Tämä projekti alkoi jo tovi sitten. Alkuperäinen suunnitelma on 29x2.4-2.6" nopea pyörä läskin (kanjonin Dude) rinnalle... Mutta sopivaa runkoa ei millään löytynyt. Lopulta päädyin parin inspiroivan kuvan jälkeen eräänlaiseen salaa ihailtuun kohteeseen. Trekin Stache 29+.
Suunnitelmissa oli ostaa uusi runko tai jos sattuu sopiva käytetty vastaan.
2016 täys jäykkä Stache 5 purjehti vastaan ja hinta oli kohtuullinen. Alunperin nämä olin raakannut laskuista pois kun tuossa on 100mm keula&etunapa mutta nyt se kelpasi kun pelkkää runkoa hain.
Tämä oli jo siis ajokunnossa, mitä nyt voimansiirto oli lopussa. Tästä lähdetään liikkeelle.
Hommattuna on jo käytetty roxpox Revelation ja mukavampaa putkiosaa myös. Aluksi taidan kokeilla 3-2.8" gummeja jos vain mahtuvat keulassa pyörimään. Jossain vaiheessa kesämmällä sitten kapeammat kiekot ja gummit.
Tällä on tarkoitus ajella kesällä maastoilut, kisat&tapahtumat.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Löyty Rival 22 kammet 34-50. GXP laakeritkin löytyy. Onhan noi aika ankkurit painoltaan, mutta toisaalta kokonaisuutena tsygästä on tulossa kohtalaisen keponen.
Sramin Etap osasarja näyttää edelleen komealta. Jotenkin en osaa edes ajatella napadynamoa. Kokeillaan nyt tämä suvi ajella 50mm hiilarikiekoilla. Varastossa näyttäisi olevan kaksi settiä shimano/sram vaparilla ja yhdet campalla. 11 sp ei ole juuri moksiskaan siitä, mikä kasetti takana on. Ja tietenkin tuubit, koska Veloflex Roubaix ja Arenberg tuubeja löytyy varastosta uusina ja vähän käytetyinä. Alkaa olla ratkaisun paikka tuon maalauksen suhteen. Maalata vai ei? Vaakakupissa painaa tällä hetkellä enemmän ei - voihan tuon jättää myöhemmäksikin. Kasaamista vaille valmis.
Tänään postissa tuli sametti pussissa Thomson Masterpiece satulatolppa. Sen ympärille alkaa rakentumaan uusi pyöräni. Laitan kuvan kun valmistuu. Ei mitään ihmeellistä, mutta kelpo pyörä kunto-ukolle.
Eilen lauteilla istuessa sain vihdostaviimein keksittyä, että tarvin uuden pyörän. Runkoa ja lopputilpehöörejä odotellessa tulee aika pitkäks, toivottavasti lopputulos on nimensä veroinen.
![]()
Uusin projekti lähes valmis. Vielä pysäyttimet ja vähän hienosäätöä.
![]()
Tyylipoliisista päivää. Oranssit teipit iskariin tai sitten mustat. Tai valkoiset. Ehkä valkoiset.
Mut herkullisen näköinen pääsiäispyörä.
*Nokkahuilusäestys postin tuo -melodialla*
Netistä tarroja
Netistä tarroja
Netistä tarroja
Osta netistä tarroja
Iglun pajalle
Iglun pajalle
Iglun pajalle
Mene Iglun pajalle
Älä unhoita kaliaa tahi muuta kohtuulliseksi katsottavaa ja hyväksyttävää vastiketta
Älä unhoita kaliaa tahi muuta kohtuulliseksi katsottavaa ja hyväksyttävää vastiketta
Älä unhoita kaliaa tahi muuta kohtuulliseksi katsottavaa ja hyväksyttävää vastiketta
Älä HELKKARI SOIKOON unhoita kaliaa tahi muuta kohtuulliseksi katsottavaa ja hyväksyttävää vastiketta
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kaksi prokkista tulilla, jäykkä kiinalainen ja alempi jo aikaisemmin hankittu mäkipyörä saa uutta ilmettä.
![]()
Embrace the moment
Ehkä tämä tästä
![]()
^Kuin myös...
![]()
Jotain uutta tulossa, pian uunista ulos
![]()
Embrace the moment
Pidempään siinä meni, kuin oli tarkoitus, mutta tänään sitten kaikki osat vihdoin ainakin joten kuten kasassa.
Runkosetti: 2017 Salsa Bucksaw XX1 (kuitu)
Keula: 2017 Bluto
Tanko: Salsa Rustler
Stemmi: Salsa 60 mm 0-deg
Tolppa: RockShox Reverb Stealth
Satula: SDG Circuit
Vaihtaja & vivut: SRAM XX1 1x11 vm. jotakin
Pakka: SunRace CSMX8 11-46
Ketjut: KMC
Kammet: RaceFace Next R
Eturatas: AbsoluteBlack Oval 30T
Bashguard: Funn Zippa
Jarrut: Shimano XT, 203 ja 180 -milliset levyt
Kiekot & navat: Mcarbon-kuitukiekot, i9 -navoilla
Renkaat: Maxxis Minion FBF ja FBR 4" litkutettuina
Pumppu & työkalut: OneUp
Paino ajokuntoisena (polkimet ja työkalut mukana) 15 kiloa tasan.
Hieno pukkisaha, hyvä värikoodaus. Melko painava tuli muistelen että mulla L kokoisena oli 12.5 kg ajokunnossa, ilman satuhissiä ja osat muuten melko vastaavat.
Joo, kyllähän tuossa on vielä kevennysmahdollisuuksia, jos haluaa. Renkaat JJ:ksi -> puolisen kiloa pois. Työkalut ja pumppu reppuun, kuitutolppa, kuitustonga, bashguard pois, jne. Mutta en nyt ainakaan vielä lähtenyt vaaka edellä tähän.
Pientä maalausprojektia.
Asiakas halusi 2015-vuosimallin Beargreaseen 2019 X01-mallin värityksen. Voi sitä rajausteipin määrää...
![]()
^En ehkä postaa tähän sitä linkkiä ajoasuun![]()
Pieniä ongelmia Bianchi Infinito rungon kanssa. Päätin nyt sittenkin maalata - ja itse. Helpoimman kautta, koska tästä ei tule näyttelypyörää. Metallihohtomustaa kilikali sprayllä ja lakkaa päälle. Ehkä johonkin kohtaan (esim. takahaarukan pystyputket) punaista. Missä saisi tulostettua läpinäkyvälle pohjalle itsesuunnitellut decalit? Vanhaa maalia en poista vaan hiontatyynyllä tasaiseksi.
Valmistelutöissä siitä löytyi kaikenlaista pientä moitittavaa. Vaijerien läpivientikodissa kraateria, jonkinlaisessa massassa, johon metallinen läpivienti-insertti (siis sellainen ohjurin tapainen) on istutettu. Toisen pullotelinepaikan toinen ruuvi tuli irti kiinni vastakappaleessaan ja toisessa taas toinen ruuvi pyörii tyhjää eli tässäkin kierreosa on irti rungosta. Joku idea näiden kiinnittämiseen pitää keksiä. Läpivientiosioissa voisi jättää paikalleen vain takajarrulle menevä läpivienti ja muut paklata (muovikitti?) umpeen. Osasarjanahan on Sram Red eTap.
Vinkkejä, miten pullotelineiden kiinnityspaikat korjataan?
Facelift tehty sähkikseen. Uudet kiekot, Di2-vaihteet XT-kytkimillä, uusittu kammet, ketjut, pakka ja eturatas. Satula vaihdettu. Magura MT7 nelimäntäiset jarrut Maguran 203-levyillä edessä ja takana. Niin, ja valot eteen. Painoa ajokuntoisena ja työkalut mukana 22.22 kg
![]()
Stääshiin laitettu alle i35mm kiekkoset ja XR2 2.6" koossa. Keulalla 150mm joustava vanhemman mallin Revelation.
Trekki suosittaa 120-140mm keulaa tuohon mutta pikku testit nyt tällä.
Orkkiskiekoilla (i45mm luokkaa) on Chupacabrat, joka on sama kumi kuin tuo XR2 mutta 3". Tarkoitus vähän testailla onko 2.6" sweetspotissa niinku jotkut arvelee vai embrace full plus ja pysyn 3" gummeissa.
Testausta hankaloittaa se, että Revelation(2017) on vain n. 3mm tilaa haarukassa... Mutta jos varovasti ja kevyesti rullaus- ynnä esteen ylitystestiä tekisi.
Enivei, kivaa vaihtelua Dudeen. Vaikkakin kys. läski on niin mainio kampe, että sillä pärjään nii retket ympäri vuoden kuin vähäiset kisatkin <3
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Bianchi Infinitosta työmatkapyörä eTap osilla -projekti karahti kiville. Löysin takahaarukasta hiilikuidussa halkeaman. Ei tuolla ulkona uskalla ajaa. Traineripyöräksi?
Sent from my iPad using Tapatalk
^
Hiilikuidun pystyy korjaamaan. Tässä pari korjausesimerkkiä naapurimaasta missä myös korjatun takahaarukan kuva: http://antscarbon.ee/node/16 .
Ja kotimaan teema: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...rjaus-suomessa
Kukaan huomannut onko tullut mitään uusia (alu/teräs) gravel runkoja vastaan alle 500 euron hintaluokassa, joihin mahtus vähintään 27.5x2.2" kumit ja löytys paikat läpiakseleille loppuunmyydyn Ns Bikes Rag:in lisäksi?
Tai löytyskö jostain Kiinasta mahdollisesti kriteerien täyttävää laadukasta hiilarirunkoa?![]()
Jäykkäperä 27.5+ projekti odottelee vielä runkoa, saapa nähdä miten grippari ja shimanon jarrut käy yhteen. Pike hyllyssä..
Lähetetty minun H8266 laitteesta Tapatalkilla
69ears muokkasi tätä : 08.04.2019 at 10.25 Syy: puuttui kuvasta
^Tekemistä vaille valmis![]()
^keula puuttuu.
Kirjanmerkit