ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 371 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 271 321 361 369 370 371 372 373 381 421 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.101 - 11.130 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

  1. #11101
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomije Katso viesti
    Tänään on magicshinen monteer 6500 tarjouksessa 149€.
    Jouduin taipumaan kiusauksen edessä.

    https://www.xxl.fi/magicshine-ms-650...152011_1_style

    Pikaisella pihatestillä tehoa löytyy, ei varmaan tarvitse täyttä tehoa paljoakaan käyttää.
    Ja varmaan pudottaa aika nopeaan himmeemmälle kun lämpöä generoituu aika tehokkaasti.
    Onko toi kiinnitys sama kuin Garmin Edgeissä?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  2. #11102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomije Katso viesti
    Tänään on magicshinen monteer 6500 tarjouksessa 149€.
    Jouduin taipumaan kiusauksen edessä.

    https://www.xxl.fi/magicshine-ms-650...152011_1_style

    Pikaisella pihatestillä tehoa löytyy, ei varmaan tarvitse täyttä tehoa paljoakaan käyttää.
    Ja varmaan pudottaa aika nopeaan himmeemmälle kun lämpöä generoituu aika tehokkaasti.
    Ostettu myös. Mistähän saisi tällaisen jatkojohdon järkihintaan: https://magicshine.us/product/ms-612-extension-cable/

    Tuo paketissa mukana tulevassa lamppu/akkusetissä johtoa on ehkä yhteensä 50cm, eikä johto riitä edes tangosta pullotelineeseen, jonne tapaan viritellä tyhjän juomapullon sisälle akut pahimpien pakkaskelien takia. Kypäräkiinnike kiinnostaisi myös. USA:sta tuon jatkojohdon postikuluiksi tulee poskettomat 60 dollaria. Ei järkeä.

  3. #11103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Onko toi kiinnitys sama kuin Garmin Edgeissä?
    Kyllä aika samantyylinen aluteline mitä edgen oma.

  4. #11104
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sillimestari Katso viesti
    Ostettu myös. Mistähän saisi tällaisen jatkojohdon järkihintaan: https://magicshine.us/product/ms-612-extension-cable/

    Tuo paketissa mukana tulevassa lamppu/akkusetissä johtoa on ehkä yhteensä 50cm, eikä johto riitä edes tangosta pullotelineeseen, jonne tapaan viritellä tyhjän juomapullon sisälle akut pahimpien pakkaskelien takia. Kypäräkiinnike kiinnostaisi myös. USA:sta tuon jatkojohdon postikuluiksi tulee poskettomat 60 dollaria. Ei järkeä.
    Itellä kaks ms lamppua(3200/1000) toisessa tuli ainakin varsin riittävä piuha, helposti ylettyy L koon pyörässä runkolaukkuun. Mulla kyllä vissiin se lyhyempikin riitti.

  5. #11105
    Huomatkaa muuten tuossa Fenixin 25R:ssä tällainen mielestäni tosi typerä juttu. Ei ole mitään käytön kannalta järkevää syydä pudottaa noita valotehoja hetken käytön jälkeen muissa kuin turbo-moodissa (tuntuisi oudolta myös, ettei tuo metallikuori haihduttaisi lämpöä riittävästi). Olin jo ostamassa, vaikka akkua ei pysty järkevästi vaihtamaan ainakaan lennosta, mutta en osta tämän takia. Tuo on minusta valheellista markkinointia, koska noita moodeja myydään tuolla alun valolukemalla, mutta akkukestoa tuolla itse moodilla, joka ei siis ole oikeasti kuin ihan muutaman minuutin se markkinoitu. Aika hanurista tuollainen.


  6. #11106
    Liittynyt
    01/2007
    Viestit
    53
    Onhan tuo valheellista markkinointia.

    Tosiasia on että mikäli jatkuva valoteho olisi sama kuin millä valo aluksi palaa olisi käyttöaika hyvin lyhyt. Sama typerä ominaisuus taitaa olla suunnilleen kaikissa Fenixin pikku lampuissa.

    Muutoin hyvin tehtyjä lamppuja.

  7. #11107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yussu Katso viesti
    Onhan tuo valheellista markkinointia.

    Tosiasia on että mikäli jatkuva valoteho olisi sama kuin millä valo aluksi palaa olisi käyttöaika hyvin lyhyt. Sama typerä ominaisuus taitaa olla suunnilleen kaikissa Fenixin pikku lampuissa.

    Muutoin hyvin tehtyjä lamppuja.
    Taitaa itse asiassa olla varsin monissa akku- tai paristokäyttöisissä LED-valoissa tuo himmentyminen. Esimerkiksi Maglite Mini LED Pro tekee myös jonkun himmennystempun.

    Kerran käytin tuota BC21R-lamppua ulkona kuvatessa valomaalaushommissa turbolla, valon ympärillä oleva metallirengas otti kyllä jopa yllättävän hyvin lämpöä. Nyt tuo laite odottaa pakkaamista ja takuukorjaukseen lähettämistä, latausliitin sanoi itsensä irti, vaikka en todellakaan ole lamppua liittimestä tai johdosta nostellut.

  8. #11108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Itellä kaks ms lamppua(3200/1000) toisessa tuli ainakin varsin riittävä piuha, helposti ylettyy L koon pyörässä runkolaukkuun. Mulla kyllä vissiin se lyhyempikin riitti.
    Itsellä ollut myös tuo setti (3200/1000 lumenset) ja niissä tuli mukana valmiina jatkojohto. Tässä uudessa on tosiaan niin lyhyt johto oletuksena, ettei se oman pyöräni pullotelineeseen riitä niin ettei johto kiristyisi kun ohjaustankoa kääntää. Tuo liitin taitaa olla uniikki magicshinen oma kun en meinaa verkkokaupoista tuollaisia johtoja löytää.

  9. #11109
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomije Katso viesti
    Kyllä aika samantyylinen aluteline mitä edgen oma.
    Tarkennetaan kysymystä: Voiko tuohon telineeseen kiinnittää Edgen ja toisin päin eli voiko Edgen telineeseen kiinniittää tuon lampun?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  10. #11110
    Kyllä... Edge käy tuohon MS telineeseen aivan loistavasti.

  11. #11111
    Mulla ollu kuukauden verran käytössä nyt tuo Prisman Roadway 1600lm valo. Pakko suositella kyllä. Näkee hyvin, akku kestää hyvin.
    Aikaisempia valoja mitä olen käyttänyt, niin kiinan 3 ledin ties kuinka monta tuhatta lm valo, erillisellä akulla, kiinan 2 ledin 2x 18650 akuilla oleva onko
    nämä nyt niitä fenix kopioita tai vastaavia jne..

    ja ainakin noihin verrattuna laatu paljon parempi, valoa huomattavasti enemmän, ja mielessä kävi, että laittaisi tarpeen niin vaatiessa 10 000mah varavirtalähteen kaveriksi, jos 6000mah akku ei joskus riitäkkään...

    tähän vielä laitettava, että ainakin 2h lenkillä, josta puolet metässä, täysillä tehoilla - ja puolet pykälää tai kahta pienemmällä teholla ajettuna, akku oli puolillaan kotiin
    tultaessa, eli akku kestää hyvin.

    hinnalla ei myöskään ole pilattu, vastaaviin tehoihin - ja akun kestoihin tarvitaan yleensä yli 100e sijoitus.

  12. #11112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Itellä kaks ms lamppua(3200/1000) toisessa tuli ainakin varsin riittävä piuha, helposti ylettyy L koon pyörässä runkolaukkuun. Mulla kyllä vissiin se lyhyempikin riitti.
    Eilen testasin monteer 6500 kypärässä.
    Laitoin garminin perustelineen kiinni kumilenksuilla.
    Johto riittää juuri ja juuri Camelbac mulen ylätaskusta akulta lampulle.
    Kyllä on huikea ero kun valo tulee silmien pään tasolta alaspäin verrattuna stongakiinitykseen.
    Stongakiinnityksessä tulee niin älyttämästi varjoja jotka sotkee maaston muotoja.

    Paino on vielä mielestäni siedettävä n. 140g painaa tuo lamppupää

    https://photos.app.goo.gl/1gsHr1w1NyFdf9yY7

  13. #11113
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Voisiko joku mittailla Fenix BC25R:n telineen leveyden? On vähän ahdasta tangossa.

  14. #11114
    Ledx mamba 4000.

    Tuli postissa turusta kolmessa päivässä, itsellä pääkatiskalla lamppupaketti eli lamppu, akku, laturi, katiska 450e ( sekä erikseen vielä kypäräkiinnitys 23e). Tuotteet vaikuttavat erittäin laadukkailta. Alla 661 recon scout kypärässä kiinni kypäräkiinnityksellä: eli kaksi liimatarraa kypärään ja nystyröillä kypäräkiinnike kiinni, tuntuu erittäin tukevalta mutta laitan ainakin yhden nippusiteen ihan vain johdon takia.





    Ensimmäinen kokeilu valotehosta, 1.5h kävely sysimustassa metsässä. Valoteho tuntuu erittäin riittävältä täydellä teholla, 40% teholla näkee varmasti hyvin pyöräillä varsinkin kun tulee lumi maahan. Käytin kävelyssä vain himmeintä asentoa eli 10% koska mettä loisti kovemmilla tehoilla helvetisti liikaa niin hitaaseen liikkeeseen.


    Valokuvio on erittäin laaja. Akkukestosta en voi sanoa mitään mutta valmistaja lupaa100% 4000lm 1h50min, 40% 1800lm 4h30min, 10% 350lm 18h. Valotehoja pystyy itse ohjelmoimaan painelemalla katkaisijaa oikeassa järjestyksessä ja ohjeet ovat hyvin selkeät, suomeksi.

    Dataa:
    -Max teho 4000lm
    -4x cree xm-l u3 lediä sekä kolme erilaista linssiä. Linssien ja heijastimien valaisukulma on 13- astetta-79-astetta
    -lamppuyksikkö 76g
    -lamppu kiinnikkeineen 123g
    -akku Li-on 12v 64Wh 312g

    Lampussa on automatiikalla toimiva kuumenemisen esto, 75astetta niin teho alkaa laskea, palaa automaattisesti kun lämpötila laskee ja lamppu sammuttaa itsensä 95 asteessa.

    Valmistaja lupaa 3 vuoden takuun, myös akku ja laturi, niin että 1/3 takuuhyvityksestä vähennetään vuoden kuluttua. Eli 2/3 2v päästä.


    Kaikenkaikkiaan toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen ja valmistajan sivuilta löytyy vertailukuvia tehoista/ kuviosta esim vrt lupine betty. Voisin väittää että tuolla 350e (lamppupaketti kypäräkiinnikeellä, ei pääkatiskaa) ei paremmalla valokuviolla voi tehokkaampaa lamppua maastokäyttöön saada.
    Embrace the moment

  15. #11115
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    296
    Posti toi tänään tuon XXL:stä ostetun MagicShinen 6500 lampun ja kävin pikaisesti metsässä ajamassa lyhyen lenkin. Kerrankin on valotehoa tarpeeksi. Paremmin tämän kanssa näkee ajaa kuin pilvisellä syyssäällä päivällä. Akun kestosta en vielä osaa sanoa mitään mutta tuolle 6500 lumenin teholle luvataan 1.2 h. Siinä voi valita haluaako spottivalon, laajemman vlokuvion vai molemmat. Ja noille 3 on kaikille 3 tehoasetusta. Ja hintahan oli tuossa FreekFridaysta ostettaessa sen n. 150 eli ei mitenkään ylettömän kallis.

  16. #11116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomije Katso viesti
    Eilen testasin monteer 6500 kypärässä.
    (...)
    Stongakiinnityksessä tulee niin älyttämästi varjoja jotka sotkee maaston muotoja.
    Ihan vilpitön eli utelias kysymys kuskilta joka ei ajaa pimeällä kuin hiekkateitä, mutta onhan niilläkin kuoppia ynnä muita jotka pitää nähdä. Mun kokemus on että tankovalo (joka ei maastokuskien käyttämien valoihin verrattuna ole kuin mitätön tuikku) tekee kuopat ym erinomaisen hyvin näkyviksi; hämäränä harmaan piilvisenä päivänä ne näkee jopa niin paljon huonommin että joskus valitsen kiertoreitin.

    Hiekkatiet ovat tietenkin pinnaltaan vaaleampia kuin metsäpolut. Voisiko se vaikuttaa niin paljon että kokemus on ratkaisevasti erilainen? Vai tuleeko maastolampuista niin paljon enemmän ja kirkkaampaa valoa että se vaikuttaa silmien näkökykyyn tällä tapaa? Vai onko tässä jokin muu tekijä jota en osaa edes ajatella?

  17. #11117
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Voisiko joku mittailla Fenix BC25R:n telineen leveyden? On vähän ahdasta tangossa.
    Oman fenixini kiinnike tuossa odottaa talvifillariin kiinnittämistä.

    Strategiset mitat:
    Kelkka johon lamppu työnnetään, on leveydeltään 2cm.
    Kiinnityspanta (jossa kelkka kiinni) aavistuksen kaposampi, alaspäin kapeneva 18...14mm.
    Kiristysmutteri halk. 18mm.
    Lampun leveys on 3,3cm ja sijoittuu 1,5cm...1cm (etupää alempana) tangon yläpuolelle.

  18. #11118
    Siitä asti kun maastoon olen eksynyt on valo ollut kypärässä. Miksi?
    1) Valo näyttää sinne minne katsot: minne ajat, tankovalo heittää härän persettä

    2) Kypärässä oleva valo käyttäytyy tasaisemmin, tangossa se tärisee, päässä se on kuin gimballin nokassa

    3) ylempää tuleva valo ei jätä niin paljon varjoja, korkeusero tankoon on yli metri, tottakai vaakavalo jättää enemmän korkeuseroa valaisematta.*

    Ymmärrän että tilanne on täysin toinen maantiellä, stonga osoittaa sinne minne mennään kun ei puuta kierretä ja toisaalta olisi tyhmää laittaa ainut ja tehoton lamppu päähän jos tarkoituksena on vain olla nähtävissä / nähdä mitä eturenkaan edessä on tulossa.

    "On the handlebar a light to be seen, on the helmet a light to see."

  19. #11119
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Onkohan mitään keinoa saada mitenkään fiksusti Fenixin BC30R valoa kypärään kiinni? En fenixin sivuilta noille valoille kypäräkiinnitystä löytänyt.

  20. #11120
    ^ Jos tuo oli minulle vastaukseksi tarkoitettu, niin vastasit kysymykseen jota en esittänyt ja esitit perusteluja joita ei kaivattu.

    Muuten olen sitä mieltä että jos maantielläkin ja erityisesti kuoppaisella jne hiekkatiellä on niin että jos näkee ja katsoo vain mitä eturenkaan edessä on tulossa, niin se ei ole tarpeeksi ja silloin voi olla jo myöhäistä ajolinjan valitsemisen kannalta.

    Ja vaikka luulen ymmärtäväni jokseenkin täysin miksi kypärävalo on maastossa hyvä joko ainoana lamppuna tai tankolampun lisänä - eikä mieleeni olisi edes tullut ehdottaa että lampun olisi parempi olla tankoon asennettuna - en suostu kutsumaan omaa lamppuani tehottomaksi tai pitämään sitä ensisijaisesti huomiovalona.

    Jatkokysymyksenä: oletko sitä mieltä että erottaisin kuopat jne *vielä paremmin* jos vaihaisin oman lamppuni paikkaa tangosta kypärään? (Ei sillä että tekisin niin, mutta tätä valaisun ja näkemisen problematiikkaa paremmin ymmärtääkseni.)

  21. #11121
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Hiekkatiet ovat tietenkin pinnaltaan vaaleampia kuin metsäpolut. Voisiko se vaikuttaa niin paljon että kokemus on ratkaisevasti erilainen? Vai tuleeko maastolampuista niin paljon enemmän ja kirkkaampaa valoa että se vaikuttaa silmien näkökykyyn tällä tapaa? Vai onko tässä jokin muu tekijä jota en osaa edes ajatella?
    Pinnan väri eli hiekkatiet on aika tasavärisiä mutta maasto ei. Maastossa pinnan muodot on suurempia, metsässä on reilusti enemmän varjoja (mättäät, puut). Muodostuu niin monesta asiasta. Kypärävalossa on se etu, että sen voi suunnata sinne mihin on menossa. Esim. tiukassa kurvissa näkee jo ennakkoon mihin on ajamassa.

    En minäkään tiellä kaipaa muuta kuin tankovaloa. Usein sammutan siirtymille kattovalon kokonaan ja crossarilla liikenteessä ollessa sitä ei ole mukana.

  22. #11122
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Onkohan mitään keinoa saada mitenkään fiksusti Fenixin BC30R valoa kypärään kiinni? En fenixin sivuilta noille valoille kypäräkiinnitystä löytänyt.
    Eikös tuo ole aika painava valo kypärään? Irtoakullinen olisi varmaan sopivampi siihe.

  23. #11123
    Kuinka kovia pakkasia nuo Fenixin pyöränlamput kestää? Itsellä on BC30R ja tarkoitus on hommata BC35R.

  24. #11124
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    ^ Jos tuo oli minulle vastaukseksi tarkoitettu, niin vastasit kysymykseen jota en esittänyt ja esitit perusteluja joita ei kaivattu.

    Muuten olen sitä mieltä että jos maantielläkin ja erityisesti kuoppaisella jne hiekkatiellä on niin että jos näkee ja katsoo vain mitä eturenkaan edessä on tulossa, niin se ei ole tarpeeksi ja silloin voi olla jo myöhäistä ajolinjan valitsemisen kannalta.

    Ja vaikka luulen ymmärtäväni jokseenkin täysin miksi kypärävalo on maastossa hyvä joko ainoana lamppuna tai tankolampun lisänä - eikä mieleeni olisi edes tullut ehdottaa että lampun olisi parempi olla tankoon asennettuna - en suostu kutsumaan omaa lamppuani tehottomaksi tai pitämään sitä ensisijaisesti huomiovalona.

    Jatkokysymyksenä: oletko sitä mieltä että erottaisin kuopat jne *vielä paremmin* jos vaihaisin oman lamppuni paikkaa tangosta kypärään? (Ei sillä että tekisin niin, mutta tätä valaisun ja näkemisen problematiikkaa paremmin ymmärtääkseni.)
    Ei tullut mieleesi että täällä on ehkä muutama muukin lukija ja selvästi vastasin vain omaan kysymykseeni, miksi käytän kypärävaloa enkä tanko. Mielestäni on varsin helppoa maalaisjärkeä pohtia että miksi ylempää tuleva valo jättää vähemmän varjoja ja mainitsemani muut plussat kyllä tajuaa jos sinne metsään eksyy pelkän tankovalon kanssa.

    Ja kysymykseesi, vaihtamalla valon paikkaa kypärään, kyllä, erotat kuopat paremmin, varsinkin kun sanoit että valossasi riittää tehoa.

  25. #11125
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eikös tuo ole aika painava valo kypärään? Irtoakullinen olisi varmaan sopivampi siihe.
    Varmasti olisi. Tuollainen vaan löytyy jo valmiina työmatka-ajoon, niin jos saisi maastoajoa varten kypärään kiinnitettyä. Jos ei onnistu, niin varmaan tuo sitten maasturin tankoon ja toinen valo kypärään.

  26. #11126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Ei tullut mieleesi että täällä on ehkä muutama muukin lukija ja selvästi vastasin vain omaan kysymykseeni, miksi käytän kypärävaloa enkä tanko. Mielestäni on varsin helppoa maalaisjärkeä pohtia että miksi ylempää tuleva valo jättää vähemmän varjoja ja mainitsemani muut plussat kyllä tajuaa jos sinne metsään eksyy pelkän tankovalon kanssa.
    En kai olisi kysynyt, jos mieleeni ei olisi tullut Kuitenkin olin juuri edellä esittänyt aihetta hyvin vahvasti sivuavan kysymyksen ja minä olin se joka olin nostanut esiin kokemukset maantieltä, joten oli melko luontevaa pitää todennäköisenä että olit halunnut tai pyrkinyt vastaamaan - tietenkin unohtamatta että täällä on muitakin, monenlaisista pyöräilylähtökohdista tulevia ja monelaisia pyöräilyllisiä tarpeita ja kiinnostuksenaiheita omaavia lukijoita - nimenomaan minulle.

    Maalaisjärkeä minulla ei tunnetusti ole, mutta toisaalta on joskus - en sano että tässä tapauksessa - niin että se mitä pidetään selvänä jo pelkällä maalaisjärjellä ei ole ollenkaan selvä juttu eikä edes pidä paikkaansa.

    Ja kysymykseesi, vaihtamalla valon paikkaa kypärään, kyllä, erotat kuopat paremmin, varsinkin kun sanoit että valossasi riittää tehoa.
    Kiusaus kokeilla tätä on kieltämättä suuri, mutta kun näen ne riittävän hyvin näinkin - ja ymmärrän olla menemättä sinne missä en näe - niin kypäräkiinnityksen hankkiminen ei liene vaivanarvoista.

    Lisäksi olen edelleen siinä käsityksessä että nimenomaan tankovaloni tuottamat varjot auttavat minua näkemään kuopat jopa paremmin kuin päivällä. Ja kuten entinen mies, siinä käsityksessä taidan kuollakin

  27. #11127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Lisäksi olen edelleen siinä käsityksessä että nimenomaan tankovaloni tuottamat varjot auttavat minua näkemään kuopat jopa paremmin kuin päivällä.
    Tämä. Kun kyse on tiestä, on totta että varjolla näet yksittäisen kuopan "paremmin" ja näin voit väistää sen. Maastossa tämä ei kuitenkaan ole mahdollista sillä varjoja jää niin paljon maaston epätasaisuuden takia.

    Ja enhän minäkään mikään tiedemies ole, 9 vuodem pyöräilykokemukseen perustuu nämä tuntemukset ja osa täällä on varmasti pyöräillyt kivikaudelta lähtien.

  28. #11128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Tämä. Kun kyse on tiestä, on totta että varjolla näet yksittäisen kuopan "paremmin" ja näin voit väistää sen. Maastossa tämä ei kuitenkaan ole mahdollista sillä varjoja jää niin paljon maaston epätasaisuuden takia.
    Taitaa tosiaan olla juuri se seikka jota en osannut tulla ajatelleeksi. Vaikka tie olisi yhtä kuoppainen kuin kuun pinta eli kuoppia on vieri vieressä ilman minkäänlaista järjestystä tai vaikka juoksevan sadeveden tekemiä uria kulkisi useampia rinnakkain, ne voi kuitenkin selvästi havaita yksittäisinä. Maastossa on varmasti toisin.

    PS Se mitä itse olin arvellut vaikuttavaksi tekijäksi - mutta en turhan polemiikin aiheuttamisen pelossa esittänyt - oli se että tuollainen voimakkaan pistemäisen valon ja paljon hajavaloa tuottava lamppu (jollaisia maastossa käytetään) tuottaa ikäänkuin ylimääräisiä ja päällekkäisiä varjoja tavalla jota suunnattu maantievalo ei tee. Eli kuten viestissä jota kommentoin todettiin "tulee niin älyttämästi varjoja jotka sotkee maaston muotoja".

  29. #11129
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    296
    Minulla on MagicShine tangossa ja Lupine piko kypärässä. Tangossa oleva valo valaisee kyllä erittäin hyvin kivikko/juurakossa ajolinjat. Näyttää siltä kuin joku olisi käynyt ne piirtämässä valmiiksi. Alamäessä varsinkin tuntuu välillä että on jopa parempi ajaa kuin kesällä, koska linjojen valinta on niin helppoa ja kontrasti valaistun ja varjoisen alueen välillä on niin suuri.

  30. #11130
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Itellä kaks ms lamppua(3200/1000) toisessa tuli ainakin varsin riittävä piuha, helposti ylettyy L koon pyörässä runkolaukkuun. Mulla kyllä vissiin se lyhyempikin riitti.
    Muistin väärin, tuon 3200 lumenin lampun kanssa ei tarvi jatkojohtoa ollenkaan mun L koon Norcossa kun akku runkolaukussa. Akut noissa mun valoissa kesti moitteetta pikkupakkasen vajaan 2h ajelut, erittäin tyytyväinen valoihin, täyttä tehoa käytin vaa mäessä missä spooreja ja hyppyjä, valo riittää pienemmilläkin tehoilla erittäin hyvin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •