GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 36 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

Täältä ääni kanssa Vitukselle, minulla se edullisempi versio E-Sommetista ja hyvin tyytyväinen olen ollut. Erityisen iloinen olen siitä että pyörään mahtuu molempiin päihin 3" FatFreddyt jotka on melko kookkaat kumit ja erittäin hyvät all rounderit talvella.

Eka kerta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Täältä ääni kanssa Vitukselle, minulla se edullisempi versio E-Sommetista ja hyvin tyytyväinen olen ollut. Erityisen iloinen olen siitä että pyörään mahtuu molempiin päihin 3" FatFreddyt jotka on melko kookkaat kumit ja erittäin hyvät all rounderit talvella.
    Niin Fillari foorumilla kuin " näillä " sähkö Fatbike markkinoilla yleensäkin. No mulle kävi vanhanaikaiset kun työkaverin normifätillä (Trek 27,5 / 4,5 ) ajelin viikko sitte eka kertaa , se oli menoa.. hehkutin toiselle kaverille asiaa joka " pakotti" sähköpyörään. Noo eiku kokeilin sähköfättiä ja se vasta järkytti! Positiivisesti!! Ihan käsittämätön laite. Olin aivan myyty. Tein muutaman päivän ( ja yön) markkinakartoituksen jonka lopputuloksena tilasin Tunturi eMaxin sillä Rock Shok- keulalla. Lisäakunkin tilasin . Turku Bikeshop verkkokaupasta ( ja ihan livenä myös) ostin. En osaa enkä ala neuvomaan... Kokemuksia tulen jakamaan, mutta se on kyllä niin, että ken sähköpyörän kokeilee, jää koukkuun 😎. Varusteita olen kassillisen ostellut ( halvempaa tämä on kuin golf tai moottorikelkkailu rallista puhumattakaan). Kesäksi oon kattellut sen seitsemän eri tapahtumaa jne. Pari hyvää kaveria on " käännytyksessä" että kovasti on odotukset korkealla....

Pääosin tai oikeastaan kaikkinensa täällä foorumilla on fiksuja juttuja / tyyppejä. Paljon saa tietää aiheesta 🤟👍

Siis Vitusta tilaukseen.

Menikö muut ihan taulukon mukaisella koolla kun tästä oli jonkinverran juttua emtb foorumilla? Itse 181cm, inseamia en nyt muista mutta perus töppäjalka

Itse 178/81 persjalka ja E-sommet VR 2019 M-kokoisena. Huomattavasti isompi kuin moni muu M-kokoinen ja satulaputkessa ei ole hirveästi säätövaraa alaspäin 120 mm dropperilla. Tilaa rajoittaa iskarin sijainti. Ei SeatTuben pituus.

Konkeli kannattaa käydä läpi mm. akkukiinnikkeiden säädön ja vaijerilinjausten osalta. Muuten tsygä luo pelkkää hymyä, mutta Guide RE hillitsimet aiheuttavat shimanomiehelle lievää SRAM ihottumaa. Aika herkät ulvomaan orkkis metallipaloilla. Perus orgaaniset palat helpotti merkittävästi, mutta voipi olla että jarrut vaihtuu vielä Japanialalaisiin.
    Sähkövaihdeupgrade on about 280€... Vaikea selittää itselle miksei kannata vaihtaa erinomaisesti toimivia osia toisiin.

Joo dropperin vaijerin linjaus oli mullakin niin mutkalla että ei toiminut lainkaan, näissä kieltämättä vähän hutiloinnin makua kasaustyöstä.

Halvemmassa Shimanon Deore M6000 nelimäntäiset jarrut jotka ainakin näillä keleillä vaikuttaa oikein hyviltä, tiedä sitten kun pääsee kesällä johonkin mäkeen testaamaan mutta toisaalta mulla on siihen hommaan eri pyörä.

Minulla M koko ja pituutta 175, inseam muistaakseen 82.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patavaltti Katso viesti
    Tulisikohan tuo platina heti voimaan jos jotakin tilaisi ensin ennenkö pyörän? Ja jos vaikka onki vääränkokoiset vaatteet mitä tilaa, ja palauttaa tuonne. Saako pyörän silti platinahinnalla?
    Tulee se aika nopeasti voimaan. En tiedä mikä on wigglen politiikka jos palauttaisi sen "platina-asiakkuuden tavoitteluoston". Ei kai ne voi ruveta kinuamaan lisää rahaa ennen palautusta tehdystä platina-alennushankinnasta. Kai.

Platina tuli voimaan päivässä.

E-Sommetti on jostain syystä back orderissa, pitänee maanantaina kysästä mikä homma

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuplis Katso viesti
    Platina tuli voimaan päivässä.

E-Sommetti on jostain syystä back orderissa, pitänee maanantaina kysästä mikä homma
    Mulla oli kans e-sommetti back orderissa vielä silloinkin kun se saapui kotiin. Sen sijaan tuli aika nopeasti tilauksen jälkeen suoraan rahtifirmalta viesti jossa oli tracking koodi. Eli pyörä vissiin lähtee jostain keskusvarastolta ja wigglen järjestelmässä tilauksen tila ei etene vaan jää siihen jälkitoimitusvaiheeseen.

Tosta runkokoosta vielä sanottava että otin rohkeasti L:n vaikka olen vain 176 cm. Periaatteessa siis selvästl liian iso mulle. Mutta mulla on aika pitkät raajat torsoon nähden. Esim. jalka 84 cm. Ja toisekseen rungon mitat ja kulmat ovat lähes yksi yhteen ml -kokoisen bird aeris am9:n kanssa joka on mulla luomupyöränä. Ja se on tuntunut istuvan mun mitoille kuin se kuuluisa nahkakäsine. Yksi iso ero on, nimittäin satulaputken pituus joka vituksessa 40 mm pitempi. No vitukseen vaihdoin 780 mm stongan ja lyhyemmän stemmin niin sehän tuntuu kuin olisi kotiin tullut. Noissa pyörissä on jopa top tubet lähes yhtenevät.

Satulaakin saisi vielä laskettua huolimatta siitä 4 cm pidemmästä seat tubesta ja 150 mm hissitolpasta.

Ennen ajelin aina M koon pyörällä ja vasta kun tämä geometriavallankumous alkoi niin koin valaistuksen ja siirryin isompaan runkokokoon. Osittainhan sen mahdollistaa sekin että rungot ovat nykyään usein matalampia pituuteensa nähden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattim Katso viesti
    Tulee se aika nopeasti voimaan. En tiedä mikä on wigglen politiikka jos palauttaisi sen "platina-asiakkuuden tavoitteluoston". Ei kai ne voi ruveta kinuamaan lisää rahaa ennen palautusta tehdystä platina-alennushankinnasta. Kai.
    Ei, mutta voivat olla hyvittämättä sen palautetun tavaran hinnan. Aika tarkkoja nämä tuppaavat noista olemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaLyyti Katso viesti
    Meridan eBig Nine 500.
    Tuostakin näyttäisi olevan useampia versioita markkinoilla.
    Tässä kappaleessa:
    - Manitou Machate Comp Air 100mm.
    - Deore Boost navat.
    - Shimano MT-500 jarrut.
    - Shimanon E8000, 500Wh akulla.
    - Deore 10s vaihtaja jne.
    Eipä mennyt tämä ihan putkeen Bike-discountilta.
    Kysyin sähköpostissa heiltä tuon komponenttilistauksen suhteen, että pitääkö paikkaansa, kun muilla kauppiailla on erilaisilla osilla eBig Nine 500.
    Vastaus, että pitää paikkansa.

Eilen saapui pyörä, eikä se tietysti ollut kuitenkaan listauksen mukainen, vaan juurikin samanlainen, mitä monella muulla myyjällä. Tosin moottori on E8000.

Mitähän tässä tekisi. Ei jaksaisi alkaa palautusrumbaan ja kohta alkaisi jo pyöräilykelitkin olemaan siedettävät.
    Mutta toisaalta melkein tuohon hintaan olisin saanut vastaavia pyöriä jo ihan kivijalasta ja heti...

Eniten harmittaa tuo SR Suntour. Tosin tuo pyörässä oleva Raidon LO-R 32 Air, ei taida olla ihan yhtä surkea, kuin aiemmat kokemukset vieteri Suntoureista.
    Navat ovat MT400-B sarjaa, eivät Deore, jarrut MT-200, ei 500 jne...

Luulisi tuolta saavan ainakin hyvän alennuksen pyörästä tai jotain muuta kompensaatiota jos sen suostuisi pitämään?
    Jospa yrittäisi tingata tuohon mukaan jonkun Rock Shockin 32mm ilmakeulan ja ajelisi tyytyväisenä mutkaista tietä näkymättömiin...

Ei muuta kuin postia B-D:lle. Sieltä se selviää. Veikkaan, että ei siellä asiakaspalvelussakaan olla selvillä, että mitä varaston nurkassa makaa.

Ihan kelpo video eri moottoreista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ei muuta kuin postia B-D:lle. Sieltä se selviää. Veikkaan, että ei siellä asiakaspalvelussakaan olla selvillä, että mitä varaston nurkassa makaa.

Tunnustivat erheensä. Mutta vaihtoehtoina pieni kompensaatio tai pyörän palautus...
    Eli joutui hyväksymään tuon kompensaation voucherina.
    Ei jaksa alkaa tuota enää pakkaamaan ja lähettelemään ja odottelemaan sitten uutta pyörää tai hankkimaan muualta

Paska säkä. Mutta aina ei näemmä mene (tämäkään) kuin legendaarisessa Strömsössä...

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...maastopyora-17

Toi vaikuttaa mielenkiintoiselta. Mitä käytännön eroja tolla shimanon e7000 on vs e8000?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sminä Katso viesti
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...maastopyora-17

Toi vaikuttaa mielenkiintoiselta. Mitä käytännön eroja tolla shimanon e7000 on vs e8000?
    Vääntö ainakin 10nm pienempi ja onhan se hieman halvempi versio tuosta 8000, mutta aika hyviä arvosteluja saanut myös tuo 7000.
    Näyttää aika samalta tuo GZP verratuna Tunturin e275? Tunturissa sram nx vaihteisto erona sekä se on n. 450e halvempi.

^e-Mountainbike-lehden testauksen mukaan e7000 antaa hieman luonnollisemman vasteen kuin e8000. Tehoeroa eivät juuri käytännössä huomanneet.

Mielenkiintoista on, että molemmissa moottoreissa on samat kiinnikkeet, eli ne on päikseen vaihdettavissa.

Tuo tunturi e275 näyttää oikein kilpailukykyiseltä vehkeeltä tolle, mutta mistä sen tohon hintaa löytää? Löysin edullisimmillaan 2600€

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sminä Katso viesti
    Tuo tunturi e275 näyttää oikein kilpailukykyiseltä vehkeeltä tolle, mutta mistä sen tohon hintaa löytää? Löysin edullisimmillaan 2600€
    Bikeshopista kun vie ostokoriin saa alennuksen näkyviin. -12% alennusta tuon hintaisesta fillarista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^e-Mountainbike-lehden testauksen mukaan e7000 antaa hieman luonnollisemman vasteen kuin e8000. Tehoeroa eivät juuri käytännössä huomanneet.

Mielenkiintoista on, että molemmissa moottoreissa on samat kiinnikkeet, eli ne on päikseen vaihdettavissa.
    Jokuhan täällä väitti että olisi kestävyydessä eroa mutta mitään perusteluja ei tullut, toisaalta tuo E7000 taitaa olla aika uusi moottori niin tuskinpa sen kestävyydestä kauheasti kokemusta vielä kellään ole.

https://www.wiggle.co.uk/vitus-e-sen...ke-deore-2019/

Onko tuosta mitään sanottavaa? Täpäriä haaveillut, mutta ei järki anna laittaa 3600€ kun amatööri on

Totta vitus on järkee... (sori, oli pakko. Tää tulee aina näihin Vitus-kyselyihin)

Mutta ihan asiallisilla osilla. Geometriasta voisi joku Vitusta (hmm...) ajanut kommentoida.

Oma Vituskin on kotiutunut, toimitusaika oli kymmenisen päivää.
    Kaikki tarvittava löytyi paketista oikeaa laturin töpseliä myöten eli adapteria ei tarvinnut lähteä ostamaan.

Harmillisesti posti tuntuu hukanneen toisen paketin jossa mm polkimet, vaikka tulihan tuossa jotkut rimpulat kylkiäisenä.

YT Industries julkaissut uuden sähköenduromalliston YT Decoy https://www.yt-industries.com/en/cat...Category/73535 Ollut myös e-mountainbike magazinen testissä https://ebike-mtb.com/en/yt-decoy-review/
    Mallit näyttäisi olevan ainakin toistaiseksi pelkästään hiilikuiturungolla. Hinnat alkaen -malli 4 599 EUR ja varsin hyvillä osilla sekin. Täytyy sanoa, että todella hyvän näköisiä pyöriä.

Pakko olla samaa mieltä RR75:n kanssa. Ja tulossa on vielä 700Wh akku.

Uus YT on kyllä todella hyvän näköinen kampe ja geometrialtaan omaa makua miellyttävä. Toivottavasti isomman akun hinta pysyy myös aisoissa, eikä ole jotakin ihan posketonta kuten joillakin muilla brändeillä..

Olikohan tämä täällä jo aiemmin, en nopealla vilkaisulla löytänyt..

https://ebike-mtb.com/en/the-best-emtb-motor/
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Vitus E-Sommet Wigglestä platina-asiakkaille -16% 4.4 asti

Deore 3000e
    VR 3560e

Aika halpaa

^ompa kyllä, jännä että CRC pitää ihan eri hintaa samasta pyörästä..

^CRC puolella on briteillä luotollinen PayPal Credit. Vaikuttaiskohan luototus hintaan?

Ja vituksen etujoustoa 2200 pinnas, nyt enää mietteliäs laittaako 800 lisää ja deore suoraan

Samanlaisia aiheita

1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 14.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 22.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 14.02.2015, 00.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin