HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 374 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 274 324 364 372 373 374 375 376 384 424 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.191 - 11.220 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Ja tästä jatkokysymys. Milläs kanuuna avasit nätisti tuon kotelon? Vois ottaa noita takas käyttöön jos vaihtais uudet kennot. Alkuperäisiin en enää luota.
    Avasin varo-varovasti puukolla. Alareunaan jäi pienet jäljet, jotka näkyy kuvissakin, mutta ne ei itseäni haittaa, jos akut vaan pelittävät tulevaisuudessa ja lamppu saa lisää elinaikaa. Nätti on suhteellinen käsite tässä tapauksessa, mutta olen ihan tyytyväinen irrotusprosessiin, koska odotin kotelon murtuvan.
    Kotelon reunoissa on hahlot, jotka napsahtavat irti toisistaan, kun niitä vääntää kevyesti erilleen:

Sent from my iPhone using Tapatalk

^Täytynee joku päivä koittaa. Kiitos.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Tulee vissiin mukana ne eri vahvuiselle putkelle kiinnikkeet? Jos näin on niin ehkä pitää yksi tilata ja laittaa loput osat sinne jemmaan.

Tuosta en mene takuuseen, kun mulla on nuo kiinnikkeet vain kahdessa pyörässä, joissa on molemmissa saman paksuiset ohjaustangot.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Tuosta en mene takuuseen, kun mulla on nuo kiinnikkeet vain kahdessa pyörässä, joissa on molemmissa saman paksuiset ohjaustangot.
    Tai sitte tilaa kiinasta pari sellasta handlebar extenderia. Sellane on jo läskissä ja cyclossa. Sit vois rauhassa siirrellä sitä yhtä. Pitäis sen aina lampun mukana(sen ku näkis) ni pysyis tallessa.

Nyt tarvittaisiin valoja millä voi ajaa myös yli kahden tunnin lenkkejä kun pakkasta on yli kymmenen astetta. Vaatimuksia:
    - Yli1000 lumenia
    - Ei johtoja, eli akku integroitu lamppuun.
    - Helppo kiinnitys ohjaustankoon
    - Lamppu irtoaa kiinnikkeestä
    - Hinta n.100€, koska ostan ainakin 2kpl

Viime talvena luulin tuollaiset ostaneeni, mutta paskanmarjat. Cateye Volt 1200 lamput toimii hyvin ja akut kestää, jos on alle kymmenen pakkasta, mutta tänään esimerkiksi oli -13 ja kahden tunnin lenkillä vaihdoin 20min ajon jälkeen täydeksi ladatun lampun käyttöön ja 1h45min kohdalla sekin sitten hyytyi, vaikka käytin pienintä mahdollista valotehoa mille valmistaja lupaa paloaikaa 5-40 lämpöasteessa 17 tuntia. Nyt lamput on ollut pari tuntia tuossa kotona pöydällä, mutta kumpikaan ei suostu lataamaan. Pitää varmaan myyjäliikkeestä kysellä mitä paskaa mulle möivät, koska noikin maksoi sen 100€/kpl, niin olisihan se ihan kiva jos niitä pystyisi käyttämään myös Suomen kesän jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Nyt tarvittaisiin valoja millä voi ajaa myös yli kahden tunnin lenkkejä kun pakkasta on yli kymmenen astetta. Vaatimuksia:
    - Yli1000 lumenia
    - Ei johtoja, eli akku integroitu lamppuun.
    - Helppo kiinnitys ohjaustankoon
    - Lamppu irtoaa kiinnikkeestä
    - Hinta n.100€, koska ostan ainakin 2kpl

Viime talvena luulin tuollaiset ostaneeni, mutta paskanmarjat. Cateye Volt 1200 lamput toimii hyvin ja akut kestää, jos on alle kymmenen pakkasta, mutta tänään esimerkiksi oli -13 ja kahden tunnin lenkillä vaihdoin 20min ajon jälkeen täydeksi ladatun lampun käyttöön ja 1h45min kohdalla sekin sitten hyytyi, vaikka käytin pienintä mahdollista valotehoa mille valmistaja lupaa paloaikaa 5-40 lämpöasteessa 17 tuntia. Nyt lamput on ollut pari tuntia tuossa kotona pöydällä, mutta kumpikaan ei suostu lataamaan. Pitää varmaan myyjäliikkeestä kysellä mitä paskaa mulle möivät, koska noikin maksoi sen 100€/kpl, niin olisihan se ihan kiva jos niitä pystyisi käyttämään myös Suomen kesän jälkeen.
    Fenix BC30? Akkuja saa tarvittaessa taskuun ja vaihto onnistuu myös tien päällä, mikäli pääsevät hyytymään. Pysyvät lämpiminä niin ei haittaa vaikka pakkasta olisi enemmänkin. Eihän ne tietenkään integroituja ole, mutta ei myöskään johdon perässä.

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

Oliko toinen lamppu lämpimässä, vaikkapa takin sisäpuolella ?

Helppo konsti saada akut kestämään paremmin kylmässä on että niistä otetaan riittävästi virtaa ulos että lämpiävät samalla, ja sitten ympärille eristeeksi solumuovia tms niin se sisäinen lämpö pitää akut toimintalämpötilassa.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Oliko toinen lamppu lämpimässä, vaikkapa takin sisäpuolella ?

Helppo konsti saada akut kestämään paremmin kylmässä on että niistä otetaan riittävästi virtaa ulos että lämpiävät samalla, ja sitten ympärille eristeeksi solumuovia tms niin se sisäinen lämpö pitää akut toimintalämpötilassa.

Oli takin takataskussa kovassa suljetussa työkalukotelossa. Ei noihin akkuihin oikein mitään muoveja kieritellä ympärille, kun akut ovat lamppujen sisällä ja lampussa luonnollisesti on itse valaisin osa, kiinnike ja käyttökytkin, joten niitä ei voi peittää millään.

Tämän takia ValoStoren omassa lampussa akut on neopreenin sisällä.

Jos itse käyttäisin maantievalona käytettyä B&M Ixon IQ2 lamppua pidempään kylmässä niin kyllä siihenkin saa vaikka 5mm:n solumuovia kuminauhojen kanssa alumiinisen rungon ympärille jonka sisällä akut on.

Taatusti pääsee lähemmäksi kesän paloaikoja näin pakkasessa kuin ilman.

Polkuja kun ajan, IQ on käytössä tiesiirtymillä ja muuten kylmemmällä kelillä se on takin alla lämpimässä jos tulee tarvetta käyttää.

Ajovalona on tuolloin 2-ledinen Yinding ja Panasonic 18650 2S2P akut Kiinan muovikotelossa ja se on kiinni rungossa nylon-taskulla. Kuten sanottu, lamppua kun pitää riittävällä teholla niin purkuvirta riittää pitämään akut noissa kuorissa riittävän lämpimänä jotta valot palaa melkein yhtä pitkään kuin ennen lumia.

Onko kokemuksia Fenix BC30R valaisimen akkukestosta pakkasella ? Noita saisi nyt aika sopivasti ja nopeasti, joten 2kpl noita on varmaan tilattava nyt laastariksi, niin pääsee pimeällä taas pyöräilemään.

Onko kokemuksia Fenix BC30R valaisimen akkukestosta pakkasella ?...
    Ainakin BC25R:n akku hyytyy pakkasessa merkittävästi. Ja samanmoinen 18650-patteri (tehokkaampi tosin) siellä on. Edes vaan pikkusen kylmässä ei kestä ~puoltakaan luvatusta ajasta-

Mut mites olis tää paketti [http://www.fenixvalaisimet.fi/pyorav...paketti-insane] sulle? Kyytipojaksi samaan kuormaan vielä pari lisäakkua?

Toinen valo taskussa lämpimässä. Kun eka valo hyytyy vaihdat lampun ja jos vielä senkin hyydyttyä kaipaa virtaa niin vara-akut käyttöön.

Samalla saisi tuplakiinnikkeet. Tosin nehän ovat nuo dorkemmat vanhemmat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ainakin BC25R:n akku hyytyy pakkasessa merkittävästi. Ja samanmoinen 18650-patteri (tehokkaampi tosin) siellä on. Edes vaan pikkusen kylmässä ei kestä ~puoltakaan luvatusta ajasta-

Mut mites olis tää paketti [http://www.fenixvalaisimet.fi/pyorav...paketti-insane] sulle? Kyytipojaksi samaan kuormaan vielä pari lisäakkua?

Toinen valo taskussa lämpimässä. Kun eka valo hyytyy vaihdat lampun ja jos vielä senkin hyydyttyä kaipaa virtaa niin vara-akut käyttöön.

Samalla saisi tuplakiinnikkeet. Tosin nehän ovat nuo dorkemmat vanhemmat.
    BC30 akku on 3400mAh ja BC30R akku on 5200mAh. Jos ostan 2kpl BC30R lamppuja ja toinen on varalamppuna aina taskussa, kuten toimin noilla cateyen valoillakin, niin siinä olisi jo 10400mAh akkua, joten voisin kuvitella ajavani sen muutaman tunnin kovassakin pakkasessa noilla valoilla, mutta aika sitten näyttää miten käy. Tarvisin valot sunnuntaille ja nuo BC30R:t saisin varmaan huomenna hoidetuksi itselleni, niin kerkeisi latailla akutkin täyteen vielä yöllä.

^jaa enpäs katsonutkaan akkujen tietoja noista. Ilman muuta R voittaa. Kyllä mä luulen, että kahdella 30R:lla vois jonkun hetken pärjätä.

Mut ehkä sullekin paras ja oikeasti toimivin ratkaisu olisi lamppu päässä ja ison kapasiteetin akku johdon päässä lämpimässä.

Varusteleka muuten suosittelee kylmässä käyttämään CR123A-litiumparistoja 18650-akkujen sijaan. Väittävät kylmänkeston olevan parempi. En kyllä ole itse vertaillut.

BC30 akku on 3400mAh ja BC30R akku on 5200mAh. Jos ostan 2kpl BC30R lamppuja ja toinen on varalamppuna aina taskussa, kuten toimin noilla cateyen valoillakin, niin siinä olisi jo 10400mAh akkua, joten voisin kuvitella ajavani sen muutaman tunnin kovassakin pakkasessa noilla valoilla, mutta aika sitten näyttää miten käy. Tarvisin valot sunnuntaille ja nuo BC30R:t saisin varmaan huomenna hoidetuksi itselleni, niin kerkeisi latailla akutkin täyteen vielä yöllä.
    Tuossa paketissa yksi BC30 akku on 3400mAh, niitähän tulee kaksi kerralla lamppuun joten yhteensä 6800mAh.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tual Katso viesti
    Tuossa paketissa yksi BC30 akku on 3400mAh, niitähän tulee kaksi kerralla lamppuun joten yhteensä 6800mAh.
    Jaahas. No olin kuitenkin katsovani, että R-mallille lupasi valmistaja enemmän käyttöaikaa, joten uskotaan siihen ja tosiaan nuo R-mallin valot saan jo huomiseksi, joten sunnuntaina niillä pääse jo ajamaan. Kysyin myös valostoren chatista mikä on niiden parahaiten toimiva valo pakkasella, niin chatti vastasi Fenix BC30R.

Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tual Katso viesti

Mutta jos ne ovat valaisimessa sarjaan kytkettyinä niin kapasiteetti on edelleen 3400mAh, jännite vain tuplaantuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Mutta jos ne ovat valaisimessa sarjaan kytkettyinä niin kapasiteetti on edelleen 3400mAh, jännite vain tuplaantuu.
    BC30R valaisimelle ilmoitetaan 5200 mAh/3,7 V joten todennäköisesti rinnan ovat ja vaikka olisi sarjassa niin watti tunteja on BC30 akuissa enemmän. Voi hyvin olla että BC30R mallin akku kestää paremmin pakkasta niin varmasti hyvä valinta Sotanorsulta.

Itsellä on tuo Magicshine MS-606C joka on minusta valoteholtaan ihan ok lamppu, mutta näitten akut on kyllä niin suurta kuraa... Ikävästi yhtäkkiä kesken metsälenkin valot pimeni, kiva olla pimeässä metsässä vailla valoja... " Pienempi varalla ollut akku kesti n. 10 minuuttia, luinkin täältä että kyseinen ongelma on myös muilla... Hauskaa on että samaa kuraa kyseinen liike myy edelleen, ja täysin tietoisena ongelmista... Toki eihän heillä nyt muutenkaan tuotteissa ole tuo laatu se ykkös asia...

Aikasemminkin laittanu tästä kuvan. Siihen sit tilaten akut ni helpottaa. Kanuuna availi tovi sitten magicin kotelon ja vaihtoi akut. Jos näprätä tykkää ni sekin vaihtoehto.

^^ Vie vanha akkusi kierrätykseen ja tilaa akkulasta laatuvirtaa valollesi.
    Ja toiseksi: hyväkin valo saattaa yllättäen sammua, kannattaa jatkossa ottaa mukaan joku pienempi valonlähde jolla pääsee esim tien varteen.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Aikasemminkin laittanu tästä kuvan
    Ei sitten kannata jättää akkuja paikalleen ja kantta kiinni valoisan kesän yli, USB-elektroniikka ottaa vähän virtaa ja sitä ei ole käytännön haittaa jos akkupaketti on käytössä edes viikoittain tai tarkistaa kuukausittain.

Mistähän tiedän... uudemmat Panasonic 3400mAh kennot on viime kesän jäljiltä täysin sököt.

Kennot kannattaa (muutenkin) ladata balansoivalla laturilla.

Tilasin akkulasta omat 18650 akut ja samalla myös tän laturin. Omat akut kiertää osin tuossa laatikossa, BC30 lampussa tai kotona otsalamppuissa. Muuten vois jäädä em. tavalla kesäksi...

Mulla myös tuo sama x-tarin laturi sekä tuo akkukotelo Magicshinen parina. Hienosti toimiva kombo, ei ole kertaakaan tarvinnut jäädä pimeään metsään. Ottalampussa myös 18650-akku, joten tarvittaessa myös sille löytyy varavirtaa.

Mulle tosin kävi kai tuuria Magicshine-akkuarvonnassa, koska orggisakkukin kestää edelleen parin vuoden käytön jälkeen helposti 2,5 h lenkin -15 °C pakkasissa ilman että edes alhaisen latauksen valo syttyy. Akkukotelo tosin on Ortliebin runkolaukussa, joten ajoviima ei pääse jäähdyttämään. Ja valoteho on pienimmällä asetuksella, koska lumessa sekin riittää yhdessä otsalampun kanssa minun hitaisiin möyrintöihin hyvin. Magicshine mulla on se joku viiden ledin versio jonka mukana tuli 6- ja 4-kennoiset akut.

Tämän verran on eroa kiinakaupan akuilla (ei väitä olevan Panasonic, mutta näköinen on...) ja Akkulan Panasonicilla. Jollei ole vierekkäin, värin eroa ei huomaa ja tuossa se on kuvassa korostunut. Panasonicissa tuo pieni QR-koodi. Molemmat toimii, en ole vielä kellottanut onko toiminnassa eroa.

Aikasemminkin laittanu tästä kuvan. Siihen sit tilaten akut ni helpottaa.
    Mikä tuo kotelo on, mistä saa ja käykö suoraan Magicshinen liittimeen?
    Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Mikä tuo kotelo on, mistä saa ja käykö suoraan Magicshinen liittimeen?
    https://m.gearbest.com/diy-parts-and...pp_119294.html

Ja käy suoraan magicshinen liittimeen.

Onko kellään kokemuksia Sigma Aura 60 (https://www.bike24.com/p2291078.html) valosta? Mulla on sigman takavalo ja olen ollut siihen tyytyväinen, joten katselin heidän valikoimaansa etuvaloksi. Valo tulisi työmatkakäyttöön ja ehkä kypärävalon tueksi maastoon. Kypärävaloksi hankkinen Sigma buster 2000:n.

Kanuuna availi tovi sitten magicin kotelon ja vaihtoi akut.
    Laitoinkin loppujen lopuksi à3500mAh akut kiinni. Hyvin pelittää. Akkujen päätypehmusteet jouduin ottamaan pois, koska uudet akut olivat pidemmät.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Löytyi uusi ominaisuus (kai ominaisuus eikä vika) BC25R:sta. Kun akkua on puolet jäljellä niin kirkkain teho ei enää ole käytettävissä. Höh. Kaipa tuo ohjelmoitu akun säästämiseksi, mutta arvostaisin jos käyttäjä itse saisi päättää valotehosta ja akkuvirran säästelystä.
    Kyllä ainakin oma BC25R toimii vielä täydellä teholla vaikka akkua olisi enään yksi palkki jäljellä. Kummassa siis vika?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •