Kisu tökkii sukkapuikolla VesaP auton pienoismallia![]()
HD, Diavel vai XDiavel?
Lähteäkö tänään teatteriin vai paketteja hakemaan ympäri pitäjää. Keli ei suosi kumpaakaan vaihtoehtoa, mutta ulkoilemaan pitää jollain muotoa päästä.
Festina lente
^ mä olen päässy tuon vaiheen yli jo ajat sitten, ei ole pakko ulkoilla joka päivä. Eikä joka toinenkaan![]()
Biltemasta hankittu "Nauhat tavaratelineeseen kiinnittämiseksi" (https://www.biltema.fi/vapaa-aika/py...ksi-2000021372) katkesi noin 4-5 vuoden käytön jälkeen. Muovia oleva koukku katkesi.
Mietin pitäisikö käydä myymälässä näyttämässä ja kysymässä uutta vastaavaa tuotetta tilalle (eihän tosin tuohon enää mikään kuluttajansuoja tai sellainen päde), vai vain hankkia seuraavaksi jokin muunlainen tuote? Muovi ei näköjään kestä pakkasella, mutta olihan se jo aika vanha.
Uusi lumilauta vielä hiihtolomaksi. Nykyinen on tällainen etelän keskuksiin sopiva temppulauta (Burton Process) mutta tekis mieli ostaa enemmän laskemiseen sopiva Burton Skeleton Key. Aiemmin olin Flight Attendanttia miettinyt mutta tää skeleton vois olla vielä parempi. Pelkään meneväni torstaina kaupoilla tulevani sieltä lauta kädessä pois, kun on noin muutoin asiaa sinne kauppojen suuntaan.
![]()
Näitä lumia kun tarpeeksi ikkunasta katselee, niin harkinnassa on ensi talveksi jokin seuraavista:
- Ford
- Fiat
- Volvo BM
- David Brown
- International
- Zetor
- Massey Ferguson
- Valmet
- Hirttoköysi
Pyöräily on kivaa!
Itse harkitsen vakavasti nelivetoista. Pari päivää sitten katselin tosin huvittuneena lounasravintolasta käsin, kun nelivetobemari oli pahasti jumissa taskuparkissa kadun toisella puolella. Se just se kun neliveto tai varsinkin jos maasturineliveto jää jumiin niin se on sitten kanssa jumissa kunnolla.
Hinuri Sjöberg siihen sitten tulikin jonkin ajan pääsä paikalle. Ensin oli viitisen ohikulkijaa käynyt vähän koittamassa työntöapuna jostain oli lapiokin löydetty apuun. Ei lähtenyt. Oli niin paljon lunta auton edessä, takana, sivuilla ja alla. En tiedä oliko se vetäissyt siihen kadulta vauhdilla parkkiin ja jumahtanut vai oliko aura käynyt välissä työntämässä lisää lunta.
Nyt on hienon ja nopean näköinen vaikka en mopoista juuri ymmärräkään.
Ei näissä sitimaastureissa renkaat toimi jos alla on lunta ja jäätä. Ihan sama mistä se vetää tai työntää. Itseä pelottaa aina välillä työntää omaa biimeriä hankeen, kun ei tiedä pääseekö sieltä pois. Ja 2 tn omapaino merkkaa sitten sitä, ettei sieltä helposti työntämälläkään pääse. Homman viimeistelee automaattilaatikko, joka syö sitten sen viimeisen kikkailumahdollisuuden.
Muuten näillä liukkailla on nelarilla kiva ajaa. Vaikka on kitkatkin. Tai juuri siksi.
Rami on virman ja ducati käytetty eli edukas. Massia ei oo, mutta hyvät luottotiedot korvaa paljon![]()
Olisikohan Nokia 8 Sirocco hyvä diili 399€ hintaan? Muita ehdokkaita? Pitää olla vesitiivis, ant+, riittävästi muistia yms
Dudeen 29+ kiekot vaiko erikseen 29 xc maasturi ?
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
-- not fast but furious --
Auto menossa vaihtoon, tarvii isomman (ei halua, mutta minkäs teet). Tällä hetkellä skabassa mukana monimutkaisista ja tylsistä syistä Octavia, Insignia ja Mazda 6, vm. 2013 tai uudempi ja bensakoneella. Tarkoitus koeajaa nuo kaikki ja antaa sen jälkeen hinnan, saatavuuden ja mahdollisten tarjousten määrätä lopputulos.
Älä Ocua ainakaan DSG:llä ota...
Juu en. Eivät nekään vissiin kaikki ole ihan susia, mutta manuaaleja on tarjolla niin paljon, että en ala perehtyä. Automaatti-Insignia tai -Mazda kelpaa kyllä, mutta lähtökohtaisesti en haluaisi niistäkään maksaa juuri manuaalia enempää, kun ei sinällään ole erityistä tarvetta moiselle askille.
Mazda ruostuu, tehtaan tekemä kehno korroosion suojaus.
Lisäksi on meluisa renkaistaan Suomen asfalttisorateillä
No Mazda 6 ihan ehdottomasti. Ei jätä tielle ( paitsi kerran meinasi jättää pihalle just maailman kriittisimmillä hetkellä sillä olin lähdössä Nakkilaan! kun avaimesta tippui se "toinen osa" onneksi löytyi kassista...tosin otin vara-avaimen käyttöön mutta sekin piti ensin latautua tai jotain, ajaessa..) mä olen ollu tosi tyytyväinen mazdoihin.
Noiden vanhojen ruosteongelmista olen tietoinen, mutta tästä uudemmasta mallista en löytänyt ajantasaista dataa. Opelia tai Skodaakaan koskevia tilastoja en löytänyt, joten sikäli mennään joka tapauksessa vähän riskillä.
Mazdojen meluisuudesta olen myös kuullut, mutta ainakin TM:n mittausten mukaan ei pitäisi olla syytä huoleen. Tekstin ja numeroiden kautta noiden äänimaisema ei kuitenkaan välity tärykalvoille kovin tarkasti, joten pyrin koeajamaan kaikki kolme samana päivänä.
Salaa vähän toivon, että Mazda vakuuttaa kilpakumppaneitaan enemmänMuiden onneksi kilpailuasetelmaa tasoittaa se, etten ole tuomaristossa yksin.
EDIT: Kiitos ihmisille mielipiteistä! Uusi pirssi tulee viimeistään kesällä, todennäköisesti aikaisemminkin. Fiestalle olisi seuraava koti mahdollisesti jo tiedossa, seuraamme tilannetta.
Kirjanmerkit