GiantElectrobikeGarminMPMessut
Sivu 124 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 74 114 122 123 124 125 126 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.691 - 3.720 / 5215

Aihe: harjoitusvastus??!!

Eliten omalla ohjelmalla ajaa niin onjelmasta käskee diretolle esim. 300w. Näytöllä näkyy todelliset watit jos on ulkoinen tohomittari valittu my e-training softan konffauksessa.
    Todelliset watit tallettuu myös kun savetat ajon niin on esim. stravassa helppo tutkia.
    Kaippa tuo garminillakin onnistuu, garmin käskee 300w-direto siihen yrittää-ulkoisesta mittarista näkyy tulos.
    Olen tohon eliten omaan softaan joskus tehnyt 5min. segmettejä sisältävän reenin josta noita on helppo tutkia stravassa esim. 200-250-300-350w kaikkia 5min. pätkät.

En ehtinyt lukea niitä Direto-linkkejä vielä, mutta pakko kai se E-training kalibroinnin on jotain tehdä ilman hihnan säätöäkin, jos tehoero katoaa sen jälkeen?

Nyt syksyllä sisäharjoittelua aloittaessani tämä tapahtui viimeksi. Garmin näytti enemmän kuin Zwift. Sammutin Zwiftin, avasin Eliten softan ja kalibroin. Sitten takaisin Zwiftiin ja teho olikin taas sama. Pari kertaa olen tuon huomannut mielestäni ennenkin, mutta voihan vika korjaantua Zwiftin uudelleenkäynnistyksellä, tai ero voi olla vain pääkopassanikin
    Pyöräily on kivaa!

Se ei muuta tee kuin näyttää sen kalibroitilukeman. Jos heittää enemmän kuin 5 pykälää on hihnaa yleensä kiristettävä jolla saa halutun tuloksen joka on mitattavissa ulkoisella tehomittarilla.

Kalibrointilukema ei ollut kuin yhden pykälän pielessä (6154/6155) eli luotan näihin Direton lukemiin enemmän kuin Qubon.

Tehoeroihin toki vaikuttaa sekin, että takana on erittäin hyvä harjoittelujakso Kanarialla ja siitä palautuminen loppusuoralla. Eli osa erosta voi johtua Qubon alakanttisuudesta ja osa parempikuntoisesta kuskista.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Kalibrointilukema ei ollut kuin yhden pykälän pielessä (6154/6155) eli luotan näihin Direton lukemiin enemmän kuin Qubon.

Tehoeroihin toki vaikuttaa sekin, että takana on erittäin hyvä harjoittelujakso Kanarialla ja siitä palautuminen loppusuoralla. Eli osa erosta voi johtua Qubon alakanttisuudesta ja osa parempikuntoisesta kuskista.
    Just noin. Kun olet ajanut paljon peekoota vuorilla, niin ftp vaan tuppaa nousemaan. Reilun 10w nousu juuri tällä kohtaa pienen levon jälkeen on ihan normalia. Eli usko nyt vaan Niihin Qubon lukemiin en luottaisi tasan yhtään.

Jep, tosin ftp:n nousua on 30W (sama reitti) ja tämä korkeampi tulos tuli vaikka en ihan limitillä vetänytkään. Enemmänkin olisi siis voinut eroa olla. Mutta en valita.

Nyt kun osaisi/ehtisi/viitsisi hyödyntää tämän poikkeuksellisen hyvän pohjan ensi vuotta varten. Se oli jo Kanarialla selkeästi huomattavissa, että kroppa jaksoi hämmästyttävän paljon, vaikka rasitus alkoi jo kumuloitua. Olettaisin, että loppiaissunnuntaina Röret Runt sujuukin aika kivasti.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Nyt kun osaisi/ehtisi/viitsisi hyödyntää tämän poikkeuksellisen hyvän pohjan ensi vuotta varten. Se oli jo Kanarialla selkeästi huomattavissa, että kroppa jaksoi hämmästyttävän paljon, vaikka rasitus alkoi jo kumuloitua. Olettaisin, että loppiaissunnuntaina Röret Runt sujuukin aika kivasti.
    Ihan kuule olen samaa miettinyt itsekkin. Fiksumpi ehkä piikkaisi kisakaudella, eikä joskus syys-joulukuun välillä...

No, jos minä jossain vaiheessa ensi vuonna haluan olla tikissä, niin joulukuun alussa.

Jos näin käy, niin ilmoittaudun Gran Canaria Bike Weekiin ja ajan kaikki etapit. Sinne voitaisiinkin mennä porukalla!
    10k-kerhon jäsen

Oliko Fiberillä käsin kirjattu toi lukema pohjaan? Omassani -2 pykälää tuottaa aika tarkan tuloksen.

Juu, vieläpä aika samalla käsialalla kuin Youtube-ohjevideossa, jonka tsekkasin.

EDIT, jone1:n alla olevaan: huomasin saman mutta eipä sitten ollut edes tarvetta säätää. Muuten hyvä video.
    fiber muokkasi tätä : 18.12.2018 at 11.47

https://www.youtube.com/watch?v=hf0xsbVd91I
    Videossa ei näytetä lukitusruuvin avaamista ennen säätöä;-) . Katoin ensin että on eliten oma video ja ovat senkin onnistuneet vihkoon vetämään mutta onkin jonkin inkkarin tekemä ilmeisesti.

Fiber taisi mainita ainakin että vaihtoi oman vanhan elitensä pois juurikin sen takia kun simuloi mäkiä vain 7 pinnaan asti, kuten vekotin jota ehdotit. Sekä onhan linkkaamasi malliset trainerit hiton paljon äänekkäämpiä kuin suoravetoiset. Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin ajotuntuma on parempi suoravetovehkeissä.

Itse olen pitkän pähkäilyn jälkeen kääntymässä XXL:n kauppaamaan elite muin smarttiin, mikä on halvimmillaan vain 70e kalliimpi kuin linkkaamasi tuote. (toki muinissa ei tule noita oheishärpäkkeitä). Varmasti saksanmaalta saisi halvemmalla mutta sen verran olen lukenut yleisesti ottaen olevan ongelmia trainereiden kanssa niin tämä on syy miksi rahat sijoitetaan tällä kertaa lähikauppaan, saattaa mahdolliset takuuasiat hoitua helpommin. Huom, saattaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Fiber taisi mainita ainakin että vaihtoi oman vanhan elitensä pois juurikin sen takia kun simuloi mäkiä vain 7 pinnaan asti, kuten vekotin jota ehdotit. Sekä onhan linkkaamasi malliset trainerit hiton paljon äänekkäämpiä kuin suoravetoiset. Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin ajotuntuma on parempi suoravetovehkeissä.

Itse olen pitkän pähkäilyn jälkeen kääntymässä XXL:n kauppaamaan elite muin smarttiin, mikä on halvimmillaan vain 70e kalliimpi kuin linkkaamasi tuote. (toki muinissa ei tule noita oheishärpäkkeitä). Varmasti saksanmaalta saisi halvemmalla mutta sen verran olen lukenut yleisesti ottaen olevan ongelmia trainereiden kanssa niin tämä on syy miksi rahat sijoitetaan tällä kertaa lähikauppaan, saattaa mahdolliset takuuasiat hoitua helpommin. Huom, saattaa.
    Kunhan muistat, ettei smart tarkoita tässä kohtaa erg traineria, eli esimerkiksi zwift ei muinia ohjaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kunhan muistat, ettei smart tarkoita tässä kohtaa erg traineria, eli esimerkiksi zwift ei muinia ohjaa.
    Hyvä että on joku joka heittää jäitä hattuun välillä itselle. Mikähän merkintä siitä vekottimesta pitää löytyä että nuo zwiftit, trainerroadit etc ohjaa tuota traineria?

Mitä enemmän mä näitä selaan ni sitä enempi oon pihalla näistä.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Hyvä että on joku joka heittää jäitä hattuun välillä itselle. Mikähän merkintä siitä vekottimesta pitää löytyä että nuo zwiftit, trainerroadit etc ohjaa tuota traineria?

Hyvä kysymys. Olisiko ANT+ FE-C oikea lyhenne?

Mun pitäisi ilmeisesti hankkia Ant-palikka läppäriin, koska Zwift ei tykkää säätää Wahoo Kickriä BT:n yli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Mun pitäisi ilmeisesti hankkia Ant-palikka läppäriin, koska Zwift ei tykkää säätää Wahoo Kickriä BT:n yli.
    Onko tuo Kickrin ominaisuus? Itsellä ohjaus toimii seuraavilla palikoilla: Zwift (Mac), Elite Qubo Digital Smart B+, Stages, Polar H7 -sykelähetin. Tuossa on selvästi jokin FE-C:tä vastaava juttu BT:n kautta. Mäcci osaa vain BT:n, joten tässä systeemissä missään ei käytetä ANT+:aa.

Zwiftin nettisivuilta löytyy ainakin lista tuetuista laitteista:
    https://support.zwift.com/en_us/whic...pport-By_k0JHQ

Minulla Elite Direton tehot heittelivät (Mac/Zwift), kunnes otin ANT+ yhteyden ja valitsin vaihtoehdoista ”FE-C”.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    kyllä sen pitäisi toimia myös kännykän Zwift Companion softan kautta
    https://support.zwift.com/en_us/pair...ing--S1xnpAdrX
    ohjeissa ei tainnut olla mainintaa, mutta ainakin itselläni tuo pelittää parhaiten kun sekä kännykkä että läppäri/PC on samassa WLANissa.

jos ei halua kännykän kautta kikkailla niin ANT-palikka. Ilmeisesti myös jokin (esim tämä) Bluetooth USB palikka toimii nykyään (beta asteella) Zwiftin kanssa (PC:llä).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    kyllä sen pitäisi toimia myös kännykän Zwift Companion softan kautta
    https://support.zwift.com/en_us/pair...ing--S1xnpAdrX
    ohjeissa ei tainnut olla mainintaa, mutta ainakin itselläni tuo pelittää parhaiten kun sekä kännykkä että läppäri/PC on samassa WLANissa.

jos ei halua kännykän kautta kikkailla niin ANT-palikka. Ilmeisesti myös jokin (esim tämä) Bluetooth USB palikka toimii nykyään (beta asteella) Zwiftin kanssa (PC:llä).
    Beta ei tue kaikkia ominaisuuksia. Zwift juttelee kyllä Wahoon kanssa, saa teholukemat sieltä mutta ei osaa säätää sitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Onko tuo Kickrin ominaisuus? Itsellä ohjaus toimii seuraavilla palikoilla: Zwift (Mac), Elite Qubo Digital Smart B+, Stages, Polar H7 -sykelähetin. Tuossa on selvästi jokin FE-C:tä vastaava juttu BT:n kautta. Mäcci osaa vain BT:n, joten tässä systeemissä missään ei käytetä ANT+:aa.
    Mulla on wahoo kickr snap ja Bluetooth on sen ja puhelimen välillä trainerroadin ohjauksessa. Sykevyö ja aiemmin kampianturi oli ant+ kautta. Nykyään wattimittari antaa kadenssin. Toimii niin kuin pitääkin.

Lähti Qubo Fluid tilaus B-D:lle. En toistaiseksi tilannut edes Misuro B+ palikkaa koska aluksi arvelen pärjääväni ilman Zwiftiä.

Eturenkaan raiseristäkään en tohtinut maksaa paria kymppiä. Eiköhän joku raiser korvike löydy <2€ ja jos ei muuten niin sitten joku paksu kirja.

Kysymys: jos hommaan jossain kohtaa Misuron niin edellyttääkö Zwift Ant+:a vai toimiiko Bluetoothilla myös?

Itsellä Polarilta v800, H7 ja Cirvitin bluetooth speed&cadence.

Juu myönnän että kyllä se Kickr Core kutkutteli myös mutta ajattelin mutta katsotaan nyt ekaksi tuleeko kuinka paljon kotona ajettua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 90kg Katso viesti
    Lähti Qubo Fluid tilaus B-D:lle. En toistaiseksi tilannut edes Misuro B+ palikkaa koska aluksi arvelen pärjääväni ilman Zwiftiä.

Eturenkaan raiseristäkään en tohtinut maksaa paria kymppiä. Eiköhän joku raiser korvike löydy <2€ ja jos ei muuten niin sitten joku paksu kirja.

Kysymys: jos hommaan jossain kohtaa Misuron niin edellyttääkö Zwift Ant+:a vai toimiiko Bluetoothilla myös?

Itsellä Polarilta v800, H7 ja Cirvitin bluetooth speed&cadence.

Juu myönnän että kyllä se Kickr Core kutkutteli myös mutta ajattelin mutta katsotaan nyt ekaksi tuleeko kuinka paljon kotona ajettua.
    Tehot ehkä välittyvät zwiftiin puhelimenkin kautta, mutta minusta zwift on vähän turha tuolla fluid trainerilla, koska vastus ei muutu maaston mukaan. Joudut itse lisäämään vastusta vaihtamalla ylämäkeen isompaa vaihdetta.

Direton pohjaan kirjattu cal. lukema 6515 ja olen sen tarkkuutta verrannut power2maxia vastaan. Aloittelin talven ajoja niin lukema minkä softa antoi oli 6512 ja oli noin 4watin sisällä.
    Huomasin tänään että lukema oli muuttunut 6511 arvoon niin löin aeroadin missä power2max on kiinni traineriin ja testiä.
    Ajoin 300w 5min. pätkän, tulos 299 keskiteho. Borattia siteeraten "great success".

Vähän vastaavaa testailua harrastin eilen Kickr Snapillä (vm 2017 eli v2) ja Faveron Assioma Duoilla.

Noin tunnin kevyt lenkki jossa muutama veto ja ajelua eri tehoalueilla.
    tuossa käppyrää.
    Assioma Duon lukema sinisellä ja Kickr Snapin arvot oranssilla. Tuossa oli siis Zwiftin workout moodi käytössä eli ERG päällä trainerissa. Snapin arvot tallentui PClle Zwiftin kautta ja Assioman data meni Elemnt Boltiin.

Keskiarvo watilleen sama 172W
    Golden cheetahin laskema xPower 181W (Assioma) vs. 180W (Snap)
    Maksimi 696W (Assioma) vs. 557W (Snap)

Suurin ero (kun piikkiarvojen erot jätetään huomioimatta) näkyy tuossa alun kolmannessa "ramp up" vaiheessa (230-245W) josta Snap antaa keskiarvoksi 237W ja Assioma 228W (eli 4% heitto).
    Lyhyissä 545W vedoissa taasen lukemat on varsin tasoissa (vedon keskiarvon osalta). Välillä Assioma näyttää hieman korkeampaa ja välillä Snap ja muutamassa on ihan watilleen sama.
    Aivan lopun ramp down puolestaan on 202W (Snap) vs. 205W (Assioma). Samoin tuo vetojen välillä ajettu 170W 10min osio oli 173W (Assioma) vs. 170W (Snap). Voisi mutuilla, että ehkä renkaan / harjoitusvastuksen lämpötilan (ja rengaspaineen) muutos (elikkä nousu) aiheuttaa tuon, että riittävästi lämmettyään traineri luki aavistuksen matalampaa arvoa kuin polkimet (toisin kuin tuossa alun ramp upissa). Huoneen lämpötila tässä ei noussut kuin reilun asteen - kosteusprosentti ehkä hieman enemmän =). Ja protokollan mukainen reilun 10min lämmittely oli alla ennen Zwiftin käynnistystä ja Snapin spindown kalibrointia.

Tämmöisestä yksittäisestä testistä nyt ei kovin paljon voi sanoa mutta ainakin suhteellisen samoissa on arvot. Olen pari kertaa aiemminkin vertaillut treenin keskiarvotehoja ja aivan muutaman watin sisään on aina mennyt. Kickr Snapissä on edelleen tehdaskalibrointi käytössä eli en ole tehnyt Advanced Spindownia, pelkästään normaalin spindownin.

Täytyy viritellä seuraavaan FTP testiin sama setuppi kiinni.

Hei! Mikäs treenivastus sopisi Canyon Infliten 3XS kokoiselle pyörälle? Rengaskoko on 27,5.

Tekeekö näillä hinnat alkaen laitteilla mitään vai kannattaako unohtaa suosiolla? Viat? puutteet? Tarkoitus hommata vastus että pääsee kokeilemaan maistuuko sisäpyöräily kotona kun runsas lumi haittaa ulkopyöräilyä..
    Mikä näistä kolmesta? Miksi?

https://www.rosebikes.fi/tacx-blue-t...trainer-630464

https://www.rosebikes.fi/tacx-blue-m...trainer-682075

https://www.rosebikes.fi/elite-novo-...trainer-784238

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Einiö Katso viesti
    Tekeekö näillä hinnat alkaen laitteilla mitään vai kannattaako unohtaa suosiolla? Viat? puutteet? Tarkoitus hommata vastus että pääsee kokeilemaan maistuuko sisäpyöräily kotona kun runsas lumi haittaa ulkopyöräilyä..
    Mikä näistä kolmesta? Miksi?

https://www.rosebikes.fi/tacx-blue-t...trainer-630464

https://www.rosebikes.fi/tacx-blue-m...trainer-682075

https://www.rosebikes.fi/elite-novo-...trainer-784238
    Aika lailla saman tyyppiset laitteet kaikki kolme. Zwiftiä ja muita ohjelmia noilla ei pysty hyödyntämään koska ohjelmat eivät pysty säätämään vastusta vaan ainoastaan vaihteita vaihtamalla koska ovat ns. tyhmiä trainereita. Jos noista pitäisi joku valita niin ehkäpä Tacx Blue Matic, siinä on 10-pykäläinen vastuksen säätö kun toisessa Tacxissa on 7 ja Elitessä 5, tehontuotossa ei isoja eroja ole. Itse en noista varmaankaan ostaisi mitään juuri tuon äly-ominaisuus puutteen vuoksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •