LostInLaplandGiantBikeshopElectrobike
Sivu 33 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 1292

Aihe: Tee Itse

  1. #961
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.824
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juniper Katso viesti


    10-vaihteisesta vapaarattaasta 11-vaihteinen



    Tuohan on hieno oivallus. Kiertotaloutta parhaimillaan!

    Täydensin napojen päätyholkkien irrotuskalua toisella ulosvetoholkilla. Nyt on sekä takanavalle, että etunavalle omat ulosvetotyökalut. 19mm ja 21mm.
    Ulosvetoholkit voi vaihtaa runko-osaan ilman työkaluja ihan käsipelissä.
    Mietinnän alla on myös napojen laakerien irrotuskalut samaiseen liukuvasaralla varustettuun runkoon.
    https://goo.gl/photos/vKJBStvgPURheo6h8

  2. #962
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.824
    Omaan jalkaan kun ei sovi semmonen russakantappokenkä, niin joskus kauan sitten värkkäsin tällaisen kengävenyttimen. Taisi olla Spessun Defroster mitä silloin tuunasin.
    Tuli ajankohtaiseksi, kun sattumalta löysin hyllyyn unohtuneet Icebog lenkkarit, joissa on juuri em mainittu "russakantappokärki"
    Tähän rojektiin kelpuutin ihan perus-kierretangon&mutterit. Runkona pätkät liiteristä lötynyttä lankkua. Pakkausteiteipin tarkoitus palikan päällä on liukukitkan pienentäminen kärkikappaleessa.


    Ylempänä oleva tossu on levitetty ja alempi odottaa vuoroaan. Proseduuriin kuuluu kengän kastelu& seuraavaksi jälkikiristys ja lopuksi saunotus kengän kuivaamiseen.

  3. #963
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    101
    Hieno idea, jälleen kerran!

  4. #964
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.824
    DT Swiss CL-etunavan diy-buustaus.
    Himpun verran enemmän niskan raapimista vaativa vs. 6-pulttisen vastaava.
    Kuvateksteillä yritin selventää kuvien kertomaa.

    Toinen vaihtoehto ois jättää jarrulevyn puoli alkuperäiseen kuosiin ja tehdä ei-jarrulevyn puolen päätyholkki 10mm pidemmäksi & rihdata kiekko epäsymmetriseksi, eli siirtää kehä 5mm sivuun alkuperäisestä.
    Hylkäsin tämän vaihtoehdon, jos ja kun kiekon tarvii siirtää 100mm haarukkaan ja siinä tuo 5mm "virhe" on jo liikaa varsinkin leveämillä renkailla.
    Tällä virityksellä kiekko on 1.5mm sivussa alkuperäisestä linjasta, mutta haitta on enemmänkin kosmeettinen niin en alkanut kehän siirto-operaatioon.
    https://photos.app.goo.gl/rKCZCR6pXDj5EhCr9


  5. #965
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.665
    Hieno raportti. Suunnitelmissa olisi ostaa uusi 100 mm etukiekko, ja tuon levyn siirto-ongelman takia meinasin ostaa 6-pultti navalla olevan version.

    Siis jos joskus pitää siirtyä 110 mm napaan...

  6. #966
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.824
    ^
    Olinkin jo kysyä eräässä toisessa langassa, että mikä se CL-kiinnityksessä tökkii? No tässähän se syy luuraa, enkä väitä vastaan ainakaan diy-buustauksen suhteen 6-pulltinen vs CL

    Tässä vielä muutama vinkki CL-buustaukseen.
    Kuten kuvaraportissa jo mainitsin, CL- kinnitysmuttereissa on eroja- niin on myös levyissäkin.
    Shimanon XTR levy on siinä mielessä otollin CL boost diy-projektiin, koska siitä kärsii sorvittaa otsapinnasta 3mm pois kytkentähammastuksen kärsimättä.
    Samoin on kiinnitysmutterin laita. Mutteria kun ei voi "upottaa" kovin paljon levyn sisään, koska silloin myös mutterin avain pitäisi sepittää hylsymäiseksi.
    SH.n levyssä on vain se ongelma Avidin jarrujen kanssa, et levyn spideri ottaa osumaa jarrusatulaan. No tämän ongelman hoitaa viilalla.

    Shimanon jarrulevy. Otsapinnnasta 3mm sorvaamalla saa mutterin uppoamaan riittävän syvälle kumoamaan levyn alle laitetun simmiprikan syömän mitan kierteessä.

    XTR:n spider ottaa osumaa ainakin Avidin xx jarrusatulaan. Viila/hiomakone hoitaa tämän ongelman.

    Avid levyyn kaivettu 1.5mm mutterin potero, jolla varmistetaan riittävä pituus kiinnityskierteessä.
    Koneistusjälki on vasiten karhea, jotta mutteri pureutuuu paremmin kiinni.

  7. #967
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.665
    Tässä tulee ihan kateelliseksi kun käytössä ei ole omaa sorvia. Toisaalta kuinkahan se enää onnistuisi, kun edellisistä sorvailuista on aikaa jo kohta 20 vuotta. Vaikka se olikin ensimmäinen ammattini...

    Ps. Kuinka kireälle olet uskaltanut CL-mutterin vääntää? Minusta tuo 40 Nm tuolle alumiinijengalle on kyllä liikaa...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  8. #968
    Se on komeeta katella ku porukat täällä värkkää komeita osia ja kaikkee. Ite väsäilin kesällä hiilarilevystä ja kulutuspalamuovista bashguardin. Kuvia ei ole. Dyykatusta kamasta kotoo löytyvillä työkaluilla Ei tullu kaunista, tuli toimivaa.

  9. #969
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.824
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tässä tulee ihan kateelliseksi kun käytössä ei ole omaa sorvia. Toisaalta kuinkahan se enää onnistuisi, kun edellisistä sorvailuista on aikaa jo kohta 20 vuotta. Vaikka se olikin ensimmäinen ammattini...

    Ps. Kuinka kireälle olet uskaltanut CL-mutterin vääntää? Minusta tuo 40 Nm tuolle alumiinijengalle on kyllä liikaa...
    Samaa mieltä 40Nm kiristysmomentista. Varsinkin kun tutkailin ennen projetiin ryhtymistä, kuin pitkälle mutterin tarvii ulottua ettei se kahlaa kierteistä?
    Dt Swiss/Avid levy combossa mutteri kiertyy 2 1/3 krs ja kierteen nousu 1mm. joten mutteri keikkuu max 3 kierteen varassa!
    Tässä se suurin haaste Cl-jarrulevyn asemoinnissa. Mietin kyllä kokonaan uuden 5mm. pidemmän CL/6-pultti spiderin koneistamista...
    Momenttiavainta ei ittellä ole ko mutteriin, vaan ihan perstuntumalla kiristelen. Kytkentähammastushan se on mikä kuorman kantaa- ei mutteri.

    Kärkisorvi on kyllä melkein pakollinen säätämön varuste ainakin täällä kaukana sivistyksestä- ja pyöräkorjaamoista No ei kylläkään oma, vaan kustannuspaikan.
    Monta kerta se on pelastanut ukon(t) viivalle. Kaverilla porsi rekki 2014 just ennen Tahkon starttia eikä mistään sopivaa rukkia siihen hätään.
    Parsittiin rukki ajokelpoiseksi.

    https://goo.gl/photos/GvaP26DpPpzGHwMVA

    Ja itsellä keula..joskus aikoja sitten juuri ennen maracupin starttia.

    https://goo.gl/photos/UgU7VGrVuihf72Aj6

  10. #970
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.653
    Ihailtavaa viitseliäisyyttä itseä ei huvittais levyjä vaihdellessa alkaa sorvailemaa ym

  11. #971
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Samaa mieltä 40Nm kiristysmomentista...
    Momenttiavainta ei ittellä ole ko mutteriin, vaan ihan perstuntumalla kiristelen. Kytkentähammastushan se on mikä kuorman kantaa- ei mutteri.
    Minä käytän tarvittaessa momenttiavaimena kalavaakaa ja taskulaskinta.

  12. #972
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minä käytän tarvittaessa momenttiavaimena kalavaakaa ja taskulaskinta.
    40Nm on aika paljon. Ei tule mieleen mutteria / pulttia, jonka fillarissa vetäisin tuohon. Edes ohjeesta...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  13. #973
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    932
    Vannelamppu sai uudet valot ja päätyi parvekkeelle valaisemaan syksyä.

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

  14. #974
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.824
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ihailtavaa viitseliäisyyttä itseä ei huvittais levyjä vaihdellessa alkaa sorvailemaa ym
    No eihän noita levyjä tarvii joka kerran lenkille lähtiessä sorvailla.
    Enemmän viitseliäisyytttä vaativa toimi ois alkaa vaihdella napoja 100><110

    Tämä nyhjää tyhjästä-kötöily oli joskus jossain keskiö naksuu-langassa, mutta vanhat Picasa- linkit ovat näköjään lahonneet, joten tässä toimiva linkki?
    Kyseessä hiilikuiturungon keskiön väljien laakeripesien holkitus alu-puslilla.

    https://photos.app.goo.gl/PNejyRpBZALYmZM28

  15. #975
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.065
    Vieläkö tuo (Trek?) on ajossa?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  16. #976
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.824
    ^
    Juuri saamani tiedon mukaan ajossa on. Laakeritkin ovat alkaneet kestää, toisin kuin alkuperäisissä väljissä/epäkeskeisissä/vinoissa pesissä.
    Ilmeisesti se kaikkein tärkein vaihe, eli laakeripesien asemointi keskeisesti&kohtisuoraan onnistui.

  17. #977
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439

    Tulostettu valokiinnike.

    Tuli paskarreltua Lidl-takavalolle kiinnike satulan alle. Omaa aikaa kun ei voi laskea niin halvaksi tuli, ja tärkeintä että sai jotain tuhertaa.

    Alkuun nopea mallinnus.


    Kappale ulos tulostimesta noin tunnin päästä.


    Koesovitus, hyvin istuu.


    Parin minuutin höyrytys asetonilla. Tällä saa pinnan siistimmäksi ja materiaaliin paljon lisää sitkeyttä. Tuloste on ABS:ää.

  18. #978
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.865
    Onko tuo kiinnikkeen malli ihan omasta päästä?

  19. #979
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Tuo satulaan kiinnittämisen periaate on osunut silmiin muistaakseni jossain heijastimen kiinnityksessä. Muuten tuo syntyi satulaa ja valoa mittailemalla.

  20. #980
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    132
    Siisti idea tuo kiinnitys ja tyylikäs design.
    Millainen systeemi sinulla on siihen asetonihöyrystykseen.

  21. #981
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Saamarin hieno valokiinnike!!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #982
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.994
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pete+ Katso viesti
    Siisti idea tuo kiinnitys ja tyylikäs design.

    No tuo kiinnityshän on ihan muiden suunnittelema, Herrmans ainakin noita valmistaa ihan liukuhihnalla.. itselläkin on ainakin pari tuollaista fillareissa. https://m.motonet.fi/fi/tuote/381643...mm-istuinputki

  23. #983
    Nickname Guest
    Hei
    Olen seurannut tätä foorumia puolen vuoden ajan, lähinnä koska aloitin pyöräilyn reilu vuosi sitten ja lajista kokemukset rajoittui koulumatka pyöräilyyn monen vuoden takaa.
    Tein nyt sitten käyttäjän josko tarvitsee kysyä jotain mihin ei valmiiksi tietoa löydy.

    Ajattelin laittaa edes yhden viestin näin alkuun, kun kehittelin valon akulle telineen/suojan/kotelon tuossa syksyllä.

    Oma visio ajovalon akunsuojasta

  24. #984
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pete+ Katso viesti
    Siisti idea tuo kiinnitys ja tyylikäs design.
    Millainen systeemi sinulla on siihen asetonihöyrystykseen.
    Ei siihen tarvi ihmeitä, Teräksinen juomakippo(olisko intissä ollu samanlainen?) ja vanhanaikainen keittolevy. Pariminuuttia kun levy on päällä niin lämpö pois ja kippo missä korkeintaan 10mm asetonia pohjalla levylle.
    kappale jostakin reiästä esim meisselin varteen ja sitä kun pyörittelee kipon päällä niin alkaa vaikuttaa melkein heti.
    Hox! Varovasti sen asetonin kanssa, kiehumispiste 56,3astetta ja käyttäytyy paljon rajummin kuin vesi. Mutta kun kuppi on ohutta peltä se jäähtyy tarpeeksi heti kun nostaa levyltä.

  25. #985
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    No tuo kiinnityshän on ihan muiden suunnittelema, Herrmans ainakin noita valmistaa ihan liukuhihnalla.. itselläkin on ainakin pari tuollaista fillareissa. https://m.motonet.fi/fi/tuote/381643...mm-istuinputki
    Niinkuin mainitsin, näin tuon kiinnityksen periaatteen jossain heijastimessa, se kun ei vaan sopinut sellaisenaan lampun kiinnitykseen.

  26. #986
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Hei
    Olen seurannut tätä foorumia puolen vuoden ajan, lähinnä koska aloitin pyöräilyn reilu vuosi sitten ja lajista kokemukset rajoittui koulumatka pyöräilyyn monen vuoden takaa.
    Tein nyt sitten käyttäjän josko tarvitsee kysyä jotain mihin ei valmiiksi tietoa löydy.

    Ajattelin laittaa edes yhden viestin näin alkuun, kun kehittelin valon akulle telineen/suojan/kotelon tuossa syksyllä.
    Näin talvella juomapullotelineelle ei paljon muuta käyttöä keksi kun siihen mahtuvan termoksenkin netto-koko taitaa olla aika mitätön.
    Voisi melkein itsekin tehdä vastaavan niin olis vielä helpompi irroittaa tarvittaessa. Nyt 4x18650 akkupaketti on Armaflex-eristettynä tarranauhalla vaakaputkessa kiinni.

  27. #987
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    61
    Laitoin kampeen venymäliuskat ja tästähän syntyi melkein skaba kellä on eniten hauista. Mutkalle ei ole vielä kukaan saanut.



    Seuraavaksi tekemään tehomittaria. Onko kukaan muu tehnyt itse?

  28. #988
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.865
    ^ Ei näy kuva.

  29. #989
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LintuPete Katso viesti
    Seuraavaksi tekemään tehomittaria. Onko kukaan muu tehnyt itse?
    Ei, en ole tehnyt mutta aikoinaan tuli mielenkiinnolla seurattua yhtä projektia:
    http://keithhack.blogspot.com/2013/0...te-how-to.html

    Tämä hemmo taisi sitten sopia diilin 4iii puljun kanssa ja tämä opensource lopahti...
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  30. #990
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    61
    Kiitos linkistä.

    Mulla ei nyt ole tarkoitus tehdä kaupallista, tai edes sen tasoista tuotetta, vaan ihan huvikseni aloin tutustua tekniikkaan näin talvi-illan puuhasteluna. Valmiita saa kaupasta.

    Periaatteessa mulla on toimiva proto, eli kaikki osa-alueet on erikseen testattu.
    - kammessa voimamittaus toimii ja gyrolla kadenssi
    - mittarissa oled näyttö
    - molemmissa wifi, mittari on ajon aikana access point johon kampi ottaa yhteyden (joojoo bluetooth vie vähemmän sähköä, mutta koska noita nyt sattu olemaan valmiina ja voi käyttää muuhunkin kun into tähän lopahtaa)

    Kommunikaatio kammesta mittariin siis wifillä ja mittauksen jälkeen mittarista menee kotiverkon kautta statistiikat google spreadille.

    Seuraava vaihe olis laittaa paketti kasaan ja alkaa kalibroimaan eli varmaan jokin empiirinen menetelmä kammen vääntymän määritykseksi esim päällä seisomalla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •