ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 186 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 86 136 176 184 185 186 187 188 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.551 - 5.580 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #5551
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    170
    No ei mennyt toisen kumen käsittely täälläkään kuin Strömsö:ssä. Teippaus kait osittain epäonnistui (fatty stripperit meni nyt tilaukseen) ja takana ollut vakio kumi ei pysy vanteella ilman paineita ja tuntuu vuotavan helposti vanteen ja kumen välistä. Eli toinen reuna tipahtaa heti vanteelta ku paineet laskee ja sielullisella venttiilillä ei saa tarpeeksi ilmaa että saisi vanteelle. Litkut sisässä ilman sielua kompuralla vanteelle toivoen ettei hirveesti sotke, sitten salamannopeasti venttiilin sielu paikalle... Kahteen otteeseen täytin ja huljuttelin useampaan kertaan, mutta molemmila kerroilla aamulla tyhjä kumi.

    Jos vaan kaivais kuvetta ja tilais JJ:t jos niillä helpommalla pääsis.

  2. #5552
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Ihmettelen teidän säätöjänne.

    Fattystripper ja vena ilman sieluu, renkuli, fairii, jalkapumpulla hyllylle, ilmat pois, venasta litku, sielu, huljutus, paineistus.
    Säätäminenhän on parasta heti ajamisen jälkeen. Kuuluu harrastukseen. Hirvisäkillä onnistui ensikertalaiselta samoilla työvaiheilla muuten, mutta toisen renkaan nousuun tarvin kompuraa. Kyllä tällä kokemuksella jää Fatty Stripperit tilaamatta.

  3. #5553
    Onkohan normaalia ja mitä voisi tehdä, kun keskiöstä kuuluu rahinaa ja välillä pientä metallista napsetta? Huomasin tuon äsken pesun ja ketjujen rasvauksen yhteydessä, mutta muistikuvani mukaan tuon tapaista ääntä on kuulunut myös jo maastossa ajaessakin ... Mitenkään erityisesti en tuonne vettä ajanut pestessäni, mutta onhan kammissa ne reiät keskiöön, joista sitten valui hieman vettä ulos, kun käänsin pyörän vaakatasoon ... Kyseessä on uusi, 55 km ajettu Whiten 6Fat Pro ...

  4. #5554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zabex Katso viesti
    Onkohan normaalia ja mitä voisi tehdä, kun keskiöstä kuuluu rahinaa ja välillä pientä metallista napsetta? Huomasin tuon äsken pesun ja ketjujen rasvauksen yhteydessä, mutta muistikuvani mukaan tuon tapaista ääntä on kuulunut myös jo maastossa ajaessakin ... Mitenkään erityisesti en tuonne vettä ajanut pestessäni, mutta onhan kammissa ne reiät keskiöön, joista sitten valui hieman vettä ulos, kun käänsin pyörän vaakatasoon ... Kyseessä on uusi, 55 km ajettu Whiten 6Fat Pro ...
    Nyt kyllä hävettää, tällainen nyybie kun olen ... Toin sitten pyörän autotallista sisälle ongelman tarkempaa tutkimista varten ... Otin ketjut pois päältä, ja kas kummaa, rahina hävisi merkittävästi ja napsuminen kokonaan ... Eli ketjuihin on ilmeisesti kuitenkin jäänyt hiekkaa tms. joka tuon aiheuttaa ... Ihan pientä rahinaa kuuluu myös keskiöstä ilman ketjuja, mutta se on niin pientä, että voinee johtua esim. jossain välissä olevista pienistä hiekanjyväsistä ... Uskaltaisikohan tuonne kuvan paikkaan laittaa bike oilia (https://suljettu.osas.to/6fatpro/201...a_800x1422.jpg)? Epäilen, että rahina voisi olla peräisin sieltä suunnalta ... Olisivat kyllä XXL:n huollossa nauraneet mut pihalle ongelmani kanssa, ja varmaan kirjoittaneet myös laskun turhasta huoltokäynnistä ...

  5. #5555

    Whiten läskipyörät

    Mulla on tämän syksyn 6 Fat Interceptor ja haasteita taka-akselin pikalinkun kanssa... kun runttaa ylämäkeen niin taka-akseli lipsahtaa vetopakan puolelta pois paikaltaan ja matka katkeaa luonnollisesti siihen. Toistaiseksi tuloksena yksi vääntynyt takavaihtajankorvake, jarrulevy ja takahaarukan sisäpinnasta on lähtenyt se musta maalaus kävelemään...

    Linkun olen omasta mielestäni kiristänyt kunnolla, mutta silti tuo on nyt muutaman kerran tapahtunut. Ja linkku on siis edelleen kiinni, eli ei ole mikään risu tjtk sitä vääntänyt auki.

    Onko kellään samanlaisia vaivoja? Ei jaksaisi viedä pyörää tuon takia huoltoon, jos se on itse jollain patentilla korjattavissa.

  6. #5556
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    185
    Kyllähän tuo 6 Fat lite muuttui, kun laittoi tubeless:t. Kyllä se reilu puoli kiloa per rengas vaikuttaa paljon.
    Muutama projekti kuva: https://www.instagram.com/p/BqUPazGg...on_share_sheet


  7. #5557
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilipo_81 Katso viesti
    Mulla on tämän syksyn 6 Fat Interceptor ja haasteita taka-akselin pikalinkun kanssa... kun runttaa ylämäkeen niin taka-akseli lipsahtaa vetopakan puolelta pois paikaltaan ja matka katkeaa luonnollisesti siihen.
    Luulisin että kannattaa käydä näyttämässä huollossa, jos ei nyt hirmuisen kaukana ole? Eihän tuollaista pitäisi päästä tapahtumaan missään pyörässä, joku ongelma siinä takahaarukassa pitäisi olla. Kun täällä on nyt useampikin ihminen ihmetellyt tuota pikalinkun kiristämisen vaikutusta takavaihtajan häkin asentoon, niin itsellä ainakaan pikalinkku ei ole mitenkään erityisen kireällä, mutta ei mitään tuollaista ole käynyt.

  8. #5558
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    170
    Hinta tuntuu näkyvän vähän yleisessä laadussa, toisaalta tuntuu että markkina on maastopyörissä nyt niin kuuma että vähän merkiltä kuin merkiltä saattaa tulla ulos sutta paljon kalliimmassakin hintaluokassa.

    No asiaan, mulla siis se etunavan akseliputki on irti navan sisällä eli se voi mennä sellaisen pari kolme milliä pykälälle ja akselia ja rengasta on mahdoton saada paikalle. En oikein edes ymmärrä millä sen pitäisi siellä olla kiinni, laakerit puristaa vai kuinka? Nyt siis joutuu sormilla sen keskittämään laakereiden kanssa linjaan ja varovasti rengas ja akseli paikalle. Lisäsin vähän vaseliinia että tarttuis edes vähän laakereihin, mutta kummalliselta vaikuttaa, eli aivan kuin navasta puuttuisi sisältä jotain.

  9. #5559
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Kuulostaa oudolle, kai noissa navoissa yhtenäinen akseliputki pitäisi olla? Ja ne laakerien väliholkit on sen yhtenäisen akselin ympärillä, ja siten läpiakselin saa työnnettyä yhtenäistä putkea pitkin. Ei nyt monesta navasta ole kokemusta, mutta ei kuulosta järkevälle rakenteelle jos ne väliholkit vapaasti siellä liikkua.

  10. #5560
    Moottoripyörissäkin nuo väliputket välillä heiluu, eli se ei ole minulle uutta.

    Mutta tuo takapään pikalinkku on tosiaan haitarista. Täytynee kiikuttaa se huoltoon. Saavat tarkistaa. Auto hommiksi menee

  11. #5561
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    170
    Kahdenlaista näkemystä, no ei siinä jos se toimii ja ei usein irroittele rengasta nyt vaan alussa useammin litkutusongelmissani olen tuota kiinnitellyt. Niin ja enpä mää ole aiempien läpiakseleiden rakenteisiin edes kiinnittänyt huomiota, vois kyllä vertailla talouden muista pyöristä.

    Itse en ole vielä kovia ylämäkiä tuolla edes ajellut, mutta kuulostaa vaaralliselta jos noin vain irtoaa. Itsekin laittanut sen linkun vain kevyehkösti kiinni.

  12. #5562
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Eikö uusimmassa Interceptorissa ole kunnon akselia takana, mallia 12mm?

  13. #5563
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Eikö uusimmassa Interceptorissa ole kunnon akselia takana, mallia 12mm?
    Mainoksessa oli... todellisuudessa ei

  14. #5564
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Niin, vaihdoin nyt dt2250 kiekkoihin Sunringlen tubeless teipin. alla heijastinteippiä kierros. Toimii pirun hyvin ainakin ensimmäisten kokeilujen perusteella. Sisurilla laitoin yön yli painumaan ja kuivumaan, sitten vaan tubelessina kovaa ajoa. Toivottavasti a) pysyy paremmin kuin gorilla b) ei sotke liimajämillään kuten gorilla.
    löytyikö Suomesta tuota Sunringlen teippiä jostain?

  15. #5565
    zipo Guest
    Täällä on ollut myynnissä.Soittamalla selviää varastosaldo.
    http://www.lundberg247.fi/?gclid=Cjw...hoCIIUQAvD_BwE

  16. #5566
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    170
    Punnitsin tuon oman 6fat pron teippilitkuttuna ja vaakaan tuli 15.5 kg, polkimet jotkut laatikon pohjalta löytyneet. Teipeistä tulee varmaan yli 100gr per rengas joten vaihtamalla esim Jumbo Jimit + fatty stripperit säästäisi vielä lähes 300gr per rengas, niin on tossa mahdollisuus alle 15kg.

    Sen verran kamalat noi snowshoet on matalilla paineilla vähänkään kovemmalla pinnalla ajella että JJ:t meni tilaukseen. Lumella varmaan jees kumit kyllä.

  17. #5567
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Väitän, ettei se "lähes 300gr per rengas" painossa käytännössä tunnu missään. Snowshoen vaihto Jumbo Jimeihin pelkästään on jo tuntumaltaan isompi ero. Jimit on vaan niiiiin paljon paremmat. Ja sitten se, että painaako se ankkuri sitten 16kg vai 14,9kg on käytännössä aivan se ja sama. Se on silti hidas ankkuri. Sillä voi toki tehdä kaiken jos vaan taitoa riittää, mutta ei se muutu kevyeksi muuten kuin vaihtamalla kaiken kuituiseen.

  18. #5568
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Mites 12kg? :P

  19. #5569
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilho Katso viesti
    löytyikö Suomesta tuota Sunringlen teippiä jostain?
    Tätä löytyi sitten myös Oulusta Pyörä-Suvalasta. Ei ollut ehkä kuitenkaan parasta Fat6 vanteille, piti laittaa reunaan vielä kapea gorillateippi. JJ nousi vanteille hyvin, mutta Motonetin tubelessaine ei toiminut noiden kanssa vaan meni teipin alle. Joe’s toimi.

  20. #5570
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilho Katso viesti
    Tätä löytyi sitten myös Oulusta Pyörä-Suvalasta.
    Minkä hintaasta oli?

  21. #5571
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Väitän, ettei se "lähes 300gr per rengas" painossa käytännössä tunnu missään. Snowshoen vaihto Jumbo Jimeihin pelkästään on jo tuntumaltaan isompi ero. Jimit on vaan niiiiin paljon paremmat. Ja sitten se, että painaako se ankkuri sitten 16kg vai 14,9kg on käytännössä aivan se ja sama. Se on silti hidas ankkuri. Sillä voi toki tehdä kaiken jos vaan taitoa riittää, mutta ei se muutu kevyeksi muuten kuin vaihtamalla kaiken kuituiseen.
    Pakko myöntää että en ihan ymmärrä ajatusta että puoli kiloa sinne tai tänne jos pyörä on yli 12kg tai mihin sen rajan vetääkään. No nää mun ajot nyt on muutenkin hitaanpuoleista, mutta on se silti mukavampaa mitä kevyempi se pyörä on.

  22. #5572
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    On siinä siinä mielessä selkeä vaikutus kun se on pyörivää massaa. Näistähän on ihan mittaustuloksiakin.

  23. #5573
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    185
    Olihan tuo 6 Fat lite melko hirveän tuntuinen ajettava suoraan laatikosta kasattuna. Sen verran testasin, että kävin postin hakemassa (50m).
    Sisurit pois ja vakuumirullasta rinkulat, tubelessventtiilit ja desi stan's litkua. Tuntuma on jopa ajettava noilla Snowshoe XL:llä, kun vertaa
    sisurien kanssa.






  24. #5574
    Eiks nää Snowshoet oli huonoimmillaan just matalilla paineilla, niin ei kai se sisurien poistaminen nyt niin mullistava parannus kuitenkaan.. ?

  25. #5575
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    185
    Matalilla paineilla nuo Snowshoet tuntuu tarraavan paljaaseen maahan turhan hyvin, menee todella raskaan oleiseksi.
    Ja heikotkin tuntui olevan Snowshoet, eka lenkillä takarenkaan kylki senverran halki, ettei litkut kyennyt paikkaamaan.

  26. #5576
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Minkä hintaasta oli?
    Hintalapussa oli 29,90€, mutta siitähän saa alennusta

  27. #5577
    Onkos näihin 6Fateihin muuten mahdollista laittaa 27.5x4.5", onnistuuko lainkaan?

  28. #5578
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Säh, tämä on nyt vain minun näkemykseni aiheesta. Läskipyörän litkuttamisessa painon säästö tulee siinä ohessa mukana, mutta merkittävin vaikutus on siinä, miltä rengas tuntuu. Ehdottomasti kannattaa siis litkuttaa, varsinkin kun se näyttäisi näissä onnistuvan suht vaivattomasti. Minulla on ollut jo pari vuotta ajossa neloslite, johon vaihdoin jossain vaiheeessa ensin JJ:t ja ajelin viikon verran sisureilla. Sitten poistin sisurit. Ei se ole edelleenkään kevyt, mutta rullaa mukavammin. Se vaan, että kun esim kuituista Dudea joskus käpistelin, niin onhan se ihan eri sarjan laite kaikenkaikkiaan. Hintakin tosin on ihan jotain muuta...

  29. #5579
    Olihan se itsellekin vähän pettymys, kun 27.5x3.0" litkuttamisella piti olla galaksit räjäyttävä vaikutus, mutta eipä ne 400g sisureiden poistamiset painon pudotuksena juuri ajossa tuntuneet. Mutta toki matalilla paineilla renkaan maastoon muotoutuminen oli kyllä iso parannus, että ei se hukkaan mennyt. Tai no normaalissa maasturissa on kaikki tubeless valmiudet niin eihän sinne tarvi kuin pumpata ilmat..

    Whiten läski on selvästi kyllä tämmöinen "porttihuume" joka saa pohtimaan kovemman luokan läskipyöräilyharrastusta. Että miten kulkisi esim. muovi Beargrease..

  30. #5580
    Nythän tuo olisi renkaiden nastoittaminen ajankohtaista, kun on ollut pari päivää märkää ja pakasti kaikki maastot ihan jäähän. Nastoitus setti on odottamassa, mutta pohdintaa vielä itse Snow Shoe XL:stä.. Mahtaako se nyt kuitenkin nimestään huolimatta, olla oikeasti enemmän kesärengas? Kun tuo kuvio ei tunnu puhdistuvan lumesta oikein mitenkään, onko siihen sitten iloa laittaa nastoja jos on vaan tuommoiset lumipallot pyörimässä. Lumi oli ihan normaalia pakkaslunta, ei lähellä nollakeliä tai mitään. Alla kuvalinkki. Kaiholla katsellut juutuupista jotain talviläskeilyä missä eturenkaasta on melkein kaikki nappulat näkyvissä.

    https://i.imgur.com/UDLDKJZ.jpg

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •