FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 372 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 272 322 362 370 371 372 373 374 382 422 472 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.131 - 11.160 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #11131
    tempokisu Guest
    ^ joo riittää jo, samoin minäkin olisin ollu jo sata kertaa siellä auton alla jos en olisi hoksannu kääntyä sen auton mukana samaan suuntaan. Toki mä muuta liikennettä seuraan, mutta toki myös pelästyn kun huomaan että apuaaaaaaa toi meinaa päälle ajaa. Mistä mä tiedän vaikka ajaisikin ja tahallaan oikein, monet autoilijat tuntuu vihaavan pyöräilijöitä, ja kävelijät kans kun muistissa on vieläkin se viimetalvinen kiinniotto ( tyhmä kaljupääkävelijä otti fillarista ja selästäni kiinni eikä meinannu millään päästää irti) ja Lempäälässä tyttöään päiväkotiin vievä isä uhkasi tappaa kun seuraavan kerran kohdataan..mä onneton menin huomauttaan kun kaarsi suoraan eteen kelville ja pysäköi siihen, että pikku tyttelinsä ei tarvi kävellä ovelle kun viisi askelta.... Ne tööttää Säijässäkin vaikka ajan niin reunassa kun mahdollista, kamalaa kun just olkapään takana tööttäillään hyvä ettei peljästyksestä horjahda.
    Kyllä noitten parkkipaikalta tulevien pitäisi jo osata katsoa myös kelvin suuntaan, eikä vaan autotielle.

  2. #11132
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Hyviä huomioita molemmat. Me jotka ajamme väliin autollakin, vaikka tiukkoja pyöräilijöitä olemmekin, tiedämme, että autosta näkee hyvin, hyvin riittävästi joka suuntaan, samoin sen, että auto ei aja päälle eikä kulje toistaiseksi ilman kuljettajaa, kyllä se kuljettaja ne virheet tekee ja vajavaisen havannoinnin perustella kuljettaa autoansa. Monia, oikeastaan lukemattomia kertoja väistämisvelvollisen alle olis pyörällä jäänyt, jos ei olisi väistänyt, joskus ihan senteistä ollut kyse. Oma mentaliteetti liikenteessä - päälle en anna kenkään ajaa. Pyörällä toistaiseksi toiminut, muutoin väistämissääntöjä olisi selkeytettävä.

  3. #11133
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Lempäälässä tyttöään päiväkotiin vievä isä uhkasi tappaa kun seuraavan kerran kohdataan..mä onneton menin huomauttaan kun kaarsi suoraan eteen kelville ja pysäköi siihen, että pikku tyttelinsä ei tarvi kävellä ovelle kun viisi askelta.... Ne tööttää Säijässäkin vaikka ajan niin reunassa kun mahdollista, kamalaa kun just olkapään takana tööttäillään hyvä ettei peljästyksestä horjahda.
    Kyllä noitten parkkipaikalta tulevien pitäisi jo osata katsoa myös kelvin suuntaan, eikä vaan autotielle.
    Pitäisi, mutta kun ei osaa, kun ei ne osaa hyvin selvissä risteyksissäkään, jossa iso kärkikolmio näkyvällä paikalla ennen pyörätietä ja hyvä näkyvyys. Tai Stop merkin taakse pysähtyneenä ei osata katsoa oikelle kevyenliikenteen väylälle, kun tuijotetaan vaan vasemmalle autotielle.


    Jos kuljettaja teki paniikkijarrutuksen ja pyysi vielä anteeksikin, niin mielestäni on perusteetonta syyttää tapon yrityksestä.Tuskin oli tahallinen teko. Pikemminkin törkeä huolimattomuus, joka on valitettavan yleistä. Tosin hyvät valot ja näkyvän väriset vaatteet auttaa pitkälle. Mutta ei toki niihin, jotka ei katso lainkaan pyörätien suuntaan.

  4. #11134
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    * Jäisin varmaan pari kertaa vuodessa auton alle, jos yrittäisin pitää oikeuksista kiinni ja ajaisin toisten havainnointikykykyyn luottaen risteyksistä.*
    Onnistuisi lähes päivittäin. Melko varmalla todennäköisyydellä pidemmällä reissulla muttei tarvi käydä kuin lähikaupassa niin sieltä liikenneympyrästä tulee Espoolainen Autoilija

  5. #11135
    tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Pitäisi, mutta kun ei osaa, kun ei ne osaa hyvin selvissä risteyksissäkään, jossa iso kärkikolmio näkyvällä paikalla ennen pyörätietä ja hyvä näkyvyys. Tai Stop merkin taakse pysähtyneenä ei osata katsoa oikelle kevyenliikenteen väylälle, kun tuijotetaan vaan vasemmalle autotielle.


    Jos kuljettaja teki paniikkijarrutuksen ja pyysi vielä anteeksikin, niin mielestäni on perusteetonta syyttää tapon yrityksestä.Tuskin oli tahallinen teko. Pikemminkin törkeä huolimattomuus, joka on valitettavan yleistä. Tosin hyvät valot ja näkyvän väriset vaatteet auttaa pitkälle. Mutta ei toki niihin, jotka ei katso lainkaan pyörätien suuntaan.
    Seliseli, ei se autoilija ollu pahoillaan kun korkeintaan siksi että reipas matka minuutiksi katkesi. Näytti nyrpeeltä. Oli ihan valoisaa, ja mulla on punanen takki, heijastinliivi ja punane kypärä, punane pyörä. Risteyksessä ei minkäänlaista näköestettä kuten puita tms. Jos noi väittää , sori en nähny, niin sokeelta kortti pois vaan no hyvä ettei ollu matkalla mulle ajokorttitodistusta hakeen, ei nimittäin olisi saanu. - kerranhan kävi niin että nälvi mua rappukäytävässä että oikeinko pitää pyörä kantaa sisälle outo tyyppi , eikä sitten kehdattu enää tulla sitä ajokorttitodistusta hakeen kun huomasi että oho, sama "outo tyyppi":

  6. #11136
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Me jotka ajamme väliin autollakin, vaikka tiukkoja pyöräilijöitä olemmekin, tiedämme, että autosta näkee hyvin, hyvin riittävästi joka suuntaan, samoin sen, että auto ei aja päälle eikä kulje toistaiseksi ilman kuljettajaa, kyllä se kuljettaja ne virheet tekee ja vajavaisen havannoinnin perustella kuljettaa autoansa.
    Minusta näkyvyys autosta ulos ei kyllä ole mitenkään hyvä. Takaviistoon oikealle joutuu ihan tosissaan katsomaan, jotta näkee pilarien, penkkien, turvaistuimen ja usein myös matkustajien muodostamien katveiden taakse. Aika pienistä raoista maailman menoa joutuu tiirailemaan.

    Näin siis, jos haluaa nähdä, ettei pyöräilijöitä ole tulossa, eikä tyydy siihen, ettei näe tulossa olevaa pyöräilijää (joka ennakoi tilanteen ja väistää kääntyvää autoilijaa).

    Tällainen paikka vielä, niin ei juurikaan ole tilaa kääntää autoa poikittain ennen kääntymistä, jotta näkyvyys paranisi:

    https://goo.gl/maps/X7EJzGoNq8v

  7. #11137
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Seliseli, ei se autoilija ollu pahoillaan...
    Kyllä se yritti tappaa sinut, tee rikosilmoitus.


  8. #11138
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Eiköhän tapon yritys tarkoita tarkotuksellisuutta tekoon, jonka tarkoitus on johtaa kuolemaan.
    Kirjoitin vain siltä pohjalta, miten alkuperäinen kirjoittaja asian ilmaisi. Sitten jos ei kyse ole ollut tapon yrityksestä ja kuitenkin näin halutaan asia esittää vielä tunnistetiedoilla, niin taitaa sen toisen rikoksen tunnusmerkit täyttyä.

    Jokainen auton alle näillä keleillä melkein jäänyt voi myös tarkistaa, että omat valot ja heijastimet on kunnossa JA nopeus on sovitettu olosuhteisiin. TLL muistaakseni edellyttää, että ajoneuvo on pystyttävä pysäyttämään turvallisesti kaikissa olosuhteissa.

  9. #11139
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Me pyöräilijät, jotka ajamme hieman isommilla autoilla, tiedämme hyvin, että läheskään kaikista autoista ei näe joihinkin suuntiin kovinkaan hyvin. Tätä on turha kiistää ja muuta väittää.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  10. #11140
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Me pyöräilijät, jotka ajamme hieman isommilla autoilla, tiedämme hyvin, että läheskään kaikista autoista ei näe joihinkin suuntiin kovinkaan hyvin. Tätä on turha kiistää ja muuta väittää.
    Äläpäs nyt. Helsinkiläinen jopokommari tietää kyllä aina parhaiten miten mistäkin autosta näkee tai ei näe.

  11. #11141
    Ja ei-helsinkiläinen ei-jopo ei-kommari tietää kyllä aina parhaiten että hieman isompaa autoa työkseen ajava helsinkiläinen fillarifoorumilainen on helsinkiläinen jopokommari vaikka muuta väittäisi.

    Ruvetkaa pojat harrastamaan sisäistä kasvua ja henkistä avartumista! Tai vaikka kansantanhuja ja runonlausuntaa ja syvnmerenkalastusta!

  12. #11142
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kirjoitin vain siltä pohjalta, miten alkuperäinen kirjoittaja asian ilmaisi. Sitten jos ei kyse ole ollut tapon yrityksestä ja kuitenkin näin halutaan asia esittää vielä tunnistetiedoilla, niin taitaa sen toisen rikoksen tunnusmerkit täyttyä.

    Jokainen auton alle näillä keleillä melkein jäänyt voi myös tarkistaa, että omat valot ja heijastimet on kunnossa JA nopeus on sovitettu olosuhteisiin. TLL muistaakseni edellyttää, että ajoneuvo on pystyttävä pysäyttämään turvallisesti kaikissa olosuhteissa.
    Ajoneuvo on pystyttävä pysäyttämään tien näkyvällä osuudella turvallisesti. Tämä ei kuitenkaan millään tavoin poissulje väistämisvelvollisten velvollisuutta antaa etuajo-oikeutetulle esteetön kulku. Väistämisvelvollisella on velvollisuus kyetä pysäyttämään ajoneuvonsa ennen kuin tämä tulee etuajo-oikeutetun tielle. Etuajo-oikeutetulla on luottamusperiaatteen nojalla oikeus olettaa, että väistämisvelvollinen noudattaa väistämisvelvollisuuttaan. Mikäli väistämisvelvollinen ei kuitenkaan noudata väistämisvelvollisuuttaan etuajo-oikeutetulla on velvollisuus reagoida vaaraa ja vahinkoa vähentävästi omien kykyjensä puitteissa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että jokaiseen risteykseen pitäisi ajaa kävelynopeutta, vaan luottamusperiaate mahdollistaa, että risteyksessä voi ajaa järkevää matkanopeutta, ellei itseä koske sillä hetkellä väistämisvelvollisuus tai muu hidastamista edellyttävä velvoite.

    Ei tää oikeesti oo niin vaikeeta. Jos autoilija tulee kolmion takaa eteen ja oma valaistus on kunnossa, on autoilija lähtökohtaisesti 100% syyllinen, ellei tilanteessa ole jotain tosi epätavallista käsillä. Valaisemattomalla pyörällä ajo hämärässä onkin sitten paljon pulmallisempi tilanne

  13. #11143
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Ajoneuvo on pystyttävä pysäyttämään tien näkyvällä osuudella turvallisesti.
    Mitä tuokin pykälä käytännössä tarkoittaa? Mikä on tien näkyvä osa ja kuuluuko tiellä oleva este tien näkyvään osaan? Eli missä tuota pykälää ylipäätään voi soveltaa. Muistamme hyvin, että hiljattain käräjäoikeus vapautti kuorma-auton kuljettajan syytteestä, vaikka ajoi pyöräilijän yli. Oli niin huono näkyvyys, ettei voinut tehdä mitään onnettomuuden välttämiseksi.

  14. #11144
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Mitä tuokin pykälä käytännössä tarkoittaa? Mikä on tien näkyvä osa ja kuuluuko tiellä oleva este tien näkyvään osaan? Eli missä tuota pykälää ylipäätään voi soveltaa. Muistamme hyvin, että hiljattain käräjäoikeus vapautti kuorma-auton kuljettajan syytteestä, vaikka ajoi pyöräilijän yli. Oli niin huono näkyvyys, ettei voinut tehdä mitään onnettomuuden välttämiseksi.
    Jos esim. ajat mutkaan, niin ajoneuvo on voitava pysäyttää mutkassa kuljettajalle näkyvällä osalla. Hirveän helppo pykälä jos vähän miettii.

    Onko linkkiä tuohon käriksen tapaukseen. Näkemättä arvioin että arvauskeskus on hieman sählännyt taas.

  15. #11145
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Onko linkkiä tuohon käriksen tapaukseen.
    Olisiko tämä?

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...694#gs.4gkzrw0

  16. #11146
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Tuossa on tyypillisesti varsin lyhyt katsaus tapaukseen, eikä sen perusteella voi juuri vetää kunnollisia johtopäätöksiä

  17. #11147
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Juuri tuota tapausta tarkoitin.

    Mutkassa valoisaan aikaan voi olla helppo määritellä ajoradan (ei siis tien) näkyvä osa. Mutkan taakse ajorata häviää usein kuin leikaten, joten tulkinnanvarainen tieosuus (näkyykö vai ei) on hyvin lyhyt. Mutta kun ajetaankin esim. suoraa tietä pimeässä, milloin ajorata katsotaan näkyväksi? Auton lähivalot näyttää oikeasta reunasta pidempään kuin vasemmasta. Lasketaanko näkyvä osa oikean vai vasemman reunan pituuden mukaan? Entä mitä pitää nähdä. Pimeällä heijastavat tiemerkinnät näkyy paljon pidemmälle kuin musta asfaltti. Määräytyykö näkemä viivojen vai asfaltin perusteella? Kaukovaloilla ajettaessa valon määrä vähitellen vähenee, mutta milloin kuljettajan ei enää katsota näkevän ajorataa. Puhumattakaan tien reunassa olevien sumupaalujen perusteella, jotka näkyy vielä paljon kauempaa. No, nuo ei ole osa ajorataa, joten ehkä viimeinen kysymys voidaan sivuuttaa.

    Mutta kysymys kuului siis, mihin tuota asiaa voidaan soveltaa. Toisaalta kaikki tämä menee ohi aihesta, kun kyse on kuljettajan mahdollisuudesta havaita este. Tieliikennelaissa ajoradan määritelmä on yhden tai useamman kaistan käsittävä tien osa. Ajorataan ei siis kuulu jalankulkija tai pyöräiljä. Ajoradalla oleva muukaan este ei kuulu ajorataan, joten ainakaan tuon kohdan perusteella ei esteen havaitsemista voida edellyttää. Vain ennalta arvattavat asiat on määritelty yleisen varovaisuusperiaatteen alaisiin asioihin. Mikä sitten on ennalta arvattava ja miten se nivoutuu ajoradan näkyvään osaan? Siinä onkin oikeuden tuomareilla pähkäilemistä.

    Nyt en aio käyttää lakia argumenttina, koska en tiedä mitään liikennelainsäädännön ja rikoslainsäädännön tulkintaperiaatteeista ja siksi pysyttelen tukevasti omien moraalikäsitysteni varassa. Mutta koska kyse on El-Carpason mielestä hirveän helposta pykälästä, varmaan voit avata sen sisällön minulle ja ehkä muillekin, joille sisältö ei ole itsestään selvä. Se, että korkeakoulutuksen saaneet lain ammattilaiset sählää oikeudessa päätösten kanssa, määrittelee kivasti kohtuullisen tason tietämättömyydelleni, eikä minun maallikkona tarvitse menettää yöuniani TLL23§ liittyvän epäselvyyden takia.


  18. #11148
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    627
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Tuossa on tyypillisesti varsin lyhyt katsaus tapaukseen, eikä sen perusteella voi juuri vetää kunnollisia johtopäätöksiä
    Lisäksi tuo on käräjäoikeuden päätös. Käräjäoikeus on alin aste. Pahoittelut jos lukijoissa on tuomareita, mutta käriksestä saa ihan yhtä hyvän tuloksen kuin nopanheitolla. Valitettavasti. Pyysin tuosta käräjäoikeuden päätöksen. Uhrin vanhemmat olivat ilmoittaneet tyytymättömyytensä päätökseen samantien kun oli tuomio luettu. Voin vain kuvitella miltä vanhemmista tuntuu, miten oikeasti käräjätuomarit kehtaavatkin tuollaista päättää.
    Tommi Vainikainen, fietser & wielrenner

  19. #11149
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Onkohan tämä jo ollut täällä esillä?

    "äijä on nyt viis minuuttia koputellut tohon kylkeen..."
    https://i.ylilauta.org/9b/011436a1.mp4

    Kuka tunnustaa?
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  20. #11150
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Mainio toi kuormurikuski kuin itsekseen vain jupisee tuolla hytissä. Miksei se sano mitään tuolla fillaripojalle? Kommunikointia kaivattaisiin! Tuonkin naaras on varmaan niitä jotka naistenlehdissä valittavat kun mies ei puhu.

    Heh, ihan tuttu paikka! Jos toi on tuore filmi niin tuossahan salaojaremppa meneillään ja kaivantoja. Eilen illalla näytti olevan klv poikki tuosta kokonaan ilman kuormuriakin.


  21. #11151
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    627
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Onkohan tämä jo ollut täällä esillä?

    "äijä on nyt viis minuuttia koputellut tohon kylkeen..."
    https://i.ylilauta.org/9b/011436a1.mp4

    Kuka tunnustaa?
    En tunnusta tommosta tehneeni vielä koskaan. Toisinaan on kuitenkin tullut mietittyä, että jos pyörätiellä on autoja parkissa, niin mitäpä jos pistäisi oman fillarin poikittain ajoradalle, ja pistäisi tupakaksi (tai jotain vastaavaa kun en polta). Mitäköhän semmoisesta seuraisi?
    Tommi Vainikainen, fietser & wielrenner

  22. #11152
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    ^Kannattaa testata Mä olen kyllä naputellut parin auton ikkunaan, mutta ihan liikenteessä. Aina on avattu. Välllä ei ole tarvinnut edes naputella. Palaute on yleensä ollut aika yksiselitteistä ja jos olisin homo, niin olisin suorastaan häkeltynyt saamastani huomiosta
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  23. #11153
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    448
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    ^Kannattaa testata Mä olen kyllä naputellut parin auton ikkunaan, mutta ihan liikenteessä. Aina on avattu. Välllä ei ole tarvinnut edes naputella. Palaute on yleensä ollut aika yksiselitteistä ja jos olisin homo, niin olisin suorastaan häkeltynyt saamastani huomiosta
    Päivä pelastettu

  24. #11154
    tempokisu Guest
    ^ olen naputellu, ja olen laittanu fillarini poikittain auton eteen itseni kanssa...tosin minä en ole poikittain vaan pitkittäin.... Palaute on ollu vaihtelevaa: anteeksi en nähny, sori en nähny, haista v***, mä tapan sut ensi kerralla kun kohdataan...

  25. #11155
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvain Katso viesti
    mitäpä jos pistäisi oman fillarin poikittain ajoradalle, ja pistäisi tupakaksi (tai jotain vastaavaa kun en polta). Mitäköhän semmoisesta seuraisi?
    Yliajo tai sakot liikenteen häiritsemisestä. Ehkä molemmat.

  26. #11156
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Tänään oli Aamulehdessä artikkeli, jossa kerrotaan jakeluautoille suunniteltavan erillisiä purku- ja lastauspaikkoja Tampereen keskustaan. Tavoitteena on saada jakeluautot pois pyöräteiltä ja jalkakäytäviltä. Samassa artikkelissa kerrotaan kuvaesimerkein, että jakeluauton paikka purku- ja lastaustilanteessa on ajoradalla, paitsi tilanteessa jossa ajoradalla on pysähtymiskielto.

  27. #11157
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.469
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Onkohan tämä jo ollut täällä esillä?

    "äijä on nyt viis minuuttia koputellut tohon kylkeen..."
    https://i.ylilauta.org/9b/011436a1.mp4

    Kuka tunnustaa?
    Selkeä ympäristörikos, koska videolla mittareiden mukaan auto on käynnissä koko ajan - siis ei ole pysäköity pyörätielle.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  28. #11158
    Aikaisin keskiviikko aamuna työmatkalla poljeskelin loivaan alamäkeen säkkipimeää klv-pätkää vesisateessa. Kauempana edessä kulki kävelijä jolla oli valo. Ajattelin, että kyseessä saattaa olla koiranulkoiluttaja joten täytyypä olla varuillaan. Järkytyksekseni koira kulki vähintään 20 metriä ulkoiluttajan takana ilman mitään valoa, heijastusliiviä tms. Ja kyseessä oli vielä kaiken lisäksi pikimusta pikkukoira. Vaikka pyörässäni on ihan kelpo valo koiran huomasi vasta juuri ennen sen ohittamista joten oli ihan herran hallussa ettei koiruli jäänyt alle. Tämä oli ehkä vastuuttomin tapaus mitä on tullut vähään aikaan vastaan.

  29. #11159
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Koiranulkoiluttajat on kyllä pimeällä aika pommeja. Usein vielä kuulokkeet päässä, tms. että kellon soittokaan ei aiheuta mitään reaktiota. Tuollainen kolmen kilon koira kun sotkeutuu fillarin kanssa, niin siinä ei jää paljoa haudattavaa.

    Minimissään valo koiran pantaan. Paras olisi heijastava talutusnuora ja se valo.

  30. #11160
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Yleistäminen menee aina pieleen.
    Mun koirilla (2 x 35kg lihasta) on pimeällä aina valot heijjastinvaljaissa eikä ulkoiluttajalla ole (eikä tule) mtn vtn luureja ja koko plutoona on ja pysyy kulkusuunnassaan vasemmassa laidassa.
    Jos se takaa phillaroiva valoton ja soittokelloton puupää ei anna lähestymisestään mtn merkkiä niin saa syyttää itteään onnistumattomasta ohituksesta.
    Seuraava.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •