BikeshopGiantLostInLaplandElectrobike
Sivu 101 / 508 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 91 99 100 101 102 103 111 151 201 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.001 - 3.030 / 15229

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Joku ehkä kyseli edellisellä sivulla 650B-droppitankorunkoja, joihin mahtuisi Ice Spikerit. Ei tosin ehkä ihan gravel vaan ennemminkin drop bar mtb. Pitkähkö runko/lyhyt stemmi -tyyppinen geo. Kaksi keskimmäistä kokoa 27,5", pienimmät 26" ja isoin 29". Varovaisesti ehkä kiinnostelis.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti naukku Katso viesti
    Olen tässä pitkään pohtinut canyon grail al 7.0 SL fillaria työmatkapyöräksi (näillä näkymin vain työmatkakäyttöön. Retkeilyä tuskin tulee harrastettua pyörällä joten vakaata junaa ei tarvita)
    Odottelen vain että Canyon julkaisee omat lokarinsa tuohon malliin. ( https://www.cyclingdepartment.com/th...-grail-al.209/ )

Mutta, tuo Grailin koko aiheuttaa hieman hämmennystä. Tuntuu toooosi pitkiltä pyöriltä vaikka onkin 80mm stemmi. Canyon suosittelee mun mitoilla M-kokoa (reach 405, vaakaputki 577)

Itse olen hieman skeptinen tuon suosituksen suhteen, voisiko S-koko olla sittenkin parempi? (reach 390, vaakaputki 555)

Nykyinen Cannondale maantipyöräni on on kokoa 54 ja vaakaputki 545, stemmi 11cm (reachista ei tietoa)

Olen 179cm ja inseam 82cm

Kiitos kommenteista!
    Olen harkinnut ja pitkälti valintani tehnytkin Canyon Grail CF SL 7.0 mallista, S-koko. Ihan samaa ihmettelin, että ulottuma (reach) on toosi pitkä (439mm), peräti 68mm pidempi kuin mun nykyisessä Spessun 51cm Roubaixissa. Johtuu varmaan tuosta Hover barista, mutta Al mallisa näköjään sama probleemi. Täytyy olla mitattu eri tavoin kuin muissa pyörissä, ei muuten voi selittää. Canyonin S-koko on 172-178cm pyöräiljälle, itse olen 172, inseam 800. Mutta pienemmässä XS koossa olisi jo 650 kiekot, ei se oikein käy. Mielenkiintoista.
    Pyöräily pelastaa !

Grail AL:n tangon reach näyttää myös lyhyeltä, mutta faktaa ei tästä löydy. Eiköhän ne Canyonin kokosuositukset osu aika hyvin kohdille, toki jos on kahden koon rajalla niin kropan mittasuhteet voi tuottaa yllätyksiä. Canyonin pyörien palautukset ja vaihdot toimii kuitenkin niin hyvin että ei muuta kuin pyörä tilaukseen ja kokeilemaan.
    The older I get the faster I was

Chattailin Canyon info_Suomi kanssa ja sanoivat Canyon S-koon Grailin vastaavan ajoasennoltaan / ohjaamoltaan S-koon Canyon Endurance mallia.
    Pyöräily pelastaa !

Jo kertaalleen siirretty Grail piti tulla ensi viikolla. Ei tule, toimitusaika siirrettiin joulukuun lopulle. Juttelin Canyonin suomen-kavereiden kanssa ja osat ja rungot loppu. Uusia runkoja aletaan tehdä tammikuussa eli toimitukset pitkällä ensi keväällä... Eli paluu lähtöruutuun...
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Mitäs muita vastaavia droppitankomaastureita on kuin Sutra ja Salsa Cutthroat? Bombtrack Hook ei taida kaksysejä huolia mutta 27.5 kyllä.

Bearclaw bikes rapakon takana tekee ainakin Thunderhawkia ja kohta tulee Beaux Jaxon mihin menee jopa 29x2.6.
    En tiedä, mihin Insera cc7000 pitäisi luokitella, mutta ainakin renkaat on keskivertoa leveämmät:

https://www.baiks.fi/insera-cc700-11-v.html

Olisikohan tuossa hyvä ympärivuotinen asiointipyörä? Outoa, ettei löydy Inseran omilta sivuilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti scellus Katso viesti
    Täällä oli joskus sellaista juttua, että Fairlight Secaniin mahtuu 650b-kiekoilla 2,25" ISP. Olen googlaillut asiaa, ja alkanut epäillä mahtumista. Muiden ISP-renkaiden leveys nappuloineen on joidenkin mukaan normileveyttä selkeästi suurempi (https://weightweenies.starbike.com/f...c.php?t=142397), ja jos Secanin rengastila 650b-kiekoilla on 57mm eli 2,24 tuumaa "(based on actual width)", alkaa ISP:n mahtuminen epäilyttää. Tietysti vanne vaikuttaa, mutta nuo linkin takana olevan keskustelun mittaukset ovat i16mm vanteella eli alakanttiin. Omat 29" ISP:t eivät ole vanteella, joten en pääse ihmettelemään niiden oikeaa leveyttä.

Onko joku kokeillut jo, tai aikooko kokeilla? ISP ei varsinaisesti ole ihan halvin rengas ostaa nurkissa lojumaan.
    Joko joku jo sovittanut Seganiin ISP:tä tai vastaavaa ?

Onko kenelläkään tietoa / kokemusta kuinka leveä rengas menee Canyon Inflite CF SL pyörään? Meneekö esim. Schwalbe G-ONE 700Cx40?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Joko joku jo sovittanut Seganiin ISP:tä tai vastaavaa ?
    Secan, c:llä, elä pilkkaa hyyvvää pyörää! Täytyy varmaan lunta odotella, liian kesäistä laittaa ISP:tä alle oikein missään päin maata.

Itsekin olen funtsinut tuollaista gravel-pyörää viime kuukaudet. Netissä törmäsin tähän:

https://www.bike24.com/p2302595.html

Mikä vaikutti kiinnostavalta mutta tuo todella korkea bb sai kääntämään katseen muualle. Pääosin maantiepyörää ajavana tuo korkeus ja droppitanko ei vaan passaa yhteen. Aikaisempien pyörähankintojen perusteella olen myös huomannut että lopulta valmispyöristä menee itsellä aina vaihtoon satula, stemmi, stonga ja helposti kiekotkin. Siksipä siirryin runkosettiä etsimään. Nuo Fairlightit on todella kauniita ja arvosteluissakin kehuttuja ja olin jo päätymässä sellaiseen. Huomasin kuitenkin Planet X:llä olevan titaanista Tempest-runkoa hintaan 499 puntaa, titaani itselle uutena materiaalina kiinnosti ja sisäinen roopeankka heräsi, niin tilasin lopulta sellaisen, vaikka tuo halpismerkki onkin. Saa nähdä mitä projekti tuottaa.

Rengastilasta kiinnostuneille huomio että tuo Ghost syö ainakin 2" kumia 29":nä.

NS Rag+ olisi ybuk:ssa tajouksessa. Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta kyseisestä pyörästä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti scellus Katso viesti
    Secan, c:llä, elä pilkkaa hyyvvää pyörää! Täytyy varmaan lunta odotella, liian kesäistä laittaa ISP:tä alle oikein missään päin maata.
    Sori.

Useampaan kertaan säädetty toimitusaikaa ja montaa muutakin asiaa kanjonin kanssa mutta siitä huolimatta seurantakoodit UPS:lle saatu ja näillä näkymin Grail CF SL 8.0 pitäisi tulla tiistaina. Katsotaan jos vielä pääsis ajelemaan tänä talvena, kovin liukkaalla ja jäisillä teillä ei ensi lenkkejä viitsi lähteä kokeilemaan, niitä ajoja varten on eri pyörät...

Ja Canyon piti kuin piti lupauksensa ja Grail tuli eilen tiistaina. Livenä se on juuri niin oudon näköinen kuin kuvissakin... Ehkä silmä tottuu. Pikaisesti kävin kesänakeilla ajelemassa pyöräteitä ja vielä ei oikeen mielipidettä pysty muodostamaan. Mutta se tuli havaittua että se kulkee kuin juna, ei paljon vaeltele suuntaan tai toiseen.

instagram kuva

Onks kukaan viime aikoina aiheeseen liittyen ostellut kiekkoja JRA:lta? Pitäiskö ennen brexitia ehtiä jos haaveilee?

Noiden kasaamat kiekothan on aina olleet hyvässä maineessa ja nykyään olisi tarjolla GG-käyttöön kohtuuhintaiset mieleiseksi konfiguroitavat Gecko-hiilarikiekot.

Navoista ei kovin tarkkaa tietoa anneta, olisko ne jotkut perustason kiinanavat (Joytech, Novatec, Chosen...)?

PK-seudun suola-vitun-kelveillä noita ei ainakaan alunippeleillä raatsisi käyttää. Olikos tuo hiilikuitu-alunippeli muutenkin parina korroosioaltis. Ihan kuin muistaisin lukeneeni.

Eikös tuollaiset kiinankuitukiekot kannata ostaa suomesta? Ainakin JED-bike kasaa kiekot samaan hintaan ja takuu oikeasti toimii.
    Saa dtswissin tai 888 navoilla, jotka näytti yllättävänkin laadukkailta verrattuna novatecceihin.

http://jed-bikes.fi/

Joutuu vaan soittamaan tai käymään. Nettisivuilta ei mitään löydy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eikös tuollaiset kiinankuitukiekot kannata ostaa suomesta?
    Ilman muuta. Ei ollutkaan muuta vaihtoehtoa tiedossa kuin mcarbon+fillariosa -combo. Oli se käsitys, ettei noita kiekkoja enää juuri huvita kasailla.

Saa dtswissin tai 888 navoilla, jotka näytti yllättävänkin laadukkailta verrattuna novatecceihin.
    DT mieluiten kiitos joo!

Joutuu vaan soittamaan tai käymään...
    Nou probleemo. Noi sivuilla mainitut vannekehät eivät kiinnosta, mut voihan siellä olla muutakin tarjolla.

Jep. Kaverille tuli tooosi leveillä kehillä ja dt350 navoilla. Noita kehiä ei ole sivuilla vielä näkyvillä. Mustilla logoilla, niin näyttävätkin hienoilta.

Grail Vantaanjoen töyräällä. Hiljaa kun ajelee niin ilman nastoja pärjää (kunnes on nurin tjsp.)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Joko ekat tilaajat ovat saaneet Grailin AL-versioita käsiinsä? Kovin 7.0 SL kiinnostaisi uudeksi työmatkapyöräksi.

Lainaan tätä ketjua, olen aloittelemassa pyöräilyharrastusta ja etsimässä pyörää. Hintaluokka 1000-1500 €. Käyttö olisi pääsiassa kuntolenkkejä hiekkatiellä 70-80 % asfaltilla 20-30 %. Tutkaillut tätä foorumia ja päätynyt siihen, että gravel pyörä voisi olla se mitä etsin. Mitään aiempaa kokemusta eri pyöristä ei ole. Foorumin avulla löysin kolme kiinnostavaa vaihtoehtoa: Cannondale CaadX 105, Canyon grail 7.0 ja Kona Rove NRB tai mahdollisesti Kona Sutra.
    Mitä eroa noilla on laadullisesti ja komponenttien hyvyydessä? Onko muita suosituksia, mitä käydä kokeilemassa ennen ostoa?

Kona Rove NRB olisi tuolla tarjouksessa 1120 €, tosin en tiedä toimittavatko Suomeen.
    https://www.wiggle.co.uk/kona-rove-nrb-2018-road-bike/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sukka1 Katso viesti
    ...päätynyt siihen, että gravel pyörä voisi olla se mitä etsin.
    Siltä tosiaan kuullostaa, hyvä valinta!

...Cannondale CaadX 105, Canyon grail 7.0 ja Kona Rove NRB.
    Mitä eroa noilla on laadullisesti ja komponenttien hyvyydessä?
    Kaikki ovat laadukkaita ja kaikissa on vaihtelevan hyviä komponentteja.

Onko muita suosituksia, mitä käydä kokeilemassa ennen ostoa?
    No onko sulla jotain fillariliikettä (ei rättikauppa, vaan fillarikauppa) saavutettavissa? Käy kyselemässä ja kokeilemassa ja pyytämässä tarjouksia.

Kona Rove NRB olisi tuolla tarjouksessa 1120 €, tosin en tiedä toimittavatko Suomeen.
    https://www.wiggle.co.uk/kona-rove-nrb-2018-road-bike/
    Hyvä tarjous, kyllä ne toimittaa. L-kokoa yksi jäljellä, jos se on sun koko toimi nopeasti.

Cyclokin kannattaa katsoa (jos niillä ylipäätään jotain eroa gg:n kanssa on). Kona Jake the Snake oli jossain vaiheessa ainakin minun mielessäni jostain syystä eräänlainen krossareiden tylsyyden äiti, vaikka sinänsä kaikin tavoin hyvä valinta. Vähitellen se päivittyi yhä kiinnostavammaksi ja nyt olisi tarjouksessa tällainen:

https://www.bikeshop.fi/Kona-Jake-th...auppa/pKOJS18/

Tuo koon määritys onkin se ongelma, kun en ole pyöriä koskaan testannut.
    pituutta löytyy185 cm,
    Tutkailin netistä miten jalan pituus mitataan , jalan pituus 86 cm, mutta jos painaa kirjan kunnolla kiinni nivusiin niin 88 cm. Koko lienee 56" tai 58". 56" lopussa,
    onkohan tuo koko 58 " Kona Rove NRB liian suuri minulle?

Onkohan tuo Kona Jake the Snake liian "race" painoitteinen?, etsin enemmän hiukan adventure/mukavuuspainotteista pyörää.

^hyvin silläkin nuo sun ajelut hoituu. Mä en alumiinifillaria ottaisi, mutta moni ottaisi.

Sillanen filosofinen päätös sun pitää tehdä, että haluako 650b- vai 700-kiekot. Tuossa NRB:ssa 650b.

650b-kiekoissa pitää muistaa ongelma talvirenkaiden saatavuuden osalta. Toivoin sen ratkeavan tämän talven aikana, mutta vieläkään ei yhtään vakavasti otettavaa vaihtoehtoa ole tarjolla.

Jake the Snaken mitat ovat aavistuksen kisakrossarin suuntaan, mutta kun esim. stack/reach on 1,52 vs 1,56, keulakulman ero 0,5 astetta ja cs 10 mm, tuskin siviilikäytössä asialla suurtakaan merkitystä on. Kokeilemaan olisi tietysti hyvä päästä.

En minä kuitenkaan tuota vaihtoehtoa tyrkytä, kunhan vain toin esiin hyvän tarjouksen hyvästä pyörästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^hyvin silläkin nuo sun ajelut hoituu. Mä en alumiinifillaria ottaisi, mutta moni ottaisi.
    Oliko tuo alumiinille ein sanominen vain sellainen huoleton heitto, jonka takana ei ole muuta kuin henkilökohtainen näkemys että alumiinifillarit ovat sinun kohdaltasi jo katsottu ja ajettu?

Vai oletko todella sitä mieltä että hiekkatie/asfalttitie-(menivätpä prosentit miten tahansa)-kuntolenkkikäytössä on tällä tasolla - tämä ei ole arvottava kommentti vaan pelkkä toteamus siitä että asia voi olla toisin kun aletaan puhua kolme kertaa kalliimmiista pyöristä - on jotain oleellista merkitystä?

Mä väittäisin että (1) kun alla on 40-milliset renkaat tai (käytöstä ja vuodenajasta ja preferensseistä riippuen 28-35 mm tubelessrenkaat), ei kuski edes huomaa vaikka runko olisi kovaa alumiinia (eikä sellaisia kauhean epämukavia alumiinirunkoja kai enää tehdäkään) ja (2) että vaikka itsekin koen että kevyt pyörä on aina kivempi kuin hieman raskaampi, niin tässä tapauksessa ero on niin pieni ja käyttä sellaista ettei painoerolla ole merkitystä.

(Asiaa voi harkita uudelleen siinä vaiheessa jos ja kun harrastus jatkuu, etenee ja syvenee ja uuden pyörän, olkoon se puhdas maantiepyörä tai enemmän väärille poluille vievä pyörä tai jotain siltä väliltä, tulee kenties ajankohtaiseksi.)

PS Jos mulla ei jo olisi ykkös- ja kakkos-cyclocross/gravel/allroad/adventure/talvi/kurapyörää, voisin hyvinkin tuommoisen keltaisen Jake the Snaken itselleni napata.

ok, kiitoksia kommenteista täytyy tutkailla vielä muitakin vaihtoehtoja ja tuota Jake the Snake. Talvella pyörää en käytä, lajiksi vaihtuu hiihto, joten siinä mielessä renkailla ei väliä. Varmaan molemmat renkaat kävisivät minulle. Joku mainitsi tuossa, että alumiinipyörää ei kannattaisi ostaa. Hiilikuitu nostaisi hintaluokan yli 2 k€. Siellä olisi esim. Canyon GRAIL CF SL 7.0 2200€, menee kyllä yli budjetin, mutta yksi vaihtoehto kyttäillä tarjouksia ja säästellä lisää pyörää varten ja ostaa hiilikuituinen pyörä. Sopivan pyörän valitseminen näyttää olevan vaikeampaa kuin luulin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Oliko tuo alumiinille ein sanominen vain sellainen huoleton heitto, jonka takana ei ole muuta kuin henkilökohtainen näkemys että alumiinifillarit ovat sinun kohdaltasi jo katsottu ja ajettu?
    Juuri näin. Näin yritin myös viestittää koska monethan pitävät alumiinifillareista. Tarkemmin ajatellen olisin voinut jättää heiton poiskin koska nyt pelkään tästä seuraavan tarpeetonta vääntöä.

Tosin 25% omista fillareista on edelleen (valitettavasti) alumiinia, mut eroon pitäis päästä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sukka1 Katso viesti
    ...Joku mainitsi tuossa, että alumiinipyörää ei kannattaisi ostaa.. Hiilikuitu nostaisi hintaluokan yli 2 k€...
    Ei maininnut siten. Mut alumiini ja hiilikuitu eivät ole ainoat vaihtoehdot. Esim. teräksiset Genesis Croix de Ferit kannattaisi tsekata.

Talvipyöräilyyn kannattaa henkisesti varautua. Kun huomaat, että pyöräily on kivaa saatat alkaa miettiä olisiko talvipyöräilykin kivaa. Sehän on nimittäin melkeinpä parasta!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •