GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 4 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 1492

Aihe: Canyon Spectral:ON

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulle on kyllä hieman epäselvää että miten väärä rengaskoko voi aiheuttaa tuon. Jos siis nyt puhutaan pyörän omasta nopeusnäytöstä, eikä mistään erillisestä mittarista.
    Todennäköisesti tuo asetus on ok, mutta kannattaahan se nyt tsegata kuiteski varmuuden vuoksi. Olettaisin että mun tapauksessa kyse on nimimerkki -W-:n kuvailemasta ilmiöstä.

Mre: No ei kai se voikaan. Eri juttu jos vertaisi vaikka gps:n antamaan nopeuteen. Eihän rengaskoon säätö voi oikein vaikuttaa muuhun kuin siihen, mitä se pyörä todellisuudessa menee vs. mitä Shimanon ruutu näytää. Tai jos vaikuttaa muuhun, niin jo on perinjuurin kieroitununeen koodinpätkän joku vääntänyt renkaan halkaisijan kalibrointiin..

Tosiaan. Se alueellinen 25 km/h on kirjoitettu softaan, joten avustus loppuu siihen riippumatta todellisesta nopeudesta. Voi olla, että shimanon uusissa softaversioissa on vähän pehmennetty avustuksen loppumista ja mukaan tulemista. Sen takia voi tulla tunne, että jeesaus hiipuu vähän ennen maksimia. En huolestuisi moisesta. Itse en ole talviolosuhteissa pannut tuota niin merkille, koska pystyssä pysyminen vie suurimman osan huomiosta.

Ko Fillari harkinnassa. Ei kellään sattus L-kokoa oleen Treen suunnassa? Ei tarvetta rässiä, vaan varmistaa koko.
    Pyöräilijä81 muokkasi tätä : 16.02.2019 at 18.53

Jaa ettei mansesta löydy. Sen verran selkä renannu ettei viitti väärän kokosta 5ke fillaria ostaa että voishan tuota kauempakin käydä ajaan jos vaan jostain löytys?

Eikö näitä ole jossain ihan näytillä? Ja Fiskrsissa ilmeisesti ainakin kesällä.

Eipä niitä postimyyntifirmalla ole.. Paitsi juurikin noilla koeajopäivillä.

Mutta Canyonin tapauksessahan riski väärän koon ostamisesta on vähän alhaisempi, kun ostetulla pyörällä saa käydä käsittääkseni ihan lenkilläkin ja sen voi kuukauden sisään palauttaa jos ei ollutkaan hyvä ja saa rahat takaisin:

"Voit palauttaa koeajetun pyörän 30 päivän kuluessa toimituspäivästä tai vaihtaa sen tarvittaessa toiseen runkokokoon / pyörämalliin. Vaihto ja palautus ovat täysin maksuttomia."

^Kysyin syksyllä tuota kokeilu juttua Canyon asiakaspalvelusta.
    Sanottiin että pitää olla palautettaessa ehjä mutta normaaleja käytön jälkiä saa näkyä. Käytä kuten omaasi.

Canyon pärjäsi hyvin testissä: https://ebike-mtb.com/en/best-emtb-you-can-buy/5/

Sama hypetys kahdessa ketjussa. Täytyy olla pinkka kunnossa ihmisillä, jotka tällaisia pyöriä ostaa.

^ Jep, spessun kohdalla varsinkin kun puhutaan jo yli 11keur pyörästä

Kaikki on kovin suhteellista. Tuntuu usein, että 30 tonnin auton voi kyllä ostaa ilman pinkkaa, mutta 5+k€:n pyörä vaatii miljoonaluokan omaisuuden. Sijoitusten priorisointia.

^ Näinpä. Ja auton kun ostaa niin siitä se rahanmeno vasta alkaa, pyörähommissa se on melkeinpä siinä ne menot (hieman kärjistäen).

Mielestäni auton ja sähköpyörän hankintaa ei voi oikein verrata toisiinsa, koska sähköpyörä ei ole mikään välttämättömyys. Auto tai jopa kaksi on monelle lähes pakkohankinta. Mistään sijoituksesta ei kummassakaan tapauksessa voi puhua. Mutta tämäkin aiheen vierestä.

Senkin uhalla, että tämä menee vähän väärään ketjuun, niin kyselen teiltä tietoa/mielipiteitä avuksi valitsemaan Spectral ON 6.0 ja 7.0 2019 mallien väliltä. 2018 malleista ei enää sopivia kokoja ole minulle.

https://www.canyon.com/fi-fi/e-bike/...al-on-6-0.html
    ja
    https://www.canyon.com/fi-fi/e-bike/...al-on-7-0.html

Varaa on kumpaan vaan ja on selvää, että osasarja on selkeästi parempi 7.0 mallissa. Kuitenkin tuohon 6.0 malliin saisi nähdäkseni about 220e panostuksella SRAM GX Eagle takavaihtajan ja takarattaat, 20e lisää niin ketjun myös. Toki GX sarjakaan ei välttämättä ihan suoraan verraten XT tasoa ole, mutta täysin riittävä jo varmasti minulle. Vai onko GX sarjassakin jotain, mikä nimenomaan voisi sähköpyörässä olla haitaksi? Tästä jäisi siis vielä jotain 250e ja rapiat mallien välisestä hinta erosta käytettäväksi sitten pesämunaksi vaikka parempiin vanteisiin tms..

Fox Rhythm ja Performance ilmakeulista olenkin jo tutkinut netistä sen verran, että mallien välillä eroa on lähinnä paino, joten sen puolesta ei mitään järkeä ostaa kallimpaa mallia. Se on sitten ihan sama ostaa kerralla selkeästi parempi ilmakeula jos sitä myöhemmin tarvitsee.

Onko kokemuksia tuosta SRAM Guide RE jarrumallista? Onko se kenties 6.0 mallin heikoimpia lenkkejä? Itsellä on kokemusta vain Shimanon SLX jarruista ja ne riittivät enemmän kuin hyvin luomu trail jäykkäperässä omassa ajossa, mutta toki tuolla pyörällä jarruilta vaaditaan enemmän. Kalliimat jarrut alkaisi jo selkeästi kuromaan hintaa mallien välillä kiinni, varsinkin jos ym. osasarjaa meinaa päivittää.

Päätä jää raavituttamaan myös se, että kuinka iso ero tuolla 6.0 mallin "Deore" ja 7.0 mallin "Deore XT" navalla on? Minulle kun noiden napojen laadun vaikutus pyörän toimintaan on muutenkin vähän hämärän peitossa. Ainakin XT navat näyttävät olevan melko halpoja, joten sekään ei kyllä hintaeroa mallien välillä oikeuta. Ilmeisesti nuo oikeasti hyvät navat esim DT Swissiltä tai Hopelta alkaakin sitten olemaan jo kalliimpia, mutta olisipa ainakin 6.0 mallin jälkeen niihinkin paremmin varaa tarvittaessa.

Muuten nuo mallit näyttävät aikalailla identtisiltä, todennäköisesti ainakin kiekot tulee vaihdettua jossain vaiheessa parempiin ihan sama kumman ostaa. Tuleeko teille mieleen jotain muita merkittäviä eroja jota kenties olen jättänyt huomiotta?

Vastaankin itse itselleni tuohon SRAM Guide RE jarruun, että arvostelujen perusteella pitäisi hyvin riittää ainakin alkuun minulle jarruksi, tehoa löytyy ainakin riittävästi myös painavaan sähkötäpäriin. Edit: Näköjään jopa SRAM X01 Eagle osasarjankin saisi noin 600e tietämillä. Alkaa tuo 500e hintaero mallien välillä vaikuttamaan melkoisen turhalta, kun painossakin säästöä tulee vain muutaman sata grammaa.

Joo, tuota Guide RE jarrua toiset laittaneet enskapyöriin koska hyvä teho/hintalaatusuhde.

Minä kun omaani speksasin niin olisin ehdottomasti päätynyt kutoseen ja säästänyt sen 500€ johonkin muihin juttuhin. mun mielestä tuossa on kaikki palikat ihan ok tasoa, ainoa mikä vähän mietitytti niin tarviiko sähkärissä ylipäänsä noin laajaa välitystä? Sinällään tuota NX sarjaakin kehuttu että olis toimiva kampe ja sen vois vaikka myydä uutena ja vaihtaa jotain mieluisampaa tilalle jos haluaa ja silti jää euroja säästöön reilusti.

No mulle tuli sitten Vitus E-Sommet kun halvalla sai

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Minä kun omaani speksasin niin olisin ehdottomasti päätynyt kutoseen ja säästänyt sen 500€ johonkin muihin juttuhin. mun mielestä tuossa on kaikki palikat ihan ok tasoa, ainoa mikä vähän mietitytti niin tarviiko sähkärissä ylipäänsä noin laajaa välitystä? Sinällään tuota NX sarjaakin kehuttu että olis toimiva kampe ja sen vois vaikka myydä uutena ja vaihtaa jotain mieluisampaa tilalle jos haluaa ja silti jää euroja säästöön reilusti.

No mulle tuli sitten Vitus E-Sommet kun halvalla sai
    Oman rajatun sähköläski kokemuksen mukaan ei kyllä tosiaan tarvita 12:sta vaihdetta mihinkään. Lähinnä mietin että ehkä halvemmassa NX sarjassa on vaihtamisen sujuvuus ja osien kestävyys heikompaa kuin kalliimmissa malleissa, sekä painoa ehkä hieman enemmän. Sähköllä varmaan runttaa rattaita/ketjua/takavaihtajaa herkemmin rikki kun avustus antaa voimaa kunnolla? Toki enemmän ne kalliit osat harmittaa rikkoa. Jokatapauksessa kyllä tuo 6.0 alkaa vaikuttaa paremmalta valinnalta.

Ilmoittaakohan vannevalmistajat mallinsa katalogeissa normaalisti ilman napoja ja/tai pinnoja? Nimittäin alla olevan Alexrims dokumentin mukaan tuosta EM35 vannesetistä tulee yhteispainoksi 1303g. Tuo on erittäin kevyen kuuloinen verrattuna esim. DT Swiss E 1700 Spline 27,5 settiin joka painaa 1575g.

http://www.alexrims.com/wp-content/u...atalog-web.pdf

Itsellä 6.0 -19. Ei ole Guide RE heikoin lenkki tuossa alkuunkaan, vaikka omaani vaihdoinkin luomusta päikseen eteen Magura MT7:n, vieläkin paremman tuntuman ja ehkä hieman tehonkin vuoksi.

Oman 1000km kokemuksen pohjalta NX-vaihtaja ja GX-vipu ovat 6.0 heikoimmat lenkit, eikä huonoja nekään. XT vaihtaa tarkemmin kuin NX ja tuossa GX vivussa pitää peukalon vääntyä luonnottoman taakse että saa vaihdettua pienemmälle. Molemmat toimii kuitenkin OK.

8.0 olisi nyt valintani jos olisin uutta ostamassa muuta en ole pettynyt nykyiseenkään..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Itsellä 6.0 -19. Ei ole Guide RE heikoin lenkki tuossa alkuunkaan, vaikka omaani vaihdoinkin luomusta päikseen eteen Magura MT7:n, vieläkin paremman tuntuman ja ehkä hieman tehonkin vuoksi.

Oman 1000km kokemuksen pohjalta NX-vaihtaja ja GX-vipu ovat 6.0 heikoimmat lenkit, eikä huonoja nekään. XT vaihtaa tarkemmin kuin NX ja tuossa GX vivussa pitää peukalon vääntyä luonnottoman taakse että saa vaihdettua pienemmälle. Molemmat toimii kuitenkin OK.

8.0 olisi nyt valintani jos olisin uutta ostamassa muuta en ole pettynyt nykyiseenkään..
    Näin epäilinkin, mutta hyvä kuulla myös kokemuksia. Tuo kuvauksesi GX vivusta ei kuulosta erityisen hyvältä, täytyypä tutkia aiheesta lisää.
    8.0 olisi kyllä selkeä valinta jos haluaisi kerralla ostaa pyörän mihin ei tarvitse mitään päivityksiä tehdä, mutta 1400e hintaero 6.0:n on vähän liikaa tähän rakoon.
    Sama runko ja geometria taitaa olla kaikissa malleissa, niin helppoa oman tarpeen ja lompakon mukaan sitten päivitellä tipottain pyörän osia, vaikka kerta repäisyllä saattaisi ehkä muutaman satasen säästääkin. Tosin voi myös alennusmyynneissä käydä mäihä taikka ostaa vähän käytettyjä..

Omassa XT ja kaverin Spectralissa NX/GX. Mitä tuossa talvella -20c pakkasessa ajettiin yhdessä lenkkiä ja vaihdeltiin pyöriä, niin todettiin XT:n vaihtavan paremmin. Kummallakin tuli kuitenkin toimeen.

Itse tykkään XT:stä lähinnä sen lyhyemmän ja enemmän "piilossa" olevan takavaihtajan takia - ei osu näreen kantoihin ihan niin helposti.

Mutta kannattaako tuosta nyt sen ihmeempää ongelmaa tehdä? Jos ei tykkää NX/GX yhdistelmästä, niin myy pois heti uutena ja ostaa vaikka täydellisen setin XT:ä tilalle = saa koko satsin 200€ -> varmaan saa siitä NX/GX setistä melkein yhtä paljon myydessä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilijä81 Katso viesti
    Ko Fillari harkinnassa. Ei kellään sattus L-kokoa oleen Treen suunnassa? Ei tarvetta rässiä, vaan varmistaa koko.
    Minulla on M-koon 7.0 jota voi kokeilla täällä Tampereella. Vai joko on fillari tilattu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekasalmi Katso viesti

Ilmoittaakohan vannevalmistajat mallinsa katalogeissa normaalisti ilman napoja ja/tai pinnoja? Nimittäin alla olevan Alexrims dokumentin mukaan tuosta EM35 vannesetistä tulee yhteispainoksi 1303g. Tuo on erittäin kevyen kuuloinen verrattuna esim. DT Swiss E 1700 Spline 27,5 settiin joka painaa 1575g.

http://www.alexrims.com/wp-content/u...atalog-web.pdf
    Juu ei kyllä ole mahdollista että tuo 1303g olis kiekkosetin paino.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekasalmi Katso viesti
    Kertomasi grammat vaikuttavat kyllä kovin kevyiltä myös tuolle DT Swissille, sillä valmistaja itse ilmoittaa painoksi 1824 g kaikkein kapeimmalle versiolle (25 mm sisäleveys). https://www.dtswiss.com/en/products/...700-spline-25/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Kertomasi grammat vaikuttavat kyllä kovin kevyiltä myös tuolle DT Swissille, sillä valmistaja itse ilmoittaa painoksi 1824 g kaikkein kapeimmalle versiolle (25 mm sisäleveys). https://www.dtswiss.com/en/products/...700-spline-25/
    Vähän offtopiciksi menee, mutta tuolta ao. sivulta tiedon sain. Toki voi olla että tuosta rengassetistä jotain puuttuu mitä en huomaa, taikka sivulla väärää tietoa:

https://www.bike-discount.de/en/buy/...heelset-676054

Edit : Tosiaan kyllä vähän huono verrata muutenkaan 25mm vanteita 35mm.

Pitkän harkinnan jälkeen päädyin itse tuohon -19 6.0- malliin ja todella tyytyväinen ollut. Tuolla erotuksella kalleimpiin malleihin ostelee jo toista akkua tms. tarpeellista. Ostin M-kokoisen ja itse 181cm pitkä niin tuntuu juuri sopivalta omaan ajotyyliin, mietin kyllä L-kokoakin mutta olisi mennyt liian isoksi.

Itse hommasinkin heti toisen akun lisäksi paremmat DT:n kiekot, takapakan ja jarrulevyt sekä nastarenkaat niin säästyy rengasjumpalta. Kesäksi toisille kiekoille sitten paremmin asfaltille sopivat renkaat kun tulee sitäkin "olosuhteiden pakosta" harrastettua.

Noi Shimanon navat eivät koskaan ole herättäneet mussa suurta luottamusta, monesti vaseliinit jääneet tehtaan jäljiltä laittamatta, säädöt pielessä yms. Kannattaa ainakin avata ja tarkastaa nämä mieluiten heti uutena niin kestänee nekin ajoa. Sramin osat tuntuvat hyviltä vaikka aikaisemmin ollutkin pitkään Xt:tä osasarja, en ainakaan mitään isoa eroa huomaa käytössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jusba_84 Katso viesti
    Pitkän harkinnan jälkeen päädyin itse tuohon -19 6.0- malliin ja todella tyytyväinen ollut. Tuolla erotuksella kalleimpiin malleihin ostelee jo toista akkua tms. tarpeellista. Ostin M-kokoisen ja itse 181cm pitkä niin tuntuu juuri sopivalta omaan ajotyyliin, mietin kyllä L-kokoakin mutta olisi mennyt liian isoksi.

Itse hommasinkin heti toisen akun lisäksi paremmat DT:n kiekot, takapakan ja jarrulevyt sekä nastarenkaat niin säästyy rengasjumpalta. Kesäksi toisille kiekoille sitten paremmin asfaltille sopivat renkaat kun tulee sitäkin "olosuhteiden pakosta" harrastettua.

Noi Shimanon navat eivät koskaan ole herättäneet mussa suurta luottamusta, monesti vaseliinit jääneet tehtaan jäljiltä laittamatta, säädöt pielessä yms. Kannattaa ainakin avata ja tarkastaa nämä mieluiten heti uutena niin kestänee nekin ajoa. Sramin osat tuntuvat hyviltä vaikka aikaisemmin ollutkin pitkään Xt:tä osasarja, en ainakaan mitään isoa eroa huomaa käytössä.
    Hyvä tietää eritoten tuo mihin kokoon päädyit omalla mitallasi. Itse olen muutaman sentin lyhyempi, niin eiköhän se M koko itsellekin ole juuri oikea. 6.0 malliin olen nyt itsekin päätynyt, kun kerran kalliimpien mallien hintaerolla saa itselle olennaisimmat osat päivitettyä sen sijaan, että valmistaja valitsee mitä päivitetään. Paremmin myös varmaan riittää useimmilla varat päivittää pyörä vaikkapa 6.0 tasosta 8.0 tasoon kun kustannukset voi jakaa pitkälle ajalle.

Yksi asia mikä minua vähän häiritsee Canyonin sivuilla mainonnassa, on tuo lause Spectral:ON 9.0 mallin keveydestä:

"21,2 KG Lippulaivamallimme Spectral:ON 9.0 on yksi markkinoiden kevyimmistä sähkömaastopyöristä."

..mutta sitten kun sivuille menee katsomaan, niin M koko 9.0 mallista painaakin 22,3KG. Tuo 21,2kg paino taitaa olla XS mallin paino, missä on 27.5" renkaat ja varmaankin runko myös painaa vähemmän? Tuo 1,1kg painoero on kyllä näissä todella merkittävä mun mielestä ja jättää hieman huonon maun suuhun mainonnasta, ellei sitten jossain ole virhettä.

Tuo paino koskee vanhaa mallia. Tai se ainakin painaa tietojen mukaan M koossa 21.3kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Tuo paino koskee vanhaa mallia. Tai se ainakin painaa tietojen mukaan M koossa 21.3kg
    No niinpäs onkin. Huh huh, onpa kyllä melko rajulla kädellä huononnettu osia uuteen 9.0 malliin tuosta vanhasta. Tuo vanha mallihan alkaa jo olla ryöstöhankinta 6000e hintaan, en kyllä näe uudessa 9.0 mallissa mitään mikä oikeuttaisi 200e hinnan noston. Dropperi saattaa kyllä olla parempi joo, mutta ei sillä nyt niin suurta eroa toiminnassa saavuteta että olisi myyntivaltti. Tuntuu siltä, että uusi mallisto oikein houkuttelee ostamaan 6.0:n ja sitten siitä rakentelemaan itse mieleisensä pyörän osia myymällä ja vaihtamalla, ellei sitten ihan valmiiksi purkitettua halua.

mites kauan on kestänyt pyörän tuleminen jos sivujen mukaan pyörää heti saatavana?
    Kaverilla tilaus tehty viikko sitten eikä ole liikahtanut Canyonilta vielä mihinkään..

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 15.45
  2. Canyon Spectral al vs. cf
    By titu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 28.02.2018, 13.40
  3. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 17.36
  4. Canyon.com