ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 46 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 1920

Aihe: MTB polut ja reitit - Tampere

  1. #1351
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    On ihan omat tiedostot, toki hyvin liki kesäversiota. Ovat GitHubissa samassa paikkaa tavallisten kanssa, _W-lopuin. Vilkaisen tässä joskus (toivon mukaan tänään) läpi nuo, koska taannoiset päivitykset mtb:scalellisia footwayta koskien tuli tehtyä vain kesäsäännöstöön.

  2. #1352
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T_Kn Katso viesti
    On ihan omat tiedostot, toki hyvin liki kesäversiota. Ovat GitHubissa samassa paikkaa tavallisten kanssa, _W-lopuin. Vilkaisen tässä joskus (toivon mukaan tänään) läpi nuo, koska taannoiset päivitykset mtb:scalellisia footwayta koskien tuli tehtyä vain kesäsäännöstöön.
    Talvityylitiedostot on nyt fiksattu. Pyöräytin testi-imagen Tampereen alueesta (https://drive.google.com/open?id=1os...Q6CrD-pdPpk5Mt), ja ainakin GPSMapEditillä avattuna näytti toimivan oikein latumerkintöine kaikkineen. Laskentaan kaikki muut tiedostot ovat samoja kuin kesäkartassa, mukaan lukien .typ-tiedostot, paitsi lines-tiedosto joka on otettava TK_W-kansiosta.

  3. #1353
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T_Kn Katso viesti
    Talvityylitiedostot on nyt fiksattu. Pyöräytin testi-imagen Tampereen alueesta (https://drive.google.com/open?id=1os...Q6CrD-pdPpk5Mt), ja ainakin GPSMapEditillä avattuna näytti toimivan oikein latumerkintöine kaikkineen. Laskentaan kaikki muut tiedostot ovat samoja kuin kesäkartassa, mukaan lukien .typ-tiedostot, paitsi lines-tiedosto joka on otettava TK_W-kansiosta.
    Kiitoksia kovasti tästä. Helpottaa omaa ajamista kaupin suunnalla.

  4. #1354
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T_Kn Katso viesti
    Talvityylitiedostot on nyt fiksattu. Pyöräytin testi-imagen Tampereen alueesta (https://drive.google.com/open?id=1os...Q6CrD-pdPpk5Mt), ja ainakin GPSMapEditillä avattuna näytti toimivan oikein latumerkintöine kaikkineen. Laskentaan kaikki muut tiedostot ovat samoja kuin kesäkartassa, mukaan lukien .typ-tiedostot, paitsi lines-tiedosto joka on otettava TK_W-kansiosta.
    Yritän ehtiä vilaista tänään

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk

  5. #1355
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Moro, GIT:stä imaistun lines tiedoston (TK_w hakemisto) päiväys on viime vuoden maaliskuulta. Tuuppasitko uusimmat repoon? GIT logissa viimeinen operaatio on "Delete TK_Tampere_W.typ"

  6. #1356
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Tapio, laskenta on nyt ohjattu käyttämään fileitä tuolta TK_W hakemistosta. Tuuppaile sinne oikeat versiot. Overlays tiedosto näyttää olevan kanssa eri kokoinen.

  7. #1357
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Tuli näköjään eilen mokailtua gitin kanssa, joten commitit eivät päätyneet perille. Nyt ovat paikallaan, eli pitäisi seuraavaan laskentaan tulla mukaan. Pienemmästä overlays-tiedostosta näkyi puuttuvan aikanaan pyydetyt varoitusväkäset korkeimmille mtb:scaleille. Päivitin ne nyt siihenkin.

  8. #1358
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T_Kn Katso viesti
    Tuli näköjään eilen mokailtua gitin kanssa, joten commitit eivät päätyneet perille. Nyt ovat paikallaan, eli pitäisi seuraavaan laskentaan tulla mukaan. Pienemmästä overlays-tiedostosta näkyi puuttuvan aikanaan pyydetyt varoitusväkäset korkeimmille mtb:scaleille. Päivitin ne nyt siihenkin.
    Nyt pitäisi olla Garmin fileet laskettuna uusilla määrittelyillä. Joku innokas voisi testaille.

  9. #1359
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Onkos jollain muulla ollut ongelmia OSM standard layerin päivittymisen kanssa viime aikoina (www.openstreetmap.org oletuskartta)? Vaikea keksiä miten vika olisi muualla kuin osm-serverin päässä, mutta varan vuoksi. Itselläni on Nokialla viikontakaisiakin edittejä, jotka eivät näy kartalla. Cycle/transport/humanitarian layereilla näkyvät normaalisti, samoin JOSM vetää ajantasaista dataa.

  10. #1360
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Päivittymistä en ole seurannut, mutta hidasta latautumista kylläkin kerran ihmetellyt. Tällainen tiedonpoikanen sattui vastaan: https://github.com/openstreetmap/ope...ment-459673742 Suomesta (liian) paljon liikennettä? Viimeisen viestin lopussa kyllä mainitaan ettei päivityksetkään näy odotetusti.

  11. #1361
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Kiintoisaa, mitähän lienee meneillään. Itselläkin tiilien lataus ollut hiukka hidasta, mutta toiminut kuitenkin siedettävästi – tiilien päivittyminen sen sijaan on ollut aivan jäissä, vaikka koitin ns. manuaalisestikin laittaa jonoon ohjeistamallaan '/dirty'-osoitelisäyksellä. Täytynee tuota githubin sivua ja seuralaisiaan pitää silmällä muutoinkin jos jokin kummastuttaa. Googlailla koitin jotain osm-tilannekatsauspaikkaa, mutta joko asia on hyvin piilossa tai liian hienossa formaatissa löytääkseni.

  12. #1362
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289

    Talvikartta?

    Ööö..missä osoitteessa on talvikartta? Ketjun ekassa viestissä sitä ei ole mainittu ja alempana mainittu talvikartta-url sanoo 404. Olisi ehkä fiksua laittaa talvikarttalinkki ekaan viestiin..
    EDIT: Löytyi http://kartta.arpotechno.fi/kartta_winter.html
    cyclomiha muokkasi tätä : 24.02.2019 at 14.19 Syy: ketjun selaus paljasti urlin

  13. #1363
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrtillus Katso viesti
    Tapio, laskenta on nyt ohjattu käyttämään fileitä tuolta TK_W hakemistosta.
    Latasin Garmin-imagen tänään. Siinä oli vielä laturastit, mutta lännen metsissä ladut olivat jo mennyttä. Saisiko väylät kesäaikaan

  14. #1364
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T_Kn Katso viesti
    Yritin lämpimikseni koostaa napakkaa listaa keskeisistä polkutageista (sisältö varmasti osin subjektiivista ja tulkinnanvaraista): https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing. Kuten näkyy, ei meinaa kovin napakkana pysyä, vaikkei edes ole kaikkia yleisiä listattuna. Tiiviimmin yhdenkohden kuitenkin kuin wikissä. Tuonsuuntaisella koosteella esimerkkikuvin ja -karttalinkein höystettynä voisi ihan havainnollisen paketin saada. Tai sitten pelottaa kaikki potentiaaliset pois, jos näyttää että lenkillä pitäisi raahata läppäriä mukana kaiken datan keräämiseksi. Käytännössähän suppeammatkin merkinnät ovat aina kotiopäin, kunhan ovat oikein, ja itse ainakin monesti tulee vedettyä lenkkejä ns. täydennysmielessä.

    Hyvä huomio yllä gps:n tarkkuudesta, ja aiheellista mainita mahdollisen startti-infon yhteydessä. Sillointällöin näkee viivaa, jossa on nodeja parin metrin välein, mutta sijainti jossain ihan muualla kuin pitäisi.Kiusaus kieltämättä on usein kova piirtää ylitarkkaa jälkeä, mutta harvoin parinkaan gepsin kanssa kulkiessa on oikeasti kertakäynnillä edellytyksiä.
    Aivan piakkoin lienee eteläisimmässä osassa Suomea kelirikkoaika olla ohitse ja kesäpolut taas avautuvat kattavasti. Tässä kohtaa voisi olla hyvä paikka yrittää kanavoida talven aikana kertynyttä aktiivi-harrastajien intoa ja uusien harrastajien kannustusta ryhtyä kartoitustalkoihin eri puolilla Suomea. Itseäni kiinnostaa erityisesti pääkaupunkiseudun aktiivien mobilisointi, siellä kynnyksen pitäisi olla matala kun kuitenkin polkuja on jo valmiiksi hyvin OSM:ssa ja harrastajia paljon, puuttuu vain mtb:scale tägääjät. Tapion ylläolevan hienon tägi-koosteen jatkeeksi kirjoitin lyhyen "for dummies" henkisen oppaan jolla luulisi kohtuullisen vähällä omalla opiskelulla pääsevän alkuun tägien merkkaamisen kanssa. Siitä sitten varmaan muutama innokas päätyisi selvittämään asioita pitemmälle ja edistyneempien työkalujen käyttöön, tämä lienee myös tarpeen niillä seuduilla missä OSM-karttadata lähtökohtaisesti ei ole hyvässä hapessa.

    For dummies opas on https://docs.google.com/document/d/1...it?usp=sharing ja sitä saapi editoida jotta saadaan siihen kuntoon että sen voisi tuon Tapion taulukon kanssa julkaista naamakirjassa muutaman viikon kuluttua sopivissa ryhmissä. Oma OSM-kartoitus osaaminen rajoittuu tosiaan tuolle tasolle mitä oppaassa on joten osaavammat varmasti löytävät sieltä korjailtavaa. Tavoite kuitenkin pitää työkulut helppoina ja nopeina jotta kynnys saadaan niin matalaksi kuin mahdollista.

  15. #1365
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Hyvä idea tuo pikastarttiopas, täytyy lukea paremmin ehtiessä ajatuksella läpi. iD-editoriin ohjaaminen lienee tosiaan paras tapa olla peläyttämättä porukkaa pois touhusta, koska toimii suht intuitiivisesti peruskarttasivulta. JOSMiin yksin sukeltaminen varmasti monelle varsin luotaantyöntävä kokemus, vaikka CAD-softaksi sangen käsitettävä onkin. Ohjeistus niin ikään vaikuttaa sopivan simppeliltä, eli ei heti vaikuta, ettei touhuun kannata ryhtyä ellei ole läppäri ja lasermittareita repussa. Tuo aiemmin koostamani taulukkokin käynee äkkiä uuvuttavaksi, joten oleellista korostaa, ettei homman tarvitse olla hillittömän monimutkaista, jos ei siitä sellaista tahdo tehdä. Havainnollisia kuvia polkuluokituksille olisi yhä hyvä saada, voisihan sitä itsekin koittaa lenkillä kuvailla.

  16. #1366
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Teenkö jotain väärin kun netissä tämä Arpotechno on kesäkunnossa, mutta luuriin ladattuna se on vielä talvimoodissa?

  17. #1367
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Teenkö jotain väärin kun netissä tämä Arpotechno on kesäkunnossa, mutta luuriin ladattuna se on vielä talvimoodissa?
    Puhelin käyttänee garmin-imagea (selainversion molemmat karttamallit ovat ympäri vuoden molemmat tarjolla)? Tuon imagen laskenta näyttää olevan yhä talvisilla tyylitiedostoilla.

  18. #1368
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Latasin Garmin-imagen tänään. Siinä oli vielä laturastit, mutta lännen metsissä ladut olivat jo mennyttä. Saisiko väylät kesäaikaan
    Lainatusta viestistä on jo aikaa, mutta kuitenkin, pullautin äsken lenkkiä varten tuoreen kesäkartan Tampereen seudusta – linkin takaa löytyy, jos kaipaa ennen serverin conffausta laduista eroon: https://drive.google.com/open?id=19P...oO3Nb8v4aZD2zw.

  19. #1369
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Viiala
    Viestit
    149
    Miksiköhän Toijalan polut näkyvät vain sinisenä katko viivana Garminissa. Eri vaikeusasteiden värit eivät piirry
    hiloran muokkasi tätä : 29.04.2019 at 10.57 Syy: Tarkennus

  20. #1370
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T_Kn Katso viesti
    Hyvä idea tuo pikastarttiopas, täytyy lukea paremmin ehtiessä ajatuksella läpi. iD-editoriin ohjaaminen lienee tosiaan paras tapa olla peläyttämättä porukkaa pois touhusta, koska toimii suht intuitiivisesti peruskarttasivulta. JOSMiin yksin sukeltaminen varmasti monelle varsin luotaantyöntävä kokemus, vaikka CAD-softaksi sangen käsitettävä onkin. Ohjeistus niin ikään vaikuttaa sopivan simppeliltä, eli ei heti vaikuta, ettei touhuun kannata ryhtyä ellei ole läppäri ja lasermittareita repussa. Tuo aiemmin koostamani taulukkokin käynee äkkiä uuvuttavaksi, joten oleellista korostaa, ettei homman tarvitse olla hillittömän monimutkaista, jos ei siitä sellaista tahdo tehdä. Havainnollisia kuvia polkuluokituksille olisi yhä hyvä saada, voisihan sitä itsekin koittaa lenkillä kuvailla.
    Lisäilin kuvia ja myös kuvailevaa tekstiä Tapion taulukkoon: https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing . Hyvä jos kokeneemmat kartoittajat katsoisivat noita niin saadaan kalibraatio kohdilleen. Kun yritin paljon ajamieni polkujen osalta noita miettiä niin pohde oli se, että scale: 1 on hyvin laaja kategoria jossa helpon ja vaikean pään ero on iso. Helpompaan päähän vie mielellään jäykkäperällä ajavia ei niin teknisiä harrastajia, toisaalta vaikeampaan päähän ei suurin surminkaan ainakaan pitemmälle pätkälle esim. Kaupin "Talonkierto". Toinen pohde oli että scale: 1 siirtymä scale: 2 on hyvin subjektiivinen. Esim. Kaupin ns. "Talonkierto" (Rantapolun jatko) on scale: 1 ja "Kurasuoran kierto" scale: 2. Itäänpäin ajettaessa en Kurasuoran kierrossa jalkaudu juuri koskaan missään kohtaa normaalilla kelillä, mutta Talonkierrossa se on riski muutamassa kohtaa, toki Talonkierto on monin osin nopeampaa ajettavaa kuin tuo Kurasuoran kierto.

    Tuohon for dummies oppaaseenkin oli tullut hyviä muokkauksia ja kielikorjauksia. Jos etenkin Antti ja Tapio ehtisi vielä nämä dokumentit katsoa niin olisivat varmaan riittävän hyvät pistää jakoon jotta nähdään josko talkoolaisia saadaan liikkeelle eri alueilla.

  21. #1371
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MAS Katso viesti
    Lisäilin kuvia ja myös kuvailevaa tekstiä Tapion taulukkoon: https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing . Hyvä jos kokeneemmat kartoittajat katsoisivat noita niin saadaan kalibraatio kohdilleen. Kun yritin paljon ajamieni polkujen osalta noita miettiä niin pohde oli se, että scale: 1 on hyvin laaja kategoria jossa helpon ja vaikean pään ero on iso. Helpompaan päähän vie mielellään jäykkäperällä ajavia ei niin teknisiä harrastajia, toisaalta vaikeampaan päähän ei suurin surminkaan ainakaan pitemmälle pätkälle esim. Kaupin "Talonkierto". Toinen pohde oli että scale: 1 siirtymä scale: 2 on hyvin subjektiivinen. Esim. Kaupin ns. "Talonkierto" (Rantapolun jatko) on scale: 1 ja "Kurasuoran kierto" scale: 2. Itäänpäin ajettaessa en Kurasuoran kierrossa jalkaudu juuri koskaan missään kohtaa normaalilla kelillä, mutta Talonkierrossa se on riski muutamassa kohtaa, toki Talonkierto on monin osin nopeampaa ajettavaa kuin tuo Kurasuoran kierto.

    Tuohon for dummies oppaaseenkin oli tullut hyviä muokkauksia ja kielikorjauksia. Jos etenkin Antti ja Tapio ehtisi vielä nämä dokumentit katsoa niin olisivat varmaan riittävän hyvät pistää jakoon jotta nähdään josko talkoolaisia saadaan liikkeelle eri alueilla.
    Hyviä lisäyksiä taulukkoon. mtb:scale 1 ja 2 ovat tosiaan paitsi laajoja, myös välisensä rajanvedon suhteen haastavia. Näkyy esimerkkikuvissakin siinä, että 1- ja 2-scalen kuvat voisivat melkein olla sama pätkä eri kuvakulmista. Havainnollinen (ja tyylillisesti yhtenäinen) sarja kuitenkin, ja monestihan erot ovat sellaisia etteivät oikein kameraan tallennu (droppien/juurten/kivien koko yms.).

    Koitan vilkaista pikaoppaan vielä viikonlopun aikana läpi.

  22. #1372
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Tapio, ne Garminin kesätyylit taitavat olla sinun takana. En ainakaan heti keksinyt serveriltä vaihtoehtoisia fileitä käytettäväksi.
    Antti

  23. #1373
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    GitHubissa ainakin näyttäisi olevan molemmat versiot TK ja TK_W https://github.com/Myrtillus/Garmin_OSM_TK_map. Eroahan noissa muistaakseni on vain lines-tiedostossa. Kyseinen tiedosto tosin on talvikansiossa tuoreempi, joten pitää ehtiessä tsekata puuttuuko kesämallista commitissa mainitut footwaykorjaukset.

  24. #1374
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiloran Katso viesti
    Miksiköhän Toijalan polut näkyvät vain sinisenä katko viivana Garminissa. Eri vaikeusasteiden värit eivät piirry
    Katselin tk_tre.img (ts. Tampereen kartta-alue) ja ainakaan tietokoneella avattuna se ei näyttänyt ulottuvan Toijalaan saakka - onko Lahden imagen piirissä? Jos ei mikään image ulotu, niin alueella näkynee jokin muu asennettu taustakartta ilman polkuvärejä.

    Edit: ei näköjään ole kummankaan imagen nykyisessä piirissä, joskin Tampereen kartta menee hyvin liki, eli varmaankin jonkin muun (mahdollisesti esiasennetun) kartan polkuviivat näkyvät.
    T_Kn muokkasi tätä : 05.05.2019 at 08.45

  25. #1375
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Vaihdoin kesäkartan laskennan aktiiviseksi ja uudet matskut laskennassa

  26. #1376
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    345
    Olisiko jollain valmista reittikokonaisuutta Kaupin suunnassa aloittelevalle maastopyöräilijälle näin kesäaikaan? Olisi tarkoitus ajattaa muutamaa aloittelijaa Kaupin suunnalla jossain vaiheessa näin kesäaikaan. Mikä hommasta tekee haastavan on se, että pitäisi ajaa poluilla, kulkien mahdollisimman vähän pururataa suhkot helppoja polkuja.

  27. #1377
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeZaH Katso viesti
    Olisiko jollain valmista reittikokonaisuutta Kaupin suunnassa aloittelevalle maastopyöräilijälle näin kesäaikaan? Olisi tarkoitus ajattaa muutamaa aloittelijaa Kaupin suunnalla jossain vaiheessa näin kesäaikaan. Mikä hommasta tekee haastavan on se, että pitäisi ajaa poluilla, kulkien mahdollisimman vähän pururataa suhkot helppoja polkuja.
    Speksaa vielä reitin pituus tai kesto ja lähtöpaikka.

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk

  28. #1378
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Itse olen siirrellyt keltaisesta oranssiin osan poluista kun ne olisivat keltaisen ääripäässä ja varmaan paremmin antavat kuvan kun on jotain vaihtelua. Sama sitten keltaisen ja vihreän kanssa. Osa keltaisista varmaan jossain kankailla olisi vihreää mutta jos on singletrackia niin olen käytännössä aina laittanut keltaiseksi. Jossain vaiheessa taisi olla keskustelua että alueellisesti voi tehdä näitä säätöjä että saa paremmin kokonaiskuvan alueesta.

    E. Tarkennetaan sen verran että toista väriä pystyy käyttämään apuvärinä kuvaamaan vaativuutta. Esim keltaista on Suomessa paljon mutta se tosiaan voi olla helppoa tai suht vaikeaa. Ripottelemalla osan keltaisista vihreäksi tai oranssiksi kartasta näkee yhdellä silmäyksellä onko se helppoa vai vaikeaa keltaista. Miltä kuulostaa? Käytännössä luodaan lisää tasoja mutta jos tehtäisiin värejä lisäämällä tulisi kauhean sekaista. Kun sama luodaan kolmella värillä kuva on paljon selkeämpi.

  29. #1379
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrtillus Katso viesti
    Speksaa vielä reitin pituus tai kesto ja lähtöpaikka.

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk
    Lähtö voisi olla vaikkapa Kaupin kenttien läheisyydestä ja kesto voisi olla ~kaksi tuntia todella rauhallista ajoa.

  30. #1380
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Viiala
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T_Kn Katso viesti
    Katselin tk_tre.img (ts. Tampereen kartta-alue) ja ainakaan tietokoneella avattuna se ei näyttänyt ulottuvan Toijalaan saakka - onko Lahden imagen piirissä? Jos ei mikään image ulotu, niin alueella näkynee jokin muu asennettu taustakartta ilman polkuvärejä.

    Edit: ei näköjään ole kummankaan imagen nykyisessä piirissä, joskin Tampereen kartta menee hyvin liki, eli varmaankin jonkin muun (mahdollisesti esiasennetun) kartan polkuviivat näkyvät.
    Olisikohan tuota kartan otantaa mahdollista jatkaa esim Urjala-Iittala linjaan? Valkeakoski ja muut tältä alueelta näkyvätkin hienosti
    - Ibis Ripley V4, XT/XX1 - BMC Urs XX1/Force - Pole Taiga GX/Lauf -

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •