ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 37 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

Joku vissiin tunkee litkut ihan vain sielun läpi renkaaseen, näin olen kuullut. Itse kyllä irroitan sielun, mutta mahtaako sittenkään olla tarpeellista, esim. Effetto Mariposa Caffelatexin kanssa.
    Pyöräily on kivaa!

Contin Sprinter tosiaan melko kestävä, mutta ei tarjoa sitä mukavuutta, mitä joku toinen rengas. Latex on tässä kohtaa se avainsana. Sprinterit saa norjalaisesta kivijalkaliikkeestä 45€ kappalehintaan, joten niitä varten ei kannata postimaksuja makselemaan. Jos pitää tuosta liikkeestä lähteä tilaamaan, oma valintani osuisi Misukoihin, koska a) on pirusti huonoja kokemuksia Vittorioista ja b) Misukoissa on isompi ale-% .

Misukkaa on ollut sekä avona että tuubina - molemmat 25mm. Mielikuva on, että toinen oli järjettömän paljon leveämpi ja toinen ehkä jopa kapeampi kuin ilmoitettu 25mm. En muista kummin päin nuo meni.

Tuli nyt sitten päädyttyä noihin misukoihin..

https://www.alltricks.com/F-183706-p..._course_700x25

tuolta laitoin 3kpl tulemaan, saas nähdä miltä ero tuntuu avorenkaaseen verrattuna..

Moi, hommasin loppukesän halvennuksesta Bora One 35:set ja täältä löytyneen vinkin perusteella tuubeiksi Michelin PRO4 Service Courset Cycletyresistä. Olin ajelemassa viikon Malagan seudulla ja sekä kiekot, että tuubit vastasivat täysin odotuksia ajotuntuman osalta, jopa ylitti! Mutta, jo toisella lenkillä alkoi eturengas hiljalleen vuotaa. Kahdella hiilihappopatruunalla ja parin ystävällisen, pumppua lainannen, pyöräilijän avustuksella pääsin takisin kämpille. Ensin arvelin, että olin mokannut venttiilinjakon asennuksesta, mutta syyllinen oli renkaasta löytyi pieni kivi. Tufon paikkausaine hoiti ongelman ja ajot jatkuivat. Nyt uudeksi vuodeksi taas Espanjaan reiluksi viikoksi pyöräilemään ja pitäisi löytää varatuubi (tai pari), jossa olisi hyvässä balanssissa ajotuntuma&kestävyys. Täältä ja Weight Wienies sivustolta saamani käsityksen mukaan ajo-ominaisuudet ja kestävyys "pyöräilevät eripuolilla tietä". Eli mikä olisi tuubien GP4000S2? Foorumien perusteella Veloflex taitaa olla monen suosikki?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monkeyman Katso viesti
    Eli mikä olisi tuubien GP4000S2? Foorumien perusteella Veloflex taitaa olla monen suosikki?
    Oma suosikki: https://www.tonitoni.fi/rengas-velof...x-tuubi-25-622 tai sama mustilla kyljillä: https://www.bike24.com/p2204290.html

Mitään kaupallisia kytköksiä ei ole. Valitsisin helsinkiläisen kivijalkakaupan, joka harjoittaa luotettavaa kaupankäyntiä myös verkossa.

Lisäys: kestävyys ja ajettavuus kohtaavat!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Oma suosikki: https://www.tonitoni.fi/rengas-velof...x-tuubi-25-622 tai sama mustilla kyljillä: https://www.bike24.com/p2204290.html

Mitään kaupallisia kytköksiä ei ole. Valitsisin helsinkiläisen kivijalkakaupan, joka harjoittaa luotettavaa kaupankäyntiä myös verkossa.

Lisäys: kestävyys ja ajettavuus kohtaavat!!
    No, noi kaksi ovat juurikin olleet mielessä.

Melko hyvä hinta tonitonilla! Vahva ehdokas. Toki sitten olisi edessä tansidewall ja takana mustaa. Haitannoonko tuo mittään.

^ Itseäni ainakin häiritsisi pitää tuollaista yhdistelmää vartavasten pidemmän aikaa, mutta nää on näitä mielipideasioita. Kuitenkin täysin kosmeettinen peruste.

Continental Competition on myös hyvä vaihtoehto perusrenkaaksi. Sanoisin et pienoinen ero ajettavuudessa Veloflexin eduksi, mutta kestävyys taas perus Contia. Veloflex ollut suosikkirengas osittain tanwallin takia, mutta muuten Competitionin parempi pistosuojaus houkutellut yleisrenkaaksi.

Competitionia on saanut 60€ pintaan halvimmillaan Saksasta. Nyt black fridayn ajan Ubyk myy -20% alennuskoodin kanssa tuohon hintaan, mutta ilmaset postit tekisi tuosta edullisen jos päätyy yhden vain tilaamaan.

Ja tosiaan viimeiseen vuoteen ei ole tullut paljoakaan käytettyä tuubeja, mutta silloin kun käytössä oli ainoastaan kuitutuubikiekkoja niin mielestäni hintaedellä mentäessä Contin Sprintterit oli myös ihan ok renkaita. Tarjouksesta näitä tuli heräteostoksena haalittua ~35€ kpl joten rengasrikotkaan eivät harmittaneet. Lähinnä jos joku miettii edullista vaihtoehtoa.

Toi, eri pariset renkaat pidemmän aikaa, on hyvä pointti. Voihan Misukatkin kestää pidempäänkin, ja nyt kävi huono tuuri. Tyytyväinen olin ajo-omiaisuuksiin yleisesti. Aikoianaan oli yksi avopari Pro Race3:ia ja pidin niiden ajotuntumaa jopa parempana kuin GP4000s, mutta ne kuluivat todella nopeasti.

Käsittääkseni toi Tufo:lla paikatulla renkaalla voin ajaa kunnes kuluu loppuun? Ja ei tule muita ongelmia. Täytyy kuitenkin ostaa varalle ainakin yksi rengas.

Minkälaisia käyttökokemuksia Veloflexin Carboneista? Olen toki vertaillut ominaisuuksia ja speksejä valmistajan sivuilla toiseen vaihtoehtoon, jo hyväksi havaittuun Roubaix/Arenbergiin, mutta käytäntö kiinnostaa aina enemmän. Kiekoille (jarrupinnan rajalta paksuus noin vajaa 24mm, profiili suurin leveys muuten 25mm) tuo 23mm istuisi mittailun perusteella oikein nätisti.

Ja aiheeseen liittyen myös, Veloflexiltä on tuloillaan jotain uutta pintakumin disainia.

Esim. Veloflexin tuubeja kilpailukykyiseen hintaan: https://www.bike-palast.com/en/Raceb...fdfc6e589cdaeb

Mulla oli aikanaan Carbonit. Niitä oli täällä(kin) kehuttu testailin parina kesänä. Sen jälkeen oli Schwalben onet ja nyt toista kesää Arenbergit. Viimemainitut osoittautuneet parhaimmiksi ja mukavimmiksi. Carboneita sain jostain syystä puhki / vuotamaan muutamia vaikka kulutuspintaa oli jäljellä. Yhden tielläjätön aiheutti luultavasti auton nasta ja yhden toisenkin kerran pintaan tuli niin iso palkeenkieli ettei litku paikannut. Tai paikkasi kai sitten kuitenkin kotona uudelleen pumppailemalla pintaan jäi kohoumaa siihen kohtaan noin peukalonpään kokoiselle alueelle. Onejakin puhkesi routamonttuihin ja en niihin jostain syystä tykästynyt muutoinkaan. Bike-palastista taisin minäkin tilata noita Veloflexejä viimeksi 60 euron kappalehintaan. Ostan aina 3 kpl niin on yksi varakumi jonka voi laittaa jos joku iso vekki tulee tai sitten noin muutenkin vaihtaa taakse kun takarengas kuitenkin kuluu sen about 2x nopeudella eturenkaaseen verrattuna. Itse tykkään vaihtaa muutoinkin ajoissa ajatellen että puhkeamisherkkyys ei ole silloin niin suuri. Mun kilsoilla (maantietä max 2000 vuodessa ja kevyen painoni myötä 2 kesää takarenkaalla ja 4 eturenkaalla ihan mahdollista ja renkassa on silloinkin vielä pintaa hyvin jäljellä.

Mulla on nyt arkikiekoissa (Farsports 50mm/23mm Novatecin navoilla) Roubaixit ja tilasin 3 kappaletta samanlaisia. Roubaixit laitoin alle viime vuoden heinäkuussa ja nyt alkaa olla takana loppu. Etusella vielä ajaa, mutta sileähän tämäkin on. Pyhäkiekoissa (FFWD F5R) oli pari vuotta Arenbergit, jotka vaihtui Vittoria Corsa G2 tuubeihin. Niillä olen ajanut niin vähän (alle 200km), etten vielä lähde arvioimaan niitä.

Raportoidaas vähäsen taas. Meni etunen Veloflex Roubaix vaihtoon viime viikolla. Itse tuubi oli harmittavasti oikein hyvässä kunnossa jopa eturenkaiden mittakaavassa, mutta about keskelle kulutuspintaa ilmestynyt pieni palkeenkieli taisi olla ulkonäköä pahempi. Tuubin runko oli ilmeisesti ottanut itseensä pahemmin, koska kovemmilla painella (n. 8 Bar) Tufon Extreme-paikka-aine suhisi utuna pihalle melko tymäkän tuoksun saattelemana. Vaikka yksi mahdollinen syy olikin parhaat päivänsä nähnyt paikka-aine, olen näissä hommissa oppinut, ettei kannata jäädä haikailemaan/optimoimaan. Heitin alkukesästä tilaamani Roubaixin streittinä alle. You win some, you lose some, tuubeista kun on kyse.

Edelleen on vaakakupit siinä asennossa, että Veloflexeillä mennään.

En ihan tiedä mitä Tufon ainetta käytit, mutta joku tufon aine oli butyylisisureille tehty ja Veloflexeissa on lateksit sisällä. Eli voipite olla että vaikka Stansin No Tubesi tms. voisi paikata.

Alla nyt ekaa kertaa Conti 4000 Grand Prix 22 milliset tuubit. Tuntuu mainiolta ja ajatus siitä, että kestäisivät vastaavien avokkaiden tavoin puhkeamisia, lämmittää mieltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Alla nyt ekaa kertaa Conti 4000 Grand Prix 22 milliset tuubit. Tuntuu mainiolta ja ajatus siitä, että kestäisivät vastaavien avokkaiden tavoin puhkeamisia, lämmittää mieltä.
    Muutama vuosi sitten puuttui sattuma peliin ja hajoitti alla olevat GP4000 tuubit jo muutaman satasen jälkeen. Olivat todella ikävät laittaa FFWD:n vanteille. Ajotuntumakaan ei ollut sama kuin avokkaissa, joita olin kokeillut. Sellainen aavistuksenomainen pettymys jäi, vaikka todennäköisesti vain huonosta tuurista ja huonosti nukutusta yöstä oli kyse. Mut silti. Contin osalta Competition tuntui silloin paremmalta kompromissilta (kun ei siihen hätään saanut mistään muita).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeesu Katso viesti
    En ihan tiedä mitä Tufon ainetta käytit, mutta joku tufon aine oli butyylisisureille tehty ja Veloflexeissa on lateksit sisällä. Eli voipite olla että vaikka Stansin No Tubesi tms. voisi paikata.
    Tai Effetto mariposan caffelatex ja zott lisäine. Mulla on nykyään lenkillä mukana satulan alle kiskojen väliin tungettu pieni 60ml kertakäyttöpussi caffelatexia ja se pikkuruinen silmätippapurkin kokoinen zott-purkki integroituna juomapullotelineen kylkeen. Kokonainen kevyt ja kapea varakumi (vie vähän tilaa ja painoa mutta pääsee kotiin) pieneksi pötkyläksi teipattuna satulaputkeen vain harvoin lisänä.

https://www.tonitoni.fi/effetto-mari...affelatex-60ml
    https://www.tonitoni.fi/effetto-mari...-zot-nano-10ml

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Tai Effetto mariposan caffelatex ja zott lisäine. Mulla on nykyään lenkillä mukana satulan alle kiskojen väliin tungettu pieni 60ml kertakäyttöpussi caffelatexia ja se pikkuruinen silmätippapurkin kokoinen zott-purkki integroituna juomapullotelineen kylkeen. Kokonainen kevyt ja kapea varakumi (vie vähän tilaa ja painoa mutta pääsee kotiin) pieneksi pötkyläksi teipattuna satulaputkeen vain harvoin lisänä.

https://www.tonitoni.fi/effetto-mari...affelatex-60ml
    https://www.tonitoni.fi/effetto-mari...-zot-nano-10ml
    Sama.

Hyviä kokemuksia tuosta kombosta. Paikkaa yllättävänkin isoaja reikiä. Aina mukana, joskus ilman varatuubia. Vain yksi ikävä kokemus, joka kuvattu viestissä #1079. Valmistajalta saadun palautteen mukaan tuotteet eivät sisällä silmille erityisen vaarallsia aineita.

Olisiko suositella pieneen pakkautuvaa kotiinpääsytuubia satulan alle? Edullinenkin saisi olla.

Mulla on joku tufon elite lite tms mutta se on jo varmaan 8 vuotta sitten ostettu. Hinta alkoi silloin kolmosella. Ilonen tän ketjun alkusivuilla sitä varmaan mulle suositteli,

Joo, tiedossa on tuo lateksi vs Tufo -asia. Riittävän hyvin on toiminut vajaat kymmenen vuotta. Veikkaukseni on, että vaurio tuubille oli ensiarviota pahempi ja litku vähän juoksettunutta.
    Siitä olen kyllä samaa mieltä, että ns. uuden käyttäjän kannattaa sivuuttaa oikeastaan kaikki Tufon tuotteet. Kaikkien tuotteiden osalta on parempaa saatavilla.
    Pitänee tutustua Zottiin. Caffelatexilla olen litkutellut tubelessnakkeja. Sitähän voisi yrittää speksata jonkinlaisen kerta-annospullosen, jota voi täytellä isosta CL-tölkistä.

Ironista kyllä, Tufon joku ekstrakevyt (160g) tuubi oli ainakin aikoinaan kovien jätkien go to -varatuubi. En tiedä onko enää (saatavilla).

Itellä varatuubina jokin kiekkojen mukana tullut Tufon 22mm (Elite pulse triathlon mahdollisesti) mikä menee nätisti kasaan ohuiden kylkien ansiosta.

Ei kokemusta, mutta hieman epäilen noiden extra kevyiden ratatuubien kestoa Suomen sepeliteillä edes varatuubina. Mielummin jokin kompromissi painon ja pistosuojauksen suhteen.

Mulla kun on vahingossa yksi tuubikiekko niin renkaat vaikuttaa huonoilta. Muutaman sadan kilsan jälkeen alkaa klonksuttaa, tällä kertaa pullistelee venttiilin kohdalta. Mitäs tuolle keksis. Aikaisemmin on pullistellut muualtakin, rengas on saattanut nopeasti rikkoutua ja litku paikannut. Kestävyys yleisesti huono? Challenge ja 2x Tufo.

Semmoinen vielä, että kun otin ilmat pois renkaasta niin venttiilinjuuresta tuli litkua. Mahdollisesti nytkin siellä on reikä. Näiden kestävyys lasketaan ennemmin sadoissa kuin tuhansissa kilometreissä.
    .
    BB Holland muokkasi tätä : 02.07.2020 at 21.33

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Mulla kun on vahingossa yksi tuubikiekko niin renkaat vaikuttaa huonoilta. Muutaman sadan kilsan jälkeen alkaa klonksuttaa, tällä kertaa pullistelee venttiilin kohdalta. Mitäs tuolle keksis. Aikaisemmin on pullistellut muualtakin, rengas on saattanut nopeasti rikkoutua ja litku paikannut. .
    Et sitten vissiin liimannut tuubirengasta vanteelle?

^^Oma kokemus Challengen tuubeista on laadun epätasaisuus. Tufon tuubit taas ovat perinteisesti vaan kovia ja ikäviä ajaa. Kuulostaa myös siltä, että teippaus/liimaus on epäonnistunut.

Joo, liimauksen kanssa on ollut ongelmia. Tostakin on vähän eri näkemystä, miten kauan liiman antaa vaikuttaa ennen asennusta. Olen hutaissut aika nopsaan.

Liimausfiaskoni ei varsinaisesti muuta sitä, että vaikuttavat heikosti kestäviltä. Edellinen Tufo on vielä tallella, siinä oli ainakin vaikeuksia saada ilma pysymään luotettavasti.
    Jos paikkaaminen onnistuisikin, rengas ei välttämättä pysy pyöreänä. Varhain kävi mielessä kiekon uudelleen rakentaminen, mutta kun vanne on Jenkeistä eikä läheskään
    vastaavaa normivannetta löydy mistään. Renkaan puhkeamisissa taas tullaan sellaisiin tekijöihin kuin kuskin painoon........
    BB Holland muokkasi tätä : 04.07.2020 at 11.56

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Tostakin on vähän eri näkemystä, miten kauan liiman antaa vaikuttaa ennen asennusta.
    Liiman valmista ei kerro aikoja? Toki on kuidulle ja alumiinille eri liimat ja eri ajatkin.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Veloflex uusinut valikoimansa?

https://www.veloflex.it/en/tubular-tires

Ei Roubaixia tai Arenbergia vaan ProTour, ProTour Race ja Record. No sillä lailla.

Vieläkö näitä käytetään? Mulla olis kiekot ilman renkaita ja pitäis etsiä renkaat. Mikä olis tänäpäivänä nopea ja mukava lenkkituubi noin 25mm leveydessä? Latex sisukset saa olla, kun oon tottunu lähtiessa paineet pumppaamaan.

Kannattaa tilata Veloflex Pro Tourit suoraan niiden omasta verkkokaupasta alekoodin kanssa. Tulee tosi nopeasti ja OK hintaan. Kiinnitys sitten liimalla koska teipillä tulee takkiin jopa 7W per rengas. (Tuo lukema on Effetto Mariposan julkaisema ja mitattu Wheel Energyllä Carongna vs Mastik 6bar paineella.)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •