ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 124

Aihe: Sähköpyörä ja kuntoilu

  1. #61
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Eihän vauhdilla ole väliä jos kummallakin on kuitenkin hauskaa....

  2. #62
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No, ottaen huomioon että UCI ja EUC ovat molemmat järjestämässä kaudella 2019 arvokisoja sähköavusteisille pyörille, niin pakko tämän on olla a)kilpaurheilua ja b)polkupyöräilyä.
    Sen verran pitää nusuttaa pilkkua että UCI ja EUC ovat järjestämässä sähköpyörille kisoja omissa kategorioisaan joka nimenomaan kertoo sen että kyseessä ei ole pyöräily vaan sähköpyöräily

  3. #63
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Sen verran pitää nusuttaa pilkkua että UCI ja EUC ovat järjestämässä sähköpyörille kisoja omissa kategorioisaan joka nimenomaan kertoo sen että kyseessä ei ole pyöräily vaan sähköpyöräily
    No siinä tapauksessa saanemme odottaa, että UCI/EUC ovat järjestelyvastuussa myös KymiRingille suunnitellussa MotoGP-kisassa. Jos kerran järjestettävien tapahtumien tarvitse olla pyöräilyä.

  4. #64
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Noo mulle on ihan yks lysti miksi sähköavusteista pyöräilyä kutsutaan

    Oon samaa mieltä aiempien kanssa että ko sarjassa suuri mielenkiinto kohdistuu sääntöihin ja mahdolliseen kaluston virittämiseen. Kyseessä on kuitenkin moottoriurheilu jossa kalusto näyttelee myös isoa osaa menestyksestä.

  5. #65
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    78
    Sähköpyöräily on ihan jees. Sitten kun se muutetaan mopoiluksi jollain virityksellä, pidän ihan pellehommana.

  6. #66
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    jossa kalusto näyttelee myös isoa osaa menestyksestä.
    Toisin kuin pyöräilyssä yleensä? Ainolla TdF:n voittoon? Tuskin.

    Mikähän mahtaa normipyöräilyssä olla välineen osuus lopputuloksessa? Ei varmasti 100%, mutta tuskin myöskään merkityksetön. Jos sähköavusteiset pyörät on "normitettu" keskenään samantasoisiksi, niin mikä ratkaisee kisan lopputuloksen?

  7. #67
    Jos kysymys oli esitetty vilpittömän uteliaalla mielellä, niin vastaus on: välineen osuus lopputulokseen on häviävän pieni.

    Siis jos puhumme maantiepyöräilystä. Huipputasolla eri tallien käyttämien pyörien erot ovat täysin merkityksettömiä eikä edes SM-kisoissa omasta kukkarosta maksetulla pyörällä ajavan tarvitse tuntea antavansa minkäänlaista tasoitusta niille jotka kuuluvat jonkin pyöräliikkeen sponsoroimaan seuraan tai tiimiin.

  8. #68
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Hetki sitten kotiuduin vajaan tunnin ajelusta kelkkareitillä. Oikein pattinen, melko kovaksi jäätynyt ura, 1-2metrin välein puoli metriä korkeaa "aaltoa". Luulisi olevan kelkallakin aivan kamala ja eipä siellä ketään näkynytkään.
    10km jaksoin vaikka avustus täysillä. Kotiin tullessa pohkeet ja reidet huutaa armoa.

    En tiedä tuollaisen höykytyksen tehokkuudesta treenimiellessä, mutta luulot kummasti karisevat jalkojen "voimista". Ja kiva oli puristaa kaikki irti vähän aikaa.
    Suosittelen kokeilemaan jos tuollaista löytyy lähistöltä.

  9. #69
    Treenaamisesta/kuntoilusta sen enempää ymmärtämättä. Luomulla tullut työ- ja koulumatkaa ajeltua ~15vuotta, välillä lyhkäsempää, välillä pitempää. Nyt tuli sähkömaasturi tuohon rinnalle ja samanlaisen hien saan kyllä tarvittaessa silläkin vrt. luomu. Toisaalta luomullakin pääsee hikoilematta. Ajotyylillä ja omilla valinnoilla on aika helppo vaikuttaa rasitusmäärään.

  10. #70
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Jos kysymys oli esitetty vilpittömän uteliaalla mielellä, niin vastaus on: välineen osuus lopputulokseen on häviävän pieni.
    Eli siis kolmen tonnin Canyonilla oltaisiin TdF:n kärkikahinoissa?

    No, joka tapauksessa näen että tämä kisahomma on sähköavusteisille pyörille loistava asia, koska vain virallisen statuksen avulla saadaan lisää rahaa pyörien ja tekniikan kehittämiseen. Lisäksi kehitystyötä aletaan kohdentamaan enemmän kilpailullisiin elementteihin (akkukesto, keveys) ja se sataa sitten myös harrastajan laariin jossain vaiheessa. Aivan kuten normifillareissakin.

    Mutta tosiaan mielenkiintoista nähdä miten aikovat saada eri merkit ja teknologiat samalle viivalle. UCI:han on ollut kuuluisa pilkkua viilaavista säännöistään.

  11. #71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Eli siis kolmen tonnin Canyonilla oltaisiin TdF:n kärkikahinoissa?
    Onhan se tavallaan hiton hauskaa että kun odottaa joutuvansa pettymään, ei koskaan pety Jos mä sanoisin nyt että olet sekä aivoton ääliö että selkärangaton liero, syyllistyisin kaunisteluun.

    Etkö tosiaan pysty pitämään muistissa ja mielessä tai muuten ymmärtämään mistä on kyse niissä pätkissä joita siteeraat? Vai kuvitteletko todella käyväsi jotain "väittelyä" jonka voisit "voittaa" sillä että irrotat pätkiä aiemmasta keskustelusta, osoitat niissä esitetyt väitteet ja mielipiteet typeriksi ja naurettavksi hyvin osuneilla sivalluksilla ja käännyt kohti yleisöä mairea ilme jo kasvoillasi ja jäät odottamaan raikuvia suosionosoituksia, bravohuutoja ja eturiviltä alkaen seisomaan nousua?

    Uskotko ettei kukaan huomaa eikä hiffaa että todellisuudessa vastaat johonkin ihan muuhun kuin mitä siteeratuissa kohdissa todella sanottiin ja tarkoitettiin siinä yhteydessä kuin ne alunperin olivat tai edes mistä tarkalleen ottaen niissä puhuttiin?

    No, onhan sinulla varmasti omat ansiosi eikä niistä vähäisempänä se ettei ole kovin vaikeaa lähteä sille yleisesti ja paljon puhutulle foorumitauolle

  12. #72

  13. #73
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.710
    Nyt ei kyllä tällä ääliöllä riitä popparitkaan, mutta varmaan joku fiksumpi avaa tätä ehkä lisää. Tai sit ei...

    Mun käsitys keskustelusta on:
    Jami2003: "Kyseessä on kuitenkin moottoriurheilu jossa kalusto näyttelee myös isoa osaa menestyksestä."
    Minä: "
    Toisin kuin pyöräilyssä yleensä? Ainolla TdF:n voittoon? Tuskin. Mikähän mahtaa normipyöräilyssä olla välineen osuus lopputuloksessa?"
    Kuovi: "
    Jos kysymys oli esitetty vilpittömän uteliaalla mielellä, niin vastaus on: välineen osuus lopputulokseen on häviävän pieni. "
    Minä: "
    Eli siis kolmen tonnin Canyonilla oltaisiin TdF:n kärkikahinoissa? "

    Jonka jälkeen olenkin ääliö... no, toisaalta joku syväajattelija (minä?) on joskus todennut, että kun argumentaatio loppuu, niin mennään henkilöön.

    Jos kerran välineen osuus lopputulokseen on häviävän pieni, niin senhän pitäisi tarkoittaa, että maantiepyöräilyyn sopivalla kohtuu-laadukkaalla vehkeellä pitäisi "Indurainin" pystyä polkemaan nopeimmassa ryhmässä. Siis lähdetään siitä, että kyseessä on UCI:n sääntöjen mukainen fillari ja "Indurainille" säädetty. Tai sitten välineen merkitys on suurempi kuin häviävän pieni.

    No, kolmellatonnilla saa tällaisen Canyonin:
    https://www.canyon.com/fi-fi/road/aeroad/2019/aeroad-cf-sl-8-0.html

    Entä jos tuplataan budjetti? https://www.canyon.com/fi-fi/road/aeroad/2019/aeroad-cf-slx-disc-9-0-sl.html

    ---
    Mut ei mitään, kaikkea hyvää sulle Kuovi sinne tauolle. Ei varmaan mene hukkaan, kunhan muistat pitää kypärän löysällä.

    Ja noin yleensä voisit kyllä koittaa lopettaa tuon omien fantasioidesi julkituomisen sen osalta mitä minusta, mun luonteesta tai mun tarkoitusperistä kuvittelet. Jos noin ahdistaa, niin heitä mut kill-fileen. Ja pliis: pysy pois tältä sähköavusteisten pyörien alueelta, kun ei sulla oikeastaan ole yhtään mitää annettavaa tänne. Muuta kuin v*ttuilua.


  14. #74
    Jotenkin vaikuttaa, että sähköpyöräily ärsyttää suunnattomasti "luomuja" ja sitä pitä julistaa jokaisessa mahdollisessa ketjussa. Olen itsekin vielä tässä vaiheessa "luomupyöräilijä" mutta sähkö-avustus kiinnostaa paljon. Olen lukenut foorumia pari kuukautta ja nyt sitten rekisteröidyin jotta voisin kysellä sähköpyörien kanssa "elämisestä". Minuakin on tässä ketjussa ärsyttänyt pari kommentoijaa, jotka selkeästi ovat vahvasti sähköpyöräilyä vastaan. Ihmettelen itsekin, miksi joku jaksaa seurata ja kommentoida tämän osion aiheita kun selvästikin päätös sähkö-avusteisista pyöristä on jo tehty (soveltuvat vanhuksille jne.). Minä kiitän tähän ketjuun kirjoittajia (mm. MRe) jotka uskaltavat kertoa omista kokemuksistaan.

  15. #75
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    79
    mut jos ajaa sähköpyörällä yli 25km/h eli niin ettei avustus auta niin onko sitten luomupyöräilijä

    mut on tämä hurjan kivaa, aamulla reilu tunti sinne sun tänne ja äsken sitten pidempi lenkki ja ei kulunut yhtään tolppaa akkua kun ajelin matkaa fatbikellä.

    edit: vähän dataa, mulla on väärin vissiin vannekoko kun avustus loppuu siinä 19.5km/h kohdilla.

    flassi muokkasi tätä : 03.03.2019 at 14.25

  16. #76
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hellfire Katso viesti
    Jotenkin vaikuttaa, että sähköpyöräily ärsyttää suunnattomasti "luomuja" ja sitä pitä julistaa jokaisessa mahdollisessa ketjussa.
    Joo, ymmärrän varsin hyvin sen, ettei sähköpyöräilyä joidenkin mielestä pidetä "oikeana" pyöräilynä, mutta sitä en ymmärrä että asiaa pitää koko ajan julistaa. Miten joku voi kuvitella, että on yleisesti kiinnostavaa mitä hän ajattelee sähköpyöristä. Varsinkin jos ainoa anti on, että sähköpyöräily on a) turhaa, b) huonokuntoisille ja c) turhaa. Kuten sanottu, en pidä nojapyöristä, enkä muuten SRAMin voimansiirron osistakaan, enkä Polen fillareista (joita en ole edes luonnossa nähnyt). Mutta en sitä käy joka paikassa julistamassa, koska asia ei oikeasti kiinnosta ketään.

  17. #77
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti flassi Katso viesti
    mut on tämä hurjan kivaa, aamulla reilu tunti sinne sun tänne ja äsken sitten pidempi lenkki ja ei kulunut yhtään tolppaa akkua kun ajelin matkaa fatbikellä.
    Rikoit tavoitteellisen pyöräilyn perusprinsiippejä:
    1. pyöräily ei voi olla hauskaa
    2. jos se joskus tuntuu hauskalta, katso kohta 1
    3. jos edelleen tuntuu hauskalta, et ole pyöräilemässä

  18. #78
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Rikoit tavoitteellisen pyöräilyn perusprinsiippejä:
    1. pyöräily ei voi olla hauskaa
    2. jos se joskus tuntuu hauskalta, katso kohta 1
    3. jos edelleen tuntuu hauskalta, et ole pyöräilemässä
    Juuri näin

    Olen etsinyt sähköpyöräilykypäröitä mut olen joutunut tyytymään normaaleihin luomukypäriin, pelkään että jos kaadun niin se ei auta kun en oikeasti pyöräile vaan sähköpyöräilen.
    Onneksi sähkölukkoja on olemassa, ne maksoi kyllä vähän enemmän mutta ei se haittaa kun sähkömies olen.

    Kohta ajattelin taas lähteä kuntoa kohottamaan sähköllä, polar flow ainakin näyttää kovasti että tolerance nousee.

  19. #79
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    ^Anteeksi, sähkölukko?
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  20. #80
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Joo, ymmärrän varsin hyvin sen, ettei sähköpyöräilyä joidenkin mielestä pidetä "oikeana" pyöräilynä, mutta sitä en ymmärrä että asiaa pitää koko ajan julistaa. Miten joku voi kuvitella, että on yleisesti kiinnostavaa mitä hän ajattelee sähköpyöristä. Varsinkin jos ainoa anti on, että sähköpyöräily on a) turhaa, b) huonokuntoisille ja c) turhaa. Kuten sanottu, en pidä nojapyöristä, enkä muuten SRAMin voimansiirron osistakaan, enkä Polen fillareista (joita en ole edes luonnossa nähnyt). Mutta en sitä käy joka paikassa julistamassa, koska asia ei oikeasti kiinnosta ketään.
    Samaa olen itsekkin ihmetellyt, ylipäänsä miksi lukea edes sähköfillareille omistettua ketjua jos ei niistä pidä? No mutta sanokoot kuka mitä tahansa niin sähköpyöräily käy kuntoilusta niin halutessa ihan niinkuin esim. motocross jossa ei tartte edes polkea

  21. #81
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.710
    30 km höntsälenkki heitetty. Oikea käsi toissaviikkoisen pannutuksen jäljiltä edelleen siinä iloisessa kunnossa, että stongaa ei voi puristaa yhtään, eikä käyttää vaihteita. No, ensin vasurilla sitten hain sopivan välityksen ja loppu sitten avustusta säätämällä. Saman olisi toki varmaan saanut jollain 3x-voimansiirrollakin, mutta luomu 1x11 -vehkeellä olisi lenkki jäänyt ajamatta.

    Suunto ilmoitti kokonaisrasitukseksi 4.8 asteikolla 0-5. Ehdottelee 61 tunnin palautumista. Että kyllä tuosta lenkin sai, vaikken metsään päässytkään.

  22. #82
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    ^Anteeksi, sähkölukko?
    eli lukko missä on sähköä... hälyttää kännykkään tai pitää helvetinmoista meteliä jos joku menee kopeloimaan jne...

    Olen kylläkin vasta jonossa odottamassa että yhtä tiettyä mallia saa, mutta ostin edukkaasti semmoisen laitteen mikä alkaa huutamaan jos joku menee koskemaan pyörään, kaukosäätimellä saa pois päältä.
    "Marlboze Waterproof Remote Control Bike Motorcycle Electric Car Vehicle Security Anti Lost Remind Vibration Warning Alarm Sensor"

  23. #83
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    ^Itsellänikin on sen tapainen riippulukko avaimella ja kauko-ohjattava hälytinkin mutta ei jaksa virittää lyhyitä parkkeerauksia varten, (vaikka kaupan pihalla), eikä pyörää tuu jätetyksi pidemmäksi aikaa, (ei vaan uskalla).
    Moottoripyörän ketjulukko ja "GPS-tracking"-tarra rungossa riittäneet.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  24. #84
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Ilmeisesti missään sähköpyörässä ei ole integroitua lukkoa? Tuntuis että sähköpyörään olisi aika helppo laittaa jonkin sortin älylukko ja paikannin integroituna. Etäkäyttö vielä Teslan tyyliin että puhelin appsi ilmoittaa jos pyöräsi liikkuu lukittuna ja missä liikkuu. Ja voit etänä mykistää koko vehkeen. Siinäpä nisti sitten yrittää sillä polkea avustamattomana tai jopa moottori lukkoon menneenä....

  25. #85
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.710
    Moottorinhan noissa vois minimissään lukita joka samalla estäisi polkemisen. Tai toteuttaa joku yksinkertainen solenoidiviritys. Voisi jäädä 25 kilon fillari viemättä.

  26. #86
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    ^Itsellänikin on sen tapainen riippulukko avaimella ja kauko-ohjattava hälytinkin mutta ei jaksa virittää lyhyitä parkkeerauksia varten, (vaikka kaupan pihalla), eikä pyörää tuu jätetyksi pidemmäksi aikaa, (ei vaan uskalla).
    Moottoripyörän ketjulukko ja "GPS-tracking"-tarra rungossa riittäneet.
    Kiitos, tilasin juuri kanssa tarrat, en usko että niitä missään nimessä on haittaa... ja myöhemmin toivottovasti pitää jopa paikkansa.

  27. #87
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    79


    Kyllä tämä tosiaan ihan kuntoilusta käy... Hyvin kyllä huomaa kun tuuli ottaa vastaan.

    151 keskisyke, 45km ja 2tuntia 2min ja kokoajan hymyilytti

  28. #88
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.710
    ^Kunto ei nouse, jos lenkin aikana hymyilyttää. Kyllähän sinun se pitäisi tietää.

  29. #89
    ^ Että sä jaksat ja viitsit

    PS Ja miten mä aina tänne eksyn kun summamutikassa välillä foorumia vilkaisen

  30. #90
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    107
    Onko palstalaisilla tietoa kuinka anturit liittyvät sähköpyörän moottorin ohjaukseen (esim. Bosch Active Line Plus). Eli kun on nopeus-, kadenssi- ja vääntömomentti anturit käytettävissä, niin kuinka moottorin säätö "draivilla" tapahtuu. Ennen puhuttiin PID-säätäjisä joilla ohjattiin moottoreita mutta kuinka on näiden sähköpyörien kanssa. Olisiko tuohon esittää mitään linkkiä? Lisäksi pähkin sitä, että kuinka hyvin säädöt ovat kohdallaan uuden pyörän saadessaa kun sähköpyörällä ajajia on eri painoisia ja maksimi vääntömomenttikin vaihtelee ajajien kesken.

Samanlaisia aiheita

  1. Felt Lebowske e sähköfatbike, juttu + pari videota.
    By Viikate74 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 08.01.2017, 12.22

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •