HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 37 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Millä kiekoilla?
    Sun ringlen Black flagit, joita xxl möi joskus halvalla. Ei tartte tupla teippejä tai mitään kikkoja. Gravdall istuu tiukasti hyllyllä ilman paineitakin.

Vuoden ajettu Gravdal. Yksi nastan kantalevy tuli läpi renkaan sisään ja puhkaisi sisärenkaan. Kokeilen korjausta liquid rubberilla.

^ Voihan kyr...

Eikö normaali sisärenkaan paikka olisi tuohon passeli? Tulee mukava kumityyny siihen kohtaan.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Samoja ajatuksia minullakin oli. Siinä oli sisärenkaan paikka noin 50 km. Kun katsoin mikä sen jälkeen oli tilanne, niin sisäkumi oli melkein hankautunut puhki ja ulkorenkaaseen kiinnitetty sisärengaspaikka oli jo hiertynyt puhki. Ajattelin ottaa nastan pois ja täyttää reiän liquid rubberilla. Toinen vaihtoehto olisi ehkä saksia vanhasta ulkorenkaasta pala ja liimata se reiän päälle.

Olen ajanut koko ajan suosituspaineilla ja nämä talvipuhkeamiset ja -paikkaukset tien päällä ovat kylmässä ja usein suolavellissä vielä tavanomaistakin ikävämpiä hommia.

Ei taida kovin hyviä nastarenkaita olla olemassakaan, viime lukeman perusteella. Itse olen kyllä ollut tähän asti tyytyväinen Marathon Wintereihinkin, kun en ole paremmasta ymmärtänyt.

Tänään pääsin hipelöimään Continentalin uutta Spikeä. Siinä ei juuri ole kuviota / nappulaa, en ostaisi sohjoon. En oikein ymmärrä, mihin keliin se on kehitetty, ehkä paljaalle jäälle. Kuulin myös, että ovat teetetty jossain, ehkä Suomessa, mutta se osuus myyjän tarinoista pääsi vähän livahtamaan ohi. TPI on ymmärtääkseni myös jotain muuta kuin aiemmin kerrottu 180, eli 3/180, eikös tuo tarkoita paremminkin 60?
    Pyöräily on kivaa!

Onko tuo uusi Continentalin Spike taittuva?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Vuoden ajettu Gravdal. Yksi nastan kantalevy tuli läpi renkaan sisään ja puhkaisi sisärenkaan. Kokeilen korjausta liquid rubberilla.
    Jos on tosiaan vasta vuoden ajettu, niin kannattaisiko tuosta laitta viestiä myyjälle tai valmistajalle? Tuollaisen lähes 150€ maksavan renkaan pitäisi kyllä mielestäni olla rakenteeltaan sellainen, että nastat eivät rupea tulemaan vuodessa läpi.

Mulla lähtee itse nyt 120tpi Gravdaleilla neljäs talvi, eikä tuollaisia ole esiintynyt, joten mielestäni tuossa on kyllä kyseessä valmistusvirhe.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Onko tuo uusi Continentalin Spike taittuva?
    Hyllyssä roikkuivat muiden jäykkien seassa, eli ei.
    Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FocusOn Katso viesti
    Pienellä kauhulla lueskelin kokemuksia litkutetuista gravdaleista. Litkutin juuri itselle 120tpi-versiot 23mm kiekoille. Toinen räjähti käsiin kun pumppasin maksimipaineet 5 baria ja aloin heilutella tiivistämiseksi. Nyt eturenkaalla ehkä 100km ja takarenkaalla 25 km takana n. 3,5 barin paineilla enimmäkseen asfaltilla ilman ongelmia.

Viime talvena oli sisurit. Ei voi kun toivoa, että litku on liimannut renkaan kylkiä sen verran kiinni, että pysyy. On ne muuten niin hyvät - vaihto x-one speedeistä ei tuntunut juuri ollenkaan.

Minkälaisilla paineilla ajelette ja miksi? Ja monellako on burpannut ja minkälaisessa tilanteessa? Olen pitänyt luokkaa 3-4 baria, niin renkaat näyttää kulkevan kapealla harjallaan eikä nastoista ota kuin keskimmäiset tiehen.
    Paljonhan tuo burppailu herkkyys riippuu siitä, että kuinka napaskasti rengas napsahtaa vanteen hyllylle. Mulla lähtee nyt neljän talvi noilla tubelessina eikä suurempia ongelmia ole ollut. Edellisten Novatec vanteiden kanssa ne tosin tippu kerran tai pari vanteelta, kun sepeli tyhjensi renkaan suht nopeasti (litkuista huolimatta). Toisaalta nyt Notubesin Grail kehien kanssa nuo tuntuvat istuvan vanteen hyllyllä vieläkin napakammin, eli pysyy tyhjänä myös paikallaan napakammin - muistaakseni näiden kanssa rengas ei ole vielä koskaan tippunut.

Ajapaineet säädän monesti siten, että rengas painuu riittävästi ja on mukava ajaa. Käytännössä tuo on siis vähän 3bar molemmin puolin, lumikelillä vähän alle ja napakammalla kelillä vähän yli. Talvisin kamaa on normaalisti vähän enemmän kuskilla kannossa, joten kokonaispaino on varmaan jossain 95-100kg tietämillä kun hiomioi kuskin + kamat + fillarin. Gravdal on niin notkea rengas, että jos paineita tiputtaa liikaa on se jo todella löysä/muljuva ajettavaksi,

Sisäpuolelta paikattuja sepelin tekemiä reikiä noissa taisi olla nyt kaikkiaan 5 kpl, eli kyllä noita on joutunut hieman huoltamaan, mutta vielä niillä ajaa kuitenkin oikein mukavasti.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Jos on tosiaan vasta vuoden ajettu, niin kannattaisiko tuosta laitta viestiä myyjälle tai valmistajalle?
    Tämä ei ole huono ajatus. Voisin kokeilla mitä valmistaja sanoo. Ostin renkaat XXL:stä kolme kahden hinnalla eli noin 53 €/kpl. Tämä on se halvempi 33 tpi -malli. Arvioin, että kilometrejä on ajettu vaurioituneella renkaalla alle 2000.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Hyllyssä roikkuivat muiden jäykkien seassa, eli ei.
    http://ibike.fi/tuote/continental-sp...uutuus-37-622/

Jeps aika jäykiltä vaikuttavat ja tuo kivio on kyllä älyttömän tiheä. Varmaan ihan jees kovalla jäällä ja lumella, mutta miten toimii irtolumella tai loskassa?
    Mielenkiintoisen tuosta tekee kyllä se, että tuossa on tavallaan kitka lamellia yhdistettynä nastoihin, joten (sopivissa olosuhteissa) pito on varmaan ihan hyvä.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Samoja ajatuksia minullakin oli. Siinä oli sisärenkaan paikka noin 50 km. Kun katsoin mikä sen jälkeen oli tilanne, niin sisäkumi oli melkein hankautunut puhki ja ulkorenkaaseen kiinnitetty sisärengaspaikka oli jo hiertynyt puhki. Ajattelin ottaa nastan pois ja täyttää reiän liquid rubberilla. Toinen vaihtoehto olisi ehkä saksia vanhasta ulkorenkaasta pala ja liimata se reiän päälle.

Olen ajanut koko ajan suosituspaineilla ja nämä talvipuhkeamiset ja -paikkaukset tien päällä ovat kylmässä ja usein suolavellissä vielä tavanomaistakin ikävämpiä hommia.
    Noin minäkin ajattelin toimia. Liquic sole taisi olla se liiman merkki, mitä kaveri suositteli. Sitä nastan reikä täyteen, nasta paikalleen ja sisäpuolelle sively. Stanin race hoitaa loput.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Noin minäkin ajattelin toimia. Liquic sole taisi olla se liiman merkki, mitä kaveri suositteli. Sitä nastan reikä täyteen, nasta paikalleen ja sisäpuolelle sively. Stanin race hoitaa loput.
    Casco Liquisole, nykyiseltä nimeltään Casco Rubberfix. En ole tällä renkaita paikannut ikinä, mutta varlluskenkien paikkailussa se on klassikko.

Korjaus noin voi onnistuakin eikä matkoilla tarvitse renkaan vaihtoa harjoitella.

Minä olen tyynen viileästi nyppinyt loputkin nasta pois ja käyttänyt rengasta "kitarenkaana" takana, toimii oikeastaan tyydyttävästi. Sisurin suojaksi olen pannut pistosuojanauhan, mistään kevennys-, rullaus-, maksiminopeusrenkaasta ei ole kyse eikä tarvettakaan, vaan minimointi rengastöistä kylmässä, kun ei ole mukavaa kesälläkään.😊

Lainaus Alkujaan tämän lähetti scellus Katso viesti
    Casco Liquisole, nykyiseltä nimeltään Casco Rubberfix. En ole tällä renkaita paikannut ikinä, mutta varlluskenkien paikkailussa se on klassikko.
    Keatääköhän tuo muuten ammoniakkia, jota stanissa taitaa olla. Fiksumpi kokeilisi ensin ja liimaisi vasta sen jälkeen koko renkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Ei taida kovin hyviä nastarenkaita olla olemassakaan, viime lukeman perusteella. Itse olen kyllä ollut tähän asti tyytyväinen Marathon Wintereihinkin, kun en ole paremmasta ymmärtänyt.
    Marthon Winterit 35-622 koossa tuli hommattua hybridiin, kun halvalla sai. Vähän pelottaa, kun lukenut noita nastojen läpipainumisen aiheuttamia rengasrikkoja.. Oli melko jäykät vääntää vanteelle, toivottavasti ei joudu talvella tienpäällä rengashommiin... Paljonko noissa kannattaisi pitää painetta näin lumettomana aikana? Pistin nyt n. 4.5baria..(kuskilla painoa 75kg)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Marthon Winterit 35-622 koossa tuli hommattua hybridiin, kun halvalla sai. Vähän pelottaa, kun lukenut noita nastojen läpipainumisen aiheuttamia rengasrikkoja..
    Viimeksi minulle kävi noin, kun (taka)renkaalla oli ajettu tasan 1000 km.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,0 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

Paljonko noissa kannattaisi pitää painetta näin lumettomana aikana? Pistin nyt n. 4.5baria..(kuskilla painoa 75kg)
    Itse olen ajanut tuolla renkaalla vain pari lyhyttä testilenkkiä. Näiden perusteella renkaan runko tuntuu sen verran jäykältä, että lähtisin hakemaan paineita tuolta alle 3bar tuntumasta, tällöin kumiin saa edes hieman mukavuutta/tuntumaa.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Marthon Winterit 35-622 koossa tuli hommattua hybridiin, kun halvalla sai. Vähän pelottaa, kun lukenut noita nastojen läpipainumisen aiheuttamia rengasrikkoja.. Oli melko jäykät vääntää vanteelle, toivottavasti ei joudu talvella tienpäällä rengashommiin... Paljonko noissa kannattaisi pitää painetta näin lumettomana aikana? Pistin nyt n. 4.5baria..(kuskilla painoa 75kg)
    Siinä vaiheessa kun lisää ilmaa on tuo varsin sopiva paine, koska eihän niitä joka päivä tarkistella. Vähän olen kevyempi ja tuohon malliin olen ilmat pitänyt. Monta talvea ja monia tuhansia ajoa ennenkuin eka nasta tuli läpi, noita nyt jo kolme käytössä kahdessa pyörässä. Vasta vanhimmasta olen nyppinyt nastat pois ja pistosuojanauhalla terästänyt sen, matka jatkuu edelleen tuolla. Marawintteri on ihan kelpo rengas samoin kuin merkin muutkin renkaat, olematta kuitenkaan mitään hipoja!

Vanteellevääntämisestä olen samaa mieltä, nämä vankasti pistosujatut renkaat ovat niin vahvarunkoisia juuri kulutuspinnan keskialueelta, että monta kertaa toistuvasti on paneltava rengasta keskiuraan sieltä mistä se on jo vanteella, tulee tuohon rutiinia kun muutaman kerran harjoittelee.🤗

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Vanteellevääntämisestä olen samaa mieltä, nämä vankasti pistosujatut renkaat ovat niin vahvarunkoisia juuri kulutuspinnan keskialueelta, että monta kertaa toistuvasti on paneltava rengasta keskiuraan sieltä mistä se on jo vanteella, tulee tuohon rutiinia kun muutaman kerran harjoittelee.珞
    Tätä ei voi kyllin toistaa. Melkein renkaasta kuin renkaasta saa itselleen vaikean asennettavan (ja poisotettavan) jos ei äkkää, muista tai viitsi painella renkaan molempia reunoja keskelle vannetta.

Tämän lisäksi voi renkaanvaihtopelkoa tai -stressiä helpottaa tieto siitä että tämäntyyppiset renkaat ovat hankalimmillaan uutena mutta kunhan niillä on ajettu ja niitä muutaman kerran vaihdettu, ne eivät yleensä ole enää ollenkaan niin itsepäisesti käyttäytyviä.

Eivätkä ne nastat välttämättä ala läpitulemaan kuin vasta joskus kolmen talvikauden jälkeen, jos sittenkään. Valmistuserissä on ilmeisesti eroa - ja sitten mulla on yksi lempiteoria: mitä voimakkaammin ja kiivaammin jarruttaa ja mitä tiukemmin ajaa mutkat, sitä nopeammin nastat vääntyvät, irtoilevat ja alkavat työntyä läpii. Mutta mulla ei ole asiasta ajotapaa vaihtaen hankittua kokemuspohjaista tietoa vaan pelkkä arvaus.

PS Mitä TERUn viestinlopussa tekee kiinalainen, ilmeisesti kaulakorua tarkoittava kirjoitusmerkki? Vai pitäiskö sen näkyä jonain hymiönä

PPS Ai niin, asiaankuuluva itsekehu oli unohtua Kun nyt äskettäin vaihdoin mustaan Gir'siini nastarenkaat - joita en nyt enää viitsi vaihtaa takaisin paremmin sulan maan keleihin sopiviksi - ne menivät nätisti eli niin kuin pitääkin vanteille pelkin näpein. (Vanteina Mavic Aksium Disc.)

PPPS Mutta en ole unohtanut että kun ensimmäistä kertaa samoja eli Marathon Winter 622-35 renkaita silloisille vanteille (maantiepyörästä perityt Shimano Ultegrat) laitoin, jouduin lopuksi turvautumaan rengasrautoihin. (Vaikka eihän se mikään häpeä ole - eikä virhekään, kunhan muistaa käyttää niitä varovaisesti eli ei työnnä niitä liian syvälle ja yritä nostaa liian leveää osuutta renkaasta kerralla.)
    kuovipolku muokkasi tätä : 05.12.2018 at 15.19

Alkuperäisessä tekstissä komeilee yksi hymiö, kun näitä tulee käytetyksi ettei minun kommentteja otettaisi ollenkaan vakavasti, nekun perustuvat vanhan vilttihatun alta repäistyksi.

Tablettivehkeellä tehdyt hymiöt muuttuvat juuri ajattelutapani mukaisiksi korumerkeiksi, kun ne toistetaan oikealla koneella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    http://ibike.fi/tuote/continental-sp...uutuus-37-622/

Jeps aika jäykiltä vaikuttavat ja tuo kivio on kyllä älyttömän tiheä. Varmaan ihan jees kovalla jäällä ja lumella, mutta miten toimii irtolumella tai loskassa?
    Mielenkiintoisen tuosta tekee kyllä se, että tuossa on tavallaan kitka lamellia yhdistettynä nastoihin, joten (sopivissa olosuhteissa) pito on varmaan ihan hyvä.
    Ostin 120-nastaiset ja 42mm leveät versiot Motonetistä viime viikolla kun en noita 240-nastaisia mistään silloin löytänyt. Pari työmatkaa eturenkaana nyt pyörinyt ja kuviota hiukan minäkin kummastelin. Kerää paljon hiekanjyviä kyytiinsä, mutta jospa siinä olisi kumia sen verran ettei heti mene läpi. Loskassa ja lumella toimivuus vielä todentamatta, mutta kitkalamellit saattavat ihan ok pidon tarjota liukkaammalla, tosin noissa mun versioissa on vaan 120 nastaa. Katsotaan miten niillä pärjää kun kelit pahenee.

Kuovipolun kanssa samaa mieltä nastojen läpi tulemisesta. Omilla renkailla on kiskottu aika reippaasti kuivia ja hiekkaisia mäkiä solvallassa ja ajettu karkealla kalliomurskeella muualla. Paineet olen pitänyt ehkä liiankin matalana huonossa maastossa, jotta pidon saisi maksimoitua. Tuo on takuulla aika rajua touhua nastoille. Olisi pitänyt liimata nastat jo uutena.
    paaton muokkasi tätä : 06.12.2018 at 02.10

Ensivaikutelmia Continental Top Contact Winter II:sta, 42-622 (ei taittuva): lumella pito hyvä, kulkee suoraan uudessa 8 - 10 sentin pakkaslumessa, ei ongelmia jarrutuksessa. Saman lumen pariin kertaan ajetussa autonrenkaan jäljessä kiemurtaa vimmatusti. Kuiva(hko) jää, pito OK, tosin etujarrulla sai pyörän lukkoon helposti. Vettä jään päällä: olosuhteisiin nähden yllättävän hyvä, pieneen ylämäkeen pito oli oikein hyvä ja takapyörä irtosi luisuun vasta oikein yrittämällä. Sohjoa jään päällä: huono pito, takapyörä lähtee sivulle hyvin helposti. Taitaa mennä kuvio tukkoon.

Missään lumi- tai jääolosuhteessa ei pito ole 37 mm W106:n luokkaa, mutta toisaalta eipä näillä tarvitse millään pinnalla polkeakaan yhtä reilusti kuin noilla Lieksan ihmeillä, että eteenpäin pääsee. Erityisesti paljas sora/asfaltti ovat kitkoilla hyvin kevyitä edetä.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/4501...ttu-28--37-622

26 euroa kipale jäi nämä maksamaan tänään, kun sain vielä jostain syystä 10 % alennusta. Kumiseos tuntuu mukavan joustavalta. Leveys oli asennettuna n. 35 mm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti scellus Katso viesti
    Toissa vuonna Gravdalin kadonneita/taittuneita/ kuluneita nastoja korvasin ja liimoina käytin Liquisolea/Fixittiä/Contactia. Kaikki Cascon tuotteita. Enpä kummoista eroa huomannut. Toki muistilapun hukkasin mitä minnekin laitoin mutten kummoista eroa huomannut, ehken nyt Rubbermix ois valinta ellei tää https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/loctite60s-liima ois se paras? Tilasin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Voisin kokeilla mitä valmistaja sanoo.
    Lähetin sähköpostin 45NRTH:n asiakaspalveluun. He vastasivat, että Gravdalin nastojen ei kuulu tulla renkaan läpi puhkaisten sisärenkaan ja että heillä on 24 kuukauden takuu alkuperäiselle omistajalle, jolla on kuitti. Seuraavaksi asiaa selvitellään siis XXL:ssä. Odotus näillä tiedoilla on, että minulla on kohta uusi virheetön rengas tai että valmistaja korjaa virheen, mikä sekin toki sopisi.

Eilen ja tänään ollut aika liukkaassa jäässä tienpinnat täällä, kävely melkoista lipsuttelua. Päässyt siis ensitestit ottamaan Marathon Wintereiden pitoon -> hyvin pitää, paremmin kuin osasin odottaa. Kurveissa tulee vielä varottua, kun kokemusta niin vähän, mutta yhtään ei ole vielä lipsunut. Pidon puolesta ainakin voi olla tyytyväinen tähän asti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Toissa vuonna Gravdalin kadonneita/taittuneita/ kuluneita nastoja korvasin ja liimoina käytin Liquisolea/Fixittiä/Contactia. Kaikki Cascon tuotteita. Enpä kummoista eroa huomannut. Toki muistilapun hukkasin mitä minnekin laitoin mutten kummoista eroa huomannut, ehken nyt Rubbermix ois valinta ellei tää https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/loctite60s-liima ois se paras? Tilasin.
    Luitko tuoteselosteen liimalle? Minä ajattelisin, että liima saisi olla kumimaista kuivuttuaankin, koska gravdallin pieni nappula ei kyllä vääntyile, mutta saatan kyllä ajatella väärinkin. Tuota 60s liimaa olisi kyllä kotona. Jos liimaisi tuolla nastat ja sivelisi liquic solella renkaan sisäpinnan ratkenneiden nastojen kohdalta?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •