FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 39 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #1141
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haikki Katso viesti
    Onko asia tosiaan niin, ettei cyclocrossiin saa esim. Suomi Tyres Gazza Extreme tai Schwalbe Ice Spiker Pro tyylistä leveää ja kuvioidumpaa nastarengasta?
    Tosiaan näin on. Ellet sitten saa jompaakumpaa mahtumaan. Caadxiin et.

    Vanteen leveyskin varmaan vaikuttaa siihen sopivan renkaan maksimileveyteen, eikö?
    Jonkin verran, muttei asialla ole käytännön merkitystä.


  2. #1142
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217

  3. #1143
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haikki Katso viesti
    Onko asia tosiaan niin, ettei cyclocrossiin saa esim. Suomi Tyres Gazza Extreme tai Schwalbe Ice Spiker Pro tyylistä leveää ja kuvioidumpaa nastarengasta?

    Caadx:n etu- ja takahaarukat vaikuttavat melko tilavilta, mutta en osaa sanoa tarkemmin, miten leveä sinne sopisi. Vanteen leveyskin varmaan vaikuttaa siihen sopivan renkaan maksimileveyteen, eikö?
    Tämä nyt riippuu aika paljon siitä, että kuinka leveää rengasta on hakusessa. Itse tässä ajan neljättä talvea 120tpi Gravdaleilla, mutta jos nyt hankkisin renkaat, niin ne olisivat kyllä nuo Terrenet, koska niissä näyttäisi ainakin kuvien perusteella olevan fiksun kokoinen ja hieman harvemmassa oleva nappula. Jos ISP:n tyylisiä/kokoisia nappuloita haluaa, niin sitten renkaankin tulisi olla mielestäni 45-50mm kokoluokassa, koska ei pieneen renkaaseen kuitenkaan kannata tunteka yli isoja nappuloita.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ärjy Katso viesti
    Omissani on tasapäiset nastat.

    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  4. #1144
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haikki Katso viesti
    Onko asia tosiaan niin, ettei cyclocrossiin saa esim. Suomi Tyres Gazza Extreme tai Schwalbe Ice Spiker Pro tyylistä leveää ja kuvioidumpaa nastarengasta?
    Jep, itsekin ehkä ajattelin jossain kohtaa kesärenkaat (33mm) cyclossa ollessa että meneehän tuohon 42mm tms mutta kun mittaa tai koittaa jotain 40mm renkaitakin niin ollaan lähellä ongelmia kun tarvii olla pari kolme milliä pyörimistilaakin per puoli ja ylhäällä.

    Tuo W240 40millisenä on varmaan parhaasta päästä lumikykyä ja pitoa mitä cycloihin saa. Rullaavuus on sitten toinen juttu mutta noita ehdottaisin kohtuu hintaan jos kriteerit ovat lumikelpoisuus ja pito. Nuokaan ei varmasti kaikkiin cycloihin mahdu pyörimään.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  5. #1145
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    On näistä varmaan aiemminkin huudeltu. Kysyn silti.

    Olisiko jollakulla tarjota kokemuspohjaista vertailua Marawinter vs Suomi W240? Käyttökohde keskusteluketjun otsikon mukainen.
    Memento mori

  6. #1146
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    On näistä varmaan aiemminkin huudeltu. Kysyn silti.

    Olisiko jollakulla tarjota kokemuspohjaista vertailua Marawinter vs Suomi W240? Käyttökohde keskusteluketjun otsikon mukainen.
    Mara rullaa paremmin, joskaan ei hyvin sekään, vetopito surkea. W240 parempi pito lumella ja jäällä, rullaa huonommin kuin mara.

  7. #1147
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Itse en ainakaan pitänyt W240 osalta siitä, että kuvioinnista johtuen, rengas elää vähänkään epätasaisemmalla pinnalla aika paljon.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  8. #1148
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    W240 on huonoin koskaan kehitetty rengas ja lasken puusta valmistetut mukaan.

  9. #1149
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    W240 on huonoin koskaan kehitetty rengas ja lasken puusta valmistetut mukaan.
    En mäkään niitä hyvinä omaan käyttöön pidä ja ovatkin nykyään kauppakassissa mutta eipä cycloihin (<40mm) järkihinnalla saane lumikykyisempiä ja pitävämpiä renkaita.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  10. #1150
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kide Katso viesti
    Tarttui Motonetista mukaan Contin Spike 120 koossa 37-622 (700x35C). Renkaassa muuten lukee myös Contact. Runko todellakin on käsin hypistellessä yllättävän notkean tuntuinen vaijerireunalliseksi nastarenkaaksi. Hyllyssä vieressä olleet kotimaiset vertailussa todella tönkköjä. Vaaka sanoi 770 g. Silmämääräisesti vaikuttaa ennen asennusta melko isolta kokomerkintöihin nähden.
    Joko on pyörineet alla? Millaiset on?

    j

  11. #1151
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    W240 kohdalla kannattaa olla tarkkana todellisten mittojen kanssa. Itselläni on tuo rengas koossa 47-622, mutta leveys käytännössä sama kuin 35/37 millisessä W106:ssa. Korkeutta on sitten sen verran kuin nimellismitan perusteella olettaisi.

  12. #1152
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jakkok Katso viesti
    Joko on pyörineet alla? Millaiset on?

    j
    Ajoin talvipäivänseisausajon näillä ja sanoisin, että hyvin rullaava ja pitävä kumi kovalla jäällä ja paljaalla asfaltilla. Irtolumi voipi olla myrkkyä, kun kuvio on niin tiheä.

  13. #1153
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Liikuttavan yksimielisen palautteen johdosta jätän siis lieksalaiset kauppaan ja jatkan Marawintereillä nautiskelua.
    Memento mori

  14. #1154
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    W240 kohdalla kannattaa olla tarkkana todellisten mittojen kanssa. Itselläni on tuo rengas koossa 47-622, mutta leveys käytännössä sama kuin 35/37 millisessä W106:ssa. Korkeutta on sitten sen verran kuin nimellismitan perusteella olettaisi.
    Onko olemassa W240 koossa 47-622?

  15. #1155
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Onko olemassa W240 koossa 47-622?
    Valmistajan sivujen mukaan ei olisi. 54-622 kyllä löytyi ja 40-622.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  16. #1156
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jakkok Katso viesti
    Joko on pyörineet alla? Millaiset on?

    j
    Viikon-pari on edessä pyörinyt 42mm leveä Conti ja viikonloppuna laitoin taaksekin samanlaisen. Eilen aamulla kun lunta tuli enemmän huomasin ettei 42mm mahdukaan pyörimään lumikelillä, lumi pakkautuu renkaan ja lokarin väliin ja homma pysähtyi ennen kuin pääsin kotipihasta liikkeelle. Kävin vaihtamassa motonetistä kapeamman 37 millisen taakse ja sillä kombolla tulin nyt tänään töihin pääkaupunkiseudun pyöräteitä, ja ihan mukavasti ne minusta toimivat. Verrokkina nelisen vuotta W240:llä ajelua samassa tarkoituksessa. Varmaan ne contit paremmin rullaa kuin W240t, mutta vertailua on hiukan huono tehdä kun muistikuvat W240stä ovat viime keväältä. Kuvio conteissa on tosiaan paljon tiuhempi, mutta kyllä ne ainakin tänään ihan mukiinmenevästi kulkivat, ei kiemurtelua ja pitokin ihan hyvä. Pyöränä reilun 4v vanha Kona Rove Al.

  17. #1157
    Marathon Wintereistä koossa 35mm nyt parin viikon ajalta kokemusta työmatka-ajelusta täältä pk-seudulta. Ihan tyytyväinen ollut pitoon ja ajettavuuteen. Sohjossa / pehmeässä lumessa kiemurtaa toki melkoisesti, mutta mikäpä kapea rengas ei..

  18. #1158
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    45NRTH Gravdal 33tpi on pyörinyt nyt alla reilut 500km. Ihan kelpo rengas, vaikka marawintteriksi taidettiin täälläkin tuomita. Rullaus ok, ja vetopito lumessa on hyvä eikä luikertele kummemmin jos lunta nyt ei ihan kauheasti ole. Parina viime päivänä on päässyt kunnolla loskassa/lumessa ajelemaan, ja ilman isompia ongelmia ollaan edetty. Kestävyyden näkee sitten keväämmällä.
    Aiempaa kokemusta on Mara Winter, Schwalbe Snow Stud, Conti Nordic Spike ja muutamana viime talvena Nicetrac 200. On toi noista paras rengas kokonaisuutena. Eli jos XXL:ssä on vielä -25% alennuksia, niin kyllä tuosta 60€ kannattaa maksaa.

  19. #1159
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kyllä oli tämän päivän sohjossa, kuten muutenkin tällä viikolla, 120tpi Graavilohilaaksot poikaa. Oikein pääsee mielihyvä valloilleen kun renkaat toimii niin hienosti siinä kelissä mihin ne on suunniteltu
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #1160
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Muiden kommenttien pohjalta hain alennuksesta nuo uudet Contin spike 120 (35-622). Ihan hyvin rullaava rengas. Oli ainakin varmempi olo ajella kuin vielä viikko sitten Vittoria voyager hypereillä

    Itsellä on kokemusta nicetrac 200, mara winter ja w106 renkaista ja n. 50km kokemuksella rankkaan nämä kärkeen rullaavuuden ansiosta. Katsotaan sitten sohjokelien jälkeen tilannetta...

    j

  21. #1161
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    On toi 120tpi Gravdal ihan huippu rengas! Lateksi sisurilla rullaa tosi hyvin ja pito ihan huippu luokkaa. Onko noi markkinat todellakin niin pienet, että noita ei kannata valmistaa?

  22. #1162
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Minäkin sain korjaillut renkaat toimimaan vihdoin sisureiden kanssa. Concave nastat ovat huomattavasti pitävämmät, mitä piikkikärkiset.

    Rullaus yllättää joka vuosi aina uudelleen. Onhan se aika hienoa, että talvirenkaat tuntuvat kulkevan paremmin, mitä sulan maan aikana paikallaan olleet ramblerit.

    Ja tosiaan, litku ei sitten toimi, mikäli nastat tulevat kumista läpi. Vahvaa paikkaa sisäpuolelle ja sisuri käyttöön.

  23. #1163
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Onhan se aika hienoa, että talvirenkaat tuntuvat kulkevan paremmin, mitä sulan maan aikana paikallaan olleet ramblerit.
    Se on kieltämättä eriskummallinen fiiwis kun nasta tuntuu suunnilleen yhtä hyvältä kuin nappularengas
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #1164
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ja sellaisella kovaksi tamppautuneella lumella/jäällä gravdallit oikeastikkin ovat selvästi nopeammat, mitä cyclon renkaat vastaavalla hiekkatiellä kesällä.

  25. #1165
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    ...Concave nastat ovat huomattavasti pitävämmät, mitä piikkikärkiset...
    Ymmärrykseni ei riitä käsittämään miten tuo voi olla mahdollista. Mihin tuo perustuu?

    Erottaisitko sokkotestissä nastat muuten identtisessä renkaassa?

    EDIT: itsehän olen korvannut irronneita ISP:n teräväkärkisiä nastoja tavallisilla tylppäkärkisillä enkä ole ajossa huomannut, että renkaassa olisi joitain "huonommin pitäviä" kohtia. Toki sormin hypistellessä teräväkärkiset on terävämmät.
    JackOja muokkasi tätä : 20.12.2018 at 07.33


  26. #1166
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    On toi 120tpi Gravdal ihan huippu rengas! Lateksi sisurilla rullaa tosi hyvin ja pito ihan huippu luokkaa. Onko noi markkinat todellakin niin pienet, että noita ei kannata valmistaa?
    Sun kannattaa huomioida jotta oikeesti pakkasella latexisisuri jäykistyy pahemmin kuin butyyli.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  27. #1167
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ymmärrykseni ei riitä käsittämään miten tuo voi olla mahdollista. Mihin tuo perustuu?

    Erottaisitko sokkotestissä nastat muuten identtisessä renkaassa?

    EDIT: itsehän olen korvannut irronneita ISP:n teräväkärkisiä nastoja tavallisilla tylppäkärkisillä enkä ole ajossa huomannut, että renkaassa olisi joitain "huonommin pitäviä" kohtia. Toki sormin hypistellessä teräväkärkiset on terävämmät.
    Sitä terävää kohtaa on enemmän jäässä kiinni, mitä piikkikärkisessä. Luiston sattuessa eron kyllä huomaa.

  28. #1168
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Keksin testin.

    Liikuta ensin sormea olohuoneen karvamatolla. Sen jälkeen liikuta juomalasia matolla. Viimeisenä käännä se juomalasi nurinpäin.

  29. #1169
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Minusta paaton on kyllä oikeassa.

    Edit. Se kuinka iso ero näillä kolmella eri nastamallilla niin siinä Fillarilehdellä testauksen paikka. Vaikka Lieksasta kolme rengassettiä, yksi pari orkkislattapäillä ja kahdet ilman nastoja. Teräväkärkiset ja ovaalipäiset asemoituna sitten jäähalliin niinkuin vuonna 1968 kun Tekniikan Maailma koesti.
    arctic biker muokkasi tätä : 20.12.2018 at 12.04
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #1170
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    416
    Päivää. Onko kellään kokemusta noiden Conti Spike kumien litkuttamisesta?
    Kiinnostaisi josko sillä tavoin saisi W240iä ketterämmän setin alle. W240t on kyllä olleet aivan tunteettomat hiekoitussepelille, mutta rullaus ja ajotuntuma vaan on niin kehnot ettei ole tosikaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •