GiantElectrobikeGarmin
Sivu 114 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 64 104 112 113 114 115 116 124 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.391 - 3.420 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #3391
    Oli jo musta XL-kokoinen 2019 Endurace CF SL Disc 8.0 tilauksessa, mutta sen toimitus olisi mennyt ensi vuoden puolelle. Kun aleen tuli 2018 Pure Cycling Endurace CF SL Disc 8.0 niin vaihdoin tilauksen siihen 17.12. ja kas! eilen upsin kuriiri jo toi paketin kotiin.

    On se musta.



    Tuossa ei pitäis olla vuoden 2019 vastaavaan malliin verrattuna mitään muuta eroa kuin 11-32 -kasetti vs. uudemman 11-34 (ei haittaa) ja se, että viistoputkessa lukee "Endurace". Painoa laitteella oli noineen 7,86 kg, eli parisataa grammaa luvattua enemmän jos asia jotakuta kiinnostaa.

    Seuraavaks oottelen että posti tuo mulle 33 mm Panaracer Regacrossit - harmi ettei ne tulleet yhtä ripeästi koska nyt olis todella hyvät lumikelit.
    +tanko & satula pitää vaihtaa itselle sopivampiin.

  2. #3392
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Jahas, piti vaan editoida... Mut ei tossa tosiaan ole kuin kasetti ja satulatolppa vaihtunut. Painoa kuitenkin ilmoitettu tämän vuoden mallille 8,1kg M-koossa. Mahtaakohan pitää paikkansa?

  3. #3393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Jahas, piti vaan editoida... Mut ei tossa tosiaan ole kuin kasetti ja satulatolppa vaihtunut. Painoa kuitenkin ilmoitettu tämän vuoden mallille 8,1kg M-koossa. Mahtaakohan pitää paikkansa?
    Hetkinen, tolppa noissa on kyllä sama. Mutta sen sijaan haarukka saattaa olla eri:
    2018: CANYON ONE ONE FOUR SLX DISC
    2019: CANYON ONE ONE FOUR SL

    ...mut ei kai noissa montaakymmentä grammaa voi olla painoeroa eli oudolta kuulostaa edelleen että 2019 malli painais valmistajan tietojen mukaan puol kiloa vanhempaa enemmän.

  4. #3394
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    No kappas vain. Niinpäs olikin. Lieneekö tosiaan virhe ilmoitetussa painossa?

  5. #3395
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Nyt on harkinnassa kolme eri mallia eli:
    Endurace CF SL Disc 7.0 https://www.canyon.com/fi/road/endur...-disc-7-0.html
    Ultimate CF SL Disc 7.0 https://www.canyon.com/fi/road/ultim...-disc-7-0.html
    Ultimate CF SL 7.0 https://www.canyon.com/fi/road/ultim...cf-sl-7-0.html

    Nyt eniten mietityttää noiden levyjarrujen tarve. Olen lyhyen aikaa ajanut cyclolla jossa oli nestelevarit. Hyväthän ne oli mutta onko niille sitten oikeasti tarvetta? Painoeroa nyt ei kovin paljoa synny, eikä sillä nyt tällaisessa harrastelutouhussa ole oikein väliä, mutta rahaa säästyisi jonkin verran. Jotkut ovat myös sanoneet, etteivät läpiakselilliset pyörät ole niin mukavia kuin pikalinkuilla varustetut pyörät.

  6. #3396
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Levari pohdiskelussa pitäisi tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Nyt levarit rajoittaa ikävästi vanne tarjontaa mutta onko tulevaisuudessa toisin.

  7. #3397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Nyt on harkinnassa kolme eri mallia eli:
    Endurace CF SL Disc 7.0 https://www.canyon.com/fi/road/endur...-disc-7-0.html
    Ultimate CF SL Disc 7.0 https://www.canyon.com/fi/road/ultim...-disc-7-0.html
    Ultimate CF SL 7.0 https://www.canyon.com/fi/road/ultim...cf-sl-7-0.html

    Nyt eniten mietityttää noiden levyjarrujen tarve. Olen lyhyen aikaa ajanut cyclolla jossa oli nestelevarit. Hyväthän ne oli mutta onko niille sitten oikeasti tarvetta? Painoeroa nyt ei kovin paljoa synny, eikä sillä nyt tällaisessa harrastelutouhussa ole oikein väliä, mutta rahaa säästyisi jonkin verran. Jotkut ovat myös sanoneet, etteivät läpiakselilliset pyörät ole niin mukavia kuin pikalinkuilla varustetut pyörät.
    Ei levareita jarrutusominaisuuksien takia Suomessa tarvitse. Se isompi syy harkita levareita on isompi valinnanvara rengastuksessa. Aika moneen levarilliseen maantiepyörään taitaa saada mahtumaan 32-milliset renkaat. Niillä päästelee menemään jo aika röpelöiselläkin pinnalla.

  8. #3398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Ei levareita jarrutusominaisuuksien takia Suomessa tarvitse. Se isompi syy harkita levareita on isompi valinnanvara rengastuksessa. Aika moneen levarilliseen maantiepyörään taitaa saada mahtumaan 32-milliset renkaat. Niillä päästelee menemään jo aika röpelöiselläkin pinnalla.
    Mun Enduracen ensiasennusrenkaat (28 mm Conti GP400SII:t) on n. 31 mm leveät, ja takahaarukan ahtaimmassa kohdassa on tilaa n. 5 mm/puoli. Edessä vielä pari milliä enemmän.

    Toki leveemmät renkaat on myös korkeempia eli otaksun että takana 35 mm (sliksi) alkaa olla maksimi, entisen Enduracen keulaan testasin piruuttani jopa 38-millistä (37 mm WTB riddlerin todellinen leveys) ja vielä pyöri hinkkaamatta, tosin ei sellaista nappulakumia käytännössä uskaltais pitää kun kuralle ja pikkukiville ei olis tilaa.

  9. #3399
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Jarruista ne renkaat ekana kiinni ottaakin. Harva maantiejarru ottaa 28mm kumia sisään.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  10. #3400
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Jarruista ne renkaat ekana kiinni ottaakin. Harva maantiejarru ottaa 28mm kumia sisään.
    Tai rungon porauksista. Vanha 6700 jarrukin ottaa omassa focuksessa ongelmitta 30mm renkaan. Käsittääkseni uudet 8000 ovat vielä tilavammat.

    Jos vaan haluaa ajaa maantiepyörällä sateellakin, niin kyllä minä arvostaisin levyjä Suomessakin korkealle. Varsinkin jos käytössä on kuitukiekot. Lomareissuilla sitten levarit on luksusta. Tunnokkaat ja tehokkaat jarrut nyt on vaan kivat.

  11. #3401
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Jarruista ne renkaat ekana kiinni ottaakin. Harva maantiejarru ottaa 28mm kumia sisään.
    Niin siis levyjarruversion puolesta tuossa yllä puhuinkin.

  12. #3402
    Talvi tulla saa.



    Eli vaihdoin renkaiksi 33 mm Panaracer Regacrossit, jotka noilla vanteilla ja ilman sisureita ovat aika tarkkaan 34 mm leveät. Takana tilaa chainstayhin reilu 3 mm kummallakin puolella, keulassa tilaa 4-5 mm. Kasetti vaihtui 11-34:een koska eihän noi nappulakumit samal tappa rullaa kuin maantiesliksit. Tangoksi ja satulaksi luottokamat Retchey Evomax & Spessun Power. Kilikelloineen ja muine kilkkeineen pyörä painaa nyt 8,4 kg.

  13. #3403
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    https://www.canyon.com/fi/factory-ou...bikes&id=28995

    Mitä Canyonin miehet sanoo kyseisestä pyörästä? Risut ja ruusut olisi mukava kuulla.

  14. #3404
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekxi Katso viesti
    https://www.canyon.com/fi/factory-ou...bikes&id=28995

    Mitä Canyonin miehet sanoo kyseisestä pyörästä? Risut ja ruusut olisi mukava kuulla.
    Itellä ollut vuoden käytössä juuri 2018 malli hieman eri vanteilla kuin linkissä ja di2. Pyörä on omasta mielestä ihan ylittänytkin odotukset. Todella mukava pitkissä lenkeissä/kisoissa. Tuntuu jäykältä kun oikein polkasee (vanha pyörä semmonen ylikypsä makarooni) ja onhan se nätti. Jos nyt jotain negatiivista pitäis keksiä etten ihan mainosmieheltä kuulosta niin headsetin kiristys ja muoviset aerospacerit on vähän hölmöjä ja hankalia mielestäni.

  15. #3405
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZaWing Katso viesti
    Itellä ollut vuoden käytössä juuri 2018 malli hieman eri vanteilla kuin linkissä ja di2. Pyörä on omasta mielestä ihan ylittänytkin odotukset. Todella mukava pitkissä lenkeissä/kisoissa. Tuntuu jäykältä kun oikein polkasee (vanha pyörä semmonen ylikypsä makarooni) ja onhan se nätti. Jos nyt jotain negatiivista pitäis keksiä etten ihan mainosmieheltä kuulosta niin headsetin kiristys ja muoviset aerospacerit on vähän hölmöjä ja hankalia mielestäni.
    Kuulostaa hyvältä! Itse mietin juurikin tuota mukavuutta pidemmillä pätkillä. Pyörä miellyttää myös omaa silmääni. Toki ehkä tuon paketin kiekot vähän aiheuttaa karsastusta. Jos paketti on nopea, ei pieni särö komeudessa haittaa. 🤔

  16. #3406
    Lähellä messukeskusta nyt viikonloppuna Canyonin testi- ja esittelypyöriä, ilmaista asiantuntemusta ja hyvää kahvia:
    https://www.facebook.com/events/2124239061220180/

  17. #3407
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    9
    Harmi, meni multa pop up ohi. Olis varmaan päässyt toteamaan Enduracen ja Ultimaten runkojen geo erot...

  18. #3408
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilpur1 Katso viesti
    Harmi, meni multa pop up ohi. Olis varmaan päässyt toteamaan Enduracen ja Ultimaten runkojen geo erot...
    Kaikki maantiepyörät näytti olevan sisällä, eikä ajettavissa. Ei siellä tosin olisi mulle ollut kokojakaan.
    Ei kyllä helpottanut päätöksentekoa yhtään, varsinkin tuo sininen ULTIMATE CF SL DISC 7.0 on todella hienon näköinen.

    Harmi vaan, että toimitukset menisivät toukokuulle.. Enduracea saisi heti.

  19. #3409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Kaikki maantiepyörät näytti olevan sisällä, eikä ajettavissa. Ei siellä tosin olisi mulle ollut kokojakaan.
    Ei kyllä helpottanut päätöksentekoa yhtään, varsinkin tuo sininen ULTIMATE CF SL DISC 7.0 on todella hienon näköinen.

    Harmi vaan, että toimitukset menisivät toukokuulle.. Enduracea saisi heti.
    Juurikin tuo sininen ULTIMATE CF SL DISC 7.0 laitettu tilaukseen M kokoisena toissa viikolla. Toimitusaika venyy heinä-elokuun vaihteeseen. On se sinisenä vaan tavattoman hienon näköinen peli. Onneksi on noita muita kulkineita, millä pääsee ajamaan lenkit ennen uuden pyörän saapumista.

    Hiukan tekisi mieli hankkia tuohon vielä Mavicin Ksyrium Elite UST kiekkosarja ja Selle Italia Flite Flow satula. Ainakin tuo satula olisi tuttu jo ennestään. Noista tubeless kiekkoseteistä maantiepyörään ei ole aiempaa kokemusta.

  20. #3410
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomppa13 Katso viesti
    Juurikin tuo sininen ULTIMATE CF SL DISC 7.0 laitettu tilaukseen M kokoisena toissa viikolla. Toimitusaika venyy heinä-elokuun vaihteeseen. On se sinisenä vaan tavattoman hienon näköinen peli. Onneksi on noita muita kulkineita, millä pääsee ajamaan lenkit ennen uuden pyörän saapumista.

    Hiukan tekisi mieli hankkia tuohon vielä Mavicin Ksyrium Elite UST kiekkosarja ja Selle Italia Flite Flow satula. Ainakin tuo satula olisi tuttu jo ennestään. Noista tubeless kiekkoseteistä maantiepyörään ei ole aiempaa kokemusta.
    Laittelin kanssa tuon S-kokoisena tilaukseen. Sivuilla lukeva 13-18.5 vaihtui tilausvahvistuksessa 30.9-4.10. Chatissä sanottiin, että tilausvahvistuksen aikataulu olisi lähempänä totuutta, muttei luultavasti menisi Syyskuulle

  21. #3411
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Talvi tulla saa.



    Eli vaihdoin renkaiksi 33 mm Panaracer Regacrossit, jotka noilla vanteilla ja ilman sisureita ovat aika tarkkaan 34 mm leveät. Takana tilaa chainstayhin reilu 3 mm kummallakin puolella, keulassa tilaa 4-5 mm. Kasetti vaihtui 11-34:een koska eihän noi nappulakumit samal tappa rullaa kuin maantiesliksit. Tangoksi ja satulaksi luottokamat Retchey Evomax & Spessun Power. Kilikelloineen ja muine kilkkeineen pyörä painaa nyt 8,4 kg.
    Paljon on tuossa kuvassa BB-satula väli? Itse mietin samaa pyörää tarmacin tilalle


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #3412
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.078
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Laittelin kanssa tuon S-kokoisena tilaukseen. Sivuilla lukeva 13-18.5 vaihtui tilausvahvistuksessa 30.9-4.10. Chatissä sanottiin, että tilausvahvistuksen aikataulu olisi lähempänä totuutta, muttei luultavasti menisi Syyskuulle
    Hupsistakeikkaa.. onpas pitkät toimitusajat!

    Viime keväänä kun tilasin oman CF SL disc 8.0:n (samanlaisen Stage Race Blue -värisen kuin mitä tuossa ylhäälle kehutaan), toimitusaika oli "heti varastosta".

  23. #3413
    Haaveilen uudesta maantiepyörästä tulevalle kesälle. Katse kääntynyt Canyonin suuntaan, nyt pohdintaa muutaman mallin välillä. Kuinka iso ero on Ultimate vs. Endurance?

    Takana on nyt pari kesää ajelua Trekin vm. 2014 aikalailla hinnat alkaen "endurance" mallisella pyörällä (Tiagran osat jne.). Lenkkien pituudet pyörineet siellä 50-100km huitteissa, n. 3000km/kesä. Nyt olisi tarkoitus ruveta ajamaan enemmän tosissaan / tavoitteellisesti pidempääkin lenkkiä ja enemmän kilometrejä. Kilpailemaan ei kuitenkaan tarkoitus ruveta, ellei johonkin triathlon kisaan sitten osallistu.

    En siis hae kilpapyörää, vaan pyörää jolla pystyy ajamaan nautiskellen vaikka 5-6h lenkkiä kauniina kesäsunnuntaina, mutta kuitenkin toisaalta taas tarvittaessa nopeampitempoista tavoitteellisempaa treenaamista/keskinopeuden nostamista. Äkkiseltään vaaka kallistuisi Endurancen suuntaan? Ultimate lienee tarkoitettu enemmän race käyttöön?

    Endurancessa sitten ensimmäinen valinta tule AL vs. CF? Hiilikuituinen toki kuullostaa hienolle, mutta saako siinä rahalle vastinetta? Geometrioissa näyttää olevan hieman eroja myös.

    Sitten osiin: Levyjarrut on hyvät ja hienon näköiset, mutta toisaalta käytännön merkitys Suomen oloissa olematon maantiepyörässä. Mihin osissa kannattaa kiinnittää erityistä huomiota? Miten esim. kiekoissa Mavic Aksium vs. DT Swiss P1800 vs. DT Swiss E1800 Spline DB ?

    Hintahaitaria tulee nimittäin melkoisesti: 1299€ hintainen Endurance AL8.0 on varmasti jo todella paljon parempi pyörä kuin nykyinen Trek. Sitten, kun hinnan lähes tuplaa niin 2499€ rahaan irtoaa Endurace CF SL Disc 8.0 ...

  24. #3414
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.188
    Jos tulee paljon ajoa märällä, niin levareita kannattaa harkita vakavasti. Vannujarrupyörän vanteita ja jarrupaloja saa puhdistaa aina kostealla kelillä, mutta kuivalla nekin ovat melko huolettomat. Ja jotenkin vaan omasta mielestä maantiepyörään sopii vannejarrut, kait sitä on jonkinlainen pussihousu kuitenkin. Vaikka pyöräilykamppeissa ei kovin paljon löysää olekaan

  25. #3415
    Uusi pyörä tulisi vain kauniille/kuivalle kelille ajeluun. Levarit kyllä olleet talvikäytössä todella mahtavat hybridissä, mutta kuivan kelin maantiekäytössä vaikeampi perustella tarvetta niille

  26. #3416
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Ei ole itselläkään tullut maantiepyörässä tarve levyjarruille. Tosin sateella tulee ajettua vain jos sade tulee yllättäen. Hydrauliset levyjarrut ilman muuta tuntuvat paremmilta, mutta onko niille oikeaa tarvetta rippuu olosuhteista.

    Endurace CF on kyllä yksi parhaista ostoksistani. Joku 18 000 km ajettu. Yksi 5 mm spaceri on vielä stemmin alla. Toki isomman kulman stemmillä saa lisää mahdollisuutta ohjaustangon laskuuun

    CF hiilikuiturunko on kyllä mukava ja suosittelen. Itse ottaisin CF 7.0:n jos halvalla haluaa päästä. CF 8.0 maksaa jo selvästi enemmän. Harmi että itselläni olevaa CF 9.0 mallia ei enää ole. Siinä oli Ulegran lisäksi VCLS 2.0 satulatolppa, joka tuo mukavuutta lisää
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

  27. #3417
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jim717 Katso viesti
    Endurace CF on kyllä yksi parhaista ostoksistani. Joku 18 000 km ajettu. Yksi 5 mm spaceri on vielä stemmin alla. Toki isomman kulman stemmillä saa lisää mahdollisuutta ohjaustangon laskuuun

    CF hiilikuiturunko on kyllä mukava ja suosittelen. Itse ottaisin CF 7.0:n jos halvalla haluaa päästä. CF 8.0 maksaa jo selvästi enemmän. Harmi että itselläni olevaa CF 9.0 mallia ei enää ole. Siinä oli Ulegran lisäksi VCLS 2.0 satulatolppa, joka tuo mukavuutta lisää
    Kiitos kommentista ja suosituksesta. Ei ole tarkoitus päästä halvalla, mutta ei laittaa liikaakaan rahaa ts. helmiä sioille. Kyllä se vaaka voisi kallistua tuon CF puoleen. Tuohan hiilikuiturunko ainakin korvien väliin sitä lisäboostia. CF näyttäisi olevan hyvin saatavillakin (sekä 7.0 että 8.0). Satulatolpasta: miten tuo VCLS 2.0 eroaa näistä tämän vuoden mallien Canyon SP43 VCLS satulatolpasta? "Road.cc nautti VCLS-satulatolpan ajomukavuudesta ja laadusta, kutsuen sitä “voinpehmeäksi”."

    Ja edelleen kaipaisin kommenttia tuohon vertailuun kiekkojen välillä : Mavic Aksium vs. DT Swiss P 1800

    Koon määrittely antoi mitoillani (pituus 188cm, sisämitta 94cm) Endurance AL ja CF kooksi XL, CF SL tarjosi sen sijaan kokoa L. Varmaan osuu ihan hyvin kohdalleen?

  28. #3418
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Itse tätä koulukuntaa joka ei täysin ymmärrä levareiden hehkutettua ylivertaisuutta maantiepyörässä. Tai ymmärrän, jos sillä pyörällä on tarkotus ajaa sadekelilläkin, mutta jos puhutaan normaalipainoisesta kuivan kelin ajajasta niin en.

    En ainakaan maksaisi siitä ylimääräistä, että saisin noin kilon painavamman pyörän ja enemmän säätämistä. Pahinta tuo levyjarrujen ulvominen mitä ainakin itselläni ilmenee tasasin väliajoin vaikka kuinka pyrin pitämään levyt ja palat puhtaana, saattaa tosin johtua aavistuksen vuotavata ultegran jarrukaliberista. Vannejarrujen kanssa harvemmin mitään ongelmaa kunhan ne on asennettu oikein ja vaijeri liikkuu vapaasti. En tiedä kuinka uudet kahvat on muotoiltu, mutta vanhemmat hydrauliset kahvat on melko massiiviset kouraan verrattuna perinteiset.

    VCLS 2.0 löytyy omasta cyclosta mihin se on ihan ok. En näe tätä kovin tarpeelliseksi maantiepyörässä jos tarkoitus pysyä asfaltilla, kun parempi pienen tärinän vaimennus tulee rengasvalinnasta ja -paineista. Toisaalta omaan silmään tuo näyttää hassulta maantiepyörässä.

    Jos nyt vertasin nopeasti oikeita kiekkoja (katsoin P1800 spline r23) niin eipä noissa varmaan paljoa muuta eroa ole kuin DT swiss kevyemmät (1840 vs 1600g), tubeless ja millin leveempi. Itse ehkä kuvailisin Aksiumia perus ensiasennuskiekoksi, mutta P1800 vaikuttaa jo enemmän harrastajakiekolta. Yleensä kiekot kuitenkin ne mitkä ensimmäisenä päivitetään ja Aksiumin kohdalla nälkä voi kasvaa hyvinkin nopeasti, kun taas P1800 kohdalla tähän ei ole tarvetta ellei kuitukiekkoja himoitse. Toisaalta tuollaiset DT swissin tasoiset alukiekot saa jälkikäteenkin uutena ~300€ ja Aksiumeista saisi uudenveroisena käytettynä ~120€.

    Renkaathan noissa on myös eri, 8.0 pyörän GP4000S2 on loistava rengas ja 7.0 mallin GP sl on astetta edullisempi malli. Ei isoa merkitystä kuitenkaan.

    Sanoisin, että kummallakaan pyörällä ei mene metsään ja tässä kohtaa oma lompsa on se joka oikeastaan määrää. 1900€ vs 1400€ on jo iso väliraha näillä spekseillä. Jos tarkoitus päästä halvalla niin ottaisin myös 7.0 ja jossakin kohtaa säästyneillä rahoilla saattaisin päivittää paremmat kiekot. Uudet Ultegra ja 105 on tietääkseni kuitenkin niin lähelle toisiaan toiminnan kannalta, että tässä yhteydessä maksaa lähinnä säästyneistä grammoista.

  29. #3419
    Olen samaa mieltä että ei levarit ole mitenkään ylivertaiset. Vannejarrut pitävät myös sateella ihan ookoo jos on alumiininen jarrupinta.
    Mutta varsinkin mukavuuspainotteisessa matkapyörässä levareilla on yksi iso etu: Mahdollistavat isommat renkaat. Kun (ainakin mulla 6700 jarruilla) 28 mm on todella tiukilla ja millin kivi alkaa kihnaamaan, niin levareilla vain runko ja haarukka rajoittavat.

    7 Canyonia omistaneena sanoisin, että tyytyväinen olet minkä valitsetkin. Mutta eniten lykkäät seuraavan hankintaa kunhan otat hiilikuituisen. Muut osat saa vaihdettua (levareita lukuunottamatta), mutta runkoa ei. Lisäksi kun kaikki hulluna ostavat levareita, niin hyvä vannejarrun kiekkoja voi saada todella sopivasti.

  30. #3420
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Endurace CF:n menevät n. 28 mm korkeat ja leveät renkaat Ultegran jarruilla. Todelliset mitat. Continental GP 4000 II S on oikeasti 30 mm ja se menee juuri ja juuri, mutta kivet hinkkaavat jarrusatulaan. Itse vaihdoin noihin renkaisiin leveämmän jarrusatulan jolloin menivät hyvin. Ehkä 30 mm leveämpiä ei maantiepyörään haluakaan ?
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •