GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 120 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 70 110 118 119 120 121 122 130 170 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.571 - 3.600 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

Itsellä on tosiaan rock & roll 2 ja ihan tavallinen road machine. Jälkimmäiseen on vaihdettu vastusyksikkö takuuseen kaksi kertaa vuosien varrella, mutta nehän tulee elinikäisen takuun piikkiin aina ilmaiseksi, joten no problem. Kaverin erään tunnetun merkin yli 1000eur älytreineri kesti ajoa sen puoltoista vuotta ja lähti Eurooppaan huoltoreissulle..tilalle tuli uusi, mutta virallinen takuu oli vain yhden vuoden, eli aika iso riski oli että ois saanut kaivella omaa lompakkoa aika isosti. :O
    https://www.instagram.com/xtranza/

jep. pitää muistaa että kauppa kannattaa eli 1000eur laite tehdään sulle 200 tms eurolla. käytetäänkö 200euroa sitten mihin, niin sen jokainen voi ite valita. mä ostin patarautaa, mutta kaikki ne treinerit on riittävän hyviä, jotka liikuttaa meitä. loppujen lopuksi lihas on aikas tyhmä, se vaan supistuu jos on energiaa.

harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    jep. pitää muistaa että kauppa kannattaa eli 1000eur laite tehdään sulle 200 tms eurolla. käytetäänkö 200euroa sitten mihin, niin sen jokainen voi ite valita. mä ostin patarautaa, mutta kaikki ne treinerit on riittävän hyviä, jotka liikuttaa meitä. loppujen lopuksi lihas on aikas tyhmä, se vaan supistuu jos on energiaa.
    Niin, vaikea sanoa paljon noiden hintahaarukan yläpään älytrailereiden omakustannushinta on. Nykyisin lähes laitteessa kun laitteessa iso osa tuotekehityksestä on ohjelmistokehitystä jolle myös täytyy laskea tietty kotiutumisaika ja 20-30% tuotto. Tuotteesta riippuen puhutaan 2-5 vuoden aikajaksosta. Eli, tuotetta pitää myydä se 2vuotta että päästään nollille. Vasta sen jälkeen alkaa investointi tuottamaan hyvää omistajille. Siinä on vielä todellinen riski, että joku toinen yritys tekee samaan aikaa piirun verran paremman laitteen ja myy 20% halvemmalla. Ja kun odotellaan sitä kotiutuvat ”hyvää” täytyy olla jo kehittämässä seuraavaa vieläkin parempaa laitetta.
    Eli, itse ”raudan” valmistus voi siis olla hyvinkin halpaa, jos pääosa kehityskustannuksista on softan vääntämistä.

Tacx NEOn hinnat on tulleet alas noin n.25% tämän syksyn aikana. Ostin itse sen UK:sta ”halvalla” 2 vuotta sitten... ja lopulta koko tähän ”lihaksen supistamiseen” meni pieni omaisuus, kun piti päivittää iPad (silloin ei ollut AppleTV app:ia) ja hankkia talliin 50” telkkari ja AppleTV streemausta varten. Mut täytyy sanoa, että jonkinlaisena tekniikkafriikkinä en ole katunut sekuntiakaan. Nykytekniikka ja osaavat ihmiset mahdollistavat meille kylien ”Saganeille” ihan huikeita laitteita/palveluja.
    Tällä hetkellä on ajoa kertynyt +250h (olen jo reilusti alle 10€/h tasolla ) ja kertaakaan ei ole tuntunut tylsältä. Eli, mun kohdalla on toiminut juuri niin kuin olen toivonut.
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

r.a.i Guest
    Tehdäänkö se 300 euron Kurtti sitten 60 eurolla? No tällähän ei ole nyt mitään merkitystä yhtään minkään asian kannalta. Itse en pidä 1000 euroa pahan sijoituksena trainerista. Mulla ei ole mahdollisuutta lähteä talvella ajamaan viikkokausiksi ulkomaille ja kylmässä ja märässä ajaminen on perseestä. Lisäksi on terveydellisiä syitä, minkä vuoksi pakkasella pyörän selässä istuminen ei ole minulle järkevää. Nyt lähtee kolmas talvi Neon kanssa ja en ole kyllä katunut sijoitusta. Tätä ennen ajelin muutaman vuoden Kurtilla ja onhan tuo Neo ihan eri maailma. Lisäksi siinä tulee luotettava tehomittari samalla. Jos on hyvät kelit talvella, niin yritän hiihtää mahdollisimman paljon, mutta onhan tuo älyttömän kätevä kun tunnin treeniajasta ei mene saman verran aikaa pukemiseen ja varusteiden kanssa välppäämiseen.

Joo kerran vähän laskeskelin, että lihaksen supistamiseen on mulla sitoutunut >50t euroa uushankintahintana kun filoja 6 ja niihin kiekkoja ja huoltokamaa jne. On hyvä että harrastus lähtee lapasesta. Mulle treineri on myrkkyä, siitä puuttuu kaikki ulkona fillaroinnin jutut. Jos en kisais, en ajais minuuttiakaan sisäl. Kurtin tekeminen ei varmaan joo maksa paljoa kun niin simppeli. SRM lienee yleisesti ottaen kai yksi luotettavimmista tehomittareista ja maksaa 1500. En usko että 1000 euron treinerissä voi olla parempi, tai sitten en ymmärrä asiaa. No ei se ole kovin tärkeä asia, mutta onko tacx neo tyyppiset kiinteitä vai keikkuuko pyörä luontevasti vaakasuunnassa?. Se on yksi mistä kurtissa tykkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti
    Tacx NEOn hinnat on tulleet alas noin n.25% tämän syksyn aikana.
    Siihen lienee syynä facelift https://tacx.com/product/neo-2-smart/
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

harjoitusvastus??!!

SRM lienee yleisesti ottaen kai yksi luotettavimmista tehomittareista ja maksaa 1500. En usko että 1000 euron treinerissä voi olla parempi, tai sitten en ymmärrä asiaa. No ei se ole kovin tärkeä asia, mutta onko tacx neo tyyppiset kiinteitä vai keikkuuko pyörä luontevasti vaakasuunnassa?. Se on yksi mistä kurtissa tykkään.
    Joskus oon maininnut että NEOa yksinkertaisempaa tehomittaria on vaikea tehdä, eli suoraan taka-akselissa oleva väärinpäin (=generaattorina) toimiva sähkömoottori. Sähköinsinöörit voi tarvittaessa avata moottorin mitoitus- ja laskentatekniikkaa enemmän.
    Venymäliuskoilla (johon lähes kaikki tehomittarit perustuvat) tehtävä mittaus on varmasti haastavampaa toteuttaa, mutta nykytekniikalla voidaan myös niillä tehdä tarkkoja mittareita.

NEO mahdollistaa pienen keinunnan sivusuunnassa.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

1500eur tehomittari vs 1000eur harjoitusvastus tehomittauksen kannalta. Pyörään tulevan tehomittauksen osalta hankaluutta kohottaa muutama reunaehto joita ei tarvitse niin painokkaasti ottaa huomioon harjoitusvastuksen suunnittelussa ja valmistuksessa.
    Mieleeni tulee seuraavat:
    1. Paino. Pyörään kiinnitettävien komponenttien osalta käyttäjät lienevät jotenkin gramma-allergisia.
    2. Tehonkulutus. Haluatko vaihtaa/vaihdataa paristot joka lenkin jälkeen
    3. Ympäristöolosuhteet. Ravassa ja loskassa pyörivät kamppeet vs siistit sisätilat.
    Väitän että nämä kaikki tekijät vaikuttavat tuotteen suunnittelu ja valmistuskustannuksiin.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Itselläni on maantiepyörässä Quarqin Riken R jota on tullut verrattua Elite Drivo 2:een jolla treenit teen. Ei sanottavammin ole tehonmittauksessa eroa, eli varsin optimaalinen tilanne sisätreenille.

Olen joskus aikoinaan jutustellut, että sisätreeni oli täyttä myrkkyä kunnes olosuhteet muuttuivat riittävästi trainerointia puoltavaksi. Asenne ehkä muuttui olosuhteiden pakosta, mutta viimeistään Zwiftiin tutustuessa sisätreenistä on tullut varsin mukavaa.

Rahanpolttoa en viitsi alkaa laskemaan koska en usko pyoräilyyn käytettyjen rahojen menneen mihinkään paljon fiksumpaan vaikka olisin jättänyt kaikki kamat kaupan hyllylle.
    6.7 WTF/kg

Mulla on Elite Direto ja en ole toistaiseksi hankkinut Zwiftiä tms softaa sitä ohjaamaan.

Mä käytän tällähetkellä sitä Garminin 1000:sen kanssa siten että ohjaan vastuksen Garminista ku ajan peekoota. Ja sit katon mitä katon ruudulta mut en siis käytä mitään trainerisoftaa. Sit Garminiin tulee wattikammilta watit myöskin paluuna. Olen säätänyt Garminista 180W trainerille tehoiksi.

Eilen ajoin niin se heilui siellä 185-190W 30s keskiarvo teho Stagesin mukaan. Tänään jatkoin samalla asetuksella niin watit oli jotain 190-200W ja sit alko 10min kohdalla sykkeet mennä yli peekoo alueelta ni vaihdoin yhden vaihteen pienemmälle ni watit tippu selkeästi ja olikin nyt 160-170W 30s ka. Miksi näin?

Eikös sen trainerin pitäisi pitää ihan sama tehotaso kun se on siihen asetettu ihan riippumatta millä vaihteella minä ajan - jos itse kevennän vaihteella ni traineri lyö lisää löylyä kehiin?

Toinen huomio on se että miksi ihmeessä tuota suoraveto traineria ei ole suunniteltu siten että siinä taka-akselin korkeus on sama kuin normi 28” kiekolla? Mittasin että taka-akseli jää 2cm korkeammalle joten joku tuki pitää eturenkaan alle laittaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pitäähän eliten saada lisämyyntiä korokekappaleista...

Itselläni on Elite Drivo 2 jossa taka-akseli on samalla tasolla etupään kanssa. Siitä huolimatta haluan käyttää etukiekon alla tukea. Itselläni tahtoo etuhaarukka hieman vispaamaan ja tuo pitää kiekon paikoillaan.

Omassa Elite Diretossa tuli kyllä pakkauksessa mukana eturenkaan alle laitettava tuki.

^Ok, ei tullut minulla, vaikka kaksi diretoa olen omistanut. Käytän siinä vanhemman trainerin palikkaa.
    Pyöräily on kivaa!

En tiedä onko traineri valmistajat ajatelleet että maastopyöränkin rengas kelpaa eturenkaana eikä nokka nouse pystympään. Eturenkaan alle on kuitenkin kivempi laittaa jotain kuin trainerin.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Rock *n* Roll not that smart

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Wanhassa kineticin tock&roll-trainerissa on hyvä tuntuma. Harmi ettei kukaan valmista älytrainereita vastaavalla rakenteella; syynä lienee se, että kiikkurunko saattaa olla patentoitu.
    Samainen DC Rainmaker pysäytti mun ostohaaveet Rock'n'Roll Smart Controlista jossa olisi ERG (vastuksen ohjaus softalla). Kinetic ei sitten katsonut tarpeelliseksi laittaa ANT FE-C:tä, silloin ei ole paljoa kai valinnanvaraa jos haluaa sekä ottaa tehoja talteen että ohjailla softalla, taisi toimia vaan Kineticin oma.

Tyhmästi tehty. Kineticin laitteita kehuu kaikki testaajat mutta kukaan ei niitä nyt halua.

Ehkä ostan huomenna eli Black Fridayna BKool Smart Pro 2:n, johon ystävällisesti laittavat ANT+ USB-tikuna mukaan. Toinen ehdokas oli Tacx Bushido Smart - samoissa hinnoissa - mutta siihen 50 € lisää jos haluaa muiden softilla ajella. BKool tekee fiksusti, integroi kaiken tuotteeseen ja kuuleman mukaan niitten oma softa olis hyvinkin riittävä jos ei halua Zwiftiä tai Trainerroadia maksaa.

Ei tännekkään tullut Diretossa etupalikkaa, mutta eipä tuo paljoa kustantanut. Luulisi kuitenkin olevan suunniteltu tarkoituksella tuo takapään korkeus, kun suurinosa todennäköisesti sitä palikkaa käyttää estämään eturenkaan liikkumista.

Kinetic väittää nettisivuillaan, että uudet trainerit ovat sekä BT FTMS että ANT+ FE-C yhteensopivia.
    6.7 WTF/kg

Kertokaapa, mitä varsinaista ja oleellista eroa on Eliten Diretolla versus Eliten Turbo Muin Smart B+:lla. Tuota turboa saisi kohtuulliseen perjantaihintaan ja itse en speksilistan perusteella osaa hoksata, mitä elintärkeää siitä puuttuu tai on muuten vaan huonosti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    Kertokaapa, mitä varsinaista ja oleellista eroa on Eliten Diretolla versus Eliten Turbo Muin Smart B+:lla. Tuota turboa saisi kohtuulliseen perjantaihintaan ja itse en speksilistan perusteella osaa hoksata, mitä elintärkeää siitä puuttuu tai on muuten vaan huonosti.
    Direto säätää vastuksen automaattisesti ja mittaa tehon tarkemmin

Tuohon samaan 399:- hintaan saa verkkokaupoista myös Elite Turnoa, joka on päivitetty versio tuosta Turbo muinista.

Nyt alkaisi vähän jo ostovimma pyrkiä pintaan, kun tuon tacx neon saisi alle 930€ Tuskin tuosta enää kovin paljon hinta tippuu.. Tällä hetkellä käytössä Kurt kineticin road machine, ihan ensimmäistä erää mitä niitä suomeen tuli. Hyvin se on pelittänyt, mutta jotenkin kiinnostaisi nuo älykkäät toiminnot joita voisi trainerroadissa hyödyntää, ei tarvitsisi koko ajan tuijotella voimamittarin lukemia, kun sweetspot treenit paukuttaisi ERG moodissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Nyt olisi tarjous xxl ja verkkokaupassa Wahoo Kirc Core. Puhelimena on Samsung Note 8 niin voisinko ohjata jollakin ohjelmalla vastusta näillä vehkeillä? Ja tämä ei ole mikään trolli, olen vaan niin nöösi tässä trainer asiassa, kun keneltäkään en oikein tietoa saa (xxl.n myyjä oli vielä nöösimpi kuin minä).

edit: tilasin Kirc Coren
    Hyvä ostos ja sitä saat ohjattua eri ohjelmilla Samsungilla kyllä. Coren mukana saa 30 ja 60 päivän kokeilupaketteja muutamiin virtuaali traineri softiin ja muitakin toki on. Jos pelkkiä watteja haluaa säätää niin Wahoo Fitness Appilla sekin onnistuu mutta paljoa muuta ei sillä applarilla tehdä.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Sigma sports Briteissä myy wahoon Kickr snap 2018 -älytraineria mustaperjantaihintaan 350€.
    Rule #1: Obey The Rules

Kiitoksia vinkistä.
    Nyt sitä ollaan 354€ köyhempi 🤣
    Aika hyvä discountti niin ei voinut olla ohittamatta.

Kiitokset myös täältä!
    Tilasin myös Snapin ja palautan Coren. Syynä se että minulla on käytännössä kolme pyörää kahdella eri kasetilla joita pitäisi viikottain vaihdella. Helpompi kiinnittää ehjä pyörä traineriin.
    Mitä eroa on Snap 17 vs 18?

Eliten Turbo Muin Smart B+
    Wahoon Kickr snap 2018

Epätietoinen kysyy, mitä eroa ja kumpi kannattaa hankkia.
    Ensimmäinen vastus tulisi olemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannes -60 Katso viesti
    Eliten Turbo Muin Smart B+
    Wahoon Kickr snap 2018

Epätietoinen kysyy, mitä eroa ja kumpi kannattaa hankkia.
    Ensimmäinen vastus tulisi olemaan.
    Suurin ero on se, että muin on suoraveto, eli kiinnittyy ilman rengasta. Kicr taas tukee erg moodia sähkötrainerina, eli esimerkiksi zwift voi säätää trainerin tehoa maisemien mukaan.

Noiden perusteella valitsisin itse. Eli jos on tarkoitus ajaa vain treenejä esimerkisi trainerroadilla, tai muuten yksinkertaisia intervalleja, niin muin.
    Jos taas zwift kiinnostaa, niin kickr.

Laitetaan tähänkin ketjuun kun ostopäätöksistä on puhetta

Elite Drivo https://www.bike24.com/p2188378.html ja paljon prosentteja.

Itselläkin on traineri harkinnassa mutta olen hieman kallistumassa Kickr Coren puoleen. Plussat on hiljaisuus ja se että tuntuu että Wahoo tyypeillä aspa ja softan update toimii paremmin. Hämmästelin kun jossain YT-videon (ei Wahoon) kommenteissa pohdiskeltiin early tuotteen firmisongelmia ja aspa oli löytänyt ne ja kommentoi ketjuun että yritetään korjata firmistä tuon osalta. Elite taas on Italialainen joten se kertoo jo puolet. Tosin välillä olen tilaamassa Elite Qubo Fluidiakin halpista ihan sillä ajatuksella että mitään videoita intervallissa jaksa katsella. Omia ostopäätöksiä on vaikea järkeillä. Olin jo ihan varma että Vantage M on seuraava kello ja sitten huomasin kantavani v800 kotiin kun sai 149,90.

Omasta mielestäni tuossa drivossa ei ole mitään järkeä, koska neon saa 100e kalliimmalla suomesta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •