GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 254 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 154 204 244 252 253 254 255 256 264 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.591 - 7.620 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #7591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMP Katso viesti
    Vaimo soitti aamulla; kaatunut työmatkalla. Edessä nastat, mustaa jäätä ja kurvissa perä alta. Sääressä murtuma ja matkalla Malmilta Töölöön
    Nyt löytyi vielä lannerangasta murtuma Pahiten on kuitenkin mennyt polvi, mikä joudutaan leikkaamaan. Ei kuulemma tule ikinä entisen veroiseksi. Jos nyt vielä pyörän päälle joskus pääsee, niin talvipyörään tulossa myös taakse nastat...

  2. #7592
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lötjönen Katso viesti
    Aika riskiä sekin jos ei ole safkaan ollut varaa viimeiseen pariin viikkoon, mutta polkee vaan.

    Kyllä olisi plussapyörään kovasti tehnyt mieli nastoja, mutta huh huh, mitkä hinnat!
    Kaikki on suhteellista.

  3. #7593
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Mikä idea on ostaa vain yksi nastarengas?
    Jos pyörässä on vaan yksi rengas? Minä ostin ice spikerin ykspyörään tällä viikolla ja eilen rapistelin sillä töihin peilijäistä kelviä pitkin jalankulkijoiden taiteillessa kaatumisen rajamailla

    Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk

  4. #7594
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMP Katso viesti
    Nyt löytyi vielä lannerangasta murtuma Pahiten on kuitenkin mennyt polvi, mikä joudutaan leikkaamaan. Ei kuulemma tule ikinä entisen veroiseksi. Jos nyt vielä pyörän päälle joskus pääsee, niin talvipyörään tulossa myös taakse nastat...
    Tsemppiä vaan puolisollesi. Kuten kerroin, olen itseni pariin otteeseen rikkonut aika huolella. Kyllä tuosta(kin) noustaan polkemaan kun päättäväisyyttä on
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  5. #7595
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    107
    Tänään oli kyllä Helsingissä(kin) kaatuiluja. Tehostetun kunnossapidon väyliä ei ollut ehkä hetkeen suolattu, ja siellä ajeltiin ilman nastoja ja kypärääkin. Näin aamulla yhden tällaisen kuskin aika pahannäköisen kaatumisen, mutta vähällä siitä selvittiin. Toinen ilmeinen kaatunut oli vähän matkan päässä.

  6. #7596
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    117
    Ilman kypärää ajo on kyllä tyhmää. Tyhmääkin tyhmempää on selitykset siitä kuinka sen käyttö saa näyttämään tyhmältä. Kaikista tyhmimmän näköistä on ajaa käyräsarvisella pimeässä ilman valoja ja kypärää päin punaisia jäisellä kelillä, kuten yksi sankari eilisiltana. Oli varmaan omasta mielestä kovinkin pro:n näköinen, mutta järki ja muut tarpeelliset oli jäänyt kotiin.

    Itselläni meni kolarissa kypärä kunnolla ruvelle ja jos sama jälki olisi tullut päähän niin tämäkin jäisi kirjoittamatta.

  7. #7597
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Nyt on + 1 Härmälän mittarissa ja se Naistenmatkan kelvi meni jäähän eikä pettänyt enään niin kuin kello 17 En oo ikinä nähnyt vielä näin huonosti hoidettua kelviä ja kello 17 maissa moni taas talutti pyörää ja käärmen jälkiä oli kelvi täynnä

  8. #7598
    tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    En oo ikinä nähnyt vielä näin huonosti hoidettua kelviä ja kello 17 maissa moni taas talutti pyörää ja käärmen jälkiä oli kelvi täynnä
    En oo minäkään.
    Jaa mikä on ideana että vaan yksi nastarengas. No tohon mulla on semmoinen syy että jos takanakin on nastat niin ajaminen on mulle liian raskasta ( tosin nyt se on muutenkin raskasta vaikka olisi sileet ja alla asfalttia....) hyvin olen pärjänny etunastarengas + takana kuviorengas. Kypärää olen ny pitäny, tosin mun mielestä näytän - enkä vaan näytä - tyhmältä muutenkin.

    Talvipyöräily on tänän talvena ollu kyllä persiistä, tähän samaan aikaan viime vuonna oli hienot aurinkoiset talviset kelit, pakkasta kunnolla ja Pyhäjärven jäällä pystyi käveleen ja oikaseen näppärästi kuvauspaikalle. Nyt ei kovasti inspiroisi kävellä Pyhäjärven päällä....

  9. #7599
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Juurikaan ei ole haitannut nuo "huonosti hoidetut kelvit" kun lösöbyörällä ajelee. Mitä enemmän kelvien jääpohjat muhjuuntuu, sitä enemmän läskibyörästä tulee enemmän ja enemmän ns "kelvien nopein".

  10. #7600
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Tällaista syntyy susirajan takana kun on aktiivisesti hoidettu kelvi ja lämpötila nousee ja tuulee. Ei ollut lainkaan paha ajella kotiin.

    Ei kurjuutta kummempaa
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  11. #7601
    Ei tuota taida voida edes renkaiden piikkiin laittaa, jos vasta -25 meni tahmeeks. Napoihin ja keskiöön pakkasen kestävät rasvat ja kovaa ajoa.

  12. #7602
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Mikä idea on ostaa vain yksi nastarengas?
    Rullaa paremmin ja on sellanen "siirtymävaihe" välikeleillä. Takana voi myös olla vähempinastainen rullaavampi tai vanhempi loppuunkulunut entinen etunasta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Tällaista syntyy susirajan takana kun on aktiivisesti hoidettu kelvi ja lämpötila nousee ja tuulee. Ei ollut lainkaan paha ajella kotiin.*
    Näytti eilen jollain nastattomalla normipolkijalla olevan ropleemia tuossa pääväylällä. Nasta kyllä rullaa jäällä asvalttia paremmin eikä kulu.


  13. #7603
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Aika paljon oli jo asfalttia esillä. Tuli kyllä heti mieleen, että ajoittaisesta lumikaaoksesta huolimatta on ollut kiva talvi pyöräillä tähän asti. Nastoilla asfaltilla ropistelu on vähän ankeeta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #7604
    Eilen talvipyöräily oli olosuhteiden puolesta enimmäkseen mälsää, Tänään se mikä oli pehmenemässä oli jo pehmennyt ja se mikä oli sulamassa oli sulanut.Yöpakkasen, tuulen ja auringon ansiosta oli paljon kuivempaa, jääsohjoa oli vähemmän ja muutenkin olosuhteet oikeastaan ihan okei talvipyöräilykeli. Ja sää tietysti mitä parhain!

    Sopivien eli talvisempien lenkkiajoreittien hakeminenkin onnistui mainiosta siinä missä eilen työmatkatyyppisellä reitillä joutui kokemaan sen miten olosuhteet väylillä, joiden talvikunnossapidon olisi luullut olevan samaa tasoa jo senkin takia että ne muodostavat selvän, yhtenäisen reitin, muuttuivat täysin arvaamattomalla ja epäloogiseltakin vaikuttavalla tavalla hyvästä tai miltei erinomaisesta inhottavan huonoon tai hädin tuskin ajokelpoiseen. Vaikea siinä on suositella kenellekään talvipyöräilyä tai motivoida sellaista joka muutaman kerran on saman kokenut ja päättänyt jättää pyörän koskematta!

    PS En halua aloittaa sadatta väittelyä siitä kumpi oikein onkaan parempi talvipyöräilyfillari, cyclocross vai maasturi, mutta vaikea tänäänkin oli kuvitella miten joku muu pyörä voisi olla minulle parempi kuin mun tuikitavallinen cyclo tai mitä varten minun pitäisi kaivata jollain tavalla mukavampaa pyörää...

  15. #7605
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Olipas mukava sää tänään ajella pyörällä. Lämmintä, vaikka tuuli vähän ottikin. Tarjolla kyllä kaikkea mahdollista alustaa: asfalttia, sepeliä, sohjoa, jäätä ja jopa hankikantoa - siis läskillä.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  16. #7606
    Maalla on mukavaa

  17. #7607
    Ostin Lake mxz400 talvipyöräilykengät ja välittömästi meni kelit plussan puolelle, vähän pännii nyt lämpimät säät. On aika järeät bootsit, pitänee alkaa Lapin matkaa miettimään ellei säät kylmene.

  18. #7608
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Olipas varsin makoinen talvipyöräily keli tänä aamuna. Nastarenkaat oli tarpeen.

  19. #7609
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Oli kyllä sää kohdallaan niin eilen kuin tänäänkin. Ja samoin pyörävalinta, kun oli liikkeellä maasturilla piikkipyörillä. Eilen kiertelin muutaman kympin maaseudun pikkuteitä muhkurajäätiköillä. Olisi varmaan kapearenkaisella muutama ruma sana lipsahtanut, ja rengaskin olisi voinut lipsahtaa. Välillä oli sellaisia paikkoja, että jonkun peltoaukean matkalla tie kirkkaalla jäällä, ja silein kohta oli se jäätynyt traktorin renkaan jälki. Hyvin siitä kyllä ISP renkailla ajoi. Tänään kiertelin lähinnä taajama-alueella, jäätä kyllä riitti väylillä sielläkin. Nekin pätkät, mitkä vuorokausi taaksepäin oli vielä lumipinnalla, oli nyt muuttuneet kovaksi jääksi. Jossain aurinkoisimmissa kohdissa tosin jo sulia läikkiä.
    -

  20. #7610
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    117
    No, tänään oli sitten keli sellainen, että nastattomalla cyclolla ylittyi se raja kun ihailevat "ooh, kylläpä on rohkeaa ja taitavaa" katseet vaihtui aidosti huolestuneisiin ja kauhisteleviin parahduksiin ja polje pöpilään pöhkö katseisiin. Täytyy näemmä alkaa kantaa vastuu myös kanssaihmisistä ja koittaa olla järkyttämättä niitä. Ihan hyvin kyllä selvisin kun jäiset kohdat ylitin vauhdilla ja suoraviivaisesti. Onneksi tänä talvena nastapakkoaika tulee jäämään lyhyeksi.

    Yllättävän hyvän tuntuinen rengas tuo Kenda kwicker. Ekaa kertaa ajoin kuivaa asfalttiakin ja äänettömyydestä päätellen ei kummoista kitkaa ollut.

  21. #7611
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lötjönen Katso viesti
    No, tänään oli sitten keli sellainen, että nastattomalla cyclolla ylittyi se raja kun ihailevat "ooh, kylläpä on rohkeaa ja taitavaa" katseet vaihtui aidosti huolestuneisiin ja kauhisteleviin parahduksiin ja polje pöpilään pöhkö katseisiin. Täytyy näemmä alkaa kantaa vastuu myös kanssaihmisistä ja koittaa olla järkyttämättä niitä. Ihan hyvin kyllä selvisin kun jäiset kohdat ylitin vauhdilla ja suoraviivaisesti. Onneksi tänä talvena nastapakkoaika tulee jäämään lyhyeksi.
    Tuolla periaatteella sitä on tullut aikoinaan mentyä pitkän aikaa, ilman tietoakaan minkäänlaisista talvirenkaista tai kypäristäkään. Vasta joskus 2003 - 2004 paikkeilla ostin ensimmäiset nastarenkaat, jotka nekin oli hyödyttömän surkeat Nokian A10:t. Sitä ennen mentiin tuurilla ne paikat, missä taito ei riittänyt. Ihmeen vähän kaatumisia siihen aikaan sisältyi eikä mitään rikki mennyt, edes pyöristä. Tuo aika on vaan minun osaltani nyt ohi. Jos tuolla jäätiköillä kerran pystyy ajelemaan mukavasti, vaivattomasti ja turvallisesti, niin ajan sitten sillä tavalla. Nastarenkaiden käytössä en koe olevan mitään vastentahtoista "pakkoa". Niin kauan kun voi pysyä lumella ja jäällä, hyvä nastarengas kulkee hyvin. Pahin on se aika vuodesta, kun alkaa olla pidempiä sulia pätkiä, mutta samaan aikaan varjokohdissa jäätiköitä. Niitä paria viikkoa varten kai pitäisi jaksaa vaihtaa jotkut vähempinastaiset renkaat.
    -

  22. #7612
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    ^
    Minun ensimmäinen nastakumi oli kanssa eteen A10 26" maasturiin joskus vuosituhannen vaihteen kieppeillä. Jonkun vuoden päästä tuli eteen W106 ja A10 siirtyi taakse. Sitten sain halvalla käytetyt W160 mutta oli järkkykovat, niilläkin tuli kyllä maastoiltuakin. Sitten tuli WXC300 käytettynä noin 2004 eteen ja se olikin jo ihan älyttömän pitävä.

  23. #7613
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    117
    Juu, ei minullakaan mitään nastoja vastaan ole. Niillähän on hauska ajaa siellä missä ei talsijatkaan pääse eteenpäin. Lähinnä tarkoitin että nyt ei olisi ilman oikeastaan selvinnyt, vaikka niin teinkin. En enää viitsi sijoittaa mokomaa 60e nastoihin, kun pari viikkoa enää tarve ja nyt on vasta pari päivää edes tarvinnut. Ja jos ostaisin, niin viikon kuitenkin keräisin voimia että jaksaisin vaihtaa alle. Joten se niistä tältä erää. Ensi talven pyörän malliakaan ei tiedä, sen verran usein mieli muuttuu.

  24. #7614
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Onhan tuo isp ja fat freddie aivan mahtavia nastarenkaita kuten taas tänään muhkuraisella jääpintaisella tiellä tuli todettua. "ihan pitää kuin kesällä ajaisi mutta silti kyllä jännittää" totesi tytär jolla ei talvirengas kokemusta vielä hirveästi ole...

    muistan että kultaisella -80 luvulla mulla oli jopossa eturengas nastarengas talvella että ihan uusi keksintö nastarengas ei kuitenkaan ole

  25. #7615
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Mamoilin ja laitoin molempiin päihin isp:t. Jos noilla ei pysy tolpillaan niin se on mentävä konttaamalla töihin. Säikäytti noi lipat vanhaa miestä, tuurilla on ehjänä. Vituttaa olla raaja paketissa parhaimpaan ajoaikaan.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  26. #7616
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Joo en mä kyllä mitään glooriaa nää epäsopivilla renkailla liukkaalla ajamisessa. Gravel Kingit totesin aikoinaan yllättävän pitäviksi nastattomiksi renkaiksi mutta ei tulis mieleenkään lähteä niillä ajeleen näille jäätikölle.

  27. #7617
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    117
    Minä olen vasta oppinut kolaroinnin jäljiltä pelkäämään muita. Harhainen usko omaan tekemiseen on vielä tallella, mutta kyllä sekin vielä karisee. Kaatuilut on siis edessä päin. Mutta kyllä se vielä...

  28. #7618
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Hupasaa kyllä mulla taisi tän talven lipat johtua nastoista kun reagoi raitiokiskoon.

  29. #7619
    tempokisu Guest
    ^ no niin, pirun raitiokiskot ja - vaunut.
    Autotielle vaan, mä en todellakaan meinaa kaatua muutaman....euron tähden työmatkalla.

  30. #7620
    Kenda Kwicker Pro 700 x 35C? Ei muuten hieman yllättäen löytynyt valmistajan sivuilta tai sen nettikaupasta. Liekö poistunut valikoimasta tai uudistunut ja vaihtanut nimeä?

    Yllättävää että noinkin isonappulainen rengas tarjoaa riittävästi pitoa liukkaalla - vaikka yllähän tuolla ulkona näkee nastarengaskuskia hämmästyttäviä suorituksia tavispyöräilijöitäkin jotka ajavat samoilla renkailla läpi vuoden ja vieläpä sellaisilla joita voisi kuvata slikseiksi.

    Miten muuten nousevat jäiset tai kovaksi ja liukkaaksi kuljetun lumen peittämät ylämäet?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •