FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 73 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 63 71 72 73 74 75 83 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.161 - 2.190 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

  1. #2161
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Tuo yksi pulloteline on kyllä melkoinen turn off, en ollut sitä aiemmin huomannutkaan. Itselläni juomaa menee käytännössä aina se 0,75 l/h, joten pari juomapulloa saisi pyörään mennä sellaiselle normaalille parin tunnin iltalenkille kyllä mielellään. Ei tosiaan itseänikaan inspaile oikein reput eikä vyöt tms., varsinkaan peruslenkille, kun talvella pukeutuminen jo muutenkin sähläämistä. Tietenkin "jälkiasennuksena", tai esim. satulan taakse kiinnitettävät "triathlon"-malliset telineet voisivat olla vaihtoehto. On kyllä melkoinen aivopieru mielestäni, että ei tuollaiseen "reissupyörään" ole kahta pullotelineen paikkaa porattu valmiiksi.

  2. #2162
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Vikansa tuossa Silverbackissa on, mutta en kyllä ole ikinä osannut ajatella että pulloteline muodostuisi ongelmaksi. Niin monenlaisia tapoja sen nesteen kuljettamiseen on kehitetty. Eikö tämmöinen kelpaisi?

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...adapter-223824

    Tai vaikka tämmönen https://scandinavianoutdoor.fi/lifes...traw-original/

  3. #2163
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Juu. Taidan käydä itse poimimassa tuon tarjous-Fattyn itselleni, jos vielä hyllystä löytyy. Normaalisti olen kyllä ostanut mieluummin hyvää, kuin ensin halpaa ja sitten hyvää. Mutta ilmeisesti tuossa ei sen suurempia vikoja ole, joten eiköhän juomapullojen kanssa jotain keksiä. En ole varma kuinka helppo on jälkikäteen tuohon pystyputkeen alas enää reikiä porata, mutta olen kyllä nähnyt niitä tuplatelineitä emäputkessa - ja väittäisin nähneeni jossain putkeen kiristettäviä pullotelineitä, tai adaptereita, joihin pullotelineen saa kiinnitettyä.

    Jos pyörä ei jostain syystä miellytä, niin tuossa ei varmasti paljoa persnettoa tule kiertoon laittaessa. Yleensä aina ostanut pyörät uutena juuri syystä, että jälleenmyyntiarvot näillä vähänkään harrastajille soveltuvilla pyörillä liian hyvät ostajan asemassa asiaa tarkastellen. Yleensä yhden voimansiirtoremontin jälkeen se uusi jäisi jo halvemmaksi, varsinkin jos kivijalassa sattuisi remontilla käyttämässä. Taidan pidemmittä puheitta käydä katsomassa josko Fatty vielä tuossa kilsan päässä kaupassa lepäilee uutta omistajaa odotellen.

  4. #2164
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    163
    Sähköteipilla vaan toinen pulloteline kiinni. Hyvin pysyy

  5. #2165
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Juu. Taidan käydä itse poimimassa tuon tarjous-Fattyn itselleni, jos vielä hyllystä löytyy. Normaalisti olen kyllä ostanut mieluummin hyvää, kuin ensin halpaa ja sitten hyvää. Mutta ilmeisesti tuossa ei sen suurempia vikoja ole, joten eiköhän juomapullojen kanssa jotain keksiä. En ole varma kuinka helppo on jälkikäteen tuohon pystyputkeen alas enää reikiä porata, mutta olen kyllä nähnyt niitä tuplatelineitä emäputkessa - ja väittäisin nähneeni jossain putkeen kiristettäviä pullotelineitä, tai adaptereita, joihin pullotelineen saa kiinnitettyä.

    Jos pyörä ei jostain syystä miellytä, niin tuossa ei varmasti paljoa persnettoa tule kiertoon laittaessa. Yleensä aina ostanut pyörät uutena juuri syystä, että jälleenmyyntiarvot näillä vähänkään harrastajille soveltuvilla pyörillä liian hyvät ostajan asemassa asiaa tarkastellen. Yleensä yhden voimansiirtoremontin jälkeen se uusi jäisi jo halvemmaksi, varsinkin jos kivijalassa sattuisi remontilla käyttämässä. Taidan pidemmittä puheitta käydä katsomassa josko Fatty vielä tuossa kilsan päässä kaupassa lepäilee uutta omistajaa odotellen.
    Jos pyörä ei miellytä, niin sen saa 30 päivän ajan palauttaa takaisin. Kunhan on kunnossa eikä naarmuja, niin omansa saa pois. Vaihdoin vastaavalla tavalla n. 100 km ajetun Fattyn vajaa kolme vuotta sitten

  6. #2166
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Hakemani pyörä olikin ylivuotinen (2018), mutta nappasin kainaloon. Ainakin juomapullotelineen reijät oli valmiiksi kairattuna. 845 € tuo 2018 Fatty siis Oulun Verkkiksestä. Kotiin ajon perusteella pitää vähän ajoasentoa modata, mutta muuten positiivinen kokemus. Kiitoksia kommenteista/neuvoista!

  7. #2167
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Aika mielenkiintosta että ovat jättäneet 2019 malleista pois tuon pullotelineen paikan. Oisko joku syynä kaapelien läpiveto? 2016 mallissa nuo reijät esti satulatolpan laskemisen täysin alas jos oli pultit paikallaan.

  8. #2168
    Epäilen että sait joltain osin paremman pyörän kuin -19 malli on, kammet, keskiö ainakin on paremmat.

  9. #2169
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
    ..Onnistuuko muuten 2018 fattyyn vaihtaa 11v tai jopa 12v pakan...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
    ...Mitä mieltä olette noista levyjen koosta? Onko mitään hyötyä fatbikessä kasvattaa halkaisijaa?
    Hieman tullut lisäpäivityksiä omaan Fattyyn: Hienosti istuu 12 lovinen NX tuohon, pikaisen testilenkin perusteella toimii paremmin kuin aiempi 1x11 slx 46T xt pakan kera.

    Sunracen ja Ztton 50T 11spd pakkoihin verrattuina Sram toimii kuin ajatus jos joku miettii vaihtoehtoja...

    Edessä on kiina-ratas: siitä joutui viilaamaan siivut pois sisäkehältä että mahtui alkuperäisiin kampiin paikalleen.. muiden kampien kanssa ei samaa ongelmaa ole ollut

    Jarruista: itse oon tykästynyt noihin 180mm centerline-levyihin, alkuperäisiin verrattuna tehokkaammat, tarkemmat ja hiljaisemmat ainakin Guide rs jarruilla.

    Ja lopuksi paras päivitys: hissitolppa, tekee poluilla rämpimisestä & kikkailusta paljon helpompaa, tota suosittelen kaikille

    Tuossa vielä kuva nykysetupista:

  10. #2170
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Mitenkäs onnistuu muuten 2018 Fattyssä litkutus - ja mitä tarpeita olisi hyvä olla hankittuna etukäteen? Plusaa-kokoista Fuse ja Ruzea (rouvan) olen jo jonkun kerran litkutellut. Ei muuta kuin sisurit veke, liemet sisään ja käsipumpulla riuskasti ylös. Mutta läskien kohdalla jäänyt mielikuva, että siinä on ties millaista konstia kuullut käytettävän. Ennen kuin hommaan alan, niin osaako joku sanoa onko nuo kehät valmiiksi hyvin teipattu - ja tarviiko tuohon jotain muita apuvälineitä (hirvisäkki tms.), vai pysyykö liemet sisällä pelkkien teippausten avulla? Varmaan kompuralla pitää suosilla läskiin nostaa kumet. Paljonko muuten litkua olette laittaneet ja mitä litkua käytätte? Minä olen aina Stanilla litkutellut, mutta ainakin maantiepuolella Latte tuntuu maistuvan porukalle jostain syystä paremmin. Suosituksia?

    Varmasti löytyy tästä puustakin kahlaamalla vinkkiä, mutta kysympä kuitenkin suoraan, kun omien asioiden hoitelu läppärillä/luurilla aika niukkaa, kiitos perhe- ja työtilanteen.

    Nyt 45 mm stemmiä tilaamaan ja jossain pitäisi olla jemmassa vielä vanha 18 mm riser bar. Niillä asentoa säätämään. In-line -putken ja satulan jo illalla vaihdoin mukuloiden nukkumaan mentyä + juomapullotelineet kiinni ruuvasin.

  11. #2171
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    ^Teipit o valmiina. Venttiilit laatikossa. Tilaat vaan litkut. Pari desii per rengas

  12. #2172
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    No näin minäkin olin ajatellut tehdä. Stanin litkuja löytyy reilusti jo valmiina vanhoista litkutuksista. Porukka ainakin täällä päin leikkii hirvisäkeillä ja muilla apuvälineillä, mutta ainakin plussien litkutuksessa ei ole litkujen ja venttiilien lisäksi apuvälineitä tarvinnut. Kiitos kommentista!

  13. #2173
    Mitenkähän holtittomaksi ohjaus muuttuu kun stemmiä lyhentää alkuperäisestä, minulla olisi 45mm stemmi jota olisi mukava kokeilla mutta jo nyt ohjaus on herkkä johtuen tuosta melko jyrkästä ohjauskulmasta, onko kenelläkään kokemusta tuosta??

  14. #2174
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Mitenkähän holtittomaksi ohjaus muuttuu kun stemmiä lyhentää alkuperäisestä, minulla olisi 45mm stemmi jota olisi mukava kokeilla mutta jo nyt ohjaus on herkkä johtuen tuosta melko jyrkästä ohjauskulmasta, onko kenelläkään kokemusta tuosta??
    No muuttuuhan se jonkun verran varmasti. Omassa Plussassa (Fuse) tuntui ensimmäinen stemmin lyhennys 60->50 mm aika radikaalilta, mutta enimmäkseen positiivisessa mielessä. Samoin otin pientä koeajoa pihassa juuri tuoreella Fattylläni. Sovitin siihen 50 mm stemmiä orggiksen 60 mm tilalle. Nyt en enää sitä eroa niin huomannut, ehkä koska tottunut lyhyempään. Mutta itse ainakin ihan tykännyt siitä ketterämmästä tunteesta stemmiä lyhentäessä. Jos sulla osa jo löytyy, niin sehän on vartin homma vaihtaa ja kokeilla. Suosittelen kokeilemaan jos tuntuu että ajoasento kaipaa lyhennystä... siitä kai tuon stemmin pituuden vaihdon pitäisikin lähteä(?).

  15. #2175
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Ajattelin itse sovitella stemmiksi 35 mm, koska tuntui että 50 mm kanssakin teki mieli vetää satula hyvin etuasentoon. M-koossa ei riitä satulaputken pituus, vaikka muuten tuntui käteen istuvammalta. 181,5 cm ja jalan sisämitta 86,5 cm, joten tuppaa olemaan ihmettelyä pyörän osto. Jalan mitan mukaan laskuritkin suosittelevat aina jotain XL-XXL -kokoisia pyöriä, mutta selän mitan perusteella se M olisi passeli, jopa S:llikin varmasti vaakaputken mitan puolesta ajelis.

  16. #2176
    Juu täytyypä kokeilla ihan kokeilumielessä kun ajoasento on yhtä testaamista aina tulee hiukan muutettu että jos löytyy vielä parempi ajoasento.

    Ohjaustangon laitoin tuossa tilaukseen, 50mm korotuksella oleva tanko on muuten passeli mutta kaipaisin hiukan leveämpää, tuo on 640mm ja tilaukseen meni 785mm ja korotusta hiukan lievemmin eli 40mm. Alkuperäiset polkimet on kyllä ainakin maastoajossa surkeat, ne tuli vaihdettua melko pian kunnon flatteihin ja se muutos oli ehkä isoimmasta päästä ajo kokemukseen, aivan uskomaton ero. Tuota renkaiden litkutusta olen harkinnut jo pitkään mutta en oikein tiedä onko siitä niin suurta hyötyä mitä puhutaan.

    Ehkä isomman eturattaan tilalle vois vaihtaa pienemmän että ero ei olisi ihan niin totaalinen vaihdettaessa isommalta pienemmälle, kahden rattaan systeemistä en näillä näkymin kumminkaan halua luopua, oisko joku 32T ratas sopiva, vai olisiko jollain kokemusta/tietoa minkä kannattais laittaa??

  17. #2177
    Jos ajaa yhdellä rattaalla, niin 11-42T pakan kanssa 28T tai 30T on aika hyvä talvella, jos keskari jää alle 15km/h. 46T/50T pakkojen kanssa 32T tai ehkä jopa 34T. Jos reisissä on jerkkua, niin isommallakin pärjää. Ajoin Whitellä ensimmäiset 1000km 11-42T + 32T kombolla, mutta uusien kampien myötä siirryin 30T -> ja vielä 28T. Ovaalimiehet on sitten jo oma tarinansa

    Edit. Ja jos vielä lukisi alkuperäisen kysymyksen kokonaan.

    Noin 3.0-3.1:1 välitys isoimmaksi vaihteeksi on fättiin jo aika hyvä

  18. #2178
    Niin en ole ajatellut luopua 2 ratas systeemistä mutta kaipaisin tuon isomman eturattaan tilalle hiukan pienempää ratasta että muutos välityksillä ei olisi niin suuri rattaiden välillä siirryttäessä isommalta pienelle.

    Mikä sopii tuon racefacen alkuperäisen tilalle suoraan samoilla kiinnityksellä. Käykö tuo RF narrow vai onko se tarkoitettu pelkästään 1 eturattaalla systeemille??

    Eli sanokaapa sopiva, ajatus olisi laittaa ehkä 34T vai oisko muita ehdotuksia, kumminkin niin että välityksissä eturattaiden välillä olisi siirtymä mahdollisimman jouheva ilman liian suurta muutosta.

    Nykyinen kokoonpano on edessä 22 ja 36 takana 11-36

  19. #2179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Niin en ole ajatellut luopua 2 ratas systeemistä mutta kaipaisin tuon isomman eturattaan tilalle hiukan pienempää ratasta että muutos välityksillä ei olisi niin suuri rattaiden välillä siirryttäessä isommalta pienelle.

    Mikä sopii tuon racefacen alkuperäisen tilalle suoraan samoilla kiinnityksellä. Käykö tuo RF narrow vai onko se tarkoitettu pelkästään 1 eturattaalla systeemille??

    Eli sanokaapa sopiva, ajatus olisi laittaa ehkä 34T vai oisko muita ehdotuksia, kumminkin niin että välityksissä eturattaiden välillä olisi siirtymä mahdollisimman jouheva ilman liian suurta muutosta.

    Nykyinen kokoonpano on edessä 22 ja 36 takana 11-36
    Ei narrowwideä, ei toimi 2x systeemissä.
    Delightissa oli 32/22... Ihan hyvä. Minusta paljon parempi kuin 36/22. Dudessa on 34/26, ja se on todella hyvä. 32 rattaita löytyy esim. 3x setin keskimmäisenä rattaana, pitäisi toimia suoraan ja löytyä halvalla.

    Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

  20. #2180
    Joka paikassa myydään vaan narrowia mistä tuollaisen 34T rattaan saisi , vai enkö osaa vaan etsiä?

  21. #2181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Joka paikassa myydään vaan narrowia mistä tuollaisen 34T rattaan saisi , vai enkö osaa vaan etsiä?
    32t löytyy helposti... Tuossa ainut 34t minkä äkkiä löysin https://www.bike-discount.de/en/buy/...n-black-479060

    Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

  22. #2182
    Tuoko käy siis suoraan... Menisköhän 32T liian pieneksi mistä sitä löytyy??

  23. #2183
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jlah Katso viesti
    Pääosin olen ollut tyytyväinen. Olen noin 20 tuntia ehtinyt metsässä rymyämään keulan kanssa ja vielä on vähän keulan paineet hakusassa. Ohjeistuksessa olleet paineet tekivät mielestäni keulasta liian jäykän. Vaihtaja on sama edelleen.

    Mulla on ollut mietinnässä tuo 11-42T takapakka, meneekö ihan sellaisenaan vai vaatiiko jotain muutoksia takavaihtajan suhteen?
    Itse laitoin varalta goatlinkin kun vaihdoin tuon 11-42. En tiedä olisiko tarvinnut, mutta 18e lisäsijoitus ja toimii loistavasti.

  24. #2184
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK- Katso viesti
    Hieman tullut lisäpäivityksiä omaan Fattyyn: Hienosti istuu 12 lovinen NX tuohon, pikaisen testilenkin perusteella toimii paremmin kuin aiempi 1x11 slx 46T xt pakan kera.

    Sunracen ja Ztton 50T 11spd pakkoihin verrattuina Sram toimii kuin ajatus jos joku miettii vaihtoehtoja...

    Edessä on kiina-ratas: siitä joutui viilaamaan siivut pois sisäkehältä että mahtui alkuperäisiin kampiin paikalleen.. muiden kampien kanssa ei samaa ongelmaa ole ollut

    Jarruista: itse oon tykästynyt noihin 180mm centerline-levyihin, alkuperäisiin verrattuna tehokkaammat, tarkemmat ja hiljaisemmat ainakin Guide rs jarruilla.

    Ja lopuksi paras päivitys: hissitolppa, tekee poluilla rämpimisestä & kikkailusta paljon helpompaa, tota suosittelen kaikille

    Tuossa vielä kuva nykysetupista:
    Kiitoksia näistä kokemuksista!

  25. #2185
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mice Katso viesti
    Itsellä oli bluto myös mielessä mutta sehän menee ainakin 2018 mallissa napa vaihtoon ja rengas pitäs rakentaa uusiksi kun blutossa läpiakseli ja mulefüteissa qr. Onko 2019 jo läpiakseli?

    Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla
    Kyllä 2018 fattyssa on ainakin läpiakselit.

  26. #2186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Tuoko käy siis suoraan... Menisköhän 32T liian pieneksi mistä sitä löytyy??
    No tuosta en kyllä mene sittenkään täysin takuuseen, jako passaa ja periaatteessa ei pitäisi olla ongelmia...mutta Sram ja raceface yhteen laittaminen voi tuoda jotain yllättävää. Enkä itse noin kallista laittaisi, kun käytettyjä varmasti löytyy 2x-> 1x muunnosten myötä, 34 hampaiset vaan vaikuttavat harvinaisilta. Esim. mulla löytyy Delightin käyttämätön 32 hampainen eturatas.

    Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

  27. #2187
    Lisäyksenä vielä, että minustakin 30 tai 32 hampainen eturatas riittää kyllä läskissä aika pitkälle. Harvemmin noillakaan välityksillä sillä suurimmalla välityksellä tarvii ajaa. Monet ajaa 26 hampaisellakin kesää talvea.

    Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

  28. #2188
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Lisäyksenä vielä, että minustakin 30 tai 32 hampainen eturatas riittää kyllä läskissä aika pitkälle. Harvemmin noillakaan välityksillä sillä suurimmalla välityksellä tarvii ajaa. Monet ajaa 26 hampaisellakin kesää talvea.
    Ja täällä 24-hampainen... Riittää mulla n. 25 km/h nopeuteen asti, harvoin tarvisi lujempaa polkea.

  29. #2189
    F. Kotlerburg Guest
    Eikö tuollaisella härvelillä ole hankala ajaa muualla kuin tiellä, kun haarukka on lähes pystysuorassa?

  30. #2190
    Minun mielestäni riittää kun yleensä pysyy pyörällä pystyssä niin voi jo hankkia Silverbacin ja ajaa sillä myös metsässä, eli rima ei pitäisi olla korkealla aloittelijallekkaan.

    Tein tänään hieman mittauksia, 29" maastopyörässäni on satulan kärjestä mitattuna ohjaustangon sisäpintaan 46cm ja siinä on ajo asento just eikä melkein minulle. Tein Silverbacistä vastaavan mittauksen niin se oli 48cm eli 2cm pidempi, alkuperäisen stemmin (60mm) tilalle 45mm stemmi ja koe ajolle, ainakin lyhyen ajomatkan perusteella tuntui paremmalle ja nyt kun vielä muutan ohjaustangon 68cm:stä 785cm:n niin eiköhän ajo asento ala olla aika lähellä oikeaa ja hartia kivut saa unohtaa.

Samanlaisia aiheita

  1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 11.01.2017, 22.40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •