ElectrobikeLostInLaplandBikeshopGiant
Sivu 110 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 60 100 108 109 110 111 112 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.271 - 3.300 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Mitkä laukut on hyvät M kokoiseen dudeen? Onko esim topeakin 4,5l midloader sopiva tai onko parempia vaihtoehtoja järkihintaan?

Melkein tuo 3,0l Topeak on maksimi mikä tuohon menee siististi. Saa siihen isommankin ahdettua, mutta 3l täyttää jo koko matkan. Jos enemmän haluaa tavaraa, niin melkein joku enemmän kolmion mallinen vois olla järkevämpi. Omaan käyttöön tuo 3l on ollut hyvä ja oon siihen ihan tyytyväinen noin muutenkin.

Paljonko on Ruden A-C mitta? Eli toisin sanoen jos haluaa laittaa joustokeulalliseen Dudeen jäykän keulan, niin mitkä jäykät keulat siihen parhaiten sopii?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Paljonko on Ruden A-C mitta? Eli toisin sanoen jos haluaa laittaa joustokeulalliseen Dudeen jäykän keulan, niin mitkä jäykät keulat siihen parhaiten sopii?
    Rude tais olla luokka 483mm. Pidempikin vois olla. Bontragerin Haru tai halvemmasta päästä Croc.in keula. Salsat myös aika hinnoissa.

Mulla on ollut nyt 2kk ajossa 120mm Mastodon Pro STD 531 AC.lla eikä minkään sortin negaatiota ole sanottavana. 100mm STD.tä Canyon käyttää orkkiksena 511 AC siinä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Minulla on ollut Crocin hiilikuitukeula pari viikkoa kiinni Dude CF 9.0 Trailissa ja olen ollut oikein tyytyväinen.

Mistäs ja minkälainen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ricce Katso viesti
    Mistäs ja minkälainen?
    Tilasin suoraan Crocilta Seinäjoelta.

1. CROC FAT hiilikuitukeula.

• Materiaali 100% Toray T700 Carbon
    • Akseli 150*15mm
    • Paino akselilla 750g
    • Offset 45
    • Axle to crown 468mm
    • 4,8 Jumbo Jim mahtuu pyörimään kevyesti, ja tilaa on vielä!
    • Takuu 5v.

Canyon Dude CF 9.0 2018 ovaaliratasta tekis mieli kokeilla, kun voimansiirron remontin aika tulee tai tässä keväällä..
    *"SRAM Eagle X-SYNC 2 Direct Mount Chainring ja rattaassa -4mm offset lukema" Alkuperäinen ratas on 30T*

Mistäs löytyis noilla spekseillä, oisko teräsversiona (edes pyöreä)?

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Canyon Dude CF 9.0 2018 ovaaliratasta tekis mieli kokeilla, kun voimansiirron remontin aika tulee tai tässä keväällä..
    *"SRAM Eagle X-SYNC 2 Direct Mount Chainring ja rattaassa -4mm offset lukema" Alkuperäinen ratas on 30T*

Ite laitoin ovaalin -3 offsetillä ja hyvin pelaa. Ei se niin millin päälle ole. Katot jonkun rattaan joka on sram directmount NW -3mm mieleisellä piikkilukemalla.

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

Jos ne on samoja keuloja kuin ennenkin, siihen sopii vaikka 2XL...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti

https://absoluteblack.cc/sram-oval-bb30.html

Tuosta 0 offsetilla.

Täytyy nyt kysyä ihan tietämättömyyttäni, että onko normaalia, kun painetaan paikallaan ollessa pelkkä takajarru pohjaan ja liikutellaan pyörää ees taas , niin takanapa elää noin sentin liikettä ennenkuin rengas menee lukkoon? Pyörä siis vuoden vanha 9.0 unlimited

Lainaus Alkujaan tämän lähetti terjo Katso viesti
    Täytyy nyt kysyä ihan tietämättömyyttäni, että onko normaalia, kun painetaan paikallaan ollessa pelkkä takajarru pohjaan ja liikutellaan pyörää ees taas , niin takanapa elää noin sentin liikettä ennenkuin rengas menee lukkoon? Pyörä siis vuoden vanha 9.0 unlimited
    Nyt en kyllä ihan ymmärrä kysymystä. Liikkuuko jarrulevy kun painat jarrun pohjaan ja liikuttelet pyörää.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

∆ ihan normaalia tuo..

Jarrulevy ei liiku. Hyvä jos on normaalia. Huomasin vain yhtäkkiä tämmöisen ominaisuuden vuoden ajelun jälkeen ja alkoi huolettaa onko jotain vialla 😁

Jarrupalat pääsee liikkumaan satulassa, normaalia.

Ei liiku jarrupalat satulassa. Palat ottaa kiinni levyyn kun painaa kahvasta, eikä jarruissa anna mikään periksi. Keskiöstä antaa periksi, kun liikuttelee ees taas jarru pohjassa.

Eikös jotkut Centerlock- levyt ole hiukkasen kelluvalla kiinnityksellä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPU Katso viesti
    Eikös jotkut Centerlock- levyt ole hiukkasen kelluvalla kiinnityksellä?
    Juu... Ihan normaalia. Itse kysyin tätä ihan Canyonin tuesta, kun pyörä oli uusi.

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

Tere,

Koitin tossa haeskella, vaan kysytään nyt suoraan: Trek farley ollut passeli koossa 21,5" tälle 190cm pituselle. Nyt kun uutta hakusessa niin onko kokemuksia miten tuo Dude L koossa voisi sopia? Vaikkakin Canyonin laskuri mittojen puitteissa näin kovasti vakuuttaa, niin mahtaako tuo L sittenkään riittää....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kapteeni Katso viesti
    Tere,

Koitin tossa haeskella, vaan kysytään nyt suoraan: Trek farley ollut passeli koossa 21,5" tälle 190cm pituselle. Nyt kun uutta hakusessa niin onko kokemuksia miten tuo Dude L koossa voisi sopia? Vaikkakin Canyonin laskuri mittojen puitteissa näin kovasti vakuuttaa, niin mahtaako tuo L sittenkään riittää....
    Se voi tuntua pienehköltä. Leveemmän tangon ja vaikka 10mm pidemmän stemmin joudut varmaankin vaihtamaan. Ite oon 183cm ja ajan L koolla vakio ohjaamolla ja se on hyvä.

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

Tere,

Mitä calculaattorilla vertasin, niin samalla ohjaamo korkeudella (stack) Dude on Trekkiä 14mm isompi Reachiltaan. Seat tubehan Dudessa lyhyempi, jos se riittää?? Dudejahan on paljon pitkin Suomea, kun kerrot missä päin vaikutat voi testikin onnistua. Eihän noista kumpikaan ole loppujen lopuksi kovin isoja, jos kuski on 190cm.

Minun edellinen Trekki 9.8 Stache 19.5" oli tuon 21.5" farleyn kokoinen seat tubea lukuun ottamatta ja minäkin 180cm pitkänä ajelin sitä jo 70mm stemmillä. Toisaalta ajan myös M Dudella tosin 90mm stemmillä eli L.kin menisi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti terjo Katso viesti
    Tuon saa korjattua kiristämällä sen oudonmuotoisen levyn siellä navan lähistöllä. Siihen on ihan oma työkalunsakin mutta onnistuu myös esim papukaijapihdeillä.

Tere,

Mulla pituutta 190 ja jalan sisämitta 94cm. Edellinen pyörä oli Trekin Fuel ex 21,5" rungolla, nyt kolme vuotta menty L-kokoisella Dudella. Tankoa kavensin kun oli leveämpi kuin mihin olin tottunut. Vakiostemmi on vaihtunut matkan varrella 20mm pidempään. Ajoasento on nyt oikein hyvä ja niin on pyöräkin

Mahtuukos Dudeen Jumbo Jim Evolution Addix 4.8" taakse? Nythän siinä on vakiona 4.0" JumboJimit ja omaan vaihdoin talveksi VeeTiren 4.0" mutta kyllä se 4.0" on taakse liian pieni (omalle elopainolla ainakin). Ei ihan tahdo pito riittää. Jumbo Jimeissä oli hyvä rullavuus, joten jos se rullavuus säilyisi mutta saisi pitoa/kantoa vähän lisää, niin olispas hyvä.
    Edessä se 4.0" on ihan riittävä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanneKii Katso viesti
    Mahtuukos Dudeen Jumbo Jim Evolution Addix 4.8" taakse? Nythän siinä on vakiona 4.0" JumboJimit ja omaan vaihdoin talveksi VeeTiren 4.0" mutta kyllä se 4.0" on taakse liian pieni (omalle elopainolla ainakin). Ei ihan tahdo pito riittää. Jumbo Jimeissä oli hyvä rullavuus, joten jos se rullavuus säilyisi mutta saisi pitoa/kantoa vähän lisää, niin olispas hyvä.
    Edessä se 4.0" on ihan riittävä.
    Mahtuu siirtää vaan taka-akseli taka-asentoon

Huomasin omassa 9.0 Trailissa tuon saman viikonloppuna, että takalevyssä oli "klappia" juurikin tuon sentin verran, eli kun renkaan otti irti, levy pyörähti noin sentin. Otin pakka-avaimen ja kiristin hieman näppituntumalla, ohje tais olla 40nm?

Tuli ostettua Manitou Mastodon STD Pro 120mm Dudeen. Nyt aloin miettimään miten paljon kaulaputkea lyhentäisi. Olisiko optimaalinen speiserien määrälle sama mikä se on jäykän keulan mukana tullut? Siis toki siitä minkälaisesta ajoasennosta kukin tykkää. Miten pitkäksi olette jättäneet?
    Entä olisiko JJ 4.4" vai 4.0" kesäkäyttöön jouston kanssa parempi, kun muuten olen tykännyt 4.8", mutta ei tarvitse joustokeulan kanssa olla taas vastaavasti renkaissa niin paljon joustoa?

4" laskee keskiötä liikaa. Kolisee kammet tonttiin.
    4.4" on just hyvä.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Tuli ostettua Manitou Mastodon STD Pro 120mm Dudeen. Nyt aloin miettimään miten paljon kaulaputkea lyhentäisi. Olisiko optimaalinen speiserien määrälle sama mikä se on jäykän keulan mukana tullut? Siis toki siitä minkälaisesta ajoasennosta kukin tykkää. Miten pitkäksi olette jättäneet?
    ?
    Itse kun Mastodonin asensin siirsin vain ne kaikki speiserit jotka fillarin mukana oli tullut, stemmin alta stemmin päälle. Ja kun itse en harrasta kovin isoa sägiä, oli homma näin helposti hoidettu, ja ajoasento aika samanlainen kuin Ruden kanssa. Muutamat lenkit on tullut ajettua ja hyvältä tuntuu. Kaulaputkesta en paljoa ottanut pois, en muista millejä, mutta jonkun speiserin laitoin lisää kun en ennen enempää kokeilua uskaltanut radikaalimpiin lyhentämisiin mennä. Sitä putkea kun on hiukan hankala jatkaa takaisin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •