Brand-x ollut viime talven itsellä käytössä ja toimi -20c pakkasessakin ihan ok. Täältä yksi suositusääni tolpalle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brand-x ollut viime talven itsellä käytössä ja toimi -20c pakkasessakin ihan ok. Täältä yksi suositusääni tolpalle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mulla lopetti Brand-X toimimisen kahden kuukauden ja yhden pakkasasteen jälkeen. Ei nouse enää ylös kuin käsin vetämällä. Myös klappia ehti jo tulemaan.
Tilalle hankin KS Lev:in tolpan, mutta eipä sekään täällä kirjoitetun perusteella mikään ikiratkaisu ole. 27.2 -tolppaan on ulkoisella reitityksellä aika vähän vaihtoehtoja jos hissitolpan haluaa.
Brand-X:llä tääläkin ajellaan. Samaa virttä lauletaan, ei onkelmia yleisesti eikä -20 asteessakaan. Tietysti nyt vähän hidastuu pakkasella.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kanuuna muokkasi tätä : 10.12.2018 at 20.56
BrandX Ascend saapui vihdoin ja viimein Wiggleltä ja asentelin tuossa paikoilleen, ja huomasin heti että liukuputkessa on välystä vaikka kuinka, eli sitä pystyy "twistailemaan" sivuille joka sitten luonnollisesti aiheuttaa sen että satua heiluu sivusuunnassa.
Otin videota. Liimasin valkoisen teipin liukuputkeen jotta välys erottuu paremmin (silti videolla näkyy huonosti muuten kuin ylhäältä satulasta, mutta livenä liukuputki heiluu sivusuunnassa selvästi dropperin rungon ollessa tiukasti paikoillaan) https://drive.google.com/file/d/1RRX...ew?usp=sharing
Pistelin reklamaatiopyyntöä kauppaan toki heti ensimmäiseksi. Mites onko muilla ollut vastaavaa?
Mulla heiluu Tranzxn toloppa samalla tavalla. Ei muuta kuin kovaa ajua
Taitaapi kaikissa hissitolpissa olla tollanen välys.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mulla satula kanssa kiertyy pari astetta akselin ympäri, mutta olen epäillyt että ongelma lienee näissä kaikissa. Muutaman lenkin jälkeen tolppa alkoi hieman joustamaan myös pituus suunnassa ja 2kk jälkeen pystysuunnassaKerro ihmeessä miten takuun kanssa käy ja saatko uuden yhtä väljän tilalle. 2-5 mm pystysuuntainen klappi oikeastaan on fätillä ajaessa vain etu
![]()
Giant kiertyy parivuotiaana ehkä samaa luokkaa. Uutena oli tiukempi. Ei klappaa muihin suuntiin.
Spessun Command Post on tuossa suunnassa vielä uutuudenjämäkkä, mutta mekaanisena taas klappaa tolpan suuntaisesti. Toisin kuin jollakin edellä, minusta ylösalas-lonksuminen on kaikkein ärsyttävintä.
2 kpl Bontragerin vanhaa mallia kiertyi aikalailla,niin kuin videolla. Uusin vedos vain hitusen, niin kuin tuo kuukauden ajossa ollut Crankbrothers Highline Dropper. Highline testattu nyt -15 toimii, mutta kovin nopea tuo ei ole nousemaan, mutta nousee vaikka viimiset 5mm painamatta ensin alemmas. CB H 150€ hinnallaan vaikutta oikein hyvältä. Tuo uusi Bontrager on kyllä huomattavasti nopeampi.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Oma brand-x klappaa juuri noin. Ei haittaa mitenkään ajoa tai tolpan toimintaa. Joskus pystysuunnassa joustotolppa myös joustaa sen 1cm alaspäin ja tämän koen vain hyväksi ”ominaisuudeksi” läskipyörässä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mulla on Tranz x- tolppa, joka on kai sama kuin Brand x. Painuman voi saada pois ilmaa lisäämällä. Välystä voi olla myös, jos panta putkien yhtymäkohdassa, siinä missä lukee Brand x, ei ole kireällä. Voi käsipelillä kiristää. Mun tolpassa se ei ollut kireällä aluksi ja klappi väheni kiristäessä.
Uuden pyörän mukana tulisi vuoden 2019 Reverb. Joko noita uskaltaa käyttää, vai vaivaavatko samat vaivat edelleen? Ja täytyykö ilmata yhä kerran kahdessa viikossa?
^Eikö tuo ilmaamistarve liity siihen, jos nostelee fillaria satulasta ja niin ettei tolppa ole ylä-asennossa?
Brand-X/Tranz-X:t saa mulla kyllä mennä. Fättiin ostin syksyllä kun halvalla sai. Ei toimi enää. Ensin tuli kierteistä klappia, sitten lakkasi toimimasta kokonaan: jos painaa alas, ei nouse enää ylös... Sähkiksessä myös saman firman OEM-tuote: ei pysy enää ylhäällä, vaan putoaa sen pari senttiä. Ja painettahan näihin ei lisää saa.
Fättiin tilasin KS Lev:in tolpan, odottaa asentamista ja sähkikseen laittanen Reverbin. Projektipyörässä Reverb, mutta en ole ajanut sillä vielä.
Mitäs noilla Tranz-X tolpilla on eroa? Joissain näytti olevan vähän erilainen satulan kiinnitys mutta oliko näissä jotain muita merkittäviä eroja esim. luotettavuudessa?
YSP19 -malli kiinnostaa, tulisi juniorin kohta pieneksi jäävään pyörään johon ei nyt haluta panostaa all-in...
Brandx tolppa täälläkin pääasiallisessa ympäri vuoden kulkuvälineessä. Läpi talven pelas aivan hyvin, kovilla pakkasilla hitaasti, mutta toimi. Ainoa häiritsevä asia on se akselin suuntainen klappi. Ei sekään sinänsä haittaa, mutta välillä ajaessa tulee fiilis, että satulaa pitäis kiristää. Siihenkin tottuu. Budjettitietoiselle varsin hyvä vaihtoehto. Mä tosin en paina ku 54kg, niin joku muualla ku neuvolassa punnittava voi saada hyvinkin erilaisen kokemuksen. Muistaakseni oli jossain tolle mun tolpalle jossain sanottu max 120kg. En luottais siihen, ehkä saattais vielä 90kg alla kestää... Mene ja tiedä![]()
Kyllä se 95kg alla itellä on vuoden ihan ok kestänyt![]()
TranzX ainakin kestäny yli 100kg.
Mun Tranz-X ottaa ilmaa sisäänsä penkin alta. Eli penkki pitää ottaa pois. Hyvin pysyy ilma.
Nyt on jonkun aikaa ollut käytössä Foxin Transfer Factory Wolf Toothin Light action -vivulla ja kyllä tuntuu hyvältä parin kehvelin Reverbin jälkeen. Eihän tuo mikään halpa ollut, mutta jos toiminta on tätä luokkaa vielä pidempäänkin, niin Reverbiin verrattuna maksan ilomielin vähemmästä v*tutuksesta.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Eikö sun mallissa saa tuonne painetta?
Ainakin noissa vanhemmissa Brand X:issä on umpipatruuna. Tolpan varressa on yläpäässä pelkkä umpiakseli. Sama koskenee kaikkia vastaavia klooneja. Onko noissa ventiilillisissä vaijeri alhaalla vai tolpan puolessa välissä? Itsellä sellainen malli missä vaijeri on satulaputken sisällä alhaalla.
Brand-X Ascend XL:ssä on venttiili ylhäällä ja vaijeri alhaalla.
On muuten tosi helppo pistää palasiksi ja putsata vanhat likaset kurarasvat pois. Suosittelen. Toki patruunaa ei kannata avata, vaikka mieli tekiskin kurkata.
Kasatessa ei kannata laittaa liikaa rasvaa sinne alaosaan. Itse tein sen virheen, että laitoin reilusti Slick Kickiä. Sehän tukki sen alareiän mistä pitäisi ilma pästä pois. Kunnon kurlausta kun painaa satulan alas.
Pitää ottaa vielä kerta auki.
KS Lev Si tolppaan tullut sellainen vika, että vaikkei vipua paina, niin tolppa menee istuessa aivan pohjaan, ja myös nousee sieltä hitaasti ylös ilman painamista. Vaihdoin vaijerin ja tarkastin, että tolpan pohjassa oleva vipu pääsee liikkumaan vapaasti myös kiinni-asentoon asti. Tolpan pohjasta vivun läheltä saattaa välillä kuulua hassuja hörähdyksiä tai lurpahduksia. Takuuhommia?
Kun se valuu alas ja painaa sitten napin pohjaan, niin tuleeko ylös normaalinopeudella, vai matelee hitaasti samalla tavalla kuin ilman nappia..?
Vaikuttais että siellä pääsee se lukitusventtiili vuotamaan öljyä läpi, voi olla joko vuotava tiiviste tai venttiilimekanismi on päässyt kiertymään hieman auki sisäputkesta. Jos takuuta on, niin sinne kannattaa pistää sitten...
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Kirjanmerkit