Jos rungon spekseissä on takajarrun osalta (Salsa Fargo) mainittu; 51mm I.S. (160-180mm) niin otanko jarruvaihtoehdoista POST MOUNT vai FLAT MOUNT?? Jollain adaptereilla voi / pitää pelailla?
Oikeassa olet,adaptereilla pelataan.Rungon puolesta tuo I.S. on selvä, mikä kiinnitys jarrulla on keulassa ?
Toi flat mount käsittääkseni tuli maantie levareiden myötä.
Tuo ehken selventää :https://www.bikehugger.com/posts/roa...vs-post-mount/
Tokihan noihin adaptereihin vaikuttaa myös minkä kokoisia levyjä haluaa käyttää, flat mountissa saattaa olla 160 max. ,en tiedä varmasti.
Voiko näihin (https://www.bike-discount.de/en/buy/...s-resin-532697) vaihtaa itse uudet jarrumännät? Jos voi, mistähän löytyisi varaosia?
Kun ei hajoituskuvassa sille ole numeroa, ni hankalaa se saatavuus on.
Toisaalta, uusi satula paloineen 26 egee,https://www.bike-components.de/en/Sh...e-Pads-p50013/ ,ni kannattaako niitä mäntiä ees ettiä,lisäksi tarvis kuiteskin satulan tiivistesarjan.
23 egee ;https://www.bike-discount.de/en/buy/...ar-g02s-532018
Asiaa, kiitos! Lähtee vaan selkärangasta se, voiko korjata olemassa olevaa vai pitääkö lisätä jätemäärää/ja nyk. hiilijalanjälkeä.Uusi tilaukseen, että pääsee ajamaan.
Edessä post mount, ja siihen on sen mallinen jarrusatula tulossa.
Linkki olikin hyvä, kiitos! Google kyllä viuhui mutta tuossa oli selkeästi tuota asiaa, sai juonesta paremmin kiinni.
Tilaan siis myös taakse post mount-jarrusatulan, ja siihen sitten 'IS to PM'-adapterin (international standard > post mount).
Flat mount-jarrusatulaan kun ei taida edes olla olemassa adapteria jolla sen tuohon IS:ään kiinni saisi. Ja adapterin mallista sitten näyttää riippuvan myös se, minkä kokoista levyä sitten mahtuu.
Bianchi Impulsoon pitäisi tehdä pieni päivitys kampien ja keskiön osalta. Pyörä on 10sp ultegra 6700 takavaihtajalla ja 105 etuvaihtajalla. Muistanko oikein että tuohon käy suoraan Ultegra 6800 setin kammet ja keskiö, vaikka se on 11sp. Nykyiset kammet ja keskiö on FSA.
Ja vielä lisäyksenä, käykö edelleen 10sp ketju tuon 6800 kampien kanssa.
Pitäis käydä ihan kysytyllä tavalla, takuuta eikä palautusoikeutta tällä ei ole, etuvaihtajaa säätämään joutunee, kun kammen rattaat ovat tiviimmällä. Tässä sopivuustaulukko jota voi myös katsella:
http://productinfo.shimano.com/#/com...-455&cid=C-453
Moikka.
Mistä verkkokaupasta löytyisi 80-luvun Tunturi matkapyörään uusi etuhaarukka? Itse olen ihan pihalla minkälainen tuohon pitäisi tilata.
Tähän ei pitäisi vastata kun ei tiedä mitään, mutta jos ihan pihalla asiassa, niin on viisainta kääntyä hyvän pyörähuollon puoleen, niin ei ala kertyä vaihto-osalaatikkoon sopimatonta tavaraa.
"80-luvun Tunturi matkapyörä" kuulostaa siltä. että uuteen etuhaarukkaan ei monta euroa kannata uhrata. Paikkakuntasi lähellä menisin ensin Kyläsaaren kierrätyskeskuksen takapihalla (siitä tunnelista läpi ja vasemmalle aidassa olevasta portista, parakki oikella) olevaan polkupyörien kierrätysosien osastolle (tämä oli ennen Uusix-nimellä, auki vain ma-pe päivällä?).
Jos tuolta ei löydy, kuten Teru sanoi, verkkokaupan sijaan menisin kivijalkakauppaan. Uuden haarukan voisi löytää Fillarikellarista Annankadulta (siellä on joitain malleja 45 e). Siihen haarukkaan pitää asentaa sopiva laakerikartio alas, läpimitan pitää olla olla oikea ja ruotoputken oikean mittainen (kierteellisessä ohjainlaakerissa ei ole paljon pelivaraa).
Jos runko on iso (noin 62 cm), minulta löytyy Tunturi Retki Superin raato, jonka jälkiasennettu haarukka ei kelpaa entisöintiprojektiin (cantilevertapit, paksu maasturimainen ulkonäkö), mutta toimii. Laita yv, jos kiinnostaa.
Tekisi mieli kokeilla ovaalia eturatasta läskissä, ja en nyt ole jyvälle päässyt noiden offsettien kanssa. Osaako täällä kukaan sanoa mikä pitäisi valita? Racefacen kammet niin cinch-kiinnityksellä kyllä, mutta sitten on boostia sun muuta täysin outoa termiä mulle![]()
Vaihteistona 1x11 jos se auttaa neuvomaan, nykyinen eturatas 28t enkä löytänyt merkintöjä auttamaan, ellei nykyisen rattaan kiinnitysrenkaan alle ne jää![]()
![]()
Onko Rodin kehistä kokemusta? Halpoja ovat ja käytetään ns oikeissakin pyörissä. Linkin mukaista kattelin:
https://best-bike-parts.de/Rodi-Felg...-622-32-Loch_1
Onks Shimanon ja Sramin jarrulevyjen paksuus suunnilleen sama? Sramille löysin tiedon 1.8mm.
Shimpat 1.8mm;Shimano rotors are made 1.8mm thick and should be replaced when the thickness has been reduced to 1.5mm. Since 2010, the 1.5mm minimum recommended rotor thickness has been printed on Shimano rotors.
Tuolla lisää ;https://www.velonews.com/2011/10/mou...n-holes_252053
Novatecin navoilla renkaineen vähän päälle 400
Ei kannata ainakaan mulefutin src napoja ottaa. Etunapa ok, mutta vapari ei kestä ainakaan mun painolla ja sähköläskissä.
Kiitti. Hopen napa varmaan taakse tulisi kun yhdessä jo on niin käytännöllistä. Vähän ylipäätään pohdinnassa hukkaako jonkun pyörän, lähinnä tilalle tulisi plussakiekot läskiin.
Tarviiko hiilikuituosat jotain väliainetta asennukseen? Tällä foorumilla ei kovin tuoretta keskustelua aiheesta ole. Uuteen maantiepyörään pitäs satulatolppa asettaa paikalleen, pyöräkauppiaalta tätä kysyin ja hänen mielestään ei tarvi tai "vaseliinilla pärjää". Jotenkin pieni ja terve pelko hiilikuitua kohtaan on (hiihtosauoista peräisiä), tilasin momenttiavaimen jo varmuuden vuoksi
Vaseliinia ei ainakaan pidä mennä laittaman. Jos asennuspastaa ei ole niin vaikka hammastahnallakin pärjää.
Shimano zee VS xt m8020 VS deore m520 jarrut. Pohdinnassa jarrupäivitys, onko näistä joku selkeesti toisia parempi?
Terve ostin jokusen titania maastopyörän ja ongelmana on tällähetkellä rattaiden huono kunto. (ketju hyppii yli) mitkä kammet ja kierrepakat tuohon sopii? Takana on 7kiekkonen shimanon ultra low 14-34t(mitä ei tunnu mistään löytyvän) Edessä laskeskelin että olisi 28-38-48 rattaat. Kammet on 170mm pitkät ja niissä lukee sr suntour. Kampiakseli on neliskanttinen 122,5mm pitkä.
Takasiirtäjä on uusi acera ja ketjut shimanon HG40. Kaikki apu tervetullutta
Nyrkkisääntö on että kaikki mikä pitää asentaa "riittävälle kireydelle" ja joskus vielä avatkin, vaatii jotain väliainetta asennukseen. Siksi kai tuoreempaa keskustelua ei ole, kun asia on muuttumaton ja tunnustettu tosiasia.
Hiilikuitupasta edullisemmasta päästä kelpaa mainiosti eikä maksa paljon ja vaikka yhden satulatolpan kerta-asennukseen ei paljon ainetta mene, ei pasta tai tahna kovin pian vanhene - ja jos ei muuten löytyy sille käyttöä vuoden välein sillä esimerkiksi juuri satulatolppa on viisasta kerran vuodessa irrottaa ja asentaa uudelleen kiinnijuuttumisen estämiseksi. (Ja onhan sinne tolpan ja putken väliin voinut päästä jotain joka sitten aiheuttaa rasittavaa ja mysteeriomaista natinaa tai nitinää tai pientä paukettakin.)
Momenttiavain ei ole missään tapauksessa huono ostos, sille löytyy joka tapauksessa varmasti käyttöä ja tarvettakin, mutta satulatolppaa kiristäessä riittää niin sanotun apinanraivon tai käsivarsivoimien käytön välttäminen. (Ja kun olen tämän kirjoittanut, seuraavaksi saadaan lukea omia tai kuultuja kokemuksia rikkoutu
PS "Pyöräkauppiaan " voisi tämmöisessäkin tapauksessa kertoa tarkemmin - silläkin uhalla että joku valittaa että leimataan koko liike yhden myyjän takia. Jos olen oikein ymmärtänyt, kyseessä oli Kampin Cycle Center josta ostit Merida Sculturasi?
Jos vaihdan takapakan 11-28 -> 11-32, onko tarvetta pidemmälle ketjulle? Edessä 50/34.
Ite tein tuon, pikkasen piti pidentää. Riippuu tietysti ekan ketjun pituudesta.
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Kirjanmerkit