GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 281 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 181 231 271 279 280 281 282 283 291 331 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.401 - 8.430 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #8401
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    99
    Ei mikään upea kuva tai maisema, mutta halusin jakaa. Onhan uusi pyörä aina jees.

    Pieni tarina tähän alkuun. Viime syksynä maantiepyörän jälkeen kommuutterina toiminut Nishikin krossari tuntui jotenkin laiskalta. Oikeastaan kauhealta. Kokonaisuudessaan melkein neljä kiloa painavampi ja
    kauheat Contin touring-renkaat (taijotain) saattoivat vaikuttaa asiaan. Alkoi tuntua, että haluan tämän nelospyörän päivittää johonkin sporttisempaan ja kevyempään. Mutta ei liian kalliiseen.... Onhan sillä tullutkin ajettua yhtä paljon kuin muillakin pyörillä, käyttöpyörä lokareilla kuitenkin.

    Ajattelin, että jokin perus ok krossari olisi jees, vaikka saksalaisen nettikaupan alesta. Tai vaikka CAADX, sellaista olen joskus kuolannut ja vanha CAAD maantiepyörä on palvellut monta vuotta. Shimanon sirot kahvat pitäisi kuitenkin olla, sopii parhaiten käteen.

    Sitten lähti vähän lapasesta. Esim. On-One:n titaanirunko oli jo ostoskorissa ja pari kertaa sormi kävin napin päällä. Löysin netistä "halvalla" osasarjan ynnä muut tilpehöörit ja laskeskelin jo sopivaa budjettia. Mutta sitten jostain foorumin viesteistä tuli mieleen se yksi brittiläinen "grainderi" mitä jotkut kovasti hehkutti. Näyttihän se hienolta, mutta kallis ja kaikkea. Annoin sitten joitain viikkoja ajatuksen muhia ja se "steel is real" alkoi tuntua koko ajan paremmalta ajatukselta. Tässä ajassa se oli myös muuttunut jotenkin kauniimmaksikin.

    Sitten yksi päivä lokakuussa heikkona hetkenä kirjauduin Fairlightin sivuille ja tilasin Secan-rungon flint grey värissä ja 56 tall koossa. Kolme ja puoli kuukautta myöhemmin paketti saapui kotiin. Ja koska aikaisemmin olin valmiiksi speksannut osat, tietysti se piti osista rakentaa. Tässä kävi taas niin, että lähti lapasesta. Haluttua osasarjaa ei enää saanut ja hytikkajarrutkin piti saada. Lopputuloksena itse kasattuna maksoin monta sataa enemmän kuin mitä valmis pyörä olisi ollut

    Voimansiirtona Shimano 105 R7000, edessä 50/36 ja takana 11-34 pakka. Putkiosat alumiinista FSA:ta, satulatolppa hiilaria. Kiekot kasautettu erinäisistä DT Swissin osista, mm. navat 240 ratchetilla. Jos kiinnostaa, niin paino ajokunnossa polkimilla 10,2 kg. Ilman lokareita ja telineitä siis.

    Renkaat Vittoria Terreno Dry 40 mm litkutettuna. Tykkään näistä kovasti. Rullaa hyvin ja todella mukavat. Eivät tosin olleet oikea valinta tähänvuodenaikaan. Muutama lenkki meni hyvin, mutta sitten yhden päivän aikana pari terävää sapelisepeliä upposi keskelle rengasta ja toisella kerralla ei edes Orange paikannut. Tästä sisuuntuneena laitoin alle Gatorskinit sisureilla. Lenkin sain ajettua ja kotipihalla takarengas tyhjä. Perkele. Ei auta varmaan muu kuin odotella kesää ja kantaa sisureita mukana.

    Mutta tuollainen siitä tuli. Olisihan se kauniimpi ilman lokareita ja muita härpäkkeitä, mutta tämä pyörä on kuitenkin työkalu. Ympärivuotinen kommuutteri ja sadekelin lenkkipyörä.

    Omaan suhteellisen vähäisen kokemuksen pyöräilystä, enkä välttämättä huomaa kaikkia pieniä eroja esim. renkaissa, joustokeuloissa yms., mutta tämän kohdalla täytyy sanoa, että on aivan mahtava ajaa! Mukavuus on huippua, ainakin verrattuna vanhaan täysalumiiniseen Nishikiin. Olkoot vaikka plaseboa, mutta teräsrunko 40 mm renkailla @3 bar tuntuu hyvältä. Pyörä on myös sekä vakaa, että ketterä. 60 km/h alamäkeen on naurettavan helppoa verrattuna maantiepyörääni ja silti herkemmin muuttaa suuntaa kuin Niskihi. Tälle siis iso peukku



  2. #8402
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Mukava kuulla muidenkin kokemuksia Secanista ja "anteeksi", jos tuli mainostettua Secania viime syksynä niin paljon, että tilaus piti pistää sisään... Mutta ei varmasti harmita, on tuo kyllä hyvä pyörä.

    Laitetaan tähän vielä yksi kuva omasta yksilöstä reilun viikon takaiselta Teneriffan lenkiltä (pahoittelut, ei ole kammet, venttiilit, kuvakulma, tms. kaikkien sääntöjen mukaan tässä). Tuntui pyörän geo toimivan myös 28 mm renkailla maantiellä:


  3. #8403
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTS Katso viesti
    ...mutta teräsrunko 40 mm renkailla @3 bar tuntuu hyvältä...

    clip - hieno Secan
    Jos tiputat paineet 2-2,5 bar paikkeille, niin muuttuu vielä paremmaksi ja luultavasti kestäisi sepeliäkin paremmin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #8404
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Niin siisti!
    Syytä saada kuva tälle uudellekin sivulle.

  5. #8405
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...ja luultavasti kestäisi sepeliäkin paremmin.
    OT. Löytyykö tästä muuten jotain tutkimustietoa? Olen koittanut velipojalle uskotella, että pienemmät paineet vähentää rengasrikkoja, mutta en ole löytänyt virallisen epävirallista perustelua. Vetelee 4 bar paineilla X-kingeillä sapelisepelitiellä, tuntuu kuulemma nopeemmalta ja jämäkämmältä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #8406
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Tuntui pyörän geo toimivan myös 28 mm renkailla maantiellä:
    Hieno konkeli! Mitkä fiilikset GP5000:sista? Itse pistin pitkän pähkäilyn päätteeksi tilaukseen 32mm TL-versiot työmatkakäyttöön.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #8407
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Sehän se. Olin ensin suunnitellut tilaavani MyO-ohjelman kautta omilla värityksillä ja ultegran sähköillä, mutta toimitus olisi mennyt huhtikuulle. Tuon sai heti, koko oli oikea ja hinta sopiva, joten se sai nyt kelvata.
    Nämä luvatut toimitusajatkin voivat venyä vähän enemmänkin, että olisi voinut mennä kesäkuullekin.

  8. #8408
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    OT. Löytyykö tästä muuten jotain tutkimustietoa?
    Multa ei ainakaan löydy muuta kuin omaan kokemukseen pohjautuvaa tietoa. 0-sepeliflättiä viimeiseen 4-5 vuoteen erilaisilla pikkunappulaisilla krossirenkailla. X-king voi olla hyväkin sepelirengas, kun on aika korkeat nappulat harvassa. Sekin yleensä auttaa. Mahdolliset jatkot rengaskeskusteluissa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #8409
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Hieno konkeli! Mitkä fiilikset GP5000:sista? Itse pistin pitkän pähkäilyn päätteeksi tilaukseen 32mm TL-versiot työmatkakäyttöön.
    Kiitos! Ei ole viime vuosilta hirveästi kokemuksia puhtaista maantierenkaista, mutta ei ainakaan mitään negatiivistä noussut esiin Teneriffan ajojen aikana. Mulla on siis perus versiot Vittorian lateksisisureilla.

  10. #8410
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Tyttärelle uusi fillari: Vpace MAX26 custom buildina.
    9,67 kg tuolla setupilla.


  11. #8411
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Tyttärelle uusi fillari: Vpace MAX26 custom buildina.
    9,67 kg tuolla setupilla.
    Wau Nyt kelpaa ajella omia polkujaan. Aion syyllistyä samaan heti kun itse rakentaminen lapsille on järkevää (eli varmaankin yli 24" koossa)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #8412
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Tyttärelle uusi fillari: Vpace MAX26 custom buildina.
    9,67 kg tuolla setupilla.

    Mikäs kokoonpano tähän tuli? Vois tota pojan pyörää kans keventää.

  13. #8413
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Mikäs kokoonpano tähän tuli? Vois tota pojan pyörää kans keventää.
    Tämmönen setuppi:
    Keula: RockShox SID RL 100mm
    Ohjainlaakeri: Tune Bubi
    Ohjainkannatin: Vpace 40mm
    Tanko: kiinakuitua, 640mm
    Kädensijat: ESI Racer's Edge
    Satulatolppa: kiinakuitua, 300mm
    Satulatolpan kiristin: Tune Schraubwürger
    Satula: Vpace Small
    Vaihdevipu: Sram X01
    Vaihtaja: Sram X01
    Kasetti: Sram NX
    Kammet: Vpace 130mm
    Eturatas: Vpace 28t
    Keskiö: Vpace
    Polkimet: Kactus Mag/Ti
    Kiekot: Shimano XTR M985
    Pikalinkut: J&L Titanium
    Eturengas: Specialized Butcher Control 2.3"
    Takarengas: Specialized Purgatory Control 2.3"
    Sisärenkaat: Stan's Notubes litkut
    Jarrut: Formula T1 Racing
    Jarrulevyt: Shimano SLX Centerlock 160mm
    Muuta: Specialized Zee Cage II -pulloteline, RockShox -etulokari

    Schwalben Rocket Roneilla olis saanut reilut 300g painoa pois, mutta ajattelin laittaa ihan kunnon renkaat, jotka toimii vähän hankalammillakin poluilla. Olis tuossa hyllyssä 300g/kpl painavat Furious Fredit, joilla painon saisi saman tien alle 9kg mutta ne ei oikein vakuuta maastoajossa.
    Nuo XTR:n kiekot painaa vain ~1520g mutta ne pakottaa NX-pakan käyttämiseen kun siihen ei tietenkään saa XD-vapaaratasta. X01-pakan käyttämisellä saisi ~250g pois ja Ashiman jarrulevyillä -130g nykyiseen verrattuna.

  14. #8414

    Project X: YT Jeffsy 27.5

    Palikat alkaa olla kasassa, vaikka lopullinen ilme ei taida olla tässä. Olen melko tyytyväinen lopputulemaan, oranssi tulee ehkä hieman vähenemään, kiekot ovat aika levottomat omaan silmään. Painoa kertyi lisää matkan varrella eli tulevana kesänä alamäkeen mennään lujempaa





















    - YT Jeffsy 27.5 2018 XL
    - Fox 36 Factory 170 fit 4
    - Fox DHX2 by TF tuned
    - Fox Transfer Factory
    - E*thirteen TRS SL Race Carbon
    - Shimano
    - Guide RSC
    Embrace the moment

  15. #8415
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Nyt on tyyltä, pakko olla myös nopea.

  16. #8416
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Merimasku
    Viestit
    254
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Palikat alkaa olla kasassa, vaikka lopullinen ilme ei taida olla tässä. Olen melko tyytyväinen lopputulemaan, oranssi tulee ehkä hieman vähenemään, kiekot ovat aika levottomat omaan silmään. Painoa kertyi lisää matkan varrella eli tulevana kesänä alamäkeen mennään lujempaa :cool

    - YT Jeffsy 27.5 2018 XL
    - Fox 36 Factory 170 fit 4
    - Fox DHX2 by TF tuned
    - Fox Transfer Factory
    - E*thirteen TRS SL Race Carbon
    - Shimano
    - Guide RSC
    Älä missään nimessä ainakaan vähennä oranssia. Se on kaikkein nopein väri. Etukolmioon voit vielä lisätä jonkin pienen oranssin yksityiskohdan.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

    Ajokuvia:

    http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

  17. #8417
    London Road muuntui hiljattain hypridistä droppitankoiseksi. Pääasiassa työmatkakulkine.

    Gravel moodi:


    TMT moodi:

  18. #8418
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    64
    Talven kattelin tota Rosea ja totesin, että se on aika tylsän värinen ja etenkin punainen pisti omaan silmään. 6h meni yliteippaamiseen ja en kyllä tiedä pidänkö lopputuloksesta vai en =D Vielä pitäisi lyödä valkoisella kylkeen Rosen teksti jotta pyörä ei näytä turhan tasapaksulta ja katsoa sitten revinkö pois vai jätänkö.
    Tässä lähtökohtaa

    Ja lopputuloksena kameleontti sininen-pinkki(?). Vielä arvon, että vedänkö haarukankin vai jätänkö mustaksi.

  19. #8419
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    moikkis:
    Ensi kerralla isommat kuvat ja pyörä pois varjosta kuvauksen ajaksi. Näkyy lähinnä musta pyörä, jossa seattubessa vähän kimaltelee violettia. Olisi myös kiva nähdä lähikuvakin miltä teippauksen saumat näyttää.

    macci:
    TMT kiekoissa liikaa valkoista ja näyttää AliExpressistä tulleilta logojen tyylin perusteella. Harkitsisin poistamista, jos eivät ole lakan alla.

    Mihin työmatkalla tarvitsee tuollaista yläputken päällä olevaa säilytysratkaisua? En keksi muuta, kuin aamupalatarvikkeet kätevä kuljettaa siinä jos nälkä iskee matkalla.

  20. #8420
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    273
    No tässä ei paljon väreillä iloita.
    Whyte s150crs XL
    Out off box.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. #8421
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Viime syksynä tuli talliin Cannondale Caad 10 Black inc, Sram Red osasarjalla.
    Kyllä - musta on. Paitsi heijastimet ja juomapullo.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  22. #8422
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Hevosvaras...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  23. #8423
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186

    Pyöräsi kuva Vol III

    Halppistitskugrainderi, piiloutuu hyvin maastoon.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    penyeach muokkasi tätä : 08.04.2019 at 08.54

  24. #8424
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    London Road muuntui hiljattain hypridistä droppitankoiseksi. Pääasiassa työmatkakulkine
    Olisit tuon kamalan pumpun ottanut pois kuvausta varten.

    P.S. Omistan saman Lezynen
    Pyöräily on kivaa!

  25. #8425
    Planet x Tempest? Meno varmaan maistuu?


  26. #8426
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Juu. Rungon geometria ja koko tuntuvat itselle hyvinkin sopivilta ja Force-osasarja maukkaalta. Aikaisempaan kuitukrossariin verrattuna koin jonkinlaisen ahaa-elämyksen siitä, mitä gravel-pyörä tarkoittaa. Ja tohon on myös 650b-kiekot joita en ole vielä ehtinyt kovin paljon kokeilla.

  27. #8427
    Kiitoksena isommasta Tempestin kuvasta laitan tähän suoran linkin https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/...-bikes/tempest

    Titanium on ilmeisesti materiaali jonka maalaamaton ulkonäkö viehättää monia - vai onko kysymys siitä että halutaan nimenomaan näyttää että runkomateriaali on titaniumia eikä mitään kuitua tai alumiinia?

    Muutenhan tuommoinen koreilemattomuus sopii pyörään jossa muotoilulla tai väreillä ei muutenkaan konstailla. Vaikka ei pyörä varmasti yhtään anteeksipyytelisi ulkonäköään vaikka se olisi maalattu perinteiseen tai miksei vähän modernimpaankin tyyliin.

  28. #8428
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Juuri noin. Minua viehättää tässä jonkinlainen yksinkertainen ajattomuuden estetiikka, jota titaani materiaalina tietty korostaa (vaikka tajuan että teräsluddiittien mielestä tuo lienee kuitukeuloineen ja hydrojarruineen täysin muodin sanelema kokonaisuus).

  29. #8429
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Hyvännäköinen Tempest. Planet X:n tuotekuvat on yleensä aika hirveitä tai ainakin pyörien setupit outoja. Haaveissa olisi saada Tempestistä vielä vähän rauhallisemmalla taustalla kuva.

  30. #8430
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Haaveissa olisi saada Tempestistä vielä vähän rauhallisemmalla taustalla kuva.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •