GiantElectrobikeAjopyoraLostInLaplandCanyon
Sivu 27 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 2153

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Jannen 2019 Orange Crush

Peukku videolle, laadukasta tuotantoa hyvässä hengessä. Oli ilo katsoa! Pyörän speksitkin selvisi.

Lähetetty OnePlus 5 -tyyppisestä käkättimestä, joten älä hämmästy jos näet lukihäiriöitä tai asiavihreitä

Oli kyllä taas ihan timanttiset videot Samulilla. Vähän on maanantai aamun väsymystä ilmassa, kun tää nauratti kovasti
    "Kummallakin puolella teline pumpulle. Mä voin periaattees laittaa iskaripumpunkin matkaan, mut sitä ei kuulemma tarvi ku on jäykkäperä.."
    "Niiiii..."
    "Mut ohan tos nyt toi keula, jos haluu vaik pumppailla jossai siirtymillä keulaan ilmaa"

Ihan parhautta noi videot ja sonderi vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Joo niin on. Alkaa tehdä yhä enemmän mieli loivakeulaista jäykkäperää kun noita katsoo

Tulin kysymään mielipidettä Orangen Crushista, mutta täältähän löytyy ihan video.. hyvä hyvä. Tuskin tuo ihan paska on. Tämä malli kiinnostaa https://www.orangebikes.co.uk/bikes/crush-29-pro/2019

moi auttakaa pappaa valinnassa,kun olen tilaamassa radonin craggerin ja koon kanssa arvon.olen 173cm ja jalan sisäpituus 82cm,ja kaula/niska vihoittelee.eli kumpi M tai L kokoinen?kiitos etukäteen valaisevista kommenteista!

Tämä vanhus on 176/80 ja Cragger 7 koossa m on passeli.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti taaviank Katso viesti
    moi auttakaa pappaa valinnassa,kun olen tilaamassa radonin craggerin ja koon kanssa arvon.olen 173cm ja jalan sisäpituus 82cm,ja kaula/niska vihoittelee.eli kumpi M tai L kokoinen?kiitos etukäteen valaisevista kommenteista!
    Noilla mitoilla ehdottomasti M. Craggerin standover on yllätävän iso eli vaakaputki on aika korkealla. Itse ole 183 cm ja mulla jää hissitolpan kiinteetä osaa näkyviin vain alle 5 cm L-kokoisessa tzygäs.
    Tosin voin olla vähän pers-jalkainen , mutta jalan sisämitta taitaa olla jossain 87 huitteilla (??).

kiitos tiedosta,mulla oli vitus sentier vr plus (vm -18)m-kokoisena viime vuonna ja huvitti kun tuntu et sat.putki oli metrin ulkona(tosi hyvä tsygä oli)eli standover aika eri kuin craggerissä.joo m-on ainoa oikea mulle ,olet aika paljon pitempi hyvä jos sulle sopiva L:nä.mukavaa kevättä kaikille,mageeta kun jengi jakaa tietoa ja jesaavatten!

Mites tuo cragger muuten, onko pyörän jo omistaville kertynyt millaisia kokemuksia?

Omaan silmään geo ja palikat vaikuttaa hyvältä, ainoastaan noita Maguran jarruja mietin, onko millainen tuntuma/teho.

Jarrut tuntuu kyllä tossa pihalla kikkaillessa ihan tosi tehokkailta mutta eipä se nyt tietty koko totuutta vielä kerro...
    Liikaa lunta vielä poluilla meillä päin että pääsisi kunnolla testaamaan.

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla

Itsekin kuolannut Craggerin perään tässä jokusen päivän. Olen myös persjalkainen ja pitkäselkäinen 87cm inseamilla ja 189cm kokonaispituudella, niin olen tässä hieman jahkaillut runkokokovalinnan suhteen. Arvatenkin L-koko on noista vaihtoehdoista ainoa potentiaalinen vaihtoehto?

Lisäksi kiinnostaisi kuulla, mitä tilpehööriä pyörän mukana toimitetaan? Tuleeko mukana esimerkiksi pumppua keulan ilmanpaineiden säätämistä varten, vai pitääkö pumppu hankkia erikseen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Itsekin kuolannut Craggerin perään tässä jokusen päivän. Olen myös persjalkainen ja pitkäselkäinen 87cm inseamilla ja 189cm kokonaispituudella, niin olen tässä hieman jahkaillut runkokokovalinnan suhteen. Arvatenkin L-koko on noista vaihtoehdoista ainoa potentiaalinen vaihtoehto?

Lisäksi kiinnostaisi kuulla, mitä tilpehööriä pyörän mukana toimitetaan? Tuleeko mukana esimerkiksi pumppua keulan ilmanpaineiden säätämistä varten, vai pitääkö pumppu hankkia erikseen?
    Eipä tullut pumppua eikä muutakaan tilpehööriä mukana.
    L-koko varmasti oikea sinulle.

Kiitos nopeasta vastauksesta!

Ehdin jo tuudittautua siihen ajatukseen, että joitain oheistarvikkeita toimitettaisiin pyörän mukana, koska tutkailin Canyonin pyöriä ennen Craggerin löytämistä. Ja niissä näytti tulevan yhtä sun toista tavaraa mukana.

E: Onko Craggerin keulassa muuten mahdollisuutta jouston lukitukselle?

Revelation:issa ei ole varsinaista lukitusta, mutta kompression säädön ku kääntää tappiin, ni ei kyllä enää paljoo hötky. Taitaa olla lähinnä xc-haarukoiden ominaisuus toi lock-out.

F. Kotlerburg Guest
    On-Onelta on tulossa ihan asiallisen näköistä patarautaa. https://www.planetx.co.uk/news/produ...sert-name-here

Mulla on Revelationin keula ja en ole kyllä lukitusta kaivannut. Muutenkin tän ketjun pyörät on sellaisia että se on väärin ajettu jos pitää keula saada lukkoon

Kävin tuossa koeajamassa Kona Honzo DL:n, tuntui melkoisen mukavalta peliltä. Nyt sitten iskee vain valinnan vaikeus, että pitäisikö valita Cragger vai tuo Honzo. Onko mitään tolkkua maksaa 400-500e enemmän Konasta, jossa on ainakin paperilla huonommat osat?

Hankala mennä sanoo, kun Craggeria ei pääse testaamaan missään..

Mun mielestä tuo pyörän testaaminen itse on vaikea juttu. Pitäisi olla pirusti kokemusta, aikaa ja verrokkeja.

Radon pärjäsi kivasti ainakin tässä vertailussa: https://www.mountainbike-magazin.de/....1981200.2.htm

Naulan kantaan. Minäkin kun olen ostamassa ensimmäistä maastopyörän, niin miten minä voisin tietää viiden minuutin koeajon perusteella, miltä hyvän/sopivan pyörän kuuluu tuntua? Konasta jäi hyvä fiilis vaikka se koeajo oli tuollainen pikakäynti pöpelikössä. Craggerissa on aikalailla yhtäsuuri etäisyys satulan ja emäputken välillä kuin Konassa, eli siitä voinee päätellä, että Craggerin runko olisi myös kokonsa puolesta sopiva.

F. Kotlerburg Guest
    Osasarjaa arvostetaan toisinaan liikaa. Ei tuossa Konassakaan huonot osat ole, mutta nettipyöristä saa aina parempaa vastinetta rahalle parempien osien muodossa, mutta onko ne ajoltaan sitten huonompia, yhtä hyviä vai parempia on vaikea todentaa, kun kokeilemaan ei pääse eli siinä piilee riski.

Koita käydä testaamassa joku muu samankaltainen pyörä, että saat jotain referenssiä.

Aihetta sivuten...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Aihetta sivuten...

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hieno video, tykkäsin. Taidan itse olla vähän tollanen samanmoinen kun ei pysty sitä pyöräkauppabrändiä ostamaan vaan pitää olla joku netistä tilattava vähän edes harvinaisempi. En ole tosin ehtinyt tollaseen yli tonnin runkoon vielä sijoittaa. Tosin viimeisestä ostoksestakin on jo 10 vuotta, nyt ois aika ehkä vähän päivittää pyörää.

Toi One-onen runko näyttäis olevan se mikä ois itelle kivoin ainakin hinta-laadultaan. Pitäis olla aika edullinen, katotaan jos sieltä tulisi myös joku pakettikin jossain vaiheessa. Toivotaan myös että sieltä tulee sellanen ison miehenkin versio eli yli 190 senttiselle ja pitkäkoipiselle sopiva, nykyisten pyörien satulaputken on usein todella lyhyitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Hankala mennä sanoo, kun Craggeria ei pääse testaamaan missään..
    Kyllä tota mun Craggeriä saa tulla koittamaan jos jaksaa tänne Hämeen korven keskelle ajella...

Mä oon kyllä yleisesti sitä mieltä että porukka vähän liikaa stressaa kamppeista, onpa laji sitten mikä tahansa. Nykyisin on kuitenkin ns. entry-level kamatkin niin hyviä että hauskaa on varmasti. Tietty etenkin pyöräilyssä on sijansa myös hifistelylle ja ymmärrän että joillekin se on se juttu mutta jos ajatellaan ihan perusharrastamista niin saako siitä sitten kovin paljoa enempää irti esim. 1500€ vs 5000€ kamppeella..?
    Itelle ainakin tulee vaan lähinnä stressiä hipokamoista. Saa pelätä hajoamista ja varastamista ja kaikki äärimmäisen pienetkin toimintahäiriöt ärsyttää paljon enemmän kuin bulkkikamppeen kanssa...

Luulin niin kovin, että viime syksyn alesta hankittu Cruzin täpäri olisi poistanut pyörätarpeeni pitkälle ensi vuosikymmenelle, mutta tarvikelit oli niin vaihtelevat ettei sillä tullut ajeltua paljoakaan lumien tultua. Osittain yllämainitusta syystä eli ei kehdannut pakkasilla ajella kauheasti kun en tiedä kuinka jousitus yms. kestää

Tästä heräsi sitten ajatus, että pitääkö vielä laittaa lastenkuljetus- ja hyvin satunnaisen työmatka-/maantieajon hybridi-kaljaraketti pois ja ostaa tilalle kylmästi 29er jäykällä tarakalla, jotta voi talvellakin painaa rakkaan harrastuksen parissa. Kysymys kuuluukin, että onko nämä otsikon vehkeet onnettomia yleispyöriä? Esim. Cragger ja Taival ovat molemmat mielenkiintoisia, mutta onko niistä iloa hitaammassa ajossa? Muistelisin ainakin, että Taivalin testissä ominaisuudet tulevat vasta vauhdissa esiin.

Ite hommasin Raadon juuri käyttöfillariksi (työmatkat, ulkomaanreissut yms.), jotta ei tartte ressata liikaa kolhujen yms. kanssa. Varastosta löytyy maantielle ja maastoon myös kuitua + vanha jäykkis työmatkakäyttöön jonka tilalle tuo Cragger tuli. Vaikka työmatkoilla tulee eksyttyä välillä polkujenkin puolle, niin Cragger on ehkä normi työmatkajoon turhankin taili/AM-henkinen,joten laitoin alle vähän paremmin rullaavat gummit (2.35 -> 2.25 pienemmällä nappulalla) ja snadisti kapeemman stongan. Enää pitäis päästä poluille ajeleen ja muodostaa käsitys mitä tuli hommattua

tässä yksi vaihtoehto ghost x 4.9 al 29,tontun maksaa.suntour raidon ilmakeulalla kaiketi se jo kelpo keula.odotan cragger 7.0:aa nm.tulis jo!

Menin tietenkin viime syksynä myymään pari 29x2,25 Racing Ralphia, jotka olisivat auttaneet muuttamaan tarvittaessa räyhäkkäämmän ht:n arkiajoon sopivammaksi välillä, jos mettässä ajaa painaa esim. kesällä enemmän täpärillä. Mutta selkeästi Craggeria on Suomeen päin matkalla vaikka kuinka, joten kokemuksista kuulemista arvostaisin suunnattomasti. 7.0 -version kiekot ovat varmaankin itselle osa, josta ei ole mitään hajua, joten jos takanapa antautuu niin siinä punnitaan myyjäliikekin. Bike Discountista on ainakin aiemmin omalta osalta hoidettu takuuasiat mallikkaasti.

Cragger seiskan kiekosta on ainakin allekirjoittaneen sanottava, että hankalimmat kiekot ikinä laittaa renkaat päälle mitä minulla on ollut. Otin tänään Läskistä, cyclosta ja Craggerista talvikumit pois ja kesäkumit tilalle. Craggerissä piti kuten jo aikaisemmin olen todennut käyttää rengasmuovia, jotta kumin sai Sun Ringle Duroc30 vanteelle ja sai vääntää ihan kunnolla. No taitaa sitten pysyä tubeless systeemin kumi pienelläkin paineella vanteella hyvin kiiinni.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •