GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 67 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

  1. #1981
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hopeaselkä Katso viesti
    Miten Scoop Fatty on teillä soveltunut talvipyöräilyyn? Mulla on vaihteet alkaneet viime viikkoina tökkimään, pyörä vaihtaa vaihdetta itsekseen ja tulee välillä polkaistua tyhjää. Säilytän pyörää lämpimässä sekä kotona että töissä ja matka kestää vain 20 min. Lähtiessä vaihteet toimii hyvin, mutta puolivälissä alkaa ongelmat ja pahenee matkan edetessä.
    Ei minkäälaista ongelmaa tähän asti, tuo sinun ongelmasi viittaisi vaijerin säätöön joka tulee vastaan joka pyörässä vaijerin venyttyä ennemmin tai myöhemmin. Lämmön ja kylmän vaikutuksen jokainen tietää ja tuo osaltaan vaikuttaa myös sinun ongelmaasi, puhdista ja voitele kevyesti lientosella öljyllä vaijeri ja jos mahdollista puhalla paineilmalla vaijerin suojus niin että mahdolliset liat irtoaa suojuksen sisältä ja sen jälkeen säädät vaijerin niin että vaihteet toimivat oikein.

    Säilytän myös pyörää lämpimässä ja tähän asti kaikki on toiminut kiitettävän hyvin mutta tulee se vaijerin säätö eteen minullekkin jossain vaiheessa se on varma.

  2. #1982
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Olikos hopeaselän pyörällä ajettu kuinpaljon?

  3. #1983
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Ei minkäälaista ongelmaa tähän asti, tuo sinun ongelmasi viittaisi vaijerin säätöön joka tulee vastaan joka pyörässä vaijerin venyttyä ennemmin tai myöhemmin.
    Täytyy myöntää että pyörä on vasta 5 kk vanha, eli voi hyvin johtua tuosta venymisestä. Ajettu 500 km. Täytyypä viedä pyörä ensihuoltoon noin muutenkin ja katsotaan miten homma pelaa sen jälkeen. Kiitos vastauksista!

  4. #1984
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Mulla ajettu joku 1000km eikä kyllä mitään ongelmaa pakkasella ollut vielä. Ainut huono juttu on ollut satulatolpan istuinkiinnitys, joka oli yhdellä pultilla, tykkäsi löystyä pikkuhiljaa. Kaveri osti samanlaisen -18 fattyn pari kuukautta myöhemmin ja siinä oli erilainen satulatolppa jossa oli kahdella pultilla istuimen kiinnitys. Oliko lie sattumalta eri vai oliko Silverback huomannut saman kesken tuotannon? Itsellä ongelma poistui kun laitoin joustotolpan, jossa myös kahdella pultilla istuimen kiinnitys.

    Toinen hassu juttu oli, että minulla tuli heijastimia mukana, kaverin pyörässä ei.

  5. #1985
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    1.075
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
    Mulla ajettu joku 1000km eikä kyllä mitään ongelmaa pakkasella ollut vielä. Ainut huono juttu on ollut satulatolpan istuinkiinnitys, joka oli yhdellä pultilla, tykkäsi löystyä pikkuhiljaa. Kaveri osti samanlaisen -18 fattyn pari kuukautta myöhemmin ja siinä oli erilainen satulatolppa jossa oli kahdella pultilla istuimen kiinnitys. Oliko lie sattumalta eri vai oliko Silverback huomannut saman kesken tuotannon? Itsellä ongelma poistui kun laitoin joustotolpan, jossa myös kahdella pultilla istuimen kiinnitys.

    Toinen hassu juttu oli, että minulla tuli heijastimia mukana, kaverin pyörässä ei.
    Millaisen satulatolpan ostit ja mitä tykkäät?

  6. #1986
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti m-52 Katso viesti
    Millaisen satulatolpan ostit ja mitä tykkäät?
    Ostin tuon edellisellä sivulla mainitun RFR tolpan. Hyvältä vaikuttaa ja halpakin on. Kestoikä vielä mysteeri.

  7. #1987
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hopeaselkä Katso viesti
    Täytyy myöntää että pyörä on vasta 5 kk vanha, eli voi hyvin johtua tuosta venymisestä. Ajettu 500 km. Täytyypä viedä pyörä ensihuoltoon noin muutenkin ja katsotaan miten homma pelaa sen jälkeen. Kiitos vastauksista!
    Noin uusi kaipaa juuri ensihuoltoa. Osat hakenu paikkaansa. Ketjut ite oon vaihtanu noin 2000km välein

  8. #1988
    Tuli tehtyä pikku päivityksiä pyörään taas. RFR:n jousitettu satulatolppa:https://www.bike24.com/p2197889.html vaihtui tähän:https://www.bike-discount.de/en/buy/...-medium-630609
    Testaamaan en ole vielä kovin paljon ehtinyt mutta sen verran että kyseessä on aivan erillainen jousto kuin RFR:ssä, isoin asia tuntuisi olevan se että polkemis tehokkuus monttuisessa maastossa on huomattavasti tehokkaampaa eli se ei tunnu millään lailla sekoittavan polkemis rytmiä jota tuo RFT jonkinverran tekee ja nyt sen eron tosiaan huomasi, mutta testaaminen jatkuu pitempien lenkkien muodossa kunhan ehdin.

    Toinen päivitys oli polkimet, eli tällaiset:https://www.bike-discount.de/en/buy/...mx-black-38339
    Oho...olipas todella iso muutos alkuperäisiin polkimiin, tuntuma on aivan erillainen ja nyt ei voi muuta kuin ihmetellä miten suuri vaikutus voi polkimilla olla, ei olisi uskonut. Nämä on todella suositeltavat.

  9. #1989
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Toinen päivitys oli polkimet, eli tällaiset:https://www.bike-discount.de/en/buy/...mx-black-38339
    Oho...olipas todella iso muutos alkuperäisiin polkimiin, tuntuma on aivan erillainen ja nyt ei voi muuta kuin ihmetellä miten suuri vaikutus voi polkimilla olla, ei olisi uskonut. Nämä on todella suositeltavat.
    Voivat vaan talvella kerätä lunta kun eivät ole keskeltä kokonaan auki. Kokemusta ei tosin juuri noista ole mutta semmonen ongelma saattaa tulla.

  10. #1990
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Tuli tehtyä pikku päivityksiä pyörään taas. RFR:n jousitettu satulatolppa:https://www.bike24.com/p2197889.html vaihtui tähän:https://www.bike-discount.de/en/buy/...-medium-630609
    Mulla oli tuo aikoinaan kans selän takia MTB:ssä. Oli myös läskissä jonkin aikaa. Olihan se ihan toimiva. Tais olla setbackkiä vähä enemmän ku vakiotolpassa. Tuntu ainaki siltä. Jäykkyyttäki voi säätää putken pohjasta.
    Liukuputki kuiten meni aika naarmuille ja nitisi ja natisi jatkuvasti vaikka kuin yritti öljytä niin vaihoin takasi vakio tolpan. Hoksasin että en enään tarvikkaan persukselle joustoa läskissä niin siinä on pysytty (Ei selkä vaivannu)

  11. #1991
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Tuli tehtyä pikku päivityksiä pyörään taas. RFR:n jousitettu satulatolppa:https://www.bike24.com/p2197889.html vaihtui tähän:https://www.bike-discount.de/en/buy/...-medium-630609
    Testaamaan en ole vielä kovin paljon ehtinyt mutta sen verran että kyseessä on aivan erillainen jousto kuin RFR:ssä, isoin asia tuntuisi olevan se että polkemis tehokkuus monttuisessa maastossa on huomattavasti tehokkaampaa eli se ei tunnu millään lailla sekoittavan polkemis rytmiä jota tuo RFT jonkinverran tekee ja nyt sen eron tosiaan huomasi, mutta testaaminen jatkuu pitempien lenkkien muodossa kunhan ehdin.

    Toinen päivitys oli polkimet, eli tällaiset:https://www.bike-discount.de/en/buy/...mx-black-38339
    Oho...olipas todella iso muutos alkuperäisiin polkimiin, tuntuma on aivan erillainen ja nyt ei voi muuta kuin ihmetellä miten suuri vaikutus voi polkimilla olla, ei olisi uskonut. Nämä on todella suositeltavat.
    Itsellä nämä:
    https://www.ubyk.co.uk/nukeproof-neu...at-pedal/21588

    Niillä orkkis polkimilla mitkä mukana tulee ei kyllä tee maastossa mitään.

  12. #1992
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
    Itsellä nämä:
    https://www.ubyk.co.uk/nukeproof-neu...at-pedal/21588

    Niillä orkkis polkimilla mitkä mukana tulee ei kyllä tee maastossa mitään.
    Mulla nyt samat muttei vielä kunnon lumikeleistä kokemusta niin ei ihan vielä uskalla varauksetta suositella. Hintaisekseen tuntuvat muuten hyviltä ja ovat muiden kokemusten perusteella toimineet lumikeleilläkin jos oikein muistan.

  13. #1993
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Mulla nyt samat muttei vielä kunnon lumikeleistä kokemusta niin ei ihan vielä uskalla varauksetta suositella. Hintaisekseen tuntuvat muuten hyviltä ja ovat muiden kokemusten perusteella toimineet lumikeleilläkin jos oikein muistan.
    Itse olen jonku kerran lumella testaillut ja toistaiseksi ei ole ollut ongelmia, mutta testit jatkuu itselläkin.

  14. #1994
    Kyllä tuo Suntouri satulatolppa tuntuu hyvälle, säädön kanssa vaan menee aikansa ennen kuin löytyy se sopivin kohta. Kokeilin ensin säätää jouston kovinkin jämäkäksi ja satula potki joka isommassa heitossa ja tuntuma oli todella huono. Viimein kokeilin säätöä löysemmällä ja aikani kun löysäsin huomasin jujun että säätö tulee tehdä niin että jo pyörän päälle noustessa joustoa tulee pikkasen, tällä estetään takaisin potkut ja meno tuntuu miellyttävälle. Samaa reittiä ajaen mitä olin ennen ajanut RFR:llä tuntuivat ihan erillaisilta ajaa, isoimmat kiviset pätkätkin meni rennosti satulassa istuen ja vauhtia sai pitää huomattavasti enempi.

    Satulan piti säätää aavistuksen ylemmäksi aikaisemmasta ja hieman eeteenpäin johtuen siitä että jousi painui aavistuksen jo pyörän päälle noustessa, sanoisin että suosittelen lämpimästi.

  15. #1995
    Taitaa kumminkin olla että tuo kahden eturattaan systeemi jää ainakin toistaiseksi mutta,
    mietin että tuo isompi eturatas on pikkasen liian iso ja välityksien muuttuminen on liian totaalinen ja edelleen tuntuu tuo pienin takaratas jäävän käyttämättä ihan tykkänään, onko kukaan laittanut tilalle pienempää, montako T:tä pienmmäksi kannttais kokeilla, onko kenelläkään kokemusta tuosta ja käykö tuohon ihan RF:n normi ratas ja jos niin mikä??

  16. #1996
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Noin uusi kaipaa juuri ensihuoltoa. Osat hakenu paikkaansa. Ketjut ite oon vaihtanu noin 2000km välein
    Jeps, pyörä kävi huollossa ja nyt vaihteet toimii moitteettomasti. Omaa typeryyttähän tää oli. Anyway, pyörä pääsi viimein lumellekin ja hyvin kulkee!

  17. #1997
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Tuli tehtyä pikku päivityksiä pyörään taas. RFR:n jousitettu satulatolppa:https://www.bike24.com/p2197889.html vaihtui tähän:https://www.bike-discount.de/en/buy/...-medium-630609
    Testaamaan en ole vielä kovin paljon ehtinyt mutta sen verran että kyseessä on aivan erillainen jousto kuin RFR:ssä, isoin asia tuntuisi olevan se että polkemis tehokkuus monttuisessa maastossa on huomattavasti tehokkaampaa eli se ei tunnu millään lailla sekoittavan polkemis rytmiä jota tuo RFT jonkinverran tekee ja nyt sen eron tosiaan huomasi, mutta testaaminen jatkuu pitempien lenkkien muodossa kunhan ehdin.

    Toinen päivitys oli polkimet, eli tällaiset:https://www.bike-discount.de/en/buy/...mx-black-38339
    Oho...olipas todella iso muutos alkuperäisiin polkimiin, tuntuma on aivan erillainen ja nyt ei voi muuta kuin ihmetellä miten suuri vaikutus voi polkimilla olla, ei olisi uskonut. Nämä on todella suositeltavat.

    Ihan mielenkiinnosta kysyn, vieläkö tuo päivitys tuntuu fiksulta?
    Oma kokemus Suntour:ista aivan päinvastainen, tuo n.25mm offset vei polkemisesta voiman ja tolppa meni vaihtoon.
    Mielessä ollut esim.tuon rfr:n tmv.testaus oliko tuossa esijännityksen säätö kuten Suntour:issa?
    Olisko tuo tolppa jopa joutilaana..
    Sen verran tarkennusta etten läskissä testannut tuota tolppaa! Vaan maasturissa jossa ilmeisesti jo valmiiksi hiukan liian takana ajoasento.
    Tuo jousto sinänsä oli miellyttävä juurikin kun n.1cm otti penkkiä normia ylemmäs eikä liian jäykälle säätänyt.

  18. #1998
    Joo kyllä suntour tuntuu ihan hyvälle mutta onhan tuossa hieman keskeneräinen suunnittelu, takaisin jousto jos olisi jotenkin vaimennettu niin se olisi täydellinen ratkaisu ja vielä kun se oli säädettävissä. Jousto sinänsä on astetta miellyttävämpi kuin RFR:ssä mutta ei ole huono sekään erona on että jousto ei ole niin aktiivinen kuin suntourissa eli RFR on helpompi säätää kyllä niin että jousto leikkaa vain terävimmät iskut pois kun suntouri reagoi kun se on oikein säädetty myös pieniinkin epätasaisuuksiin. Säätö tehdään molemmissa tolpissa samalla lailla ruuvia kiristämällä tai löysäämällä ero tulee pelkästää siinä että suntouri joustaa myös taaksepäin joka tuntuu miellyttävämmältä.
    Satula oli säädettävä aivan etu asentoon suntourissa juurikin tuo 0ffsetin takia mutta kohta on nyt oikea itselleni.
    Tuo taaksepäin jousto suntourissa tekee juuri sen että isommissa montuissa poljinrytmi säilyy paremmin kun satula ei potki ylöspäin niin pahasti kun RFR;ssä ja siksi RFR;n on säädettävä melko jämäkäksi että takaisin potkut ei oli ihan jäätäviä ja tästä johtuen suntourin tolppa on huomattavasti aktiivisempi joustoltaan ja miellyttävämpi ainut on vaan että kun olisi vielä tuolle takaisin joustolle vaimennus niin ei tarviis kuunnella ja tuntea takaisin joustossa sitä nakuttavaa ääntä kun rajoitin hakkaa tolppaan.

    On käynyt mielessä hiukan modata tuota suntouria vielä jospa tuohon takaisin joustoon keksis jonkun vaimennuksen.

    RFR on kyllä parempi kuin joustamaton tolppa se on selvä jos yleensäkin kaipaa joustoa, en kyllä jäykkään tolppaan enää vaihtaisi on se niin mukava kumminkin.

  19. #1999
    Eli taidan jättää RFR:än ja vastaavat kokeilematta.
    Läskissä mulla on kuitutolppa joka joustaa tarpeeksi renkaitten jouston lisänä, mutta maastopyörään kaipaan jotain. Yks vaihtoehto lienee siirtyä plussaan.
    Mun maastoajoa ei voi edes laskea sellaiseksi vaan täytyy tyytyä yleisiin teihin terveyden vuoksi.

  20. #2000
    Mikäs hiilikuitu tolppa sinulla on??

  21. #2001
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    https://www.canecreek.com/product/thudbuster-lt/

    Tuo lienee parasta a-ryhmää. En ole kokeillu hinnan takia mutta monet kehuvat

  22. #2002
    Canecreekkiä motivat vielä pompottavammaksi kuin suntouria ja siinä joustovoiman säätö ei ole portaaton niin kuin suntourissa, lisäksi hinta on kyllä todella suolainen. Eli paluuvaimennus on se akileen kantapää näissä jousto tolpissa mutta säätämällä suntourin saa kohtuullisen hyvin toimimaan ja jos saisi jotenkin paluuvaimennusta jollain lisäpalikalla lisäämällä esim. tolpan jousen lisäksi pieni iskunvaimennin putken sisään voisi olla konsti tai jokin vastaava systeemi niin se olisi aivan täydellinen kapistus.

  23. #2003
    Mulla on tuon mallinen tolppa: https://hollandbikeshop.com/fi-fi/po...-2-noja-musta/ ei just kyseinen malli kuitenkaan vaan kinkkikopio. Joustaa mielestäni tarpeeksi ja ollut tuohon tyytyväinen, mielessä kokeilla samanlaista maastopyöräänkin jossa tietenkin paksumpi tolppa.

    Canecreek olis ainakin mainoshypen mukaan oleellisesti parempi kuin muut johon en kyllä jaksa uskoa enkä halua maksaa noin paljoa tuosta kokeilusta.

  24. #2004
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Miten ihmeessä sliverin läskistä saa vapaarattaan irti?
    Takanapa on outo. Ensinnäkin se on irtokuulilla laakeroitu ja toiseksi akslin pyörintälaakeri on vapaarattaassa. Siis todellakin paino lepää vapaarattaan varassa.
    Vapaaratas on reiällisellä "ruuvilla" kiinni takapuolelta. Siihen pitäisi varmaan olla jokin erikoistyökalu mutta 12mm kuusiokolo ottaa kyllä tukevasti kiinni. Pituutta vaan pitää olla 15cm.
    Ruuvi vaan ei aukea, ei sitten mitenkään. Tiedä sitten auttaisiko iskevä ruuvinväännin. Momentti ei auta vaan kuusiokolo avain vain alkaa antaa myöden.
    Minulla on varaosa käsissä joten ruuvin kierteen suunta tuli ekana varmistettua.

  25. #2005
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Mulla on kyllä ollu konelaakerit kaikissa silverbackin läskeis.
    2016 fatty ja 2018 double.

    Liekköhän tuossa eri vapaarataski? Sieltä toiseltapuolen ne on niitä aukonu pitkällä kuusiokololla jos jaksaa ettiä tästä ketjusta.

  26. #2006
    Minkäs ikäinen pyörä on. Kuusiokolo ruuvipenkkiin kiinni ja vanteesta vääntäen, on sitten varmasti lujassa.

  27. #2007
    Moduksen takanapoja oli irtokuulilla ja konelaakereilla. 2015-16 Deluxe taisi olla irtokuulilla. Levyn puolelta on omat vaparit irronnut 12mm kuusiokololla ja jatkolla.

  28. #2008
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Moduksen takanapoja oli irtokuulilla ja konelaakereilla. 2015-16 Deluxe taisi olla irtokuulilla. Levyn puolelta on omat vaparit irronnut 12mm kuusiokololla ja jatkolla.
    Kävin sitten eilen hätäpäissäni ostamassa paineilma mutterinvääntimen (600Nm). Silläkään ei mitään merkkiä aukeamisesta.

    Tuntuisi vähän oudolta ostaa <500e arvoiseen pyörään 300e takakiekko ...

  29. #2009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Kävin sitten eilen hätäpäissäni ostamassa paineilma mutterinvääntimen (600Nm). Silläkään ei mitään merkkiä aukeamisesta.
    Tuntuisi vähän oudolta ostaa <500e arvoiseen pyörään 300e takakiekko ...
    Kuullostaa oudolta.
    Onko tämä sellaisesta violetista Scoopista? Mikä malli on tarkalleen?
    Kokeilet vastapäivään? Tuossa on konelaakerinavan, jonka oletan olevan samanlainen, irroitusohje historiasta:

    "No nyt on vapaaratas vihdoin irti. Olihan tiukassa. Vähän aikaa sai googlettaa että miten irrotetaan. Lopulta lähti siten että 12mm kuusiokolo ruuvipenkkiin ja jarrulevyn puolelta avain sisään ja vastapäivään rengasta pyörittämällä."

  30. #2010
    Toivottavasti huomasit mutterinvääntimellä yrittäessäsi että väännin on pyörittävä myötäpäivään kun jarrulevynpuolelta kuusiokolo avaimella aukaistaan eli kierre muuttuu vasemmankätiseksi ja mutterinväännin tulee pyöriä niin kuin normaalisti kiristäisit mutteria.

Samanlaisia aiheita

  1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 11.01.2017, 22.40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •