GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 124

Aihe: Sähköpyörä ja kuntoilu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti flassi Katso viesti
    Aloitan ketjun koska yleinen harhaluulo on että sähköpyörä on semmoinen että istutaan vain päällä ja nautitaan maisemista?
    No voi himputti. Minä kun ajattelin että satulassa maisemista nauttiminen on parasta pyöräilyssä. Pitäydyn siis luomupyörään jolla se onnistuu hengästymättä.

^Usein näiltä luomupyöräilijöiltä välittyy hieman toisenlainen kuva. Ennemmin korostetaan sitä, että ei pyöräilystä voi nauttia, jollei siitä kärsi. Ja herravarjele, jos joku "huonompikuntoinen" on vaikka noussut jonkun mäen, jota ei itse luomuna pääse.

Josta tuli mieleen, että syksyllä polkaisin Herttoniemen hyppyrin alastulomäen pariinkin kertaan peräkkäin ylös vain kun se oli niin hauskaa.

Minusta olen nähnyt ulkomaisissa pyöräjutuissa juuripa kuvia huippupyöräilijöistä sähköpyörän päällä lenkillä. Hakevat monipuolisuutta harjoitteluun.

Itselle pyörä on myös kuntoiluväline, hauskuuden lisäksi. Tänään 2 tunnin citypyöräily yllättävän alhaisella keskisykkeellä, mutta valitsin muutaman pirun liukkaan rantareitin ja pakko sopeuttaa vauhti nastojen pitoon. Mutta valitsin myös paikallisen kukkulan ja mikäs sen ihanampaa painaa ylös Mksimisykkeillä. Pyöräily takaa kävelyä korkeammat keskisykkeet just sopivalla sykealueella mulle. välillä ajetaan täysiä ja välillä nautiskellaan.

Minä kuulun niihin jotka eivät aja täysillä tehoilla koko matkaa ja saan siltikin iloa ajamisesta. Erityisesti cityssä turbosta on iloa vain noilla kukkuloilla, muuten rajoitin tulee mukaan heti. Maastossa taas kannattaa käyttää emtb-moodia ja näissä pusikoissa myös teknisyys korostuu vauhdin sijaan. Isoin juttu mulla on, että sähköllä voin tasapainottaa rasitusta fiilingin mukaan. Myöskin sähkö alentaa kynnystä lähteä pitkille reissuille, koska lopuksi voi lisätä avustusta ja noutaja ei tule matkalla. En olisi lähtenyt esim luomulla ajamaan 85km lenkkiä, mutta sähköllä se oli hauskaa. Toki voin ottaa ”vammaiskortin” käyttöön, kuluma toisessa polvessa vaatii hieman kevyempää rasistusta jalkaan. Sähköllä voin ajaa normaalisti ja polvi seuraa kiltisti mukana myös reissun jälkeen.

Liikunnassa on suunnilleen kolme tasoa:
    1) Kuntoilu, joka onnistuu kun vain onnistuu pääsemään liikkelle. Siinä ei mitata välttämättä kuin jaksamista ja muita terveysvaikutuksia, arkiliikuntakin on tärkeää. Sähköpyörä voi olla ratkaiseva liikkeellepääsykynnyksen alentaja, ehdottomasti kannatettava paikalleen jämähtämisen ja autoistumisen vaihtoehtona.
    2) Kuntourheilu, jolloin on tavoitteita suoritusten suhteen. Silloin mitataan kehitystä tavoitteisiin nähden ja harjoitusohjelmaan voidaan sovittaa eri elementtejä, miksei sähköpyöräkin palvelisi yhtenä vaihtoehtona.
    3) Urheilu, jolloin elämä pyörii urheilullisten suoritustavoitteiden ympärillä. Treenien on tarkemmin palveltava tavoitteita, luultavasti sähköpyörä tällä tasolla jää palauttaviin lenkkeihin. Enskan vauhtisimulaation tapaisissa harjoituksissa on kylläkin nähtävissä treenihyötyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Minusta olen nähnyt ulkomaisissa pyöräjutuissa juuripa kuvia huippupyöräilijöistä sähköpyörän päällä lenkillä. Hakevat monipuolisuutta harjoitteluun.
    Saattaa myös olla mahdollista että sähköpyörän päällä ollaan pyöräjuttua varten sponsorin toivomuksesta, eikö vain?

PS "Huippupyöräilijä" on termi jota en itse käyttäisi täsmentämättä mitenkään minkä lajin huipusta kulloinkin on kyse. Varmaan mainitsisin nimenkin jos vain sattuisin muistamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Usein näiltä luomupyöräilijöiltä välittyy hieman toisenlainen kuva. Ennemmin korostetaan sitä, että ei pyöräilystä voi nauttia, jollei siitä kärsi. Ja herravarjele, jos joku "huonompikuntoinen" on vaikka noussut jonkun mäen, jota ei itse luomuna pääse.
    Usein ja usein. Ja aivan kuten JackOja ei-kommentoidessaan kysyi: kuka on korostanut ja missä?

Voisin puolestani sanoa että fillarifoorumia lukemalla välittyy sähköpyöräilijöistä sellainen kuva että heillä on järjestään jonkinlainen itsetunto-ongelma tai tarve puolustella valintaansa ja ajamisiaan (hyökkäävältä arvostelulta jollaista juuri kukaan ei ole esittänyt) rakentamalla jonkinlainen me vastaan muut -asetelma (josta ne muut eivät mitenkään pysty tunnistamaan itseään).

Mutta onneksi tiedän että keskustelufoorumit ovat tässä suhteessa vääriä ja vääristeleviä kurkistusaukkoja ulos oikeaan maailmaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Saattaa myös olla mahdollista että sähköpyörän päällä ollaan pyöräjuttua varten sponsorin toivomuksesta, eikö vain?

PS "Huippupyöräilijä" on termi jota en itse käyttäisi täsmentämättä mitenkään minkä lajin huipusta kulloinkin on kyse. Varmaan mainitsisin nimenkin jos vain sattuisin muistamaan.
    Tästä on nyt jo aikaa, tyyppi oli jonkun lajin maailmanmestari ja todennäköisemmin maastopyöräilyn, koska en lue maantiepuolenjuttuja. En todellakaan muista juttua sen tarkemmin. Mutta hauska nähdä, että kommentteja luetaan hyvinkin kirjantarkasti Mutta tokihan kannattaa epäillä, että vain ja ainoastaan sponsorin pakoitteesta. Seuraavan kerran sit suoralla referenssillä

Voisin puolestani sanoa että fillarifoorumia lukemalla välittyy sähköpyöräilijöistä sellainen kuva että heillä on järjestään jonkinlainen itsetunto-ongelma tai tarve puolustella valintaansa ja ajamisiaan (hyökkäävältä arvostelulta jollaista juuri kukaan ei ole esittänyt) rakentamalla jonkinlainen me vastaan muut -asetelma (josta ne muut eivät mitenkään pysty tunnistamaan itseään)
    Ja samaista foorumia lukemalla välittyy sellainen kuva, että osa "luomupyöräilijöistä" nostaa itsensä jollekin jalustalle eikä pidä sähköpyöräilyä oikeana pyöräilynä. Ja jatkot vaikka tuohon marsuram:in harjoittelu-postaukseen.

Taitavat ajaa palautuslenkkejä sähkärillä noi kilpapyöräilijät

No vaikka tässä nyt muutama: https://shop.embn.com/about-us

Ja on noita muitakin, mutta en nyt oikein ymmärrä miksi niitä sinulle pitäisi kaivaa. Riittää kun asiasta kiinnostuneet tietää. Ja jotka on kiinnostuneita, kaivavat ne tiedot.

Nyt kun UCI on ottanut sähköpyörät kilpailukalenteriinsa, niin näitä huippuja alkaa tulemaan lisää.

Olenko mä #$@&%*! pyytänyt ketään #$@&%*! kaivamaan mulle yhtään mitään, #$@&%*! #$@&%*! ? Mä vain ihan asiallisesti kerroin mitä itse olisin tehnyt ja mitä kirjoittanut.

#$@&%*!

Ja kai se on #$@&%*! sanomattakin selvää, normaalia ja asiaankuuluvaa että eMTB-kuskit harjoittelevat eMTB-pyörillä? Viestissä jota kommentoin oli kyse huippupyöräilijöistä jotka ajavat lenkkejä sähköpyörällä nimenomaan siksi että "hakevat monipuolisuutta harjoitteluunsa"? Siis eivät esimerkiksi siksi että ovat downhill- tai gravity enduro -kuskeja joille sähköpyörällä on treenikäytössä varmasti hyötyä kaikille ilmeisen selvistä syistä jotka eivät mitenkään liity harjoittelun monipuolisuuteen.

Mä hyvin harvoin kehotan ketään löysäämään kypärää ja avaamaan housun napit ja tyhjentämään rakkonsa siinä tarkoituksessa että se vähän helpottaisi oloa, mutta nyt aletaan olla hyvin lähellä tilannetta jossa muuta sanottavaa ei voi enää olla.

Ehkei sun sitten kannata pyöriä täällä sähkö-osastolla, jos noin ahdistaa. Mutta noin yleisesti ottaen en välttämättä usko, että maantiepyöräilijöistä löytyy sähköllä treenaavia. DH-kuskeista voi löytyäkin, varsinkin jossain alemmissa sarjoissa, joissa ei sponsori maksa Sveitsin leiriä muuta kuin Hyvinkäälle.

Eri asia sitten joku kuntouttava treeni, jolla korvataan osa vaikkapa vastuksella vedettävästä ajosta. Mutta aika harva lienee valmis investoimaan kuitenkaan täysin uuteen pyörään, jota ei sitten oikein muuten voi hyödyntää.

No tähän törmäsin, kun etsin noita megavalanche-pätkiä...
    https://www.youtube.com/watch?v=FB0BK0ufN_k

Mut ei tää varmaan kelpaa, kun ei ole TdF.

Mremppa, mremppa! Enhän minä "täällä sähkö-osastolla" "pyöri"! Luen, lueskelen tai olen lukematta fillarifoorumin viestejä täysin osastojaosta piittaamatta - mikä on, kuten olen sinulle jo aiemmin kertonut, aivan normaali, varsin yleinen ja täysin hyväksyttävä tapa seurata foorumia. Se vain on tosiasia jonka kanssa joudut jatkossakin tulemaan toimeen (vielä silloinkin kun olen niin sanotusti jäänyt foorumitauolle).

Toisekseen ei minua "ahdista", korkeintaan tunnen sitä tuskaa mitä ihmisten loputtomaan typeryyteen ja omahyväisyyteen törmääminen kerta toisensa jälkeen aiheuttaa.

Mutta yksi tai kaksi pientä pyyntöä minulla on:

(1) Mieti edes hetki oletko oikeastaan ollenkaan ymmärtänyt niitä kommentteja,joihin sinulla on jo valmiina mielessäsi sellainen niin naseva vastaus että oikein polttelee päästä klikkaamaan "Lähetä pikavastausta". Yritä muistaa että tämä saata vaatia sitä että luet myös viestin jota kommentoitiin.

(2) Jos et ennestään tunne englanninkielen ilmausta "to have a chip on one's shoulder", katso hyvästä sanakirjasta mitä sillä tarkoitetaan ja mieti miten ja mihin se voisi kohdallasi osua - sillä osuuhan se useimpiin meistä, tavalla tai toisella, ja pahiten se osuu silloin kun sitä ei itse hevin tunnista tai tahtoisi myöntää.

Mutta kiitokset kuitenkin näistäkin! Foorumilla pitkin päivää silloin tällöin roikkuminen on auttanut kestämään flunssapäiviä ja sinä olet - aivan kuten minäkin - kortesi kekoon kantanut ja osasi tehnyt, jos et muuten niin viestien lukumäärällä.

Niin, yleisen totuuden mukaan riitaan (tai varmaan väittelyynkin) tarvitaan kaksi.

Siis onko se jotenkin loukkaavaa jos ei pidä sähköpyöräilyä oikeana pyöräilynä? Eihän pidetä mopoiluakaan moottoripyöräilynä... Mutta jos ollaan niin herkkiä ettei voi "pyöriä" vain ajankulukseen sähköpalstoilla niin miksette perusta suljettua ryhmää?

F. Kotlerburg Guest
    No mikä tarve on tulla julistamaan sähköpyöräilylle varatulle osastolle sitä, että sähköpyöräily ei ole oikeaa pyöräilyä.

Lähinnä kysyin että mikä siinä niin loukkavaa enkä julistanut mitään... Toisaaltaan eihän sitä tiedä että vaikka itsekin sähköön siirtyisin kun tarpeeksi vanha.

Cool

Tässä on hyvä parin minuutin pätkä tuosta sähköpyörän kuormituksesta...
    https://youtu.be/CRDsbDvU_04?t=20

Olen itse tosiaan aikaisemmin käynyt kävelemässä / juoksemassa paljon tässä lähimaastossa, polkupyörälläkin käynyt jonkinverran mutta suurimmaksi osaksi semmoisia 10-12km juoksu/kävelylenkkejä.

Nyt viisi lenkkiä sähköfatbikellä takana ja vieläkin hymyilyttää vaikka edellinen lenkki on jo pari tuntia sitten loppunut, tekisi mieli lähteä takaisin mutta ei ole aikaa
    En mä sitä sano etten olisi osasta lenkistä nauttinyt normaalilla fatbikellä mutta kävin tuossa 170m korkeammalla niin kyllä siinä jossain kohti olisi vähän hymyhyytynyt, varsinkin kun aikaa lenkille oli vain alle tunti ja matkaa 13km niin olisi pitänyt jättää osa lenkistä ajamatta.

Viikonloppuna sitten pitempään.

Huomasin tänään työpaikalla että neljä sähköpyörää telineissä eli suosio kasvaa.

ps. Ymmärrän kyllä jos osa ihmisistä haluaa sähköttömillä ajella mutta suosittelen kokeilemaan, väitän että kaikilla meillä sähköllisillä on kokemusta myös sähköttömistä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Siis onko se jotenkin loukkaavaa jos ei pidä sähköpyöräilyä oikeana pyöräilynä? Eihän pidetä mopoiluakaan moottoripyöräilynä... Mutta jos ollaan niin herkkiä ettei voi "pyöriä" vain ajankulukseen sähköpalstoilla niin miksette perusta suljettua ryhmää?
    Ei siinä sinänsä ole mitään loukkaavaa. Kyse on siitä miten asian esittää. Jos kokee jotain ylemmyydentunnetta siitä, että ei aja sähköpyörällä, niin sen julistamiseen ei välttämättä tämä ainoa sähköpyörille varattu osio ole se hedelmällisin. Jollei halua riitaa aikaiseksi.

Ja väite siitä, että mitään ylemmyydentunnetta tai vähättelyä ei ole, niin ei juurikaan välity jostain postauksista.

Ja miksi meidän pitäisi perustaa joku suljettu ryhmä? Tämän foorumin ylläpito on halunnut järjestää tällaisen alueen sähköpyöristä keskustelemiseen. Jos foorumin linja ei miellytä, oikea ratkaisu on jättäytyä pois foorumilta, eikä käydä pommittamassa jokaista sähköpyöräketjua. Tämä on yksityisrahoitteinen foorumi, ei mikään laissa määritelty kansalaispalvelu.

---
    Kummallisinta on kyllä se, että osa porukkaa pystyy kyllä kertomaan kuinka tyhmä tai muuten heille sopimaton ratkaisu sähköpyörä on, ilman että sitä on koskaan tosimielellä kokeiltu. Toinen juttu sitten on se, että jos asia ei vain kerta kaikkiaan kiinnosta, mutta ei sitä tarvitse julistaa joka paikassa. Sillä mikä saa nämä ihmiset kuvittelemaan, että heidän preferenssinsä kiinnostavat muita? Ei minuakaan kiinnosta nojapyörät, mutta en ole ajatellut mennä pommittamaan niitä keskusteluja esimerkiksi nostamalla esiin sen tosiasian, että nojapyörällä ajaminen näyttää parhaimmillaankin koomiselta. Tai kertomassa kuinka huonoa nojapyörällä on ajaa ilman että olen sellaista koskaan kokeillut.

Tuolla toisessa ketjussa sain turpaan, kun arvostelin/ihmettelin hydraulisen vaihteensiirron järkevyyttä. En voi kuulemma arvostella, kun ei ole kokemusta. Tosin pyörien hydrauliratkaisuista (jarrut/topat) kokemusta on se 25+ vuotta, jota pidempää ei liene monellakaan esittää.

Koittakaa nyt arvon osapäivämodet päättää saako täällä esittää mielipiteitä asioista, joista ei ole kokemusta vai ei saa. Ja saako omia mielipiteitään/preferenssejään tuoda julki vai ei.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti flassi Katso viesti
    Tässä on hyvä parin minuutin pätkä tuosta sähköpyörän kuormituksesta...
    https://youtu.be/CRDsbDvU_04?t=20
    Tämä on aika selvää kaikille, jotka sähköpyörällä ajavat tavoitteellisesti. Kuten olen moneen kertaan kirjoittanut ja esimerkkejäkin postaillut, mulla ei sähköpyörällää ajettu lenkki eroa kokonaisrasituksensa puolesta luomupyörällä ajetusta samasta lenkistä.

Sähköpyörä vs. luomu -keskustelu on samaa genreä kuin maasto vs maantie. Jotkut eivät vain periaatteesta halua ajaa maantiellä/maastossa. Puhutaan sukkahousumiehistä ja notkukameleista ja ties mistä. Kaiken tämän tarkoitus on vain kiillottaa sitä omaa kilpeä vähättelemällä muita. Sen sijaan että keskityttäisiin siihen omaan suoritukseen, tekemiseen ja nauttimiseen. Mutta koko ajan on pieni pelko, että jos niillä muilla onkin sitten vieläkin hauskempaa. Sehän ei käy.

Loppupeleissä se on ihan sama, onko sähköpyöräily optimaalisinta mahdollista liikuntaa vai ei normi-ihmiselle. Kilpaurheilijat on sitten asia erikseen, mutta tuskin heitä täällä pyörii. Ja itse asiassa he ymmärtävät monipuolisen treenin päälle ja ovat yleensä ensimmäisenä kokeilemassa jotain uutta josko siitä olisi heille apua omien tavoitteidensa saavuttamisessa.

Ja ei, minä en suosittele sähköpyörän kokeilemista kaikille. Jos asenne on se, että tämä on huijausta ja vammaisille/vanhoille tarkoitettua, on parempi että elelevät siinä omassa luulossaan. Koska pakottamalla ei maailmankuva muutu. Se on todettu niin monta kertaa niin monessa tapauksessa.

Kuten aikaisemminkin on todettu, tämän foorumin ylläpito on halunnut *ohjata keskustelua sähköpyöristä* omalle alueelleen, se ei ole järjestänyt jotain erityistä aluetta jossa pätisivät eri (kirjoitetut tai kirjoittamattomat) säännöt kuin muillakaan foorumin alueilla.

Et sinä muuten mitenkään turpaan saanut - se on tietenkin aivan eri juttu miten itse koit asian - vaan lähinnä itse ryntäsit, vieläpä useampaan kertaan, päin nyrkkiä

Muuten, se että kertoo omaavansa kokemusta esimerkiksi sen 25+ vuotta - eikä aina tarvitse edes kertoa - on kuin suoraan oppikirjan sivulta otettu oire siitä miten keski-ikäinen mies vanhetessaan tyhmenee. Toinen pettämätön tunnusmerkki on pian seuraava puhe tai valitus siitä ettei olisi saanut esittää mielipidettään

But enough is enough. Ehkä mieluummin ulos kuin foorumille, kenties jo tänään

Sähköpyörä vs. luomu -keskustelu on samaa genreä kuin maasto vs maantie. Jotkut eivät vain periaatteesta halua ajaa maantiellä/maastossa. Puhutaan sukkahousumiehistä ja notkukameleista ja ties mistä. Kaiken tämän tarkoitus on vain kiillottaa sitä omaa kilpeä vähättelemällä muita. Sen sijaan että keskityttäisiin siihen omaan suoritukseen, tekemiseen ja nauttimiseen. Mutta koko ajan on pieni pelko, että jos niillä muilla onkin sitten vieläkin hauskempaa. Sehän ei käy.
    Tästä olen kyllä eri mieltä. Maastossa ja maantiellä pyöräillään molemmissa puhtaalla lihasvoimalla ilman ulkopuolista avustusta, sähköpyöräilyssä ei. Jos kummassa tahansa lajissa ajetaan esim. jokin matka tietyssä ajassa tai valloitetaan joku nousu, se kertoo silloin sähköpyöräilyyn verrattuna enemmän pyöräilijästä eikä siitä millä pyörällä tai millä avustuksen tasolla homma hoidettiin. Tässä on mielestäni se oleellinen ero. Itse olen erilaisillä sähköpyörillä ajellut paljonkin ja ymmärrän täysin niiden edut. Itsellenikin varmasti joskus sellainen tulee, mutta en silti pidä sähköpyöräilyä oikeana pyöräilynä. Ja tämä mitenkään vähättelemättä sähköpyöriä tai pyöräilijöitä, kyseessä on vain eri laji.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simtee Katso viesti
    Itsellenikin varmasti joskus sellainen tulee, mutta en silti pidä sähköpyöräilyä oikeana pyöräilynä. Ja tämä mitenkään vähättelemättä sähköpyöriä tai pyöräilijöitä, kyseessä on vain eri laji.
    Mutta kun tällä ei varsinaisesti ole mitään yleisempää merkitystä, muuta kuin itsesi kannalta. Jos sinä et pidä sähköpyöräilyä oikeana pyöräilynä, niin hyvä tai huono juttu. Mutta kyse nyt on sinun mielipiteestäsi, jota voidaan toki kunnioittaa, mutta se on vain mielipide. Kuten sekin, että jonkun mielestä sähköpyöräily on oikeaa pyöräilyä. Ja löytyy myös ihmisiä, joiden mielestä maastopyöräily ei ole pyöräilyä. Trail ehkä aina hetkittäin, mutta DH ei missään tapauksessa. BMX? No ei, eihän siinä juuri edes poljeta.

Mutta ei kai näitä nyt joka ketjussa tarvitse korostaa? Jos ei pidä sähköpyöräilyä pyöräilynä, niin ei pidä. Piste. Me sähköavusteisella pyörällä ajavat koitamme pitää keskustelun tällä alueella, emmekä pommita jokaista postausta muualla sähköpyöräilyn ilosanomalla.

Itse kuljen sähköpyörällä työmatkat, 12km per suunta. Se on oikein hauskaa ja ehdottomasti parempaa kuntoilua kuin minulle oikeastaan ainoana realistisena vaihtoehtona oleva henkilöauto. Sähköpyörä tuo tässä seuraavat edut luomupyörään verrattuna:

- ei ole pakko mennä suihkuun (aika, olosuhteet, vaatteet)
    - talvellakaan ei ole pukeutumisongelmaa (vrt haluatko palella alkumatkasta ja olla "sopiva" loppumatkan vai "sopiva" alkumatkan ja läpimärkä hiestä lopussa)
    - matka-aika on paremmin ennakoitavissa, koska tuuliolosuhteet vaikuttavat vähemmän eikä loskakaan hidasta yhtä paljon kuin luomua.

On minulla vanhastaan tietysti luomupyöräkin, mutta se on nyt jäänyt aika vähälle käytöllä sähköpyörän hankinnan jälkeen.

Liian vähäisiksi jääneistä kuntolenkeistäni voi todeta, että kyllä sähköpyörälläkin saa hien pintaan ja sykkeen korkealle. Suurin osa matkasta menee yli rajoittimen nopeuden eli lihasvoimalla - kuten tosin työmatkallakin sulan kelin aikaan. Jyrkemmissä ylämäissä tulee sähkö apuun, mutta ei se kuntoa haittaa, sillä sittenpähän voi päästellä tasaisella kovempaa, kun ei ole ylämäessä mennyt hapoille. Totta kai luomupyörällä saa kovemman mäkikuormituksen, jos kisoihin treenaa, mutta samalla voi kieli poskella kysyä, että eikös olisi vielä parempi treenata jollakin raskaalla romulla - ja vielä lisäpainojen kanssa - kuin ultrakeveällä maasturilla ? Ja sähköpyörästähän saa juuri tuollaisen "raskaan romun", kun pistää avustuksen pois päältä!!

No, ottaen huomioon että UCI ja EUC ovat molemmat järjestämässä kaudella 2019 arvokisoja sähköavusteisille pyörille, niin pakko tämän on olla a)kilpaurheilua ja b)polkupyöräilyä.

Mulla on sähkö ja luomu olleet tasaiseen käytössä. Osittain ihan tietoisesti "pakottamalla", osittain siksi että ne ovat niin erilaisia ja molemmista saa eri tavalla kiksit. Lisäksi en kauheasti saa iloa jos ajan sähköpyörällä tasamaalla. Toinen juttu, jos ajaisin työmatkoja fillarilla, niin silloin sähköpyörä olisi varteenotettava vaihtoehto.

No, ottaen huomioon että UCI ja EUC ovat molemmat järjestämässä kaudella 2019 arvokisoja sähköavusteisille pyörille, niin pakko tämän on olla a)kilpaurheilua ja b)polkupyöräilyä.
    Pääasiassahan tuo on kuitenkin liiketoimintaa ja erityisesti myynnin edistämistä sähköpyörävalmistajille. Ja sama koskee toki pitkälti normaaliakin pyöräilyä. Mutta sähköfillaribusinekselle on varmasti tärkeää saada näkyvyyttä tuotakin kautta, katteet ovat kuitenkin sähköpyörissä ainakin tällä hetkellä ihan eri tasolla vs. normipyörät. Mielenkiintoista nähdä miten sähköpyöräkisat toteutetaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simtee Katso viesti
    Mielenkiintoista nähdä miten sähköpyöräkisat toteutetaan.
    Tämä on ihan ehdottoman mielenkiintoinen juttu. Kun kerran ovi avataan avustukselle, niin miten sen määrä pidetään kurissa. Ja tuleeko "avoin luokka" missä kaikki BMI30+ -kuskitkin voisivat viimein vetää keltaisen paidan päälleen.

Nojapyörät hauskoja ja nopeita ilman sähköäkin, oli hauskasta katsella Tanskassa "tandemtyyppisiä" ratkaisuja, pitäis varmaan hankkia moinen kun tarpeeksi vanha.
    Yksinkertainen ero luomulka ja sähköllä kuntoillessa on se että kun matka alkaa painaa niin luomulla vaan pusketaan mutta sähköllä "avustetaan"... IMO...

Pakko kyllä sanoa että noi e-biket on makeita pelejä. Kyllä toki vitu##aa kun vetää omalla maastopyörällä ja e-bike vetää vaivattomasti ohi ylämäessä.

Samanlaisia aiheita

1. Felt Lebowske e sähköfatbike, juttu + pari videota.
    By Viikate74 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 08.01.2017, 12.22

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •