samana pvnä.
Niillä on kyllä tikettijärjestelmä, joten sen viestin ei pitäisi ”unohtua” kuten spostin helposti käy...
Moblile mail, tyops apoliged.
Farley ex8 ollut nyt ajossa 6kk.
Takaiskari alkanu ulospäin tullessaan kolahtamaan, olisiko huollon paikka? Nivelet tarkistettu ja niistä kolahtelu ei johdu.
Voimansiirto rutisee. Ketju, takapakka uusia joten vaihtajan rissat, eturatas tai keskiö syynä. Onko muilla samoja kokemuksia tahi varmaa tietoa? Eturatas vaihtuu vklp aikana teräksiseen kylläkin.
Onkos kampien akseli yhteensopiva Shimanon 24 hollowtech keskiöiden kanssa mikäli menee vaihtoon?
Mulla vähän lonksui niin tuli takuuseen EX9:n uusi runko. Olisin mieluummin pitänyt vanhan mattamustan, mutta toisaalta uusi on uusi.
Ihmettelen sitä että Farley 5 maksaa muutaman satasen enemmän kuin esim. Kona Wo, jossa kuitenkin on parempi vaihtaja ja vivut. Maksaakohan siinä merkki enemmän?
Mun eeäks8:n keskiö alkoi naksuttamaan muistaakseni 150km paikkeilla (saattoi olla vähemmänkin) aina ylämäkeen tai enempi painolla runtatessa. Ei auttanut kiristys mitään, syynä keskiölaakerin pesä koneistettu yli toleranssin.
Homma korjaantui jälleenmyyjän huollon tutkimusten ja TREK:n kanssa oikein mallikkaasti ja tuli ymmärtääkseni aika kaukaa uusi runkokolmio ja nipussa myös uusi takahaarukka![]()
Ja isoimmat pisteet jälleenmyyjälle, jolta en edes ostanut ko. pyörää ja nykyään pyörä huolletaan siellä ja kauniimmalle puoliskolle löytyi nätti Roscoe samaisesta paikasta
Lähetetty minun S60 laitteesta Tapatalkilla
Tuttua Trekin laatua. Hyviä pelejä ajaa ja takuu säätöä riittää, mutta aina tulee uutta ja suht nopeasti alle.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Olisiko jollain kertoa nopeasti, mitä eroa vuoden 2018 ja 2019 Farley 5:ssa on? Väri, mutta entäs muuta? Kannattaako ottaa tuo 2019 jos 2018 löytyy vähän halvemmalla?
Kiitos!
Farley 5 17,5 2019 mallissa on eri rengas takana kuin edessä. Ei kuulemma mahdu kunnolla muuten pyörimään. Eli haarukka on kapeampi kuin 19,5 tuumaisessa.... Mitä olette käyttäneet nastarenkaana tässä talvella. Tuon eturenkaan saa nastoitettua, ja sellaisen saisi helposti uuden talvea varten taakse. Mutta ei siis mahdu. Suosituksia?
Teen siis valintaa läskistä ja vähän etukäteen mietin näitä. 26 tuumaisia löytyy vaikka kuinka. Pitäisiköhän pysyä vaan siinä?
Eli kyseessä Bontrager Gnarwhal. Tämä rengas olisi helppo nastoittaa? Mitäs porukka tässä 17,5 käyttää takana talvella?
Eikös vanteet myös ole uudet mulefut sl eli karvan kevyemmät kuin aiemmin
Noniin, F5 nyt alla ja samalla ensimmäinen läski. Ostin lähinnä korvaamaan osan polkujuoksulenkeistä, koska polvi vähän kipeytyy juostessa. Alla nyt neljä lenkkiä, joista pisin reilu 20km melko teknistä polkua.
Olen 176cm pitkä ja p.jalkainen ja pitkä selkäinen. Inseamia en tiedä, mutta varmasti pituuteen verrattuna keskiarvoa pienempi. Trekin kokotaulukossa asetun ikävästi juuri 17,5 ja 19,5 väliin. Testasin molempia ja päädyin pienempään. Ehkä tähän vaikutti myös se, että olen aikanaan omistanut liian suuren maastopyörän ja ajaminen oli tuskaa...
Erityisesti tuon pitkän teknisen lenkin jälkeen olen pohtinut olisiko 19,5 runko ollut sittenkin parempi. Testilenkillä (asfaltilla kaupan pihalla) se tuntui kuitenkin isolta. Mutta minulla ei kokemusta näistä loppujen lopuksi paljoakaan. Kiivetessä keula on kevyt ja nousee helposti. Samaten erittäin jyrkässä alamäessä tunne, että kohta mennään yli tangon. Tämä alamäkidilemma on varmasti kokemattomuutta ja osaamattomuutta.
Löytyykö kokemuksia täältä, miten 175-177 kokoiset olette valinneet rungon. Myöhäistä tietysti jo vaihtaa. Ja kyllä tällä pärjää, toisaalta myös näppärä pahoissa hitaissa paikoissa.
Itse olen 178 ja on tuo 17,5”. Se tuntui jossain kohtaa pieneltä ja ostinkin käytetyn 19,5” ja pari lenkkiä heitin sillä ja totesin että aivan liian iso ja myin se pois.
Itse ostin vaan uuden korottavan tangon alkuperäisen tilalle ja nyt on loistava peli ajaa
^samma här. 178 ja 17,5". Aina välillä iskee "katumus" päälle mutta hyvin tuolla on pärjännyt, stemmi 60mm ja tanko 40mm nousulla
Penkistä ajaessa välillä kaipaisi isompaa, mutta onpahan sitten alamäessä ja tiukoissa paikoissa ketterämpi.
18,5" olisi optimi vaan kun eivät tee. 19, 5" saattaisi sekin mennä ihan nysä, <40mm stemmillä. Moni samankokoinen täällä ajaa myös 19,5"lla, joten makukysymys kaiketi.
Periaattessa tangon saa kyllä lyhellä stemmillä oikeaan paikkaan 19,5 rungolla mutta edelleen Farley tuntui vaan liian suurelta ja kankealta. 18,5 uupuu ihan selkeästi.
Kirjanmerkit