ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 252 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 152 202 242 250 251 252 253 254 262 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.531 - 7.560 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maurizio09 Katso viesti
    Kysytäämpä tässä topicissa kun koskee kuitenki talvipyöräilyä niin ei tarvi uutta tehä.

Te jotka ajatte talvella työmatkaa ja lenkkejä Cyclocrossarilla, niin käytättekö nastoja vai vähän karkeampikuvioisempia renkaita? Koeajoin nimittäin tänään liikkeessä Merida 500 Cc:ia, joka tuntui kun olisi mulle tehty, ja maxxisin renkaat piti aika mallikaasti testilenkin aikana. Ekaksi pyöräksi halvalla ostamani Hybridi tuntuu kyllä ihan rimpulalta nyt Meridasta tulisi myös mukava alennus.
    Edessä scwalben joku nappula 30-622 ja takana grifon challenge 32-622. Ei nastoja. Paikoitellen on hyvä katsoa, ettei kanttaa kovasti pimeään kulmaan jottei jää yllätä. Muuten saa ajaa aika huoletta.

Tänään oli kotimatkallakin uima-altaita. Yhteen ajoin väärää sivua ja vauhdin loppuessa jalka astui lumikasaan, joka petti ja jalka upposi kasan alla olevaan puoli metriä syvään lammikkoon. Konttasin kasaa pitkin takaisin ja menin toista puolta. Heitin samalla hyvästit jarruille.

Ei kurjuutta kummempaa
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Eipä noi mun uima-altaat ole mitään tähän verrattavissa https://yle.fi/uutiset/3-10643722

Ei kurjuutta kummempaa
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Kiitos hyvistä vastauksista. Näyttäisi siltä että kaupat Meridasta tuli Väliin menevässä Hybridissäni on käytännössä iskemättömät Contikan nastat, jotka kuulemma käy Meridan vanteille hyvin. Omalla alueellani (Eteläinen Lappi) talvi kestää kuitenkin vielä reilut pari kuukautta niin hyvähän se on vetää 11km työmatkaa (suuntaansa) turvallisesti. Ei tällä foorumilla paskaa puhuttu että kyllä se cc on hyvä talvipyörä, ihan eri maata kuin halpis hybridini!

Onnittelut hyvästä vaihtokaupasta, hymy huulessa sitä ajaakin, kun hyvän ajopelin löytää.

Kun tässä on lukenut noita etelän tämän talvisia ajoja, niin voi iloisena todeta täällä pohjoisempana monestikin olevan jaksoja, kun tiet ovat loistokuntoisia talvisia lumipintaisa ihanteellisia ajettavaksi, vain harvemmin päiviä jolloin lunta tulee niin ettei millään hoidolla pysy ajettavana. Nyt on ollut luminen talvi suomineitokaisen helmoissa.

Nastat on kaikesta huolimatta tarpeen, vähintään etukiekossa, etukiekko nastarenkain on käytössä kahden pyörän välillä, toisessa nastat takanakin toisesta jo puuttuvat, silti kiintiöksi tullut harmiton tupraus/talvi, on jo tämäkin kiintiö tälle talvelle täysi.

Muuten kiva työmatka mutta saaplarin liukasta oli, en onneksi lentänyt.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Eilen oli kyllä ihana perinteinen talvipyöräilykeli (pks). Jotenkin pelkäsi, ettei sellaista enää tulekaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eilen oli kyllä ihana perinteinen talvipyöräilykeli (pks). Jotenkin pelkäsi, ettei sellaista enää tulekaan.
    Voi olla wc:stä olevaa jonkun aikaa jos kovasti lämpenee. Toivottavasti ainakin Talvi-TdT:ssä olisi 23.2. ok sää niin saisi vielä yhden piiiiitkän talvimaastopyöräilylenkin heitettyä.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mun täytyi yhdeltä Espoolaiselta tutulta oikein kysyä että onko tämä talvi pääkaupunkiseudulla jotenkin erikoinen, niin kovaa raporttia tulee (olen itse ajanut anopin Nopsa Classic mummiksella kesäkumeilla monta talvea Espoo-Hki työmatkaa ja ei ollut mikään iso juttu) ja kyllähän hän sanoi että on. Ei muuta kun voimia sinne ja saitte ainakin "kivan harrastuksen" spekuloida kalustoa ja päivän tiekuntoa
    Mun matkoilla ei ole ollut vaikeaa lainkaan. Vaikeampi keli oli, mikä vuosi lie, kun joka toinen päivä oli loskaa ja joka toinen päivä pakkasta. Jäätynyttä röpelöä ja uraa oli koko ajan. Nyt on ollut kuitenkin aika kovat pohjat ja hyvin lunta tekemässä pitoa. Väylät (Vihdintien varsi) on olleet kohtuullisesti pidetty pl. tuo yksi väli.

Hkin keskusta ja sen liepeet on ilmeisesti olleet koetuksella.

Tänä aamuna kiersin nuo kahluualtaat ajoradan puolelta. Täytyy tunnustaa, että aavistuksen jännitti kun ajourakin näytti liukkaalta ja alla nastattomat nappulat 4 bar paineella. En alkanut siinä ohi ajavien autojen keskellä kokeilla onko liukasta vai ei vaan keskityin pitämään suuntavektorin suorassa.

Aika hyvin on oppinut 6 vuoden aikana tunnistamaan sellaiset kohdat, joissa voi olla odotettavissa liukasta jäätä; tunnelien suut, bussipysäkit, risteysalueet. Matkaa 14.75 km, josta pari kilometria eskarilaisen vetämistä pulkalla ja avg 18.8 km/h. Ei voi sanoa kovin hitaaksi.

Toisen lonkkani rikkoneena minusta tuntuu hurjalta, että noilla jäillä ajellaan ilman nastoja. Mutta kyllä pyörällä tietenkin onnistuu kaatumaan myös nastarenkailla ja kaatuessa se näyttää olevan tuurista (?) kiinni, meneekö joku paikka rikki.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,5 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    Toisen lonkkani rikkoneena minusta tuntuu hurjalta, että noilla jäillä ajellaan ilman nastoja. Mutta kyllä pyörällä tietenkin onnistuu kaatumaan myös nastarenkailla ja kaatuessa se näyttää olevan tuurista (?) kiinni, meneekö joku paikka rikki.
    Aloitin talvikauden ilman nastoja. Sitten olikin yllättäen satanut jäistä tihkua ja eturengas lähti kovassa vauhdissa alta. Siperia antoi opetuksensa.

Eipä ole mullakaan nastoja e-biken alla, eikä kaatumisiakaan vaikka jonkin verran kilometrejä jo tähän vuoteen kerättynä,
    alla Schwalbe X-One Allround 33-622, 3-4 bar paineilla pääasiassa ajeltu...….
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

On aivan varma, että myös etelässä on mahdollista ajaa ilman nastoja. Syitä niiden käyttöön kyllä toki löytyy. Minä pyrin minimoimaan kaatumisen riskiä, kun olin puolestani olkapääleikkauksessa ja ajokiellossa 3 kk. Ja toisaalta vaikka en olisi ollutkaan, reaktionopeuteni ei riitä korjaamaan luistoja riittävän ajoissa. Osin kyse on siis taidoista. Ja sen verran on meillä jään keskellä asuneilla kehittynyt jäänlukutaitoja, että kyllä sitä jo suht kaukaa näkee (jos näkee nimittäin), että tuossa voipi olla liukasta. Eikä sitten mene siitä tai hidastaa tai jotain.

Toisaalta minä kun ajan melkein joka päivä pyörälläni (viikossa tulee kilometrejä talvisydännä 150-200) enkä halua aloittaa uutta harrastusta, siis vaikkapa triahtlonia, jossa välillä otetaan uintivuoroja (Fuugalle, heh) tai sitten muuten vain jalkaudutaan, niin näen nastat itselläni perustelluksi. Jos tietää mitä tekee, niin varmasti pärjää nastatta täällä etelässäkin talvella.

Minä taisin vaihtaa kulkineeseen tammikuussa mutta eipä tarvi pakosta joka päivä olla fillarilla liikkeellä. Vai olikohan yhdistelmä edessä nasta takana sliksi syksyllä jossain vaiheessa käytössä.

Jäykkäperässä oli myös eilen Extreme 2.1" nasta / takana Nobby Nic 2.4" combo kun en ole takanastaa siihen vielä laittanut.

En tiedä olisinko jaksanut nastoja laittaa jos ei olisi valmiiksi olleet toisilla kiekoilla

Noi kevlit on pääsääntöisesti aika vaakasuoraa ja hiekoitettujakin, syrjäkaduilla sitten voi olla uraista jäätä. Hupaisaa kyllä rantaraitti ja keskuspuiston pyöräbaana oli paremmin höylätty kuin jotkut kevlit.

Juuri näin kuin edellä kirjoittaneet ovat runoilleet. Tämä nastallisuus tai nastattomuus ei ole eikä pitäiskään olla mikään brassailun tjsp. aihe. Kunkin on sopiva ajaa sillä setupilla kuin tuntee olonsa turvalliseksi, mikä lienee tärkeintä. Uinti on kyllä ihan hyvä laji kun vain löytäisi sille aikaa niin paljon kuin haluaisi.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Minä pyrin minimoimaan kaatumisen riskiä, kun olin puolestani olkapääleikkauksessa ja ajokiellossa 3 kk. Jos tietää mitä tekee, niin varmasti pärjää nastatta täällä etelässäkin talvella.
    Mitä leikattiin kun napsahti 3kk ajokieltoa? vai oliko toi autoilukielto?? Mä olin kuukauden ajamatta olkapääleikkauksen ( supraspinatus poikki) jälkeen, tosin kukaan mitään erityistä kieltoa ajamisesta antanu en ottanut edes puheeksi koko fillarointia.
    En minäkään mieluusti kaadu, polvet on jo kaikkien kaatumisten seurauksena ihan ruvella muutenkin. Kyllä edessä nasta on mun mielestä aika välttämätön.

Mulle tulee toi 150km ehkä kuukaudessa....

Ei nastoja = koko ajan saa olla tarkkana, jökittävä ajoasento niskat jumissa, silti voi kaatua, ei voi kunnolla nauttia

Nastat = ei tarvitse paljon katsoa mistä ajaa, normaali rento asento, aika erikoinen tilanne saa olla että menee nurin, lyxystä

On toki muitakin asioita.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Mitä leikattiin kun napsahti 3kk ajokieltoa? vai oliko toi autoilukielto?? Mä olin kuukauden ajamatta olkapääleikkauksen
    Kiitos kysymästä. Ei mene kyllä talvipyöräilyn piikkiin, mutta rakkaassa lajissa lensin kesällä heinäkuun 1. tangon yli komeesti. Rotator cuff eli kiertäjäkalvosin oli ongelmana. Minulla kun ei ole lääketieteellistä koulutusta, toisin kuin tietääkseni sinulla (!?), en osaa ilman lausuntoa tämän tarkemmin sanoa. Olisko ollu tuo sama supraspinatus poikki. Joku oli joka tapauksessa poikki totaalisesti ja koska tajusin hakeutua hoitoon vasta parin kuukauden jälkeen, oli jänne jo ennättänyt surkastua. Tämä syynä noin pitkään hoitoon.

Käsi oli totaalisessa käyttökiellossa kaksi ensimmäistä kuukautta ja joka päivä pelkäsin, että milloin "langat" repeävät. Minulla oli vielä abduktiotyyny poikkeuksellisen pitkään. Ei liity nimestään huolimatta ufokaappauksiin, vaan piti käteni samassa asennossa. Joten kyllä siinä jäi kaikki muu paitsi runsas juominen, ylensyöminen ja sikarin polttelu väliin. Autoa ei ollut ikävä.

Mulla oli vastaava ajokielto polven tekonivelleikkauksen jälkeen. Omalla kohdalla kesti tasan 12 päivää. Ortopedi meinasi tukehtua nauruunsa kun kuuli toteutuneen vs. suosituksen.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ei nastoja = koko ajan saa olla tarkkana, jökittävä ajoasento niskat jumissa, silti voi kaatua, ei voi kunnolla nauttia

Nastat = ei tarvitse paljon katsoa mistä ajaa, normaali rento asento, aika erikoinen tilanne saa olla että menee nurin, lyxystä

Kävin Halimaan kallio nastoilla ja oli möykystä ajaa nastoilla mutta kelvillä nastoilla rentoa

Noniin, Merida haettu alle ja lihoiksi menneestä Hybridistä käännettiin Contikan 422-62 nastat alle lopputalveksi. Sen verran vaihtelevaa laatua tuo tämän alueen pyöräteiden pinta että kyllä ne nastat on terveelliset. Pyörähän tuntuu ihan mahtavalta, vaikka onkin mennyttä vuosimallia niin sain tästä h*lvetin hyvän hinnan ja iloa varmasti moneksi vuodeksi. luvattu huomiselle pöpperolunta mutta ensiviikosta alkaen aletaan vetään lopputalvi työmatkaa

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Mulla oli vastaava ajokielto polven tekonivelleikkauksen jälkeen. Omalla kohdalla kesti tasan 12 päivää. Ortopedi meinasi tukehtua nauruunsa kun kuuli toteutuneen vs. suosituksen.
    mulle hammaskirurgi sanoi ennen toimenpidettä ettei rasittavaa liikuntaa....no mä ajoin satasen kun se ei ollu rasittavaa liikuntaa. 1983 olin semmoisessa kävelytestissä, ja tuloksena oli että voisin aloittaa reippaat kävelylenkit ja välillä hölkätä. Olin jo kesällä Porissa voittanu 10 000m Suomen Mestaruuden SE-ajalla
    Paras oli kyllä joku persoonallisuustesti, jossa testaaja sai minusta tosi sosiaalisen ja rennon tyypin...

Testeillä ja suosituksilla voi heittää vesilintua

^^ eli huomenna voisi päästä töihin fillarilla...vähän jännittää kun on ollut tässä aika pitkä tauko huonojen kelien takia ( enkä rakasta talvipyöräilyvoimistelua )

Tätä talvikunnossapidotonta sysipaskaa ajokeliä on kestänyt jo niin kauan, etten enää edes muista, millaista oli ajaa lanatulla ajoväylällä.

..mut työ kesäpyöräilijät, fiksi-undulaatit, sukkahybridistit ja muut makean veden työmatkatempoilijat. Ai perkeleet, työ että tiijä mikä teit vuottaa. Jos työ mitä spinningtreeni olette tehneet, ni anna sie taivaan äijä heil puhtia. Mut pijä kiirettä, kevät rupiaa tulemaa no ei niin just.

Jännä, sen kerran kun mulla oli nastat toissavuonna vai sitä edellisenä, sain kylkiluuni poikki kun ajoin 'rennosti' enkä katsonut minne ajoin. Sillalta käännös vasempaan ja eturengas lähti alta ja tökkäsin rintani vasempaan lepuuttajaan. Kullakin on omat psalminsa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Testeillä ja suosituksilla voi heittää vesilintua )
    Mahdollisesti. Joskus voi myös käydä niin, että asiantuntijan (lääkärin, lakimiehen, opettajan...) suositus on sama kuin mitä oma järki tai tuntemukset sanovat. Suositushan ei ole käsky.

Aivan sama pätee muuten keskusteluun nastoja vai ei.

Sent from my iPad using Tapatalk

Kunhan on laadukkaat nastarenkaat, niin aina ne hyvästä on. Parempi ajaa hyvillä nappuloilla kun kököillä nastoilla.

Nastarenkaille muutes käy ajan kanssa niin, että nastat löystyy "kupeissaan" ja siksi pito heikkenee. Vaikka nastat ei näyttäisi yhtään kuluneilta, niin kannattaa varauksella suhtautua käytettyihin. Saa olla aika tuoreet että itse ostaisin käytössä olleet. Ihan vaan, jos joku ei tiennyt vielä.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Mahdollisesti. Joskus voi myös käydä niin, että asiantuntijan, lääkärin, suositus on sama kuin mitä oma järki tai tuntemukset sanovat. Suositushan ei ole käsky.

.
    No onneksi en kuunnellu TAYS:in lääkärien "suosituksia" vaan luotin omaan tietoon ja tuntemuksiin sori nyt vaan teille siittä....muuten olen kyllä erinomaisen hyvin onnistunu tekemään vääriä valintoja.

Nyt kun olen kaksi kuukautta ajanut pelkästään läskillä, niin alkaa olla sellainen fiilis, että läskin Q-factor on uusi normaali.

Kumma kun tällä viikolla jarrut eivät ole kiljuneet ollenkaan.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,5 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

En tiedä mutta olipas mukava työmatka tänään, lämmintä, aurinko nousi matkan varrella ja keskari oli pitkästä aikaa peräti 20,5 km/h! Mukavaa.
    -L.

Väittäsin että Naistenmatkan kelvillä on nyt 5 cm jääpatja mutta eipä mua haittaa mutta moni meni penkkaa pitkin

En tiedä mutta olipas mukava työmatka tänään, lämmintä, aurinko nousi matkan varrella ja keskari oli pitkästä aikaa peräti 20,5 km/h! Mukavaa.
    No niin oli. Otin cyklon alle pitkästä aikaa ja ArtoRn mainitsema kuufaktori yllätti. Samoin se, että pääsin melkein tunnissa töihin. Onneksi joku sentään pysyi muuttumattomana eli jarrut kiljuivat.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •