ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 14 / 51 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1512

Aihe: Polar Vantage

Ostin Vantage V:n 16.12. ja on ollut jotenkin tuskainen taival tämän vehkeen kanssa. Tuo kardiokuorman seuranta ei kyllä minusta toimi niinkuin pitäis. Joka sunnuntai koen aikaisemmin mainitun "ihme palautumisen". Viime lauantaina kardiokuorma oli kehittävällä tasolla ja sunnuntaina olinkin jo kätevästi aliharjoitellut. Kävin uimassa 4km rinulia johon käytin kaksi tuntia aikaa. Tällä suorituksella kardiokuorma nousi ylläpitävälle tasolle. Eli ts. joka sunnuntai pitäis treenata aivan hullun lailla että kello olis tyytyväinen. Tottakai omaa kroppaa pitää osata kuunnella jms, mutta kun tämän kellon pitäisi mainosten mukaan tehdä se sinun puolesta. Eniten huolestuttaa ne Vantagen hankkineet ihmiset, joilla ei ole kokemusta treenaamisesta ja noudattavat orjallisesti kardiokuormalaskuria. Vammoja tulee.

Tuolla 4km uinnilla sain vaivoin aktiivisuusmittarin täyteen, vaikka treeni oli kyllä varsin kuluttava. Eli saman olen huomannut kuin edelliset kirjoittajat.

Akku kestää juurikin tuon 4-5pv.

Mitä ajatuksia muilla on tuosta kardiokuormalaskurista?

Joo, samat kokemukset. Olen myös kokenut ”ihme tummumisen”, kun sietokyvystå on tippunut kova harjoitus pois ja sen vuoksi sietokyvyn summa on tippunut selvästi vs rasitus.

Tämä cardiokuorma laskuri elää ihan toista elämää vanhaan kuormituskuvaajan nähden. Kovien treenien jälkeen kardiokuorma voi olla nippa-nappa ylläpitävän puolella kun vanhalla kuvaajalla ollaan jo syvällä rasittuneen puolella. Vanha laskenta natsaa paremmin omaan tuntemukseen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Sama sunnuntain ihme parantuminen on täälläkin. Lauantain kuormitustila oli ylirasittunut ja sunnuntaina aliharjoitellut. Sunnuntaina tehty 2h pk-juoksulenkki ei muuttanut rasitustilaa mihinkään. Yleensä pk-lenkillä on ollut vaikutusta kuormitustilaan.

Minulla M.
    Sataan prosenttiin saa tehdä reilusti enemmän töitä kuin 800V:ssä.
    Ylläpitävässä- ja aliharjoittelutilassa ollaan jatkuvasti. Joskus satunnaisesti kehitytään. Ei usein.
    Ei aika kulu; me kulumme.

Kuinkahan paljon teillä tulee viikossa treeniä, jos ette kardiokuormista pääse kärryille? Ja kuinka säännöllisesti liikutte?

Itselläni on marraskuun alusta asti ollut mittari ranteessa, ja erittäin järkevältä systeemillä kardiokuorma ainakin omasta mielestäni tuntuu.

Koko ajan olen pikkuhiljaa nostanut kardiokuorman sietokykyarvoa ylöspäin. Välillä on ollut heikompikin jakso treeneissä ja tämä näkyy parhaiten Flowin kautta katsottuna monen kk kardiotilastoja.

Ja se kardiokuorman status on 7 päivän rasituskeskiarvo verrattuna 30 päivän sietokykykeskiarvoon. Eli jos pohjat on kunnossa, saat treenata paljon päästäksesi kehittävälle tasolle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekxi Katso viesti
    Kuinkahan paljon teillä tulee viikossa treeniä, jos ette kardiokuormista pääse kärryille? Ja kuinka säännöllisesti liikutte?

Itselläni on marraskuun alusta asti ollut mittari ranteessa, ja erittäin järkevältä systeemillä kardiokuorma ainakin omasta mielestäni tuntuu.

Koko ajan olen pikkuhiljaa nostanut kardiokuorman sietokykyarvoa ylöspäin. Välillä on ollut heikompikin jakso treeneissä ja tämä näkyy parhaiten Flowin kautta katsottuna monen kk kardiotilastoja.
    Ei mulla tule kuin keskiarvolta 5,5h viikossa treeniä ja melkolailla joka päivä jonkinlainen treeni tulee tehtyä. Uskon, että kaikki täällä ymmärtää miten tuo kardiokuorma kerääntyy. Kysymys on lähinnä siitä, että miten voit olla yhtenä päivänä kehittävässä tilassa, (tai jopa ylirasittunut) ja heti seuraavana aamuna aliharjoitellut riippumatta siitä kuinka olet edellisen viikon treenannut. Oletko törmännyt samaan ilmiöön?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiTuoriniemi Katso viesti
    Ei mulla tule kuin keskiarvolta 5,5h viikossa treeniä ja melkolailla joka päivä jonkinlainen treeni tulee tehtyä. Uskon, että kaikki täällä ymmärtää miten tuo kardiokuorma kerääntyy. Kysymys on lähinnä siitä, että miten voit olla yhtenä päivänä kehittävässä tilassa, (tai jopa ylirasittunut) ja heti seuraavana aamuna aliharjoitellut riippumatta siitä kuinka olet edellisen viikon treenannut. Oletko törmännyt samaan ilmiöön?
    Kuulostaa, että kevyet ja raskaat treenisi sijoittuvat 7 päivän aikajanojen ääripäihin, jolloin kardiokuormassa voi tapahtua heilahduksia. Flowin kautta kun aukaisee sen isomman näkymän kuormista, missä näkyy 2kk treenit kerralla yhdessä taulukossa, niin pitäis saada käsitys omista treenisykleistä. Sinisellä pohjalla näkyy sietokyky, violetti käyrä kuvaa rasitustasoa ja punaiset tolpat näyttävät yksittäisen päivän kardiorasitusta.

Itse treenaan noin 9-13h viikkoon eikä mitään ihmeellistä ole kardiokuorman tilassa tullut vastaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pypli Katso viesti
    Avovaimolla on ollut Vantage M käytössä joulusta asti. Aktiivisuus ei täyty millään 100 %. Esimerkiksi tänään 13 000 askelta ja 1000 m uintia, päivän aktiivisuus 67%. Myös aktiivisuuden siirtyminen polar flow-sovellukseen ei toimi kunnolla. Usein vaatii useita synkronointeja kun treenit siirtyvät taas ekalla. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Aktiivisuusasetukset:

Harjoitustausta säännöllinen (1-3 t/vko)
    Aktiivisuustavoite taso 1
    Yes. Siipalle valitin tätä samaa. Olen kyllä liikkunut heikosti viime aikoina, joten pienestä kävelystä kello väittää mun olevan ylirasittunut (just joo...) vaikka prossat alle sata. Harjoitustausta on 3-5h (toivossa on hyvä elää, että saisi taas liikkumisen normaaliksi), aktiivisuustavoite myös 1.

Eilen reilu 11k askelta, 6,5km kävelylenkki ja sain 99%. Toki oli alhainen liikkuminen muuten. Yhtenä päivänä 10k askelta, 63% (ei talletettua liikuntasuoritusta)

Olen sentään parina päivänä sen sata saanut, mutta isolla tuskalla entiseen verrattuna. Silloin minusta kello on kehittänyt ihan älyttömiä pulsseja kävelyssä (kävelin etanan vauhtia eli pulssi oli varmasti alhainen). Synkka toimii paremmin kuin v800n kanssa.

Huonokuntoinen mies saa helposti prossat. En tiedä johtuuko nyt siitä että rauhallisessa kävelyssä mulla ei pulssi nouse oikein mihinkään eli ei rekisteröi samalla tavalla liikunnaksi. Mutta tietyn rajan kun hetkeksi ylittää, ollaan ylirasittuneita?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiTuoriniemi Katso viesti
    Minäkin ihmettelin tuota. Ensin Suhteettoman monta päivää ylirasittunut ja sitten suoraan aliharjoitellut....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Minäkin ihmettelin tuota. Ensin Suhteettoman monta päivää ylirasittunut ja sitten suoraan aliharjoitellut....
    Jos teet kovan treeniviikon ja pääset punaiselle kuormassa, niin seuraavissa jaksoissa kova viikko onkin kasvattanut sietokykyarvoa. Sitten kun sopivasta lepäilet, voi tila helposti muuttua aliharjoitelleeksi.

Itsellä tietyt treenit toistuu viikosta toiseen aika samalla tavalla, joten kellossa ei ilmene poukkuilua palautumisen tilassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekxi Katso viesti
    Jos teet kovan treeniviikon ja pääset punaiselle kuormassa, niin seuraavissa jaksoissa kova viikko onkin kasvattanut sietokykyarvoa. Sitten kun sopivasta lepäilet, voi tila helposti muuttua aliharjoitelleeksi.

Itsellä tietyt treenit toistuu viikosta toiseen aika samalla tavalla, joten kellossa ei ilmene poukkuilua palautumisen tilassa.
    Ehkä se johtui poikkeuksellisen alhaisesta treenitasosta, mutta luvut ovat outoja
    * treenit on oikeasti kevyttä kävelyä ja keskipulssi esim 111. Mulla taitaa 2 alue alkaa 109 (ja huomasin että polar käy omat sykeraja-asetukset vielä muuttamassa salaa jälkäteenn... ei hyvä). Joku reiluntunti liikuntasuoritusta
    * päivän tavoite alhainen, prossat liikunnan jälkeen alle sata. Voidaan sanoa että minimiliikuntaa suoritettu

Joten tämän jälkeen vaikka 5 päivän ylirasittuneisuus vain hervottomasti naurattaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Ehkä se johtui poikkeuksellisen alhaisesta treenitasosta, mutta luvut ovat outoja
    * treenit on oikeasti kevyttä kävelyä ja keskipulssi esim 111. Mulla taitaa 2 alue alkaa 109 (ja huomasin että polar käy omat sykeraja-asetukset vielä muuttamassa salaa jälkäteenn... ei hyvä). Joku reiluntunti liikuntasuoritusta
    * päivän tavoite alhainen, prossat liikunnan jälkeen alle sata. Voidaan sanoa että minimiliikuntaa suoritettu

Joten tämän jälkeen vaikka 5 päivän ylirasittuneisuus vain hervottomasti naurattaa.
    Ei muuta kuin kilometrejä/tunteja säännöllisesti alle, niin kyllä se kelloki alkaa tykkäämään! Jyoksufoorumilla näyttää olevan myös Vantage-kellojen kohdalla keskustelu käynnissä kardiokuormista.

Oman ymmärrykseni mukaan nämä äkilliset kardiokuorman heilahdukset johtuvat sietokyvyn ääripäissä tapahtuneissa (28 päivää aikaisemmin tapahtuneet ja kuluvan päivän harjoitus tai harjoittelemattomuus) merkittävästi rasitukseen ja sietokykyyn vaikuttaneista harjoituksista (erittäin kovatehoiset ja/tai pitkäkestoiset suoritukset...tai täysi lepo). Mikäli rasituksen ja sietokyvyn suhteessa ei tapahdu heilahduksia, voi tämä pahimmillaan olla seurausta puuroutuneesta/tasapaksusta harjoittelusta.

Toi trimp-laskenta on periaatteessa aika yksinkertaista ja ilmeisesti siinäkin on omat heikkoutensa.

Lisätietoa löytyy Polarin sivuilta: https://support.polar.com/e_manuals/...g-load-pro.htm

www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti
    Oman ymmärrykseni mukaan nämä äkilliset kardiokuorman heilahdukset johtuvat sietokyvyn ääripäissä tapahtuneissa (28 päivää aikaisemmin tapahtuneet ja kuluvan päivän harjoitus tai harjoittelemattomuus) merkittävästi rasitukseen ja sietokykyyn vaikuttaneista harjoituksista (erittäin kovatehoiset ja/tai pitkäkestoiset suoritukset...tai täysi lepo). Mikäli rasituksen ja sietokyvyn suhteessa ei tapahdu heilahduksia, voi tämä pahimmillaan olla seurausta puuroutuneesta/tasapaksusta harjoittelusta.

Toi trimp-laskenta on periaatteessa aika yksinkertaista ja ilmeisesti siinäkin on omat heikkoutensa.

Lisätietoa löytyy Polarin sivuilta: https://support.polar.com/e_manuals/...g-load-pro.htm

www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi
    Puhut ihan totta! Työviikkoina, mitä itselläni pääosin vuosi on, omat sporttini koostuvat paljolti työmatkapyöräilystä. Toki talvella hiihto tulee vkoloppuisin mukaan kuvioihin ja salia mahtuu myös jonkin verran viikkoon.

Olen kyllä treenannut tasaisesti kuormaa kasvattaen, ja jouluna tehty pieni talvivaelluskaan ei saanut kardiokuorman kehitystä sekaisin, vaikka yhden päivän yksittäiseksi kardiokuormaksi tuli reilusti yli 400. Ja pari muuta kovaa päivää tuli siihen putkeen.

Päivää,

Onko käyttäjille kertynyt kokemusta Vantagen rannemittauksen käytöstä uinnissa?
    Lueskelin ketjua läpi ja löysin yhden maininnan, että toimi ok. Mahtaako olla muita havaintoja, tai peräti kokemusperäistä vertailua V800 & Vantagen välillä?

Itsellä on V800 ja sykkeen mittaus vedessä on tasaisen epätasaista. Jos tuo toimisi paremmin, niin voisi olla jopa syytä päivittää..

Mulla on ollu Vantage V säännöllisesti uinti käytössä. Sykkeenmittaus toimii hyvin ainakin omalla kohdalla, mutta uintimatkaa ei aina laske yhtä tarkasti kuin V800. Eli lähes joka kerralla jää puuttumaan 25m kokonaismatkasta, mutta ei nyt ole sen enempää haitannut.

Juoksufoorumilla tuohon uintiin liittyen. Pitää odottaa 5 sekunttia viimeisen allasvälin jälkeen ennenkuin lopettaa tallennuksen, jotta laskee viimeisen allasvälin mukaan.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Tuo tallennuksen loppu on tiedossa, mutta mulla 25m ero tulee yleensä jo kesken uinnin.

Polar Vantage

Ja uutta firmistä näyttää olevan jakelussa.

Ja aika hyviä uudistuksia näyttää olevan mukana: https://support.polar.com/en/updates...rmware-updates

Saiko joku jo uutta firmistä, mulla ei tule FlowSync:llä eikä Android Flow:n kautta..

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Saiko joku jo uutta firmistä, mulla ei tule FlowSync:llä eikä Android Flow:n kautta..

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
    Piuhan kautta onnistui. Muuten näyttäis pelaavan, mutta älykkäät ilmoitukset toimivat vasta siinä vaiheessa, kun aktivoi näytön. Voi toki johtua Huaweistakin.

Flow (iOS) kautta meni noin vartissa. Ihan näppärä systeemi noiden ilmoitusten osalta. Pieni värähdys ja kun kääntää rannetta, tulee ilmoituksen sisältö näkyviin
    Unelle tuli oma kellotaulu, josta näkee edellisen yöunensa.

IOsin kautta päivittyi firmis onkelmitta. Täytyypä tutustua huomenissa reittien toimintaan. Sitä ominaisuutta on odotettu.

Ei vaan toimi notifikaatiot. Notifikaatiot on hyväksytty ja enabloitu, mutta ei kyllä mitään tapahdu. Puhelinkin on buutattu. Työkaverilla sama juttu.

Edit. Pienen troubleshootingin jälkeen vaikka kellossa on ilmoitukset päällä niin pitää käydä silti laittamassa uudelleen päälle ennen kuin alkoi toimimaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jabi Katso viesti
    Ei vaan toimi notifikaatiot. Notifikaatiot on hyväksytty ja enabloitu, mutta ei kyllä mitään tapahdu. Puhelinkin on buutattu. Työkaverilla sama juttu.
    Minulla rupesi toimimaan, kun poistin ja uudelleenasensin Flow:n. Järin luotettavasti ilmoitukset eivät kyllä ainakaan vielä pelaa. Epäilen edelleen Huawein aggressiivista virranhallintaa.

Vielä pitäisi saada tuo navigointi testattua. Muuten homma pelitti, mutta "Ei GPS signaalia" eli jotain oleellista puuttuu.

Samsung s9+ kanssa ilmoitukset toimii hyvin ja luotettavasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViBr Katso viesti
    Minulla rupesi toimimaan, kun poistin ja uudelleenasensin Flow:n. Järin luotettavasti ilmoitukset eivät kyllä ainakaan vielä pelaa. Epäilen edelleen Huawein aggressiivista virranhallintaa.
    Minä en saanut edelliseen huawei luuriin liitettyä juurikaan mitään bluetooth vermeitä. Kuulokkeet oli ainoat mitkä toimi kuten piti. Lasten Sphero esim. ei sitten millään.

Hyvin tuntuu toimivan reitit. Sama periaate kuin FR935:ssa.

Samanlaisia aiheita

1. Polar V650
    By OPJarvinen in forum Varusteet
    Vastaukset: 757
    Viimeinen viesti: 17.08.2020, 19.15
  2. Polar M400
    By Kaifas in forum Varusteet
    Vastaukset: 167
    Viimeinen viesti: 09.02.2018, 15.46
  3. Polar OH1
    By JumboJim in forum Varusteet