LostInLaplandGiantBikeshopElectrobike
Sivu 20 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 70 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 2154

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salomo Katso viesti
    Kyllä maittaa. Nyt 27.5 plussana mutta jossain vaiheessa varmaan 29:ksi. AM jäykkiksiä aiemmin ollut alla 2SoulsCycles QH ja Last FF joista molemmista oon tykännyt tosi paljon mutta lyhyiden kokeilujen perusteella tämä kyllä istuu käteen parhaiten.
    Miten toimii rengasyhdistelmä Minion DHF takana ja Minion DHR2 edessä? Oon pikasesti kokeillut DHR2:sta edessä, mutta takana oli muistaakseni Ardent. Samoin Minion DHF:ää takana, mutta silloin oli molemmissa päissä sama rengas. Ei tosin ollut plussana, mutta silti kiinnostaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Kuinkahan leveät 29" gummit tuohon menisi? Hakusessa runko johon menisi ainakin 2.6" rengas.
    29" 2.5 leveää tohon lupaillaan menevän mutta 2.6:sta en osaa sanoa. Vissiin S ja M koissa toi 2.5:kin voi olla vähän siinä ja siinä, tosin seuraavan erän osalta kuullut että rengastilaa olisi niissäkin enemmän (mulla siis L).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Miten toimii rengasyhdistelmä Minion DHF takana ja Minion DHR2 edessä? Oon pikasesti kokeillut DHR2:sta edessä, mutta takana oli muistaakseni Ardent. Samoin Minion DHF:ää takana, mutta silloin oli molemmissa päissä sama rengas. Ei tosin ollut plussana, mutta silti kiinnostaa.
    No hyvin toi mun mielestä toimii. Eilen ajelin ihan perus polkuhommaa ja tänään Meri-Teijon paria ränniä. Omin voimin piti ajaa ylös joten en kovin montaa kertaa ehtinyt. Pitoa tuntuu hyvin olevan joka suuntaan, eli ei lipsu ja hyvä kanttailla mutta ei toi mitenkään älyttömän hyvin kyllä rullaakaan. No, eipä nyt kovin rullaava keli ollut muutenkaan. Ridemoren Mikon suositus oli noi pistää noin päin ja aattelin koittaa.

Noin muuten fillarista niin tykkään kyllä aika tavalla. Perus polkuhommissa toimii oikein hyvin ja tänään kun pääsi alamäkeen paukuttamaan, niin oli kyllä super. Huippuhauska ja ketterä heitellä mutkissa ja kivikkojuurakoiden tykittely meni kuin täpärillä konsanaan (no ei tietenkään mennyt samaa vauhtia mutta vähintään yhtä hauskasti). Veikkaan että täpäri jää kyllä aika vähälle ajolle pl. puhtaat hissihommat, vaikka onhan se Evolink super sekin :-).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrce Katso viesti
    Ai hitto toi Taival on upea! Haaveiltu on tuon perään pitkän aikaa jo! Melkein tekisi mieli nykyinen täpäri käyttää elinluovuttajana tohon runkoon! Onko porukalla kokemusta vetää tuon tyyppisellä pyörällä peräkärryä? Sellanenkin olisi hankintalistalla että saisi noi mukelot kulkee mukana ja ajattelin että kaksi kärpästä yhdellä iskulla eli lähimetsiin hyvä lenkkikaveri sekä perheen kanssa retkeilyyn vetojuhta. Järkeä vai ei?
    Onnistuu, sekä kärry että peräpyörä..

Malliksi vielä muutama kuva mun Taivalista, peräpyörän kanssa Pyhätunturilla, lenkkisetupissa kuitukiekoilla ja tanwalleilla, sekä rymykiekot Misukoilla..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Identiti tarjoaa alurunkoiset vaihtoehdon nykymuodin mukaisella geometrialla. Lisäpisteet säädettävistä takahaarukan päistä.

https://www.identitibikes.com/product/AKA/aka
    Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Onnistuu, sekä kärry että peräpyörä..

Malliksi vielä muutama kuva mun Taivalista, peräpyörän kanssa Pyhätunturilla, lenkkisetupissa kuitukiekoilla ja tanwalleilla, sekä rymykiekot Misukoilla..
    Miten peräpyörä on suoritunut tehtävästään (Onko Trek?)? Miten paljon kyytiläisen paino vaikuttaa maastossa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FoMoCo Katso viesti
    Miten peräpyörä on suoritunut tehtävästään (Onko Trek?)? Miten paljon kyytiläisen paino vaikuttaa maastossa?
    Trek mt-201, ollut kuutisen vuotta, kestänyt kaiken mitä koitettu. Kyytiläinen painaa nyt ~20kg, kyllähän se tuntuu, mutta pärjätty on..

Radon sai vihdoin ja viimein tämän säikeen mukaiset Craggerit esille ja toimitukset alkaen vko 4. Panin siten tilaten sen edullisemman.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Mieleen hiipiny ajatus ostaa 29 sellaseen latupohjien, metsäautoteiden yms. helppojen polkujen rullailuun. Oliskos raadilla kertoa mielipidettä tästä Octanesta? https://www.chainreactioncycles.com/.../rp-prod166633

Tällä hetkellä kaikki metsän puolella tapahtuva ajelu menee fätillä.

Ostin tuon pronen runkosettinä. Tuntuu yllättävän laadukkaalta hintaansa nähden. Maalipinta ohut. Miinuksena, että takana max rengas leveys 2,4" luokkaa, valmistajasta ja vanne yhdistelmästä riippuen. Geometria hyvä, ei mikään super pitkä slack hack. 174cm olisi voinut harkita m-kokoakin, mutta päädyin ässään. Olen tykitellyt tällä menemään kaikenlaisessa maastossa - oikein mukava pyörä.

Jälkeenpäin lähinnä mietittyttää miksi olen ajanut xc-rungoilla näin kauan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    Ostin tuon pronen runkosettinä. Tuntuu yllättävän laadukkaalta hintaansa nähden. Maalipinta ohut. Miinuksena, että takana max rengas leveys 2,4" luokkaa, valmistajasta ja vanne yhdistelmästä riippuen. Geometria hyvä, ei mikään super pitkä slack hack. 174cm olisi voinut harkita m-kokoakin, mutta päädyin ässään. Olen tykitellyt tällä menemään kaikenlaisessa maastossa - oikein mukava pyörä.

Jälkeenpäin lähinnä mietittyttää miksi olen ajanut xc-rungoilla näin kauan.
    Katsoin myös tuota pyörää / runkoa. Olen 176 cm ja ainoa oikea koko olisi ollut L. Vain satulaputken pituus turhan korkea. Muut mitat aika kohdillaan. Mutta nämä on myös makuasioita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IHD Katso viesti
    Olen etsimässä HT- budjettirunkoa, mielellään 29 tuumaista ja silmiin on osunut halvassa hintahaarukassa noiden Puolan poikien viritykset, eli NS Bike ja Dartmoor. Onko
    jollain kokemuksia esim. NS Eccentric Alu Evosta tai Dartmoorin Primal 29 - lähinnä laatu kiinnostaa (toleranssit, kierteet yms.) kun osista on tarkoitus konkeli pusata.
    Kasailin itse juuri käytettyyn -18 malliseen Dartmoor Primal 27,5 runkoon 29-kiekoilla varustetun konkelin ja ainakaan omilla asentajan taidoillani en mitään osannut erottaa mitään laatuongelmia. BSA-keskiö meni ongelmitta paikalleen ja integroitu ohjainlaakerikin istuu paikallaan nätisti.

Yksi oikea lenkki fillarilla takana ja hauska pelihän se on. Keulalla oleva 140mm Pike nielee kivet ja juuret hienosti, mutta takapään tullessa samoihin kiviin ja juuriin alkaa sitten jumppaus ja kuskin hyytyminen ennen pitkää.
    Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pinohiiri Katso viesti
    Kasailin itse juuri käytettyyn -18 malliseen Dartmoor Primal 27,5 runkoon 29-kiekoilla varustetun konkelin ja ainakaan omilla asentajan taidoillani en mitään osannut erottaa mitään laatuongelmia. BSA-keskiö meni ongelmitta paikalleen ja integroitu ohjainlaakerikin istuu paikallaan nätisti.

Yksi oikea lenkki fillarilla takana ja hauska pelihän se on. Keulalla oleva 140mm Pike nielee kivet ja juuret hienosti, mutta takapään tullessa samoihin kiviin ja juuriin alkaa sitten jumppaus ja kuskin hyytyminen ennen pitkää.
    Ei ole ongelmia ollut Dartmoorin tuotteiden kanssa. Tallista löytyy Primal+ (2016) ja Bluebird. Ohjainlaakeripesistä hioskelin lakkahiput poijjes ja BSA-keskiön kierteet kierreviilalla putsattu.

Reilun vuoden verran juoksu korvannut pyöräilyn, kun ei vain oikein iske tuo pyöräily.. Mietin että ehkä se johtuu siitä, kun ei ole kohta 2vuoteen ostanut uutta pyörää. Ei mitään. Hyvin on juoksun mukana lähtenyt painoa pois, mutta nyt voisi kokeilla tuota MTB touhua uudella pyörällä.

Budjetti noin 2000€. Pitäisi mennä 27.5+ ja 29 ihan kunnon rengas. Noin 2.5. Ajo aika agressiivista polkujumppaa. Tykkään pitää vauhtia päällä ja ajaa mahdollisimman teknisiä spotteja.

Nyt katsellut tuota Alpkitin Sonder Transmitteria. Geo näyttää kivalta ja hintakin on mukava, mutta miinuksena ei taida mahtua kauhean jytkyä rengasta. Täällähän on porukka ajanutkin tuolla pyörällä?

https://www.alpkit.com/sonder/sonder-transmitter

Yksi vaihtis olisi Nukeproofin Scoutti. On kokemusta Nuken pyöristä, eikä mitään valittamista. Scoutissa ilmeisesti kohtuu matala keskiö. Onko jollain kokemusta tästä pyörästä?

http://nukeproof.com/products/scout-290-comp-2019/

Mitä muita vaihtiksia olisi?

Pole Taival TR-buildi irtoo 1550e, jää vaikka rahaa päivittelyyn, tai niihin plussakiekkoihin..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Pole Taival TR-buildi irtoo 1550e, jää vaikka rahaa päivittelyyn, tai niihin plussakiekkoihin..
    Ja tämän huomasin myös kun tänään selailin kahvin kera nettiä. Yllättäen budjetti näyttäs räjähtävän syliin ku piti niin hommata joku max.800€ laite. Nyt Taival huutaa takaraivossa. Kääk!

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Mites commencal meta ht? https://www.commencal-store.co.uk/Mo...19-c2x26307404 ei tarttis päivitellä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Human Traffic Katso viesti
    Nyt katsellut tuota Alpkitin Sonder Transmitteria. Geo näyttää kivalta ja hintakin on mukava, mutta miinuksena ei taida mahtua kauhean jytkyä rengasta. Täällähän on porukka ajanutkin tuolla pyörällä?
    Mulla oli alurunkoinen Transmitter, oikein hyvä pyörä muuten mutta ei tosiaan mahdu taakse juuri 2.8" isompi taakse. Nyt on kohta ollu vuoden Nordest Bardino teräs rungolla (tätähän saa myös titskuna) ja en keksi moittimista, tykkään myös enska tyyppisestä ajosta.

Itse ostin runkosettinä, valmiin pyörän hinnat taitaa olla jonnin verran yli 2000€

Toi Nordest on kyllä jäätävän näköinen peli, mutta paukkuu liikaa budjetti. Miltä järtsy muuten Transmitter tuntui? Varmaan alaspäin meni oikein hyvin? Miten kiipeämiskyky?

Pole Taival on ollut mielessä kyll, mutta en ole ehkä vielä lämmennyt sille ajatukselle. Koeajo saattaisi muuttaa tätä tuntemusta. Ei toi Commencalikaan huonolta vaikuta. Täytyy tutkia sitä tarkemmin.

Kiitos vastauksista.

Coticin Solaris Max irtoaisi himpun yli kahdella tonnilla.

https://www.cotic.co.uk/product/solarisMAX
    Memento mori

Olin tänään yhteydessä Polen suuntaan tuosta Taival mallista. Erikoisväriä jos haluais ni menis vähintään maaliskuulle. M kokoo näyttäs verkkokaupan mukaan olevan kaikkia muita paitsi pepper red väriä. Complete TR sarjasta ei ainakaan voinu jättää pois jarruja. Sram kuulemma toimittaa osat ja on tarkkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Olin tänään yhteydessä Polen suuntaan tuosta Taival mallista. Erikoisväriä jos haluais ni menis vähintään maaliskuulle. M kokoo näyttäs verkkokaupan mukaan olevan kaikkia muita paitsi pepper red väriä. Complete TR sarjasta ei ainakaan voinu jättää pois jarruja. Sram kuulemma toimittaa osat ja on tarkkaa.
    Jarruja saa kaupasta ja vanhoista käyttämättömistä pääsee varmasti eroon..

Punaista ei tainnut kauheasti edes tulla..

^Juu niin saa. Tulipa kysyttyä kuitennii. Nyt tarvii viä kehitellä joku tosi hyvä selitys rouvalle jos päätän tilata...

Toi Nordest on kyllä jäätävän näköinen peli, mutta paukkuu liikaa budjetti. Miltä järtsy muuten Transmitter tuntui? Varmaan alaspäin meni oikein hyvin? Miten kiipeämiskyky?
    En mitään tarkkaa analyysiä osaa antaa varsinkin kun tuosta on jo aikaa kun pyörä oli mutta hyvät fiilikset jäi poislukien tuo rengastila takana.

Yksi vaihtis olisi Nukeproofin Scoutti. On kokemusta Nuken pyöristä, eikä mitään valittamista. Scoutissa ilmeisesti kohtuu matala keskiö. Onko jollain kokemusta tästä pyörästä?

http://nukeproof.com/products/scout-290-comp-2019/

Mitä muita vaihtiksia olisi?
    Täältä löytyy tän vuoden Scout 290. Tosin itse runkoon kasattu. Ostin XL:n 189 pitkänä, aika pitkältä tuntuu vaikka stemmi on 35mm. Tuli mulle tavallaan xc peliksi täpärin rinnalle mutta aika kykeneväiseltä tuntuu, rengastuksella voi vaihella ajaako lenkkiä vai rytyytystä. Paino jäi jonnekki 12,5kg tietämille. Eioo kammet kolissu sen enempää kun muillakaan, polkee tarkemmin sit jos tarttee.

Kyllä tällähetkellä tuo Nuke kiinnostaa itseäni eniten. Ehkä johtuu siitä, kun on ennenkin ollut nukea ja tuo Scout vaikuttaa spekseissä oikein passelilta. Vähän mauttoman värinen, mutta tuunaamalla väriä elämään.. Olen 188cm pitkä ja mun nykyinen nuke on kokoa L. Commencaliin ymmärtääkseni ei mahdu 29 renkaasta kuin pierunkuori, eli noin 2.2.

Jos tänne etelään vaikka tulisi luminen talvi, niin sitten ajan sen ajankohdan Dudellani. Kärkytään tarjouksia ja juostaan lenkkiä siinä välissä. On sitten fitissä kunnossa kun taas pyörän selkään hyppää.

Hoi.. täällä herra 58. Vuosi sitten tilasin ton nordeast bardinon runkosetin L koko. 190cm/ n.100kg. Fork/Yari 160mm debon, jarrut RS, voima sram GX, hissi veiviveljet 150mm. kiekot DT/E 1900. 190cm=29er. Nyt vuosi ajoja takana ja noin 1 tonni, muillakin pyörillä ajoa. Kyllä olen ollut hyvin tyytyväinen. Joku kirjoitti; jäätävän hyvän näkoinen. On sitä, mutta myös ajaa. Todella monipuolinen, kiitos rungon. EI ole TAIVAL mutta melkein. Onnea metsästykseen.....
    Meinas unohtuu: 190cm/L koko 40mm stemmi. PK lenkki kevlillä on vähän etupainoinen. Mutta heti hiekalla ja poluilla sitä ei huomaa. Sinne toi on tehty.

Commencaliin ymmärtääkseni ei mahdu 29 renkaasta kuin pierunkuori, eli noin 2.2.
    Ainakin tuo mun linkkaama tulee maxxiksen 2.5 kumeilla.

”TYRES MAXXIS DHF, 29 x 2.5 WT, EXO, front
    MAXXIS AGGRESSOR, 29 x 2.5 WT, EXO, rear”

Itse puntaroin tätä asiaa syksyllä ja koska Polet ei silloin ollut saatavilla ostin Big Honzon. Toistaiseksi olen tykännyt joskin keula menee jossain vaiheessa vaihtoon. Pitempää tilalle.

Mitäs sanoo raati, Taival kiikarissa, pituutta 191 cm, 92 inseam. Eli tyyliin sentti XL:n puolella, voiko XL kuitenkin olla liian iso? Vaikeita nää etäostamiset...

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •