FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 274 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 174 224 264 272 273 274 275 276 284 324 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.191 - 8.220 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #8191


    Tuli tänään ostettua Velo & Oxygenista uusi pyörä ihan kivaan hintaan. Bianchi Sempre Pro, Ultegra-osilla, ovh. jotain 3300€, nyt vajaat 1800€. Ei oo Bianchi ollut ihan ykkösenä omassa listassa, mutta tohon hintaan oli pakko tarttua ja pyörästä mitä enemmän lukee, niin tuntuu fiksulta hankinnalta.

    Sen verran itse modasin, että laitoin vanhasta pyörästä Fizikin satulan, lookin polkimet, lamppu, Garmin ja Raphan pullot kiinni.

    Loppu illalla näprätessä aika kesken, joten tuo musta lärpäke on jäänyt tuonne takakeskiöön. Sen otan irti sielä ja jossain vaiheessa vaihdan nuo peruskumit pois.

    Miten twiikkaisitte itse pyörää tästä? Paljonko maksais vaihtaa FSA:n kampi edellisen pyörän Dura-Aceen?
    AnttiWalker muokkasi tätä : 10.11.2018 at 02.04 Syy: kuva näkyi vahingossa linkkinä

  2. #8192
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Entisenä Bianchinistina perinteinen väri miellyttää!
    Miksi uutta fillaria pitäisi twiikata jos se toimii käyttötarkoituksessaan? Ajoa vaan ja osien vaihtoa sitten kun nykyiset on ajettu loppuun.

  3. #8193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis Katso viesti
    Entisenä Bianchinistina perinteinen väri miellyttää!
    Miksi uutta fillaria pitäisi twiikata jos se toimii käyttötarkoituksessaan? Ajoa vaan ja osien vaihtoa sitten kun nykyiset on ajettu loppuun.
    Samat sanat - vaikken entinen bianchisti olekaan (enkä nykyinenkään, mutta muistan ajan jolloin Bianchi oli yksi niistä merkeistä joilla oli aivan erityistä hohtoa - ja jolloin ensimmäinen mielikuva ei ollut kuntoileva sunnuntaipyöräilijä tai ensimmäisen maantiepyörän ostanut keski-ikäinen ja jo vähän mahakas porukkalenkkeilijä).

    Mutta kyllä osia saa vaihtaa jo silloin kun tuntuu että haluaisi pikkaisen piristää itseään tai palkita pyöräänsä (tai päinvastoin) jollain uudella osalla!

  4. #8194
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    ^^^Pullot vaihtaisin bianchi-puteleihin. Ja taitaa niitä pullotelineitäkin saada bianchi-brändättyinä. Kivan näköinen pyörä.

  5. #8195
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    80

    Pyöräsi kuva Vol III


    Laitetaanpa vielä toinenkin Bianchi Sempre Pro näytille AnttiWalkerin hienon Bianchin lisäksi. Reilun vuoden verran ajoa takana ja hyvältä maistuu. Alkuperäisosista vaihtuneet kiekot, sekä stemmi 10mm pidempään.

  6. #8196
    Lisätään ja korostetaan vielä että ensimmäisen mielikuvan ei tarvitse olla ainoa Eikä Bianchin tarvitse olla Oltre ollakseen hyvännäköinen.

    Ja sittenhän on vielä käynyt niin että kun ensin oli aika jolloin celesten värinen maantiepyörä oli aivan liian yleinen näky ja sitten on jo pitempään ollut aika jolloin siitä on tullut yhä harvinaisempi näky, niin nyt celeste on taas uudella tapaa hieno ja tyylikäs väri - ja nimenomaan silloin kun pyörä on rohkeasti täysceleste!

  7. #8197
    Näyttääpä hyvältä toi. Voisin itsekin katsoa uudet pullohäkit tohon. Mieluummin ehkä just rohkeasti mustat kuin Bianchin omat. Samoin mieluummin sarvissa mustat teipit kuin celestet. Ne ei vaan näytä kauheen hyväktä hetken päästä.

    Voisin itse kans jossain vaiheessa ostaa vähän menevämmät kiekot. Varsinkin jos vaikka ensi kesänä päätän ajaa kisaa. Ajatuksena olisi ottaa hiilarikiekot ja sen kanssa ruskeareunaiset Vittoria Corsan kumit.

    Rasimi ootko koittanut meneekö tohon 28:n kumit? Joo mietin kanssa Kuovipolku, että onko tullut vedettyä täys 360 astetta ympäri Celesten ja Bianchin suhteen. Kaikki ne 2010 Pistat alkoi jossain vaiheessa nyppimään pahasti.

  8. #8198
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    80

    Pyöräsi kuva Vol III

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiWalker Katso viesti
    Rasimi ootko koittanut meneekö tohon 28:n kumit?
    Kokeiltu on. Ei mene, ainakaan Contin GP4000S II:t, jotka tosin taitaa olla reilusti yli 28mm todellista mittaa. Jarrujen kohdalta liian nafti, rungon puolesta saattaisi olla siinä ja siinä.

  9. #8199
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    163
    On kyllä pirun hieno Bianchi. Ittellä oli joskus saman merkin krossari samalla värityksellä. Nyt kun ensi kesäksi hakusessa maantiepyörä, niin alkoi vanha suola sen verran janottamaan, että voisi harkita tuota samaa laitetta. Ja tottakai Celeste värityksellä.

  10. #8200
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Ei tule yleensä juurikaan tänne kirjoiteltua, mutta luettua sitäkin enemmän. Tehdään ny poikkeus, niin saadaan tätäkin osiota nostettua.

    Eli itselle on 20 vuoden aikana kertynyt talliin noin 10 pyörää, joita olen pääasiassa pyrkinyt etsimään vanhoina (ja halpoina) ja itse laittamaan niitä vähitellen kuntoon. Nykyään on entisöinnin alla useampikin ysärimaasturi. Olis hauska tietää onko monikin muu foorumisti pyörämäärien kanssa kaksinumeroisissa. Vaimolta kun tulee aika usein palautetta tuosta tallin tilankäytöstä Alla löytyy listaa pyöristä, joista kaksi aktiivisimmin käytössä olevaa on kuvissa. KHS ollut itsellä alusta asti ja uusiutunut vähitellen arkipyöränä modernisoiduksi retroksi, sekä Kona tullut mukana jo yli 6 vuotta ja sai täksi kesäksi hihnan alleen.

    -91 Marin Palisades Trail
    -97 Nakamura Summit NOS
    -97 Kuwahara Fast Trax RC (työn alla)
    -97 Tunturi Kayapo 2kpl (työn alla)
    -97 GT Arrowhead (työn alla)
    -99 KHS Nomad ST
    -03 Foes Fly
    -05 Marin Northside Trail
    -07 Cannondale Rush Carbon (työn alla)
    -10 Kona Bass Rohloff Gates







    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #8201
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    ^älyttömän hieno Kona. Ajaisin.

  12. #8202
    Liittynyt
    06/2017
    Viestit
    62
    Wanhan rouvan ulkoilutusta lisätty nyt "syksykeleillä" ja mikä tässä on ulkoilmassa...
    Trek 3900 vm-2005 original osilla...

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

  13. #8203
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dami Katso viesti
    Ei tule yleensä juurikaan tänne kirjoiteltua, mutta luettua sitäkin enemmän. Tehdään ny poikkeus, niin saadaan tätäkin osiota nostettua.
    Aaaah, toi KHS:n softtail oli 20 vuotta sitten meikäläisen haavelistalla, ja sinne se myös jäi... Kypärä päästä Damin kokoelmalle!!

  14. #8204
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Jäämme odottamaan lisää kuvia Damin kokoelmasta. Hevimpää shittiä, sanoisin.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  15. #8205
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Tuo KHS oli itellekin ensimmäinen kunnon maasturi, johon meni hyvin pitkälle kaikki kesätyösäästöt, oiskohan ollut jonkun 4500mk. Mutta hienosti on tullu mukana 20 vuotta! Tosin toi softtailin elastomeeri taitaa nykyään olla jäykempi kuin vastaava teräksinen

    Kaikista ei löydy äkkiseltään kuvaa, mutta muutamasta onnistuin arkistoista löytämään kelvolliset otokset. Eli tässä olisi ainakin Foesi ja lisäksi myös retropuolella esillä ollut NOS Nakamura, jonka tapauksessa oma panos oli tosin ainostaan päivittää tori.fi oikeaan aikaan ja hakea se taskurahoilla pois..






    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #8206

    Yt Industries Jeffsy CF 27 Pro Race -18

    Kyseinen Saksanihme kotiutui pari viikkoa sitten ja perinteenä on ollut että samanlaista ei saa tulla vastaan eli jotain tällekkin piti tehdä vaikka osalista onkin sieltä parhaimmasta päästä. Loppuen lopuksi päädyin vain tuunaamaan ulkonäöllisiä seikkoja tällä hetkellä, enne kesää muutama osa lienee vaihtuu. Vuosi aikaisemmin alla oli Santa Cruz Nomad CC, vuosi ennen sitä Commencal Meta AM v4 jne. Enskapyöriä on siis tallissa ollut, hyvilläkin osilla ja geometria oli varsin tutun oloinen, ainakin paperilla.

    Ajotuntuma on jäykempi kuin missään aikasemmassa pidempi joustoisessa pyörässäni ja tähän vaikuttaa kaksi asiaa; Kiekot ovat tällä kertaa hiilikuitua ja toiseksi, nyt edessä ja takana on BOOSTit. Ei meinaan mäessäkään vaeltele verrattuna vanhaan pikalinkku -11 enduroon Kuvat ovat huonolaatuisia, nopeasti kasaamisen jälkeen otettuja, katsotaan jos saan parempia aikaiseksi.



    Yleisilme on mielestäni kohtuullisen onnistunut vaikkakin tarrojen kanssa tuli leikittyä ehkä liikaa, jakanee mielipiteitä mutta tällä mennään ainakin hetken aikaa. Pukin listalla on tosiaan muutama osa, tai noh on sen verran hintavia päivityksiä tiedossa että ehkä ensi jouluksi lahja itselleen.







    Suurin osa rungosta on nyt suojateipattu, osittain tarpeesta ja osittain ulkonäöllisistä syistä. Kokemuksen perusteella hiilikuitu rungon teippaaminen ei ikinä ole ainakaan haitaksi, tästäkin pyörästä jo muutama muistutus siitä löytyy. Kyseinen valmistaja ansaitsee aplodit omalta osaltani, todellisuudessa vieläkin paremman näköiset teipit, äärimmäisen helppo asentaa ja hyvin vahvan tuntuista, jäykkää tavaraa.




    Jousituksen takana hoitaa Fox DPX2 ilmaiskari, toistaiseksi tehdassäädöissä. Yksi mainitsemistani päivityksistä kuuluu tähän kategoriaan eli kuumottelisi laittaa DHX2 tilalle, en tarvitse keveyttä, kiipeämisominaisuuksia vaan sitä että jousitus imee kaiken eteen tulevan ja rengas pysyy maassa, tästä edellä mainittu iskari on saanut paljon positiivista palautetta eri testeissä. Jää¤ nähtäväksi, mitä mieltä?





    Hidastuspuolella Guide Ultimatet,Guide jarrujen tuntuma ei ole ikinä puhutellut itseäni, se kun on tahmainen ja tehoton verrattuna Shimanoon. Säätöjä silti löytyy riittävästi. Tarkkasilmäinen huomaa että jarrukahvat ovat päällystetty 3M liukumisen estoteipilä, tämä vinkki tuli luettua joltain EWS kuskilta pari vuotta sitten ja siitä lähtien olen omat kahvat teipannut. Loistava tippi.




    Tehtaalta tullessa tangon virkaa hoiti Renthal Fatbar Carbon LTD. 800mm/30mm nousulla. Kaamean näköinen ja halusin pari senttiä leveämmän, kädet mallia Chewbacca. Tangoksi tuli värikoodaukseen sopiva Race Face Sixc 820mm/20mm nousulla ja tuntuu parin lenkin kokemuksella aavistuksen paremmalta eli jäänee paikoilleen.




    Voimansiirrosta vastaa E13 Trs Carbon kammet, Xtr vaihtajat ja E13 trs 9-46 11 spd pakka. Vaihtunee 12spd NX/GX kun alkaa hyppimään, combo ei ole mikään tajunnanräjäyttävä mutta toimii.




    Teippaukset hämäävätt, alla E13 kammet. Poliisi pamputtaa









    Teknisiä tietoja:

    1. Runko, isnkunvaimennin ja keula

    Runko: YT Industries Jeffsy 27 CF Pro Race 2018 XL
    -160mm, hiilikutua
    Keula: Fox 34 Float Factory
    Iskari: Fox Float DPX2 Factory 27

    2. Voimansiirto

    Kammet: e13 TRS Race SL Carbon 175mm/ 32
    Vaihtajat: Shimano XTR 11sp
    Pakka: E13 TRS Race 9-46 11spd
    Ketjunohjuri: E13 TRS Race SL
    Keskiö: E13 BB92
    Polkimet: Crank Brothers Mallet DH

    3. Jarrut

    Jarrut: Sram Guide Ultimate
    Jarrulevyt: Sram Centerline 200mm/180mm

    4. Kiekot ja renkaat
    Kiekkosetti: E13 TRS Race SL Carbon 27
    -28mm, 110x15mm/148x12mm
    Renkaat:
    schwalbe iceSpiker pro Evo 2.6


    5. Putkiosat

    Ohjaustanko: Race Face Sixc 800mm/20mm/35mm
    Ohjainkannatin: Renthal Apex 50mm/35mm
    Ohjainlaakeri: Acros Aix-326
    Satulatolppa: Fox Transfer Factory 150mm
    Satula: SDG Fly Mtn
    Tupit: Odi Elite Motion


    Paino kuvan kokoonpanossa 3.2Kg, litkutettuna.
    Embrace the moment

  17. #8207
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Mahtavaa, hieno pyörä, kuvat ja journalismi!! Tarrojen kanssa on hauska leikkiä, itse voin tunnustaa syyllisyyteni samaan ja vaikka lopputulos on yleensä vähän karmea niin onpahan ainakin uniikki.. Harvinaisempi yksilöllinen pyörä tuntuu mukavalta, tosin kaikenlaisiin kyselyihin saa vastata porukkalenkeillä (henkilökohtainen suosikkini Tdt:ssä Saksasta tilatusta xc-pyörästä "miksei kotimainen kelvannut, olisit tilannut Crocin!!" )
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #8208
    Tais tunnistaa mistä otin mallia Kuvat harvoin näyttää todellisuutta, on aivan eri asia päässä pomputtelemaan ja nähdä kokonaisuus. Koko musta runko olis rauhottanut pakkaa
    Embrace the moment

  19. #8209
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Mahtava YT tossa edellä!

    Ropistelin pitkästä aikaa vähän grammoja jo muutaman vuoden kisatusta kulkineestani.




  20. #8210
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Åå-lalaa. Mulla olisi Peuran laihduttamisessa vielä 1500g kirittävää Not gonahäpen... Mfck:n stemmi on supereroottinnen ja houkuttaisi, kun tolppa ja stonga jo löytyy. Mistä noita Berkin yhdistelmätolppia saa, ei löydy ärsyttävästä-kakkosesta? Berk on kyllä paras penkki ikinä, kevyt ja hanuri kiittää (harvinaisempi yhdistelmä)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #8211
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Berkin yhdistelmät täytyy tilata suoraan herra Jure Berkilta oman berberin mittojen mukaisesti.

  22. #8212
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Voi olla et noita Berkin yhdistelmiä ei enään saa. Ilmotti meinaan joku aika sit lopettavansa custom työt.

  23. #8213
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Berkin yhdistelmät täytyy tilata suoraan herra Jure Berkilta oman berberin mittojen mukaisesti.
    Nonih. Täytyy harkita vakavasti viimeistään siihen teh-unelmien-pyörään, silloin olisi samalla yksi hajoava/nitkahtava paikka vähemmän.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #8214
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Johannes voi hyvinkin olla oikeassa... Nitkahduksenpoistomielessä combo voi olla hyvä, mutta massansäästömielessä se ei sitä välttämättä ole, sillä tohon 170 g:n lukemaan pääsee kyllä ihan erillisillä palikoillakin, ja samalla säilyy mahdollisuus säätää ajoasentoa.

  25. #8215
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Hämärää on mutta Ibis saapui seuraavalle ajokaudelle. Ripley gx eagle malli johon foxit päivitelty
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  26. #8216


    Talviboy

  27. #8217
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Ylästö
    Viestit
    54
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Colnago ja tanwallit ne yhteen sopii...
    Niin sopii minustakin. Tässä on minun versio.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    "Let the fools do the running"

  28. #8218
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Oi niitä aikoja, joskus minullakin oli samalla värityksellä cx zero. Mutta sitten vaimo päätti koittaa mahduttaa sen kaupan parkkihalliin auton katolla.
    Tanwall renkaita ei kyllä tullut kokeiltua. Tykkäsin mustista.

  29. #8219
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Ylästö
    Viestit
    54
    Mitä pidit cx zerosta? Itse olen ajanut sitä jo lähes viisi vuotta.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    "Let the fools do the running"

  30. #8220
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Kyllä minä tykkäsin. Ihmeen vähän niitä tuli vastaan muilla. Keskiön naksuminen välillä häiritsi. Voitelu auttoi kunnes alkoi taas uudelleen. Pyörä oli minulle just oikean kokoinen, tuntui sopivan jäykältä mutta suodatti tien tärinää kohtuu kivasti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •