Vanteen sisäleveydellä on varmasti merkityksensä, mutta kuinka iso se on niin toinen asia. Gravdalille 20-28C ja Griswoldille 17-25C valmistajan tai oikeammin valmistuttajan suositukset. Tuossa vielä lainaus 45NRTH sivulta.
I bought a pair of Gravdal tires for my All City Nature Boy and then realized my rims are 15mm. The recommendation is a larger rim for these tires. What will be the risk/difference of using a rim that is narrow than the recommendation? Thanks!
Asked by BK1 2 months ago[COLOR=#666666 !important][/COLOR][COLOR=#666666 !important]Add your answer[/COLOR]
Verified Reply - EvanRunning Gravdals on a narrower rim will have a few consequences. Namely it will put a little more stress on the bead and the sidewall, especially when it is run at lower pressures, and it will not allow the tire to assume its designed form which may affect performance.
arctic biker muokkasi tätä : 14.11.2018 at 17.31 Syy: Tarkennusta
I väntan på ännu dåligare tidet
Sivun alalaidassa lukee:
[**]The given delivery time includes the entire processing of the shipment inhouse at Bike24 as well as the transport to the destination address by a carrier. In case of items not available from stock, the given delivery time also includes the procurement of the goods from our suppliers. The indicated delivery time refers to destination country Germany. Choose your destination country to see the country-specific delivery time.
Should your order include several items with different delivery times, then shipping will start as soon as all items are available for dispatch at Bike24. Should you choose "cash in advance" as method of payment, the delivery time is extended, since the shipping process will not start before the actual receipt of payment.
The notification "not deliverable" means the item is out of stock and there is no reliable information about its availability. In this case we recommend to consider alternative items from the Bike24 product range.
Sisäleveydeltään 20mm tai alle vanteella ja kovilla paineilla saa 40mm Maraton Winteria sellaiseksi, että nastat eivät paljon häiritse eikä auta. Yli 25mm vanteella se on jo huomattavasti vaikeampaa.
Eturengas kulkee usein kevennettynäkin, vaikka olisikin matalat paineet, eli liian pyöreä rengasprofiili eikä nastoja keskellä ei ole kovin hyvä yhdistelmä eteen.
45NRTH ei ole valmistanut tähän kauteen 120tpi Gravdalia.
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
No hyvä kun en jäänyt odottamaan! Terrene Giriswoldin eilen tubelessoin Easton EA70 vanteelle, takaseksi. Erinomaisen helppo homma. Sikäli jännä kun pari vuotta sitten Eastonit hommasin niin muistan että tubelessreadyna niitä myytiin. Enkai ois muuten ostanutkaan. Pari kierrosta Gorillateippiä noin 20,5mm leveätä. Nyt jos laittaisin uudestaan niin alle panisin normisähköteippiä pari kierrosta ja pikkasen leveämmän Gorillan, yksi kierros ja 21,5mm leveenä.
Hyvin on paineet pysyneet, viikolla koeajolle.
I väntan på ännu dåligare tidet
Suotta häpeät. Normimeininkiä. (Koe)ajo saattaa edistää ilimojen pysymistä. Mutta kuittailehan kun kokemusta kertyy.
Kiitos nitro. Mulla on yhden uuden Gravdalin ohella suht ehyenä yksi. Jos innostuisi niin vaikka Zonda 17C takakiekolle se ja sitten vertailutestiä. Eastonit oli muistini mukaan ostaessa tubelessreadyt mutta ny speksit kertoo toista enkä ole aiemmin moista yrittänyt noille kiekoille.
I väntan på ännu dåligare tidet
No pientä vertaillutestiä Gravdalin (120tpi butyylisisuri) kanssa. Ihan tuossa pihatiellä ajelin ja takakiekkoa vaihtelin, 2,5 barin paineilla. Enkä mitään eroa mukavuudessa tai rullaavuudessa huomannut. Griswoldin lattapäänastoista en oikein tykkää, piikkipää ois hieman pitävämpi ääriliukkailla. Leveyttä 17,5C vanteella 39,7mm, painoa 763g.
Olen maininnut latexisisurit talvirenkaitten yhteydessä, nythän on niin että kovemmilla pakkasilla ,>-15C, latex kovettuu ja butyyli on tuolloin paljon taipuisampi.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kiitos AB. Täytyypä harkita noita Terrenejä. Aikaisempina vuosina olen ajellut talvisin lähes poikkeuksetta suoratankoisilla. Pääsyyllisenä tilanteeseeni on ollut Schwalben Marat, joista on täälläkin marmatettu. Ei niillä halua/uskalla tällainen vanha setä oikein ajella talviliukkailla. Tänä vuonna kun ajattelin vihdoin sijoittaa noihin Gravdaleihin, niin kävi kuten kävi. Sitten ei taas viitsi sijoittaa 200 euroa renkaisiin ennen kuin on perehtynyt käyttökokemuksiin.
Hauskaa että tämä samainen Terrene tarjoaa varteenotettavaa vaihtoehtoa myös 29+ kokoluokassa, samoin viisituumaisissa. Mutta eipä mennä tämän enempää muiden keskusteluketjujen puolelle.
Onhan noissa eronsa, rahtiruunassa eli Crosscheckissä on edessä 35mm MaraWintter ja takana 30mm SkinnyFreddie. Siinä missä tosiliukkaillakin alucrossarin
Gravdaleilla pystyi ajamaan rennosti ilman huolen häivää niin Surlylla oli koko ajan pelko perseessä. Enpä jäisellä tiellä pedaalien lukkopuolta juuri käyttänyt!
Tuossa on 5 kilsan päässä on Kurvihtan mäki, jos omaishoidettavalta sen verran karkuun pääsisi niin rullaustestiä voisin tehdä.
I väntan på ännu dåligare tidet
Foorumin aktiivisin sissimarkkinoija Lauttasaaresta mainostaa Continentalin uusia Spike 240- renkaita. Liekö kenelläkään lisätietoa näistä?
Hakukoneet löytävät tietoja varsin niukasti.
Memento mori
Mulla on edessä gravdal ja takana juurikin tuo Contin nastakumi.
Pehmeäkylkinen, kohtuuhintainen ja ihan hyvin rullaa.
Mara winter ja tuo gravdalkin ovat tuntumaltaan kovempia.
Muutama satku vasta alla mutta vahvan yläpeukun saa minulta.
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Niin jäi matka taas puolitiehen, itsestään oli luullut liikoja...
Kele, gravdalleista on tullut useat nastat reilusti läpi kumista. Ei ihme, että litku sai tehdä töitä kunnolla viime talvena. Ei taida sisurikaan kestää enää noiden kanssa. Nastojen vaihdosta on myös aika turha haaveilla, tai sitten täytyisi löytää kunnolla vulkanoivaa kumiliimaa.
Auttaisiko vanha, tubelessien myötä jo miltei unohdettu konsti eli pistosuojanauha?120 TPI Gravdalhan on niin hyvä talvirengas krossariin että sen uskoisi pärjäävän kaikille muille vielä tuollaisenkin tasoituksen kanssa...
Mutta olisi tosiaan hauska tietää onko joku keskinyt toimivan korjausmenetelmän ja -aineen? Useinhan kunnon nastarenkaalla voisi olla hyvinkin yksi lisätalvi ajoa jäljellä ilman niitä läpipainuneita nastoja.
Pistosuojanauhaa mietin kyllä, mutta ei se tuota läpitulevan nastan ongelmaa poista.
Nastat taitavat tulla läpi, koska rengas on kulunut jo aika paljon. Myös nastanreiät ovat väljistyneet, eli nasta pääsee kääntymään ja laippa tulee kumista läpi.
Noista nastoistahan kuluu myös se alumiinireuna ja kovametallinen kärki heiluu vapaasti. Jos vaihtaisi uudet nastat ja liimaisi ne jollain kumimaisella liimamassalla kiinni. Stanin race litku kyllä paikkaa loput.
Uuden renkaan ostaisin tietysti, mutta kun noita nyt ei mistään enää saa.
Edit: Hmm... Pistosuojanauha ja sisuri taitaisi kyllä tukea nastan laippaa alhaalta päin, eli tuo kyllä voisi toimia.
Toimisi kyllä, mutta (a) siinähän joutuu aivan varmasti heittämään vesilintua kaikilla niillä hyvillä ominaisuuksilla joita renkaan ohutkylkisyys ja litkutuksen mahdollistama alhainen paine ovat tarjonneet ja (b) pistosuojanauhasta huolimatta pirullinen hiekanjyvä saattaa löytää tiensä läpipainuneen nastan tekemästä reiästä.
Mutt muutenhan se on helppo ja halpa(*) keino katsoa onko renkaasta vielä mihinkään.
Ja yleisen mielenkiinnon ja oman uteliaisuuden vuoksi kokeilla miten paljon ajo-ominaisuudet todella kärsivät
(*) Mulla on jossain tallella ja joutavat hyvin...
Pidempään olen ajanut nastat pois ja jokunen reikäkin kudoksessa- renkailla suojanauhan kanssa, ei minkäänmoisia ongelmia - no eipä tarvitse vetää loppuunajettua autonrengasta perässä, kun haluaa jotain saadakin ajosta.
Vakavammin ottaen, ei ajo niin kovin paljon raskaampaa ole ja noilla on vielä paljon mahdollista kulutuspinnan vuoksi ajaa, ovat aika hyvät kitkarenkaat!
Pipfeli, kai se pitää tänään vääntää Graavilohet alle työmatkakrossariin... Liukasta on. Mitä miltä on raati, kannattaisiko kierrättää viime talven takana ollutta rengasta edessä ja päinvastoin, että kyljet ja nastat kuluu tasaisemmin? Aika identtisiltä vaikuttavat päällisin puolin, takarenkaan heijastinnauha tietysti likaisempi.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Halusin lähinnä muistuttaa sekä siitä että pistosuojanauhat ovat yhä olemassa ja usein jopa jollain lailla ja ongelmattomasti toimiva ratkaisu että siitä etteivät ne litkutetulle renkaalle pärjää.
Mä en ole niitä nastarenkaissa käyttänyt - koska niissä ei syystä tai toisesta eikä välttämättä pelkästään minun ansiostani ole nastojen läpipainumisia esiintynyt - mutta suojaamattomissa cyclocrossrenkaissa kylläkin. Jonkin ajan kuluttua ei enää muista millaista oli ajaa rullaavammilla ja sitten joskus kun vaihtaa uudet renkaat huomaa unohtaneensa että oli laittanut pistosuojanauhatkin...
Tiedä kannattaako, mutta minulla takainen taitaa kulua ihan kaikissa eri pyörädisipliineissä huomattavasti etuista nopeammin. Jos arvokkaat renkaat kyseessä, niin vaihdan päikseen lähes poikkeuksetta ellei takainen ole jo niin kulunut, että laitan sen eteen ja ostan uuden taakse.
Sent from my iPad using Tapatalk
Eipä ole. Kolme talvea noilla on ajettua ja sulaa tietä tosi paljon. Eikä noita muutenkaan voi verrata oikeisiin gravdalleihin, koska nämä ovat itse nastoitetut schwalben nastoilla. Vähän näyttää, että nastat tosiaan ovat päässeet kääntymään reiässä ja laippa tullut sen vuoksi läpi.
45NRTHin tuotteilla on kahden vuoden takuu. Kolme vuotta on mielestäni talvirenkaille riittävä kesto.
Kirjanmerkit