En usko että on tarkotettu leveemmille kehille. Rekonilla ajoin koko viime kesän i33 kehällä. Mieluummin oisin ottanu 1mm kapeemman kuin leveämmän kehän. Sivunappulat on tuolla 33mm kehällä n.1mm sisempänä kuin kylki
En usko että on tarkotettu leveemmille kehille. Rekonilla ajoin koko viime kesän i33 kehällä. Mieluummin oisin ottanu 1mm kapeemman kuin leveämmän kehän. Sivunappulat on tuolla 33mm kehällä n.1mm sisempänä kuin kylki
On se speksien mukaan WT.
Näköjään WT, 30-35mm kehille tarkotettu. Noh omasta mielestä paras kehä 2.6 rekonille ois 32,25mm. Ikonia en ole edes nähny 2.6 koossa.
Joo jäi mainitsematta että on WT. Itsekin on tarkoitus laittaa sitten kesällä leveämmälle kehälle. Sattui vaan olemaan toi i27 vapaana ja halusin vertailla. 2.35 profiili on samalla kehällä tosiaan paljon järkevämmän näköinen. Hankittu r2-bikesta.
Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
Mitä meinaatte, meneekä 2.6" WT viel nätisti ja toimivasti i29 vanteelle? Onkohan koko eroa Minion 2,5" paljonkin? Mietityttää mahtuuk0 vielä pyörimää.
^^Ittellä toimii 3” Chronicle i27 vanteella omaan makuun vallan mainiosti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tässä pari hyvää keskustelua aiheesta.
https://nsmb.com/articles/bontrager-...m-issue-tires/
https://forums.mtbr.com/wheels-tires...a-1067970.html
Pidän kyllä kovasti renkaasta ja 2.6” koosta. rullaa mukavasti, keposat ja kanttausnappulat on hyvät. Kesä oli kuiva, eikä pito ongelmia ollu. Syksyllä endurokisaan laitoin sitten bontrager Xr4, kun alko olee märkää niin toivoi hiukan parempaa pitoa eteen. Ois rekonillakin nuo kisatki vetäny, kuha hifistelin.
Kun kesä tulee niin Rekonit menee alle taasen.
Onko kellään kokemuksia Rekon 2.6" vs Ardent 2.4", miten eroavat pidon ja rullauksen puolesta? Olen ajatellut täpäriin nykyistä hieman kevyempää mutta suht leveää rengastusta. Taakse ajatuksissa oli Ikon 2.35" (2.6" ei välttämättä mahdu, jos sattuu venymään vaikka 65mm leveäksi), mutta eturengas vielä mietityttää. Ardent löytyisi jo varastosta, mutta Rekon taitaa olla n. 100 g kevyempi, mutta onkohan muuten parempi vai huonompi kuin Ardent? Rekoniahan saa 3C MaxxTerra -seoksella, kun Ardentista "paras" on Dual Compound. Renkaat tulevat näillä näkymin 30mm id-kiekoille (vielä hankkimatta).
Moro. Saisko jotain listausta siitä mitkä renkaat on oikeasti tuon 2.6 tuumaa leveät? Netistä löysin sen verran että vittoria mezcal olisi ainakin ilmoitetun kokoinen. Muuten tuppaavat olemaan 2.5 tuumaa.
En tiedä onko se sitten saivartelua kun puhutaan kuitenkin n. 3mm erossa leveydessä. Jotenkin se maksimaalisen ilmatilan tuoma mukavuus kuitenkin kiinnostais.
Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla
Onko kukaan ajellut 2.6” Rekonilla suositusta kapeammalla vanteella? Harkinnassa olisi 26mm sisäleveydellä olevat Stans Archit, mutta onko järkeä laittaa Rekonia tuolle vanteelle? Stanin Flowt olisivat 29mm leveät, mutta ehkä jo hieman turhan jytkyt ja painavat. Onko tuolla 3mm kuinka paljon merkitystä? Maxxikselta ei taida Ardentin lisäksi löytyä oikein mitään oikeasti leveää trail-kumia ei-WT -muodossa.
Se kumi on vaan kapeampi sillä kapeammalla vanteella. Ihan samojahan nämä "2.6" kumit on suurimmalta osin rungoltaan kuin 2.3-2.4" kumit. Tarkoitettu vaan käytettäväksi leveämmällä vanteella.
Niin, lähinnä mietin juuri tuota että uudemmat kumit on tosiaan suunniteltu leveämmälle vanteelle (Maxxiksella WT-kumit), vanhemmat 2.4” renkaat voi olla suunniteltu jopa 19mm vanteelle.
Katselin juuri täpärissä 22.5mm vanteella olevaa 2.4” Onza Ibexiä, jonka profiili on itse asiassa todella hyvän näköinen tuolla vanteella. Leveämpi vanne antaisi varmasti paremmin tukea, mutta saattaisi tuoda kyljet nappuloita leveämmälle ja tekisi renkaan profiilista tasaisemman, mikä voisi huonontaa ominaisuuksia.
Mulla on esim. 2.35" RaRa 27mm leveällä Easton kiekolla ja se on lähes 65mm leveä. Veikkaisin että tuo on rungoltaan ihan sama kuin esim. 2.6" Nobby Nic ja saavuttaisi lähes saman leveyden jos sen leipois 30mm tai leveämmälle kiekolle. Toimivuudessa ei kyllä ole valittamista.
Kendalta löytyy päteviä kumeja tähän kokoluokkaan.
Takana Saber pro 35 leveällä kehällä. Leveyttä ei tosiaan juurikaan ole enempää kuin edessä olevalla 2.35 mutta korkeutta kylläkin.
Kesäksi eteen Hellkat ja niillä mennään.
"The 2.6-inch Nobby Nic Evo TLE weighs 840 grams and measures 2.55 inches (64.7 mm) at its widest point when mounted to 30-millimeter inner-width rims at 22 psi. In case you were wondering, the tire's outer diameter is 29.5 inches"
Eli aika lailla 75 cm 30 mm sisäleveällä vanteella. Jos 2.6" käy ahtaaksi, voi tietysti kokeilla jotain leveää 2.4" rengasta. Ne ovat yleensä matalampia kuin nuo 2.6" vaikka leveydessä ei välttämättä ole suurta eroa. Tai sitten sitä 27,5"+:aa. Niistä kannattaa toki huomata että 27,5x3" rengas jäänee hieman tuota läskirengasta pienemmäksi, ja siitä isommat taas lähestyvät ominaisuuksiltaan läskirengasta. Itse pohdiskelin samaa, ja päädyin siihen että kannattaa joko hommata 29+ -kiekot ja 3" renkaat tai vaihtaa vain nykyisille kiekoille 4" jumbojimit kesän ajeluita varten.
^^Mikälie läskin keulana, mutta 2.6" pitäs mahtua ongelmitta. 29 kehät ilman muuta 35mm sisä leveet, ni 2.6-3" menee samoilla kehillä.
^4" tai 27.5+ on kyllä onnettomat korkeudeltaan, jos on tottunut 4.8" tai 29+ ajamaan. 4.4/26" meinasin vielä ite koittaa ennen, kuin 29+ kiekot teen läskiin. Läskin keskiö tippuu noilla pikku kumeilla liikaa IMO.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Mulla on nyt 4,4" JJ takana ja 4,8" JJ edessä. Hirveän suuri muutos kokonaisuuteen ei ainakaan tule jos etusen vaihtaa vain pykälää pienempään 4,4":een. Noissa kahdessa on kylläkin ihan silmällä havaittava ero, muistaakseni uutena 4,4 oli 102 mm leveä (melko tarkalleen 4") ja 4,8 112 mm leveä (melko tarkalleen 4,4"). Ei tosin liity otsikon aiheeseen.
Erikoista kuinka vähän tuo vanteen leveys vaikuttaa renkaan leveyteen. Minulla mahtuu taakse maksimissa 59-60 mm rengas, mutta eteen sen kaveriksi olisi kiva laittaa hiukan leveämpi. Takana on nyt 22.5 mm DT kiekko ja eteen voisi olla tulossa samanlainen tai sitten 25 mm versio. Ensi ajattelin että leveämmällä kiekolla esim 2.35" tai 2.4" rengas hiukan pullistuisi, mutta vaikutus taitaa olla marginaalinen...
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Bontrager XR4 Team Issue 29x2.6 (oikealla) - Leveys 25mm sisäleveällä vanteella 63,2mm nappuloista n. 4 tuntia 2 bar paineessa. Painoa ei tullut mitattua ja itsetehty inserttikin sotkee vielä pakkaa mutta vaikuttaa lupaavalta. Kuviosta tulee mieleen DHF:n ja Nobby Nicin rakkauslapsi.
Rinnalla sama rengas 29x2.4 on 58mm eli täsmälleen ERTRO-lukunsa mukainen, tuumakokoonsa nähden tosin pettymys. Jännästi kapeasta vanteesta huolimatta 2.6 profiili näyttää vähemmän pyöreältä.
https://photos.app.goo.gl/HXVtLpwnkde2sqTk9
Vaihdoin kesän tulon kunniaksi nyt tuon MM 2.6 takaisin vähän leveämmälle vanteelle (32 mm) etupyöräksi ja nyt se näyttäisi olevan juuri sen kokoinen kuin sen luvataankin olevan. Runko on siis vähän yli 65 mm leveä ja nappulat vähän alle 65mm. Takana on samanlaisella vanteella ihan uusi pakasta vedetty NN 2.6 kokoisena ja se on tällä hetkellä jotain 63-64 mm luokkaa. Kunhan sillä tässä muutaman kuukauden ajelen niin eiköhän sekin siitä sen verran veny että pääsee niihin sille luvattuihin mittoihin.
Laitoin nyt 29" i35 vanteille 29x2.6" Nobby Nicit. Tuli läskipyörään. En ole vielä mitannut mittoja, ainoastaan seurannut ilmanpaineita.
Mlllaisilla paineilla ajelette näillä 29x2.6" renkailla? Jumbo Jimeissä ja kaikissa muissa on minimipaineet tubelessinä ollut aika hyvä arvaus. Eli JJ 4.8" suosituksena lukee renkaassa että 0.4 - 1.x bar niin tuo 0.4 on ollut todella hyvä. Näissä Nobby Nic 29x2.6 lukee 1.5 - x.x bar ja ajattelin kokeilla samaa temppua. Tuo 1.5 bar mun 0.1 tonnin painolla ei lyö katukivetyksessä ainakaan vinosti ajaessa pohjaan (kokeillut vain yhden kuvarastihaun verran), mutta rullaa jo näillä painoilla todella hyvin noihin 4.8" leveisiin verrattuna. Onko sellaista ala-rajaa, minkä alle ei kannata mennä?
Mie tilasin Bontragerin XR2set 2.9x2.6.
Pyörä Trek Fuel Ex8.
Tarkoitus ajaa Tahko MTB noilla. Ei ehkä nopein mutta ei ole kuskikaan.
Katsotaan riittääkö pito etusessa mutta märällä en pärjää muuteskaan.
Veivasin juuri vanteille uudet Kendan kumit. Eteen Kenda Hellkat 29 x 2.6 ja taakse Nevegal2 29 x 2.6. i30 kehillä molemmilla leveyttä 67mm nappulan reunasta mitattuna. Hellkat painoi 1046g ja Nevegal2 927g. Profiili ja kuvio vaikuttaa molemmissa hyvältä, tarkemmin näkee kun pääsee metsään koittamaan.
Käyttö tulee olemaan pääosin sekalaista enduro / bikepark ajoa.
Nämä kumit siis kyseessä: https://www.bike-components.de/en/Ke...g-Tyre-p61138/ ja https://www.bike-components.de/en/Ke...g-Tyre-p61142/
Eikä ole. Pyöräsi kuva Vol 3-ketjun sivulla 283 on nyt kuvaVastatakseni kuitenkin kysymykseesi, niin haarukan puolesta mahtuisi 4,8". Ketjulinja pienimmällä vaihteella (2x11) ohittaa juuri ja juuri 4,4" JJ renkaan niin sillä mennään. Ja renkaista puhuakseni tällä viikolla sain mtb-kiekkosetin fillarin alle
DT Swiss m502 kehät, Nobby Nic 2,6" renkailla litkutettuna. Etrto 65-622 ja vanne sisältä 30mm niin rengas n. 60mm leveä.. Rullaavuus toista luokkaa kuin Jumbo Jimit. Ja sitähän noilla lähdettiin hakemaankin. Talveksi saa vaihtaa takaisin läskit alle kun tulee liukkaat kelit. Vertailuna huomasin kun edessä oli nobby nic ja takana jumbo jim, jäällä jumbo jimin pito ainakin kaksinkertainen vrt. NN. Nastoja ei ollut talvella enkä niitä ensi talveksikaan hanki.
Minulle taas alkaa tuntumaan siltä että on aika vähän perusteluita miksi pitäisin tuon 29x2.6". En löydä perusteluja miksi ajaisin niillä. On tullut kierrettyä tunnettuja ja tuntemattomia polkuja, ja ajaisin ennemmin 26x4.8" jumbo jimeillä. Nyt kun tuli pidempi keikka kelviä, kokeilin 0.6 bar paineilla ja pyörä rullasi yhtä hyvin kuin noilla 29x2.6" nobby niceillä 1.3 barin paineilla. Minulla on jäykkäperä, joten tuo takaläski on kiva. Jos olisi täpäri tilanne olisi eri.
Jotenkin kiimassa en vain osannut ajatella että olisi muita punaisia täysjoustofättejä.
Itse sain siirrettyä vannetta sivusuunnassa ihan säätämällä pinnoja uudestaan. Puolikas kierrosta auki toiselta puolelta, ja puolikas kiinni toiselta.
Kirjanmerkit