Varmaan myös halu kokeilla onko se asennus niin hankalaa, absurdiuteen asti ulottuvaa huolellisuutta ja tarkkuutta ja kätevyyttä vaativaa kuin milliaseksi sitä yleisesti jonkinlaisena luotettavana arvioijana tai lähestulkoon auktoriteettina yleisesti pidetty dcrainmaker kuvaa?
Minusta ainakin olisi hienoa olla pätevämpi kuin muut ja selvitä sellaisista jutuista missä muut kompastuvat "alokasmaisiin virheisiin" (ja syyttävät sitten turhaan ja väärin perustein tuotetta, jonka käyttöä he eivät hallitse eivätkä edes ymmärrä ja jonka suunnittelun lähtökohtia ja olemassaolon tarkoitusta he eivät edes ymmärrä)!
Sitten tietysti olisi hienoa, jos Exaktit todella olisivat oikein asennettuina yhtä tarkkoja ja luotettavia kuin valmistaja vakuuttaa. Ja luulen ymmärtäväni miksi mahdollisuus (appin avulla?) itse tarkistaa mittauksen tarkkuus olisi myös tärkeä ja toivottava ominaisuus.
Mutta joka tapauksessa tykkään asenteesta, jolla pyörää on lähdetty rakentamaan ja jolla myös tehomittari on valittu! Hinta tai hinta/laatusuhde *ei* koskaan ole tuotteen ominaisuus.
Hieno fillari asuzagilla! Sopivasti oranssia yksityiskohtaa muutoin mustassa fillarissa.
Tuli viikonloppuna vaihdettua Tukholmasta ostetut Bianchin pullohäkit tuohon ja uusi Fizikin tankonauha. Tällä viikolla pitäis tulla 88€ bundle Vittoria Corsa G+ kumeja ja lateksisisureita. Ne vielä päälle, jonka jälkeen lähden metsästämään x-aikavälillä hiilarikiekkoja. Jossain vaiheessa voisin etsiä myös haarovälille mukavampaa satulaa, mutta tähän hätään Fizik Aliante saa käydä.
Nurinkurinen järjesty AnttiWalkerilla! Haaroväli edellä pitäisi mennä, sitten tulevat renkaat, sitten tankonauha, sitten hiiliarikiekot ja vasta sitten pullohäkitMutta jonkin verran ymmärtämystä mulla riittää sitäkin kohtaan että toisinkin voi mennä, etenkin jos matka on sattunutviemään Tukholmaan ja Norrmalmilla Bianchi Caféhen eikä ole voinut välttää sortumasta heräteostoksiin.
Muuten olen itsenikin vähän yllättäenkin sitä mieltä että tuollainen jo vähän "vanhanaikaisen" mallinen runko on ruvennut näyttämään oikeastaan paremmalta kuin se näytti ollessaan uudempi ja vallitsevammassa asemassa markkinoilla. Joko silmä vihdoin tottuu (eikä enää tee vertailuja samanmallisiin mutta kevyeämmän näköisiin pyöriin) tai sitten omat kauneusihanteet ovat muuttuneet
Celeste on sekin sitä hienompi väri mitä suurempi osa pyöristä on mustia (tai mikä väri tai värityyppi kulloinkin sattuu olemaan in, kuten ennen sanottiin).
Miksi cervelon sivuprofiilissa on reikiä ollenkaan, olisi vaan laminoitu hiilikuitua seinäksi runko+vanteet? fillarista on varmaan tuskasta vähentää poikkipinta-alaa, pitänee pienentää pohkeita&reisiä
^ Koska UCI säännöt
AnttiWalkerin Bianchi on kyllä hemmetin nätti jo sellaisenaan.
Muut maantiepyörät viime aikoina ei valitettavasti yllä lähellekään. Makuasioita sanoi hän.
YT Capra 29 CF PRO - 2019
![]()
Sori heti perään uusi, mutta sain tänään nuo uudet ulkokumit. Osaisko joku sanoa millä noi piet saa irrotettua reunoista? Tosin veikkaan, että sotkeentuu heti ekalla ulkolenkillä. Tuossa joku kyseli nurinkurisesta järjestyksestä ja sen verran sanon, että satula on hommattu ensin edelliseen pyörään, mutta saatan ostaa paremman tilalle. Brooksin Cambiumit kiinnostaa.
AnttiWalker muokkasi tätä : 14.02.2019 at 15.27 Syy: kuva puuttuu
IKH:n Wunderwipesillä tai CRC:n multipurpose wipeseillä lähtee erinomaisesti passiivit tanwallista. Eipä kestä.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Tanwallit vaatii vain ylimääräistä työtä pitää puhtaana. Itse mennyt ihan harja + pyörän pesuaine ja silläkin lähtee. Helpoiten lähtee kun säännällisesti pesee eikä anna piittyä kovin tiukkaan.
En ole itse testannut, mutta toisella foorumilla yksi kehui Gear Aid teltan saumojen ynm. tiivistysainetta tanwallien puhtaana pitämiseen. Ehkä vähän hassua suojata renkaita likaantumiselta, mutta toisaalta jos pitää puhtaana ja uuden näköisinä pienellä työllä niin miksei. Täytyy itse hankkia testiin.
Näitä löytyy muunkin merkkisiä eräliikkeistä niin varmaan kaikki samaa ainetta.
https://www.amazon.com/Gear-Aid-Seam.../dp/B01NC0YPAK
Mä taas oon antanu pinttyä. Pääsee kaikkein helpoimmalla
(Tosin gg-krossari kyseessä eli passiivit antaa vaan uskottavuutta..)
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Tuli tuunattua kevätkuntoon...
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Foorumin kuvatuin Salsa Warbird?![]()
Joka siis nyt on saanut (ainakin) uudet tankonauhat, uudet pullotelineet ja vielä Lauf-haarukan tarrojen verran lisää piristävää väriä tavalla joka vain parantaa kokonaisuutta.
Noissa tan wall -renkaissa on sellainen esteettisesti jännä juttu, että johonkin pyörään ne sopivat ja johonkin toiseen eivät - enkä keski syytä moiseen. En siis myöskään osaisi etukäteeen sanoa sopivatko ne vai eivät.
Ylläoleva on tietysti puhtaasti subjektiivinen näkemys - samoin kuin se että Lauf on oikeastaan hyvännäköinen, niin ruma ja outo ettei se enää ole kumpaakaan vaan sopii pyörään kuin tikka tauluun,
PS Yhtä vain en ymmärrä: mistä mieltymys kuvata pyörä vakiintuneen käytännön vastaisesti? Pyörä kuin pyörä on enemmän edukseen voimansiirron puolelta kuvattuna - ja väärältä puolelta otetussa kuvassa jotenkin nolon oloinen, vähän kuin poseerauksen juuri lopettanut filmitähti kuvattuna sillä hetkellä kun hän on juuri huomannut että joku jatkaakin kuvaamista.
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
^ Muuten erittäin namu, mutta etuhaarukka on minusta kömpelön näköinen viritys. Ikään kuin jostain tavarapyörästä lainattu. Ehkä se raapii silmää siksi, että muu kokonaisuus on poikkeuksellisenkin siro ja vähäeleisen tyylikäs. Sorry tämmöinen totuuden torven törähdys![]()
10k-kerhon jäsen
Mä luulen - tai uskon ja toivon- että Laufin ja Warbirdin kanssa on sama juttu kuin eräänkin foorumikuvista tutun, projektina rakentuneen valkoisen Cervélon kanssa: sen ei pitäisi (niin kuin kimalaisenkaan ei pitäisi kyetä lentämään) näyttää hyvältä mutta jollain ihmeen kaupalla siitä tuli luonnossa (ja etenkin ajossa nähtynä) ihan hieno
![]()
Lauf näyttää siksi useimpien mielestä oudolta, kun vuosikymmeniä on ensin iskostettu päähän miltä kippurasarvisen etuhaarukan kuuluu näyttää niin kaikki siitä perinteisestä poikkeava näyttää oudolta.
Olisi kyllä kiva päästä joskus gravel-laitteessa Laufia testaamaan. Ehkä sitten, kun voitan eurojaskan päävoiton.
Laufin toiminnasta on erilaisia arvosteluita ja kun ei ole päässyt kokeilemaan, niin ei oikein tiedä onko se hyvä. Ulkonäöllisesti Lauf jättää jonkin verran toivomisen varaa.
Voi olla osin tätä. Osittain sitten sitä, että sen alapäässä on liikaa tavaraa eikä se näytä saman funkkiskoulukunnan suunnittelutuotteelta kuin maantiepyörän muu kokonaisuus.
Kun nyt eräs kommentoija otti esiin taas silmätikku-Cervelon, niin en ollenkaan väitä etteikö se näyttäisi "paremmalta" eli linjakkaammalta ja käyttötarkoitukseensa sopivammalta aerotangon kanssa. Sitä ei rakennettu missikisoja varten, ja siitä tuli itselle rakas hiukan samalla tavalla kuin vaikkapa tähän talouteen otetuista "koirista", joista on pikkuhiljaa tullut minulle "lemmikkieläimiä", suorastaan perheenjäseniä.
10k-kerhon jäsen
Tuohan ei ole maantiepyörä. Kokonaisuuden tuhoaa siinä mielessä myös pitkähäkkinen vaihtaja, levyjarrut ja paksut kumit noista dildokahvoista puhumattakaan.
Pole pääsi vihdoin ulos tallista. Nastat tarttui paremmin kuin tauti.
https://uppaa.fi/image/UHp
![]()
OSM-MTB
Olisit iloinen että pyöräsi on jäänyt jonkun mieleen poikkeuksellisen hyvinVaikka mä en ymmärrettävästi muista läheskään kaikkea mitä olen tänne kirjoittanut, olen ehdottoman varma että esitin Cervélosta myös positiivisia kommentteja eli korjasin hieman alkuperäistä näkemystäni eikä siinä silloin ollut mitään hiivatin aerotankoa.
Muuten se ettei pyörää ole rakennettu missikisoja varten ei tarkoita sitä ettei sitä voisi tai saisi katsoa missikisojen tuomarin silmin. Jotkut pyörät ovat kuin missejä joita ei voi olla näkemättä misseinä sillionkaan kun he ovat ilman meikkejä verkkareissa.
PS Kai minun on laitettava kuva omastanikin eli G-Crosserista joka kävi talvella läpi pienen muodonmuutoksen. Ei sitäkään ole rakennettu missikisoja varten vaan tavoitteena oli enemmänkin sellainen konstailematon peruspyörä lajissaan ja tehtäväänsä sopiva "workhorse" - mutta saa sitä katsoa ja arvostella myös puhtaasti esteettisestä näkökulmasta. Tylystikin tai vaikka suorasukaisesti haukkuen, jos niin haluaa.
^ Eikös koko tällaisen topicin ainoa tarkoitus ole toimia "pyörien missikisoina". Kuvien perusteella ei varsinaisesti pysty arvostelemaan juurikaan muuta kuin ulkonäköä ja sekin on makuasia, joten mikäli tänne kuvan pyörästään postaa, asettaa sen tietoisesti alttiiksi pinnalliselle, ulkonäköön perustuvalle arvostelulle. Hyvin harvan pyörän sielu välittyy kuviin asti, mutta ne, joista se välittyy, ovat niitä todellisia missejä. Rahalla ostettu kauneus on katoavaa pintakiiltoa.![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit