Tämä nyt riippuu aika paljon siitä, että kuinka leveää rengasta on hakusessa. Itse tässä ajan neljättä talvea 120tpi Gravdaleilla, mutta jos nyt hankkisin renkaat, niin ne olisivat kyllä nuo Terrenet, koska niissä näyttäisi ainakin kuvien perusteella olevan fiksun kokoinen ja hieman harvemmassa oleva nappula. Jos ISP:n tyylisiä/kokoisia nappuloita haluaa, niin sitten renkaankin tulisi olla mielestäni 45-50mm kokoluokassa, koska ei pieneen renkaaseen kuitenkaan kannata tunteka yli isoja nappuloita.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Jep, itsekin ehkä ajattelin jossain kohtaa kesärenkaat (33mm) cyclossa ollessa että meneehän tuohon 42mm tms mutta kun mittaa tai koittaa jotain 40mm renkaitakin niin ollaan lähellä ongelmia kun tarvii olla pari kolme milliä pyörimistilaakin per puoli ja ylhäällä.
Tuo W240 40millisenä on varmaan parhaasta päästä lumikykyä ja pitoa mitä cycloihin saa. Rullaavuus on sitten toinen juttu mutta noita ehdottaisin kohtuu hintaan jos kriteerit ovat lumikelpoisuus ja pito. Nuokaan ei varmasti kaikkiin cycloihin mahdu pyörimään.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Itse en ainakaan pitänyt W240 osalta siitä, että kuvioinnista johtuen, rengas elää vähänkään epätasaisemmalla pinnalla aika paljon.
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
W240 on huonoin koskaan kehitetty rengas ja lasken puusta valmistetut mukaan.
W240 kohdalla kannattaa olla tarkkana todellisten mittojen kanssa. Itselläni on tuo rengas koossa 47-622, mutta leveys käytännössä sama kuin 35/37 millisessä W106:ssa. Korkeutta on sitten sen verran kuin nimellismitan perusteella olettaisi.
Liikuttavan yksimielisen palautteen johdosta jätän siis lieksalaiset kauppaan ja jatkan Marawintereillä nautiskelua.
Memento mori
Viikon-pari on edessä pyörinyt 42mm leveä Conti ja viikonloppuna laitoin taaksekin samanlaisen. Eilen aamulla kun lunta tuli enemmän huomasin ettei 42mm mahdukaan pyörimään lumikelillä, lumi pakkautuu renkaan ja lokarin väliin ja homma pysähtyi ennen kuin pääsin kotipihasta liikkeelle. Kävin vaihtamassa motonetistä kapeamman 37 millisen taakse ja sillä kombolla tulin nyt tänään töihin pääkaupunkiseudun pyöräteitä, ja ihan mukavasti ne minusta toimivat. Verrokkina nelisen vuotta W240:llä ajelua samassa tarkoituksessa. Varmaan ne contit paremmin rullaa kuin W240t, mutta vertailua on hiukan huono tehdä kun muistikuvat W240stä ovat viime keväältä. Kuvio conteissa on tosiaan paljon tiuhempi, mutta kyllä ne ainakin tänään ihan mukiinmenevästi kulkivat, ei kiemurtelua ja pitokin ihan hyvä. Pyöränä reilun 4v vanha Kona Rove Al.
Marathon Wintereistä koossa 35mm nyt parin viikon ajalta kokemusta työmatka-ajelusta täältä pk-seudulta. Ihan tyytyväinen ollut pitoon ja ajettavuuteen. Sohjossa / pehmeässä lumessa kiemurtaa toki melkoisesti, mutta mikäpä kapea rengas ei..
45NRTH Gravdal 33tpi on pyörinyt nyt alla reilut 500km. Ihan kelpo rengas, vaikka marawintteriksi taidettiin täälläkin tuomita. Rullaus ok, ja vetopito lumessa on hyvä eikä luikertele kummemmin jos lunta nyt ei ihan kauheasti ole. Parina viime päivänä on päässyt kunnolla loskassa/lumessa ajelemaan, ja ilman isompia ongelmia ollaan edetty. Kestävyyden näkee sitten keväämmällä.
Aiempaa kokemusta on Mara Winter, Schwalbe Snow Stud, Conti Nordic Spike ja muutamana viime talvena Nicetrac 200. On toi noista paras rengas kokonaisuutena. Eli jos XXL:ssä on vielä -25% alennuksia, niin kyllä tuosta 60€ kannattaa maksaa.
Kyllä oli tämän päivän sohjossa, kuten muutenkin tällä viikolla, 120tpi Graavilohilaaksot poikaa. Oikein pääsee mielihyvä valloilleen kun renkaat toimii niin hienosti siinä kelissä mihin ne on suunniteltu
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Muiden kommenttien pohjalta hain alennuksesta nuo uudet Contin spike 120 (35-622). Ihan hyvin rullaava rengas. Oli ainakin varmempi olo ajella kuin vielä viikko sitten Vittoria voyager hypereillä
Itsellä on kokemusta nicetrac 200, mara winter ja w106 renkaista ja n. 50km kokemuksella rankkaan nämä kärkeen rullaavuuden ansiosta. Katsotaan sitten sohjokelien jälkeen tilannetta...
j
On toi 120tpi Gravdal ihan huippu rengas! Lateksi sisurilla rullaa tosi hyvin ja pito ihan huippu luokkaa. Onko noi markkinat todellakin niin pienet, että noita ei kannata valmistaa?
Minäkin sain korjaillut renkaat toimimaan vihdoin sisureiden kanssa. Concave nastat ovat huomattavasti pitävämmät, mitä piikkikärkiset.
Rullaus yllättää joka vuosi aina uudelleen. Onhan se aika hienoa, että talvirenkaat tuntuvat kulkevan paremmin, mitä sulan maan aikana paikallaan olleet ramblerit.
Ja tosiaan, litku ei sitten toimi, mikäli nastat tulevat kumista läpi. Vahvaa paikkaa sisäpuolelle ja sisuri käyttöön.
Se on kieltämättä eriskummallinen fiiwis kun nasta tuntuu suunnilleen yhtä hyvältä kuin nappularengasOnhan se aika hienoa, että talvirenkaat tuntuvat kulkevan paremmin, mitä sulan maan aikana paikallaan olleet ramblerit.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Ja sellaisella kovaksi tamppautuneella lumella/jäällä gravdallit oikeastikkin ovat selvästi nopeammat, mitä cyclon renkaat vastaavalla hiekkatiellä kesällä.
Ymmärrykseni ei riitä käsittämään miten tuo voi olla mahdollista. Mihin tuo perustuu?
Erottaisitko sokkotestissä nastat muuten identtisessä renkaassa?
EDIT: itsehän olen korvannut irronneita ISP:n teräväkärkisiä nastoja tavallisilla tylppäkärkisillä enkä ole ajossa huomannut, että renkaassa olisi joitain "huonommin pitäviä" kohtia. Toki sormin hypistellessä teräväkärkiset on terävämmät.
JackOja muokkasi tätä : 20.12.2018 at 07.33
Keksin testin.
Liikuta ensin sormea olohuoneen karvamatolla. Sen jälkeen liikuta juomalasia matolla. Viimeisenä käännä se juomalasi nurinpäin.
Minusta paaton on kyllä oikeassa.
Edit. Se kuinka iso ero näillä kolmella eri nastamallilla niin siinä Fillarilehdellä testauksen paikka. Vaikka Lieksasta kolme rengassettiä, yksi pari orkkislattapäillä ja kahdet ilman nastoja. Teräväkärkiset ja ovaalipäiset asemoituna sitten jäähalliin niinkuin vuonna 1968 kun Tekniikan Maailma koesti.
arctic biker muokkasi tätä : 20.12.2018 at 12.04
I väntan på ännu dåligare tidet
Päivää. Onko kellään kokemusta noiden Conti Spike kumien litkuttamisesta?
Kiinnostaisi josko sillä tavoin saisi W240iä ketterämmän setin alle. W240t on kyllä olleet aivan tunteettomat hiekoitussepelille, mutta rullaus ja ajotuntuma vaan on niin kehnot ettei ole tosikaan.
Kirjanmerkit