FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 33 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #961
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Terrene Velobiasta ,pelolla jos loppuvat. Toivottavasti tuo Eastonin takakiekko on oikeesti tubelesready. Ainakin on Gorillateipattu .
    I väntan på ännu dåligare tidet

  2. #962
    F. Kotlerburg Guest
    Black Icet tilasin verkkokaupasta. Ens viikolla jos sais alle.

  3. #963
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    107
    Näyttäisi että pk-seudullekin voi tulla lunta marraskuun lopussa.
    Onko konsensus, että Marathon Winter on niin huono että kannattaa maksaa siihen verrattuna 2–3 -kertainen hinta 35–40mm talvirenkaasta?

  4. #964
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti scellus Katso viesti
    Näyttäisi että pk-seudullekin voi tulla lunta marraskuun lopussa.
    Onko konsensus, että Marathon Winter on niin huono että kannattaa maksaa siihen verrattuna 2–3 -kertainen hinta 35–40mm talvirenkaasta?
    On ne huonot, itse maksaisin vaikka 10-kertaisen hinnan kunnon renkaista.

  5. #965
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    On ne huonot, itse maksaisin vaikka 10-kertaisen hinnan kunnon renkaista.
    Minusta suuresti liioiteltu kommentti. Onhan siinä eronsa jos pääsee vertaamaan Gravdaleihin kuten minä ilokseni pari vuotta. Marawintterit on kestävät ja siitä ovelat että tubelessointi saattaa onnistua vaikka eitubelessreadyvanteille.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  6. #966
    Ei Marathon Winter aivan luokattoman huono ole. Ei ainakaan jos käyttäjä näkee vähän vaivaa löytääkseen itselleen ja kulloisiinkin olosuhteisiin sopivat paineet (minkä pitäisikin olla päivänselvä juttu).

    Niiden suurin ongelma taitaa olla laadunvalvonnassa tai Schwalben valitsemassa linjassa että myyntiin asti päästetään rengaseriä jotka olisi pitänyt hylätä sekundana. Se ainakin selittäisi pitkälle sen miksi käyttäjien kokemukset samasta renkaasta voivat olla niin toisistaan poikkeavia.

    Mutta koska talviajaminen on niin paljon kivempaa renkailla joista pitää ja joihin luottaa ja koska nastarenkaat kestävät useimpien käytössä pitempään kuin yhden talven, ei ole mitään syytä olla hankkimatta mieleisiään ja paremmaksi katsomiaan renkaita.


    PS Ruotsissa on äskettäin julkaistu kaksikin nastarengastestiä. Testit ovat testejä ja niiden toteuttamistavat voivat eri syistä olla sellaisia että tulokset eivät ehkä täysin vastaa käyttäjien kokemuksia, mutta jos tykkää testejä vilkaista tai lueskella:

    https://www.testfakta.se/sv/sport-fr...ck-bast-i-test

    https://www.testfakta.se/sites/defau...8181018%29.pdf

    (Kaikissa renkaissa oli sama ilmanpaine, 3 baria.)


    https://www.lansforsakringar.se/stoc...-av-cykeldack/

    https://www.lansforsakringar.se/glob...apport-vti.pdf

    (Kaikissa renkaissa oli sama ilmanpaine, 4,5 baria.)

  7. #967
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Siis tuossa Ruotsalaisten testissä oli 10 rengasta ja Gravdal jäi testissä viimeiseksi

  8. #968
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Niillä oli testissä liikaa painetta renkaissa... kuka ihme tuollaisilla paineilla ajaa. MaraWintterinkin on melkein siedettävä jos n. 1.8-2 bar.


  9. #969
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Ei Marathon Winter aivan luokattoman huono ole. Ei ainakaan jos käyttäjä näkee vähän vaivaa löytääkseen itselleen ja kulloisiinkin olosuhteisiin sopivat paineet (minkä pitäisikin olla päivänselvä juttu).
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Niiden suurin ongelma taitaa olla laadunvalvonnassa tai Schwalben valitsemassa linjassa että myyntiin asti päästetään rengaseriä jotka olisi pitänyt hylätä sekundana. Se ainakin selittäisi pitkälle sen miksi käyttäjien kokemukset samasta renkaasta voivat olla niin toisistaan poikkeavia.
    Menikö nyt rengasmalli ihan oikein? En ole koskaan kuullutkaan vaihtelevan laatuisista Maraton Wintereista, sen sijan vaihtelevan laatuisia W240 renkaita olen nähnyt vaikka kuinka.

    Maraton Winter ei ole ollenkaan huono, paitsi kapealla vanteella ja edessä. Nimittäin nastoja on vain reunassa (40mm versiossa) ja jos ne eivät kosketa tietä niin liukastahan silloin on. Painettakaan ei voi pudottaa koska silloin kovarunkoisen rankaan rullavuus häviää.

  10. #970
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Siis tuossa Ruotsalaisten testissä oli 10 rengasta ja Gravdal jäi testissä viimeiseksi
    Enemmän ihmettelen, että gravdall rullaa parhaiten. Ja jos en väärässä ole, niin testin rengas on se 33tpi versio.

  11. #971
    Rengasmalli meni ihan oikein. On melkeinpä pakko kysyä etkö ole lukenut foorumia Ja jos on aikaa ja harrastusta vilkaista mitä esimerkiksi naapurimaan suurimmalla ja suosituimmalla foorumilla rengasmallista ollaan mieltä, niin siellä on ihan sama juttu.

    Muuten: ei kai Marathon Winterin eri malleissa (35-422, 42-422 tai toisin ilmoitettuna 700x35C, 700x40C) ole eroa nastojen sijoituksessa? Tarkoitatko että kokemuksesi mukaan kapealla vanteella leveämmän mallin nastat sijoittuvat toisin kuin kapeamman? Vai tarkoitatko sittenkin Winteriä (jota sitäkin löytyy koossa 700x40C)?


    Ja mitä tulee Marathon Winterin optimaalisiin paineisiin, niin siitäkin ollaan monta mieltä - kuten JackOjankin viestistä voi päätellä. Tosin jos puhuitkin Winteristä, niin sehän tosiaan on kovarunkoisempi (EPI 50) kuin Marathon Winter (EPI 67)?

  12. #972
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Marathon Winterit ovat oman kokemuksen mukaan erilaisia. Toisissa tulivat nastat läpi renkaan sisälle ja toisissa eivät. Jossakin vaiheessa myös pistosuojaus muuttui. Nyt Schwalben nettisivuilla ei enää ole lainkaan Marathon Winteriä, vaan vain Schwalbe Marathon Winter Plus ja Schwalbe Winter. Näissä näyttää olevan iso ero pistosuojauksessa. Voi olla, että vanha perimätieto renkaista ei enää päde.

    https://www.schwalbe.com/de/spikes.html

  13. #973
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Siis tuossa Ruotsalaisten testissä oli 10 rengasta ja Gravdal jäi testissä viimeiseksi
    Voittajana Innova, joskus Clasulla katsoinkin, että vois olla ok.

  14. #974
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Muuten: ei kai Marathon Winterin eri malleissa (35-422, 42-422 tai toisin ilmoitettuna 700x35C, 700x40C) ole eroa nastojen sijoituksessa? Tarkoitatko että kokemuksesi mukaan kapealla vanteella leveämmän mallin nastat sijoittuvat toisin kuin kapeamman? Vai tarkoitatko sittenkin Winteriä (jota sitäkin löytyy koossa 700x40C)?
    Tarkoitan juurikin Maraton Winteria, Winterista ei ole kokemusta. Ja kyllä, kapealla vanteella leveä versio rullaa kovalla paineella iloisesti nastojen välisellä osuudella ilman että nastat pitää. Ja kyllä, kapeammassa versiossa keskimmäiset nastat ovat huomattavasti lähempänä toisiaan, joten ei pääse ajamaan kapeallakaan vanteella ja kovillakaan paineilla niin, että nastat eivät pitäisi, kuten leveämmässä versiossa.

  15. #975
    Paperitietojen mukaan vanhalla Marathon Winterillä ja uudella Marathon Winter Plussalla ei näyttäisi olevan eroa kuin pistosuojauksessa eli RaceGuard on vaihtunut SmartGuardiksi. Paino, EPI, kuvio ja nastojen määrä ovat pysyneet samoina.

    Mutta ealex eittämättä toi peliin mukaan ilmanpaineen lisäksi toisenkin asiaan - eli siihen että meillä voi olla samasta renkaasta aivan erilaisia kokemuksia (ja tietenkin myös siihen miksi testitulokset voivat poiketa niin paljon omasta tai yleisestä kokemuksesta - vaikuttavan tekijän: erilevyisillä vanteilla rengas saa erilaisen muodon jolloin nastatkin voivat asettua pidon kannalta merkittävästi eri kohtiin.


    Hankalaa tämä nastarengashomma

  16. #976
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    107
    Joopa joo. En epäile etteikö 120tpi Gravdal olisi vallan ihmeellinen rengas ajaa. Sitä ei vain mistään saa. Mietin että pitäisikö kokeilla halvempaa Gravdalia tai Grisvoldia, mutta ehkä kaivan Marathon Winterit varastosta.

    Testit ovat hyödyllisiä kun (tai jos) niissä on edes onkinlainen yritys objektiivisuuteen. Foorumeille muodostuu helposti vääriä konsensuksia tai vaikutelmia. Olen itse ajanut joskus jollakin W-alkuisella Suomi-renkaalla, ehkä jopa kahdella eri mallilla, sittemmin Marathon Winterillä ja ISP:llä. MW:n jälkeen heitin W-renkaat roskiin, luultavasti rullaavuuden takia. Olen käyttänyt MW:issä n. 2,5 barin painetta, käytännössä ehkä vähän vähemmänkin. Tubelessointia voisi kokeilla.

    ISP toki pitää mutten viitsisi hinkata kalliita nastoja loppuun Helsingin suolatulla asfaltilla.

  17. #977
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    MaraWintteri 35/240 on ihan kelpo rengas ja kun renkaat aina ajan loppuun, niin ensimmäisten nastojen tultua läpi, nehän tekevä kunnon reiän kudokseen, pistosuojanauha sisään, nastat pois, nehän onkin jo kuluneet ja kyljelläänkin usein, mutta renkaalla on vielä toinen elämä jäljellä, kulutuspinta on mielettömän kestävä ajossa, takana toimii kitkarenkaana eikä kesäajossakaan ole aivan huono. Taitaa kilomereja tulla omiini enemmän nastattomana. Tämä kuuluu niihin älä tee tätä kotona- extremeohjeisiin eikä tätä kenenkään Pidä tehdä.🤗

  18. #978
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Nyt on kuvaa Contin uudesta Spike nastarenkaasta.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  19. #979
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Hinnasta päätellen Gravdal lienee tuossa ruotsalaisten testissä 33 TPI versiona?
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  20. #980
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Voittajana Innova, joskus Clasulla katsoinkin, että vois olla ok.
    Biltema myi aikaisemmin Innovan nastarenkaita. Niissä oli sellainen perusongelma, että nastat olivat liian pehmeää metallia. Parisataa kilsaa paljaalla asfaltilla kulutti nastoja niin pahasti, että pidosta jäällä ei kannattanut kannattanut enää hirveästi unelmoida. Eli menivät vahvasti osastoon halpa hankinta mutta erittäin huono investointi. Ruotsalaistenkaan testissä ei mitenkään huomioitu renkaan kulutuskestävyyttä, eli en ainakaan sen testin perusteella yksistään ostaisi mitään.

    Tässä(kin) kohtaa noin pääsääntöisesti saa sitä, mistä maksaa. Paremmissa nastarenkaissa nastat on volframikarbidia -- samaa tavaraa käytetään esim. poranterissä. Materiaali on sen verran kallista, että jos renkaassa on paljon nastoja on myös hinta aika korkea. Kalleimmissa nastarenkaissa kuten Ice Spiker Pro ja Gravdal nastoissa on sitten vielä lisäksi alumiinirunko, koska n. 300 nastaa per rengas painaa muuten ihan tuntuvasti.

    Ruotsalaisten testistä totean lisäksi sen, että testin hävinnyt Gravdal on varsinkin kalliimpana versiona täysin ylivoimainen yhdistelmä matalaa vierintävastusta ja hyvää pitoa. Se on ainoa hybridi/krossikoon nastarengas, joka on rakenteensa puolesta ylipäänsä suunniteltu rullaamaan kevyesti. Hintaa on, mutta eivät nuo silti ole poikkeuksellisen suuri kalustoinvestointi tässä lajissa. Maastopyöriin sopii sitten mainio Ice Spiker Pro.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  21. #981
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    Nyt on kuvaa Contin uudesta Spike nastarenkaasta.
    Näyttää olevan 120 tai 240 nastaa ja suht. edullinen. Muita speksejä - reunalangallinen, 33tpi, paino?

  22. #982
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Näyttää olevan 120 tai 240 nastaa ja suht. edullinen. Muita speksejä - reunalangallinen, 33tpi, paino?
    Täytyypä ihan punnita ja juu ei ole taittuva.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  23. #983
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    Nyt on kuvaa Contin uudesta Spike nastarenkaasta.
    54,90e näytti olevan paikallisessa hinta moiselle.

    Black Icet saapui. Sormituntumalla runko selvästi MW:tä joustavamman oloinen ja seos pehmeämmän tuntuinen. Voisi odottaa että rullaavat paremmin.

  24. #984
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chito Katso viesti
    Joo saman oon havainnut ettei ainakaan nykyisin ole tuollaista tuotannossa, mutta kelailin että joko on joskus ollut tai sitten on tosiaan tuotetiedoissa virhe. Jotenkin muistaisin jossain muuallakin törmänneeni 33tpi taittuvaan. (Tosin jossain oli listattuna myös 27tpi jäykkä jota ei myöskään 45NRTH:n mukaan ole olemassa.)

    DHL:n mukaan paketti ois tiistaina perillä joten sit nähdään mitä tuli vai tuliko mitään...
    Jäykät on!

  25. #985
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    https://www.bike24.com/1.php?content...c%5B127%5D=454. Tuosta vois saada käsityksen jotta ehken syksyn mittaan Gravdalia saa.

    No 1 kpl Terrene Griswoldia oottaa vanteelle laittamista. 240 nastaa ja painaa 765g.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  26. #986
    XXL:ssä nyt ainakin vielä jonkun aikaa 33 tpi Gravdal tarjouksessa 59,90 kpl. Toisaalta ruotsalaisten testin mukaan vierintävastuksen ero vaikkapa tuohon W106:ään on suht pieni (tai no pieni ja pieni, Gravdalin vierintävastus on noin 15 % pienempi kuin W106:n, 60 W vs 51 W).

  27. #987
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    107
    Ruotsalaistestissä 33tpi Gravdal, Marathon Winter ja Suomi W240 ovat vierintävastukseltaan käytännössä tasoissa (51W, 55W, 55W), joka on kyllä ihmeellinen tulos. Paineeksi on raportoitu 3 baria. Aika suuria vastuksia ylipäätään, kontrollina ollut Marathon Mondial on toisaalla mitattu samoilla paineilla n. 30 Wattiin (Evo-versio), tässä 39W.

  28. #988
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    Täytyypä ihan punnita ja juu ei ole taittuva.
    tpi 180 ja 240 nastainen 840g Ekat asennettu ja todella helppo ja mukava laittaa vanteelle.
    www.ibike.fi

  29. #989
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti scellus Katso viesti
    Ruotsalaistestissä 33tpi Gravdal, Marathon Winter ja Suomi W240 ovat vierintävastukseltaan käytännössä tasoissa (51W, 55W, 55W), joka on kyllä ihmeellinen tulos. Paineeksi on raportoitu 3 baria. Aika suuria vastuksia ylipäätään, kontrollina ollut Marathon Mondial on toisaalla mitattu samoilla paineilla n. 30 Wattiin (Evo-versio), tässä 39W.
    Itse myös hiukan ihmettelin, miten tuossa testissä oli saatu W240 kevyemmin rullaavaksi kuin W106. Tosin minulla ei ole W240:stä kokemuksia, mutta olisin mutulla arvellut sen olevan raskaammin rullaava. Toisaalta oma kokemukseni ei kyllä tue testin arviota W106:n värinättömyydestä ja kiemurtamattomuudesta.

  30. #990
    Ruotsalaistestejä oli kaksi, joten selvyyden vuoksi voisi mainita kummasta puhuu (vaikka toki pelkkä maininta siitä oliko renkaissa painetta 3 vai 4,5 baria riittääkin).

    Testfaktan testin takana on (kuten jutun lukemalla selviää) maailmalla hyvinkin tunnettu ja arvostettu Wheel Energy. Toisessa, VTI:n testissä ajettiin jäähallissa eli olosuhteet olivat sikäli arkipäivätodellisuudesta poikkeavat.

    Renkaiden kulutuskestävyys tai siis nastojen pysyvyys noteerattiin jollain tavalla kummassakin testissä, toisesssa "Hållbarhet dubbar" ja toisessa "Slitage", mutta vain testin ajalta eli VTI:n testisssä hyvin lyhyeltä ajalta. Jälkimmäisessä lisäksi huomautettiin (syystäkin) että parin rengasyksilön otos ei voi antaa luotettavaa tulosta. Testfaktan testissä Innova pärjäsi tältä osin paremmin kuin Gravdal.


    PS Viitaten ealexin esittämiin kokemuksiin 40-millisestä Marathon Winteristä ja siitä miten se toimii ihan eri lailla kapeammilla ja leveämmillä vanteilla täytyy vielä erikseen kysyä millaisista vanteen sisämitoista tarkalleen ottaen oli kyse.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •