GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 35 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

  1. #1021
    Ihan on pakko kysyä, jotta minkähän verran teitä mahtaa tyydyttää, kun pääsee heti dissaamaan toisten hankinnat. Kyllä, keula voi olla paska pro-polkijalle, mutta minulle kyseinen laite on paljon enemmän mitä osasin edes haaveilla. Rahaa minun varallisuuteen nähden tuohon meni perkeleesti, mutta mitään ei ole itselle tullut hankittua vuosiin. Kuitenkin 40v.
    tulossa täyteen, joten jospa hankkisi jotain kivaa itsellekin joskus. Paitsi nyt tuli kaikkien mielestä hommattua paskaa. Mut onneksi itse olen tyytyväinen, propsit siitä.....mulle.

  2. #1022
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Ei ollut tarkoitus dissata hankintaasi, se on ihan käytöstä kiinni mikä on riittävän hyvää ja mikä ei mutta tuo maahantuojan teksti on vaan jo asiakkaan harhauttamista mielestäni.

  3. #1023
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.439
    Nuo keulat joissa on teräksiset liukuputket, voivat olla jäykempiä kuin ne missä on isommat alumiiniset liukuputket.
    Sama juttu kun kierrejousikeulan dissaus, jossa säädettävyys ja paino ovat ilmakeulaa heikompia, ei toiminta joka taas on enemmän vaimentimesta kiinni.
    Painoahan tuossakin on, mutta ei kannata antaa sen häiritä.

  4. #1024
    No, onneks ajajassakin on painoa... ja pahoittelut kiihtymisestäni. Ja kiitos asiallisista kommenteistanne.

  5. #1025
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Sama juttu kun kierrejousikeulan dissaus, jossa säädettävyys ja paino ovat ilmakeulaa heikompia, ei toiminta joka taas on enemmän vaimentimesta kiinni.
    OT:
    Nythän on kierrejousikeulat ja iskarit tekemässä paluuta. Vanha maine (ja hinta) tosin rasitteena. Toisaalta iskarin vaihto ilmasta jouseen ei välttämättä ole järkevää tai tuota haluttua lopputulosta, jos fillari on rakennettu progressiivisen jousituksen ehdoilla.

  6. #1026
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Sama juttu kun kierrejousikeulan dissaus, jossa säädettävyys ja paino ovat ilmakeulaa heikompia, ei toiminta joka taas on enemmän vaimentimesta kiinni.
    OT:
    Nythän on kierrejousikeulat ja iskarit tekemässä paluuta. Vanha maine (ja hinta) tosin rasitteena. Toisaalta iskarin vaihto ilmasta jouseen ei välttämättä ole järkevää tai tuota haluttua lopputulosta, jos fillari on rakennettu progressiivisen jousituksen ehdoilla.

    Painoahan tuossakin on, mutta ei kannata antaa sen häiritä.

    Ei ole sähköpyörässä se suurin ongelma. Muut ominaisuudet ehkä sitten enemmän, kuten vaikka tukevuus.

  7. #1027
    Terve foorumilaiset!

    Etsinnässä sähköpolkupyörä ympärivuotisiin työmatka-ajoihin hintaluokassa 2-2,5ke. Tässä kaksi kiinnostavinta vaihtoehtoa tällä hetkellä,
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...0-500wh-800524.
    Sekä https://www.bikeshop.fi/Tunturi-e290/ekauppa/pTUE290/.


    Radon:
    + bosch active line plus ja 500wh akku, pitäisi päästä tasamaalla ecoasennolla jopa 150km?
    + moottori mukavempi kaupunkiajossa/asfaltilla kuin shimano, koska alhaisin avustustaso ei avusta niin paljoa?
    + halvempi, n 2150e posteineen
    + hiljaisempi moottori kuin shimano?
    iso - tilaaminen ulkomailta / takuun toimivuus?
    - 17 vai 19 runko, 173cm ja +50v kuskille?
    - bosch osat / huoltaminen hiukan kalliimpaa? esim. 500wh akku n 150e kalliimpi? (550/700e)

    Tunturi:
    + shimano moottorin osat ja huolto halvempaa?
    + kännykkä appilla pystyy säätämään avustustasoja (ei kuitenkaan ecoa)
    + tilaaminen Suomesta
    + sram nx, kestäväksi haukuttu
    - runkogeometriaa ei löydy?? kuitenkin 47cm pystytolppa kuulostaa sopivalta
    - joissain e7000 moottorilla olevissa on ollut häiriöitä akun kanssa? eli katkoisi itsestää ajon aikana virtaa?
    - vie enemmän virtaa, eco- asennolla tasamaalla maksimi 100km
    - kalliimpi n. 2360e

    Tässä omia mietteitä pyöristä olenko kuinka väärässä ? Saa ehdottaa myös muita vaihtoehtoja!

  8. #1028
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    204

  9. #1029
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Tuolta katsoo mieluisan mallin; www.bullsbikes.de

    Ja pyytää kotimaiselta JäMyltä päräyttävän tarjouksen; www.movego.fi

    Ite hommasin e-Stream evo 2 tr 27,5+ Brosen koneella ja olen ollut erittäin tyytyväinen.. toki koska olen krooninen tuunaaja, otin tuon edullisimman plussatäpärin ja sitä on nyt jo päivitetty "ihan huolella", mutta valintaperuste oli itelle Brosen tekniikka ilman Spessun logoa..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  10. #1030
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Mikä on raadin tuomio tällaisesta Italian ihmeestä? On aina välillä tarjouksessa 1599,99€ ja ajattelin, että iskenkö ensi kerralla kiinni kun ei noita 27.5+ pyöriä ole ihan hirveästi tarjolla kohtuulliseen hintaan. Leveämmät kumit kiinnostavat siksi, että talvisilla poluilla niillä saattaa olla mukavampi päästellä kuin normi 29-tuumaisilla.

    LOMBARDO E-SESTRIERE EXTREME 9.0 27.5+
    http://www.rczbikeshop.com/finland/l...ack-matte.html

  11. #1031
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    ^Ei nyt kauheasti ainakaan minua säväyttänyt. Ei ainakaan tuohon hintaan. Maksoin omasta Meridan täpäristä Shimanon sähköillä viitisensataa enemmän. Ehka puoleentoista tonniin tuo voisi olla järkevä, vaikkei nuo osat edelleenkään sykähdytä.

  12. #1032
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Kyllä tuolla nyt varmasti ajaa eikä kai kovin paljoa halvemmalla varmasti voi saada sähkäriä Boschin/Sramin tekniikalla. Mitään geometria taulukkoa ei tietenkään pyörästä ole, ja pikkaisen ihmetytti ilmoitettu range CRUSING RANGE: Up to 90Km (Mode Turbo) / Up to 215km (Mode ECO)

  13. #1033
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Tuolla nyt olis vaikka Mondrakeria halvemmalla. Sram, Bosch, RS Revelation, ym:
    https://bike.motocard.com/en/mountai...ck_orange.aspx

    Muutenkin seurailisin tuota Motocardia jos olisin sähköfillaria ostamassa. Siellä on aina välillä tosi hyviä tarjouksia ja luotettava kauppa. Tosin omani ostin eBaysta ja Italiasta, kun oli pakko saada määrätyn värinen Merida...

    Mutta kuten sanottu, jos sitä italian ihmettä saa puoleentoistatonniin, niin sitten semmoinen.

  14. #1034
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    ^Siis tuo Lombardo on 1600€ ja Mondraker 2519€ että ei se minun mielestä halvempi ole?

  15. #1035
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    No tuossa linkatussa ilmossa lukee mulla että 3 199,99€. Kuten kirjoitin, niin puoleentoistatonniin tuo lienee kelpo peli.

  16. #1036
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Tuolta RCZ:ta tulee tarjouspostia tiuhaan tahtiin ja ne hinnat ei näy verkkosivuilla, alekoodilla saa tarjoushintaan.

  17. #1037
    Liittynyt
    07/2013
    Viestit
    34
    Ottaen huomioon topicin otsikon, aika moni postaus on aika hakoteillä. Vahingossa tai tarkoituksella. No, ei siitä sen enempää.

    Toisaalta joskus myös kysymysten asettelu on ongelmallista. Kysymys "mikä olisi hyvä maastopyörä" tai "mikä olisi hyvä sähköpyörä hintaluokassa xxx €" on vähän sama kuin kysyisi mikä olisi parasta ruokaa syödä tiistaina lounaaksi. Oikeita vastausta on em. vaikea antaa. Toisaalta ei ole myöskään väärää vastausta.

    Itse lähtisin pohdiskelemaan pyörää seuraavasti:

    1. Paljonko pyöräilyharrastukseen on valmis sijoittamaan. Kuten monessa muussakin asiassa, halvalla ei yleensä saa hyvää. Mikä sitten on riittävän hyvä onkin jo toinen juttu. Useimmilla budjetissa on katto, joten kompromisseja on tehtävä.

    2. Missä ja miten pyöräilet. Jos pysytään topicin aiheessa, kyse on sähköavusteisista maastopyöristä, joten seuraavat am. koskevat vain kyseisiä pyöriä.

    3. Maastopyörissä on kaksi päälinjaa. Jäykkäperäiset ja täysjoustot. Ei voi sanoa suoraan kumpi on parempi, molemmilla on omat hyvät ja huonot puolensa. Jos budjetti on ehdoton, ottamalla jäykkäperäisen säästää pääsääntöisesti 500-1000 € hankintahinnassa. Jäykkä on energiataloudellisempi ja kevyempi. Täysjousto taas mukavampi ajella epätasaisessa maastossa ja vaativassa alamäkiajossa ihan must.

    4. Moottorin suhteen on useampia vaihtoehtoja. Bosch ja Shimano lienevät tunnetuimpia. Moottoreilla on eroja, mutta kaikilla pääsee mäen päälle helpommin kuin ilman moottoria. Jos foorumiin laittaa kyselyn kumpi näistä tai mahdollisesti joku muu merkki olisi paras, saa yhtämonta mielipidettä kuin on kirjoittajaa. Kaikilla on omat faninsa, jotka eivät omasta mielipiteestään horju. Tehokkain ei aina ole paras. Tämäkin riippuu käyttötarkoituksesta. Esim. Boschilla on ainakin neljä eri kategoriaa mootoreissaan. Osa on tarkoitettu maantie ajoon mahdollisimman pitkällä toimintasäteellä ja osa optimoitu mtb hommiin.

    5. Akku. 300Wh, 400Wh, 500Wh? Isoimmalla pääsee tietty pisimmälle, mutta pyöräiletkö oikeasti joka lenkillä 70-80km? Riittäiskö kuitenkin pienin ja edullisin?

    6. Osasarja. Yleensä isompi euromäärä tarkoittaa parempaa laatua. Halvimpia kannattaa välttää, mutta toisaalta on myös mietittävä onko oikeasti tarvetta niille kaikkein parhaimmille osille. Hydrauliset jarrut lienevät ne ihan must näihin maastohommiin. Vertailu SRAM vs. Shimano ei sekään yleensä johda hedelmällisiin keskusteluihin. Molemmilla on toki faninsa, mutta yhtälailla molemmilta löytyy osasarjat laidasta laitaan.

    7. Renkaat ovat makukysymys. 26" sopivat hyvin haastaville poluille ja alamäkeen. 29" rullaa paremmin, mutta ei ole niin ketterä. 27,5" on sitten kompromissi näiden välillä. Kuvioita on joka lähtöön, mutta eivät vaikuta juurikaan pyörän kokonaishintaan ja jolleivat miellytä niin ei ole iso kustannus ostaa jälkikäteen mieleiset.

    Alkuperäiseen kysymykseen viitaten voisi todeta, että 3k€ hintaluokasta löytää useimmilta pyörämerkeiltä hyvän perusmaasturin. Jäykkäperäisen, tehokkaalla moottorilla, isolla akulla ja kohtuullisella osasarjalla. Jos täysjoustoa havittelee, väittäisin, että järkevää peliä ei tuohon rahaan löydy. Maastot joihin täysjoustot on oikeasti tarkoitettu ei 2-3k€ pyörän osasarjat riitä. Sen sijaan, että katsoo pyörämerkkiä itsessään, kannattaa katsoa ja tutustua miten kukin valmistaja on omat pyöränsä kalustaneet. Pyörämerkkejä on on pelkästään sähköpuolella kymmeniä. Osasarjoja ja moottoreita sen sijaan valmistaa kourallinen.

  18. #1038
    1. Tämä on monelle selkein rajoitin. Ei ehkä välttämättä ole kyse siitä, etteikö saisi rahoitettua hankintaa, vaan siitä, pitääkö tinkiä muista mielenkiinnon kohteista samalla. Yleensähän samat rahat on jaettavana arkielämään ja muihin harrastuksiin. Joillekin fillarointi voi olla koko elämä ja fillareita ostetaan jopa lainarahalla ja useita. Toiset harrastaa muutakin ja ovat ehkä perheellisiä, jolloin lastenkin elämä ja harrastukset rajoittavat omia hankintoja.




    2. Huomioitava samalla että sähköavustus muuttaa fillaroinnin luonnetta selkeästi. Jos polkemalla on tottunut köröttelemään melko tasaisia ja kovapohjaisia polkuja ja vältellen mäkiä, niin sähköavustus suorastaan houkuttelee kiipeämään jos jonkinlaisia mäkiä ja alashan niiltäkin on tultava lopulta. Fillarin luonne määrittää miten kivaa se alamäki on. Sähköavustus myös lisää ajajan perusvauhtia eli huonompikuntoinenkin kuski pystyy ajamaan polkuja entistä vauhdikkaammin. Jos vanha jäykkä pyörä on tuntunut riittävälle, niin vauhdin lisääntyessä se ei ehkä enää riitäkään.




    3. Energiataloutta ei tarvinne niin merkittävästi pohtia, kun puhutaan sähköavustetuista fillareista. Kannattanee miettiä mieluummin sitä, miltä tuntuu täräytellä takapyörää juuriin ja kiviin kun fillariin on lastattu 7 kiloa akkua ja moottoria. Itselle ero jäykkäperäisen ja täysjouston välillä konkeritisoitui aikoinaan siten että ensimmäisiä lenkkejä täysjoustolla ajaessa yritin takajarrulla sladittaa takapyörää, mutta meinasin lähteä tangentin suuntaan. Mielestäni mukavuutta oleellisempaa täysjoustossa on jousituksen/vaimennuksen tuoma pito. Jokainen tietää sen tunteen kun varsinkin kostealla kelillä ajaa vauhdikkaasti kurviin ja tuntuu että kohta takapyörä menettää pidon ja ns. spinnataan. Tai ollaan syrjällään maassa. Täysjoustossa takapyörä seuraa maastonmuotoja paljon paremmin ja kurveihin voi ajaa huomattavasti kovempaa kuin jäykkäperäisellä. Tästä seuraa se, että kokonaisvauhdin saa säilytettyä parempana kun ennen kurvia ei tarvi jarruttaa vauhteja pois ja kurvin jälkeen taas kelata niitä takaisin. Monesti täysjouston hankintaa on rajoittanut rahan lisäksi sen polkemisvoimaa hukkaava vaikutus. Moni on tuntenut että täysjousto on raskas polkea ja ei saa suunnattua kaikkea energiaansa eteenpäin menemiseen vaan voimat hukkaantuu jousituksen pieneen notkumiseen. Sähköavusteisissa asiaan ei tarvi enää kiinnittää huomioita vaan avustus tasoittaa menoa ja eliminoi pitkänkin joustomatkan aiheuttamat haitat.




    4. Sähkömaasturiin en katsoisi ikinä mitään muuta kuin eri merkkien parhaita malleja. Koeajolla kaupan pihassa voi tehokkain avustusasetus tuntua huimalta, mutta kun fillariin tottuu niin sille turbollekin löytyy käyttöpaikkoja. Esim. en olisi varmaan kovin mielelläni lähtenyt ajamaan suon poikki kulkevaa kosteaa polkua normifillarilla, mutta sähkärillä oli mielenkiintoista napata turbo päälle ja katsoa miten pyörä kulkee märätkin kohdat. Alkutalven ensilumilla on hauska painaa menemään aivan umpisessakin.




    5. Nyt liikutaan vaarallisilla vesillä. Sähköavustuksella ajelu on niin mukavan "helppoa" että lenkit pidentyy aivan itsestään. Minulla on käynyt useasti tilanne että ajaudun kivoja uusia maastoja tutkiessa yhä kauemmas ja tekisi mieli lähteä vielä vähän eteenpäin, mutta akun palkit hupenee uhkaavasti ja on ollut pakko kääntyä takaisin. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin pohtia mielessään riittääkö akku perille/takaisin ja yrittää polkea alamäet avustus sammutettuna akkua säästääkseen.




    6. Perus kulutusosia saa toki uusittua, mutta se ei välttämättä ole halpaa. Vaihteita joutuu vaihtamaan aivan jatkuvasti, joten itse ainakin panostan vaihteiston toimivuuteen. Se että vaihteet vaihtuu täsmällisesti ja tarkasti on sähköfillarissa varsinkin aika tärkeää, koska jos vaihde jää rutisemaan, murjoo moottori ketjut ja rattaat vaihtokuntoon hyvin nopeasti.
    Huomioitava myös jousitusosien taso. Kun vilkaisee takaiskareiden ja joustohaarukoiden hintoja, huomaa nopeasti että niiden vaihto parempaan ei välttämättä ole kovin kukkaroystävällistä. Usein esim. 4000€ fillarissa voi olla 1500€ (ovh) joustokomponentit, jollaisia ei ehkä myöhemmin halua lähteä ostamaan irrallaan. Jousituksen toiminnalla on todella iso merkitys. Esimerkiksi kun laitoin takaiskarini huoltoon ja sain tilalle Fox:n laadukkaan ilmaiskarin huollon ajaksi, niin pystyin ajamaan märkiä juuria sisältävään kurviin aivan eri vauhtia kuin ennen. Oikein hämmästyin miten takarengas ei meinaa lähteä luisuun lainkaan. Kun sain vanhan iskarini (kierrejousi, vanhempi malli) huollosta takaisin, ei se silti ollut niin hyvä kuin laadukas lainaiskari.




    7. Itse lähtisin nykyään katsastamaan ehkä jopa 29" plus -kokoisilla renkailla varustettuja pyöriä. Fillaria valitessa kannattaa pohtia itse renkaiden saatavuutta sekä esim. sitä, löytyykö ko. koossa nastarenkaita. Jos ajaa talvella, niin ehdottomasti pitäisi mahtua pyörimään ainakin 3" Freddie nastarengas. Sähköfillari painaa enemmän ja avustus tuo potkua ajaa hieman pehmeämpääkin polkua, mutta jos takarengas humpsahtaa jatkuvasti lumen läpi, loppuu meno lyhyeen. Itse en allekirjoita esim. Fillari-Lehden linjaa että sähköavusteisessa maastopyörässä plussakokoiset renkaat olisi ehdottomat. Ne toki tuovat jossain tilanteessa pitoa (kun rengaspaineita voi laskea alemmas) mutta ovat samalla enemmän "sinnepäinsuurinpiirtein" renkaat. Niillä on toisaalta hauska ajaa kivikossakin ajamalla päin kiviä ja antamalla renkaan tehdä työt, mutta kapeammilla renkailla taas kovemmassa vauhdissa ajo on tarkempaa ja kontrolloidumman tuntuista. Kapeammilla renkailla pito tulee siten karkeasta kuvioinnista ja sopivan pehmeästä kumiseoksesta.




    Lopuksi kannattaa pohtia sähköfillarin hankintaa myös siltä kantilta että fillarimallit kehittyy nyt erittäin kovaa vauhtia. Se tietää myös sitä että vanhemmat fillarimallit menettää jälleenmyyntihintaansakin hyvin nopeasti. Suomessakin on nähty miten 6500€ fillaria on myyty vuoden ajettuna 4500€. Moni käytetyn fillarin ostaja tinkii myyntihinnasta ainakin uuden akun hinnan pois. Toki joillain on tapana ajaa jotain fillaria alta vuoden ja pistää taas vaihtoon ja uutta tilalle, mutta jos kohta 1 mietityttää kovin, kannattaa pohtia hankintaa myös pyörän pitkäikäisyyden kannalta. Eli jos meinaa ajaa fillarillaan vuosikausia, jyvittyy kalliimpikin hankintahinta pitemmälle ajalle, eikä se tunnu enää niin pahalle. Jos miettii vakavasti sijoittaako 1-1,5t€ enemmän saadakseen jäykkäperän sijaan täysjouston, niin pitemmässä kaavassa on halvempi ostaa se heti, kuin vaihtaa fillaria vuoden päästä.




    Jotkut pohtii asiaa siltä kantilta että odottamalla vuoden-kaksi saa uudemman ja kehittyneemmän mallin. Mutta samalla saa viettää 1-2 erittäin tylsää vuotta kun ei pääse sähköfillaroimaan

  19. #1039
    donpate Guest
    Tässä olen sivustaseuraajana lueskellut näitä juttuja Foorumilla, paljon tuntuu Shimano ja Bosch puhuttavan porukkaa mutta Yamaha loistaa poissaolollaan. Onko Jammu niin heikko ettei sitä juurikaan mainita vai niin ongelmaton ettei sitä etumatkan tähden kommentoida.
    Itse olen yhden Bafangin kokemuksella mielipiteineni mukana, oli todella huoltovapaa laite, tehoista en tiedä, 9v pyörä toimi ilman sen kummempaa huoltoa. Huoltokohteena oli oikeastaan muutaman kerran jarrupalat ja gummeja muutama kappale, joskus vaijereita kiristelin.
    Nyt uutta pyörää harkitessani olen päätynyt maastopyörään, täpäriäkin olen katsellut mutta ehkä päädyn jäykkäperäiseen, kuitenkin asfaltilla kun ajelen.
    Ihmetyttää se fanaattisuus mitä täälä esiintyy, eiks vois antaa jokaisen ajella niinku hyväks näkee. Näin mäkin Pekka Haaviston, mut ei se musta homoa tee, mielipiteitä on kuin persereikiä, jokaisella omansa, antaa kaverin suorittaa omat hommansa niitä morkkaamatta, neuvoa voi asiallisestikin.
    Lähinnä haen vastausta noihin isojen merkkien eroihin, muu oli vaan avautumista, kiitos ja anteeks.

  20. #1040
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Luultavasti saat vastauksen kysymyksiisi jos luet tämän ketjun läpi.

  21. #1041
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Missäs näissä valtamerkeissä on jammun moottori?

  22. #1042
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Haibike taitaa käyttää joissain malleissa jos oikein muistan.

  23. #1043
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Omassa Haibikessa on Yamahan PW-SE moottori. Ei siitä ole mitään pahaa sanottavaa, eikä oikein loistakkaan missään osa-alueella. Ehkä Yamaha eroaa muista siinä että vääntö tulee alemmissa kadenseissa ja loppuu aikaisemmin kuin muilla (110 PW-SE:ssä). Verrattuna muihin ehkä lähinnä shimanoa (Shimanossa etuna säätömahdollisuudet jotka Jammusta puuttuu). Yleisesti ottean hyvä perusmoottori ja ihan turvallisin mielin voi olla vaihtoehtona Shimano/Brose/Bosch moottoreille. Miksei Suomessa ole enemmän keskustelua varmaan johtuu siitä että Euroopan valtamerkeistä taitaa vain Haibikella olla tuota käytössä ja Haibike ei taida kovin yleinen Suomen kivijalkakaupoissa olla. Muualla euroopassa kylläkin.

  24. #1044
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    41
    Samoja kysymyksiä ties kuinka monetta kertaa, mutta kysytään pois kun ei itse osaa päättää.

    Siis täpäriä aloittelijalle.
    Budjetti < 4000e
    Helposti irrotettava akku, säilytys kylmässä tallissa ja kait sillä töissäkin tulisi käytyä joskus, vai liekkö tällä sitten merkitystä(?).
    Brose miellyttää moottoreista eniten, mutta valinnanvara pieni tällä budjetilla.

    Vitus E-Sommet, tämä nyt lähinnä mielessä. Onko syitä miksei? Tässä jäisi kivasti varusteisiinkin rahaa budjetista.

    Muita vaihtoehtoja olisivat
    Canyon Spectral:On 6.0
    Bulls E-Stream Evo 2
    Cube Stereo Hybrid 140

    Tai sitten mikä tahansa käytettynä tai alennuksesta, esim Levo. Näitä on jo kytätty muttei sopivaa ole osunut kohdalle

  25. #1045
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Oletko ajatellut millaisella joustolla varustettua pyörää haluat?

  26. #1046
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    ^^ pyydä Bullsista tarjous www.movego.fi saatat yllättyä positiivisesti..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  27. #1047
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    41
    Ajattelin n. 150mm olevan kohtuullinen kompromissi kaikkeen.

    Siis suht vaikeakulkuisille ja mäkisille patikkapoluille vapaa-ajalla sekä sähkölinjan alusille yms kaupunkimaastoille työmatkalla.

    Ilmeisesti seudulle on myös avautumassa dh bikepark jossa täytynee pyörähtää... Jos joskus oppii edes vähän ajamaan 😎

  28. #1048
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuplis Katso viesti
    Samoja kysymyksiä ties kuinka monetta kertaa, mutta kysytään pois kun ei itse osaa päättää.

    Siis täpäriä aloittelijalle.
    Budjetti < 4000e
    Helposti irrotettava akku, säilytys kylmässä tallissa ja kait sillä töissäkin tulisi käytyä joskus, vai liekkö tällä sitten merkitystä(?).
    Brose miellyttää moottoreista eniten, mutta valinnanvara pieni tällä budjetilla.

    Vitus E-Sommet, tämä nyt lähinnä mielessä. Onko syitä miksei? Tässä jäisi kivasti varusteisiinkin rahaa budjetista.

    Muita vaihtoehtoja olisivat
    Canyon Spectral:On 6.0
    Bulls E-Stream Evo 2
    Cube Stereo Hybrid 140

    Tai sitten mikä tahansa käytettynä tai alennuksesta, esim Levo. Näitä on jo kytätty muttei sopivaa ole osunut kohdalle
    Itse ostin tuon E sommetin ja edelleen tuntuisi siltä että omaan tarpeeseen ei tuossa hintaluokassa parempaa löydy. Kunhan lumet lähtis niin pääsis oikeasti ajelemaan.

    Canyonia on kehuttu paljon ja hinta on kohdillaan myös. Haibaikeista on hyviä tarjouksia koko ajan.

    Itsellä lähinnä geo osui vituksessa parhaiten omaan mieltymykseeni. Ei hullun pitkä takahaarukka mutta ei myöskään lyhyin. Ja muuten vastaa mitoiltaan luomufillariani.

    Huomaa että kun ostat Wiggleltä ensin 500 punnalla (muistaakseni) niin saat 12 % alennusta kaikesta normaalihintaisesta. Eli se ale kattaa e sommetin tapauksessa melkein tuon ostoksen. Itse en hoksannut tätä ja ohuesti harmittaa..

  29. #1049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattim Katso viesti
    Itse ostin tuon E sommetin ja edelleen tuntuisi siltä että omaan tarpeeseen ei tuossa hintaluokassa parempaa löydy. Kunhan lumet lähtis niin pääsis oikeasti ajelemaan.

    Canyonia on kehuttu paljon ja hinta on kohdillaan myös. Haibaikeista on hyviä tarjouksia koko ajan.

    Itsellä lähinnä geo osui vituksessa parhaiten omaan mieltymykseeni. Ei hullun pitkä takahaarukka mutta ei myöskään lyhyin. Ja muuten vastaa mitoiltaan luomufillariani.

    Huomaa että kun ostat Wiggleltä ensin 500 punnalla (muistaakseni) niin saat 12 % alennusta kaikesta normaalihintaisesta. Eli se ale kattaa e sommetin tapauksessa melkein tuon ostoksen. Itse en hoksannut tätä ja ohuesti harmittaa..
    E-Sommet VR löytyy ja sen perusteella voin antaa myös ääneni Vitukselle. Ei tosin haitannut, että joulukuussa oli vielä lisäalet kulta- (5%->15%)- ja platina-asiakkaille (12%->20%). Mutta ihan normihintaankin erittäin hyvä ostos.

  30. #1050
    Tulisikohan tuo platina heti voimaan jos jotakin tilaisi ensin ennenkö pyörän? Ja jos vaikka onki vääränkokoiset vaatteet mitä tilaa, ja palauttaa tuonne. Saako pyörän silti platinahinnalla?

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 14.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 22.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 14.02.2015, 00.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •