Canyon Läskipyörät

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. Rebatsuikkeli said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanneKii Katso viesti
    No himskatti, oma on kans tuolla 4.0 renkailla - ja MUISTELIN - että sen PITI olla 4.8". Mutta, nyt kun kävin sivua katsomassa, niin speksi sanoo 4.0 - onko tuo nyt muuttunut yllättäen?

    https://www.canyon.com/en-fi/mtb/dud...8-0-trail.html

    En tiedä löytyiskö joku systeemi, jolla näkisi MITÄ tuolla sivulla oikeasti luki kun tilasin sen. Nyt jäin vähän miettimään, että muistinko tosiaan väärin vai en. Nyt jos sanot noin, niin tuntuu että muisti pelasi itsellä oikein ja Canyon on nyt vaihtanut speksiä lennosta?

    Mutta pyörä on vastannut odotuksia, olen tosin ehtinyt ajaa vasta yhden reissun - ketjut tuntuu rutisevan välillä, kun on ääripäät käytössä. Jarrut on minusta ihan hyvät, kyllä sillä ne pyörät lukkoon saa. Mutta pitää ajella enempi, että kunnolla näkee. Mutta tähän mennessä on hymy riittänyt. Joskin onhan toi maastopyöräily paljon raskaampaa kuin asfaltilla ajo.

    Kyllä canyon on nyt vaihtanut speksit lennosta. Mulle myytiin pyörä 4,8 kumeilla ja kun soitin aspaan, sieltä sanottiin että katos vaan, kyllä täällä lukee että 4,8 pitäisi olla. Ihan mukisematta he minulle 4,8 kumit kyllä lähettivät.

    Näköjään vielä nytkin suomenkielisillä canyonin sivuilla näkyy tuo että 4,8 kumit kuuluisi pyörään. linkki kuvaan : https://imgur.com/a/q70kKDl
     
  2. Mettis said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Minusta nuo molemmat joustokeulaiset olivat 4" kumeilla...kuten yleensä on ollut.

    Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla
    Kyllä se noin on.
     
  3. Rebatsuikkeli said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Kyllä se noin on.
    Ei kyllä ollut canyonin sivujen mukaan kun tilauksen tein. Ja he myös sen myönsivät.
     
  4. solisti said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rebatsuikkeli Katso viesti
    Ei kyllä ollut canyonin sivujen mukaan kun tilauksen tein. Ja he myös sen myönsivät.
    No spekseissä oli 4.0", samana päivänä kun 2019 mallit julkaistiin. Mietin vielä asiaa itsekseni, että onko siihen joku hyvä syy... toki 4.0" on vähän herkempi ohjata, mutta toisaalta talvella menetetään kantoa jne.

    Tekstissä voi toki olla kukkasia, kun aiemmin 8.0 oli kiinteällä keulalla ja 4.8" kumeilla.
     
  5. Janski80 said:
    Kyllä siellä alkujaan, kun uusia ihmettelin. Oli joka malliin ilmoitettu 4.8 renkaat.
     
  6. solisti said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janski80 Katso viesti
    Kyllä siellä alkujaan, kun uusia ihmettelin. Oli joka malliin ilmoitettu 4.8 renkaat.
    Olisiko sitten ollut englanninkielisillä sivuilla erilailla tms. kun tässä on kaksi näkemystä ihan selkeästi.
     
  7. pulperi said:
    Tuotekuvia jos zoomailee niin niissä on 9.0 trail 4.0" renkaat ja 8.0 molemmissa 4.8".
    Johtuu varmaan siitä että toi 9.0:n Mastodontti ei syö vakiona noita 4.8" renkaita.
    Näin siis valmistajan mukaan:

    https://manitoumtb.com/wp-content/up...-TIRE-SIZE.pdf
     
  8. Käyttäjän 'Antza44' Avatar

    Antza44 said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulperi Katso viesti
    Tuotekuvia jos zoomailee niin niissä on 9.0 trail 4.0" renkaat ja 8.0 molemmissa 4.8".
    Johtuu varmaan siitä että toi 9.0:n Mastodontti ei syö vakiona noita 4.8" renkaita.
    Näin siis valmistajan mukaan:

    https://manitoumtb.com/wp-content/up...-TIRE-SIZE.pdf
    Sehän riippuu siitä onko Dudessa EXT vai STD versio Mastodonista. Sitä ei äkkisältään Duden spekseissä sanottu.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
     
  9. Poy said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    No spekseissä oli 4.0", samana päivänä kun 2019 mallit julkaistiin. Mietin vielä asiaa itsekseni, että onko siihen joku hyvä syy... toki 4.0" on vähän herkempi ohjata, mutta toisaalta talvella menetetään kantoa jne.
    Itsekkin saman asian huomasin ja mietin miksi kalleimmissa kapeat renkaat ja halvassa leveä, kun ennen ollut toisin päin. Tulin siihen loppupäätelmään että trail mallit täytyy olla konseptina erilaisia verrattuna edellisen vuotisiin, ja olisi lähempänä plussa pyörää. Siten se halvin olisi enemmän tarkoitettu perinteiseen läskipyörä maastoon (lumi tai märkä ja pehmeä maasto). Toki kukin saa vaihtaa mieluisen renkaansa alle.
     
  10. Blomial said:
    Tätä rengas asiaa selvittelin itsekin ennen kuin pyörän tilaukseen laitoin ja vakuuttivat aspan puolelta, että myös Mastodonin keulalla olevaan CF 9.0 Trailiin saa mahtumaan 4.8 kumin suoraa ilman ongelmia.
     
  11. Mettis said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blomial Katso viesti
    Tätä rengas asiaa selvittelin itsekin ennen kuin pyörän tilaukseen laitoin ja vakuuttivat aspan puolelta, että myös Mastodonin keulalla olevaan CF 9.0 Trailiin saa mahtumaan 4.8 kumin suoraa ilman ongelmia.
    Mahtuu 4.8 jumbo normi Mastodoniin ei tarvi olla ext versio.
     
  12. Blomial said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Mahtuu 4.8 jumbo normi Mastodoniin ei tarvi olla ext versio.
    Kiitokset tiedon vahvistuksesta Mettis. Nyt kun saisivat vielä sen munamankelin Canyonilta liikkeelle niin pääsis fiilisteleen, että mihin ne rahat on menny...
     
  13. Käyttäjän 'tompula' Avatar

    tompula said:
    Normaali Mastodoniin menee 4.8 kumi, niin JumboJim kuin Bud/Lou, EXT-versioon menee 2XL 5.05 -kumi
     
  14. ViBr said:
    Löytyykö keltään vuoden 2017 Dude cf 9.0 sl:n speksilistausta? Sellainen löytyisi käytettynä ja pitäisi tehdä virtuaalista vertailua vuoden 2019 8.0:aan.
     
  15. Pexxi said:

    • ETUHAARUKKA ROCKSHOX BLUTO RL
    • OHJAINLAAKERI CANE CREEK 40
    • TAKAVAIHTAJA SHIMANO DEORE XT SHADOW PLUS, 11S
    • ETUVAIHTAJA SHIMANO SLX, 11S
    • VAIHDEVIVUT SHIMANO DEORE XT, 11S
    • JARRUT SHIMANO SLX
    • KIEKOT DT SWISS BR 2250
    • RENKAAT SCHWALBE JUMBO JIM, 4.0
    • OHJAINKANNATIN CANYON V12
    • OHJAUSTANKO CANYON H15 RISE AL



    Löytyy ihan sivuilta, palvelut-käyttöohjeet ja sieltä valitset. Vähän tosin vajavaisia.

     
  16. ViBr said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti

    • ETUHAARUKKA ROCKSHOX BLUTO RL
    • OHJAINLAAKERI CANE CREEK 40
    • TAKAVAIHTAJA SHIMANO DEORE XT SHADOW PLUS, 11S
    • ETUVAIHTAJA SHIMANO SLX, 11S
    • VAIHDEVIVUT SHIMANO DEORE XT, 11S
    • JARRUT SHIMANO SLX
    • KIEKOT DT SWISS BR 2250
    • RENKAAT SCHWALBE JUMBO JIM, 4.0
    • OHJAINKANNATIN CANYON V12
    • OHJAUSTANKO CANYON H15 RISE AL



    Löytyy ihan sivuilta, palvelut-käyttöohjeet ja sieltä valitset.

    Kiitokset tästä! Jatkokysymyksinä:

    Miten vertautuu 2019 malleihin?

    Kuinka paljon rahaa ja vaivaa menee voimansiirron muuttamiseen 1x11?
     
  17. solisti said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViBr Katso viesti
    Kiitokset tästä! Jatkokysymyksinä:

    Miten vertautuu 2019 malleihin?

    Kuinka paljon rahaa ja vaivaa menee voimansiirron muuttamiseen 1x11?
    Tuohon listaan voi lisätä ainakin kuitutolpan.
    Kammet e13, joissa on ollut monilla ongelmia laakereiden ja irrottamisen kanssa. Itsekin ajattelin tuon muutoksen tehdä, mutta 2x11 on SLssä toiminut loistavasti ja välitykset on IMHO on todella hyvät mihin tahansa (eturattaat 26/34). E13 kampityökalut maksaa luokkaa 20e (kannattaa hommata) ja NW eturattaat uutena 40-50e. Tietty 104T NW rattaan voi vaihtaa ilman kampien irroitustakin ja pikkurattaan saa sahalla irti, jos haluaa olla irrottamatta kampia.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  18. ViBr said:
    Taitaa olla niin, että 2019 mallinsa ovat saaneet vain 8.0 trail:n tilanneet. Voiko siitä päätellä, että pitkät toimitusajat johtuvat punaisten runkojen puutteesta. Vai onko joku saanut sellaisen? Mikä on aikaisin ajankohta, johon punaisia runkoja on edes luvattu?
     
  19. Blomial said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViBr Katso viesti
    Taitaa olla niin, että 2019 mallinsa ovat saaneet vain 8.0 trail:n tilanneet. Voiko siitä päätellä, että pitkät toimitusajat johtuvat punaisten runkojen puutteesta. Vai onko joku saanut sellaisen? Mikä on aikaisin ajankohta, johon punaisia runkoja on edes luvattu?
    Viimein lähti tälläviikolla minun CF 9.0 Trail liikkeelle saksasta ja tiistaina pitäis olla perillä Oulussa. Toimitus oli tosiaan 5 viikkoa myöhässä luvatusta, saas sitten nähdä ensiviikolla mitä paketista löytyy.

    -Lisäykseksi tosiaan vielä, että L-koko minulle tulossa
     
  20. PaLa said:
    Tilasin CF 9.0 trailin M-koko syyskuussa kun pyörä julkaistiin ja toimituspäiväksi ilmoitettiin 12.11-16.11 ja edelleen toi toimituspäivä omassa tilauksessa. Mutta jos nyt tilaa saman pyörän niin toimitusaika 29.10-3.11... Erikoista...
     
  21. ViBr said:
    Joskus näinkin päin. Canyonilta tuli ilmoitus, että "pyöräsi toimitus on aikaistunut". Kolmisen viikkoa nappasivat luvatusta toimitusajasta pois.
     
  22. Blomial said:
    Viimein tuli tänne Dude perille. Ei voi muuta sanoa kuin, että onhan tuo rahan arvoinen kampe! Pikkusen vielä iskarin säädöt haussa, mutta muuten oli kyllä pyörä paketista suoraa valmis ajoon.


     
  23. pulperi said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaLa Katso viesti
    Tilasin CF 9.0 trailin M-koko syyskuussa kun pyörä julkaistiin ja toimituspäiväksi ilmoitettiin 12.11-16.11 ja edelleen toi toimituspäivä omassa tilauksessa. Mutta jos nyt tilaa saman pyörän niin toimitusaika 29.10-3.11... Erikoista...
    Mullakin on ollut saman pyörän tilaus sisässä syyskuun alusta ja tuota samaa toimituspäivää tarjonnut koko ajan. Oma on L kokoa jota löytyy nyt ihan varastostakin. Laitoin sitten maanantaina iltapäivällä viestiä aspaan että 'dude, where's my bike'. Mitään vastausta en kyllä ole vieläkään saanut, mutta pari tuntia viestin laittamisen jälkeen toimituspäivämäärä päivittyi ensi viikkoon. Tänään sitten töistä lähtiessä tuli viesti että pyörä on hypännyt UPS kyytiin.
    Seurannan mukaan voisi jopa ehtiä viikonlopuksi tänne.
     
  24. Käyttäjän 'sillimestari' Avatar

    sillimestari said:
    Nykyisessä dudessa on 28t eturatas ja viime talven perusteella kaipaisin kevyempiä välityssuhteita polkujen availuun lumisateiden jälkeen.
    Takana suurin ratas on 42 hampainen. En meinaa millään löytää 24 hampaista eturatasta e*13 kampiin.
    Ei taida olla millään valmistajalla sellaista edes myynnissä, joten ainoa vaihtoehto on hommata 100e hintainen GCX 46T takaratas? Muita ideoita?
     
  25. solisti said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sillimestari Katso viesti
    Nykyisessä dudessa on 28t eturatas ja viime talven perusteella kaipaisin kevyempiä välityssuhteita polkujen availuun lumisateiden jälkeen.
    Takana suurin ratas on 42 hampainen. En meinaa millään löytää 24 hampaista eturatasta e*13 kampiin.
    Ei taida olla millään valmistajalla sellaista edes myynnissä, joten ainoa vaihtoehto on hommata 100e hintainen GCX 46T takaratas? Muita ideoita?
    2x-> 1x muunnoksen tehneeltä spideri puoli-ilmaiseksi ja 64 jaolla oleva ratas, löytyy ainakin 22t asti.
     
  26. Käyttäjän 'Kurapyörä' Avatar

    Kurapyörä said:
    Multa löytyy tuollainen e13 spideri, ihan käyttämätön.
    Laita yv:tä jos olet kiinnostunut.
    - XC-tyylinen kuntoilija -
     
  27. padildo said:
    Olisko suosituksia hiilikuitu haarukasta bluton tilalle? Fättinä dude ex 9.0 2018.. Mielellään mustaa
     
  28. Käyttäjän 'Sotanorsu666' Avatar

    Sotanorsu666 said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti padildo Katso viesti
    Olisko suosituksia hiilikuitu haarukasta bluton tilalle? Fättinä dude ex 9.0 2018.. Mielellään mustaa
    Crocin haarukkaa sai heiltä suoraan ainkin ennen tilattua 260€.
     
  29. ViBr said:
    Miten toimii Canyonilla takuuasiat?

    Vuorokauden jo kerkesin iloita uudesta pyörästä, mutta ajamaan se ei vielä päästänyt. Takarenkaasta on ilmeisesti nauha rikki, kun se pullahtaa ulos jo alle barin paineella.
     
  30. makimies said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViBr Katso viesti
    Miten toimii Canyonilla takuuasiat?

    Vuorokauden jo kerkesin iloita uudesta pyörästä, mutta ajamaan se ei vielä päästänyt. Takarenkaasta on ilmeisesti nauha rikki, kun se pullahtaa ulos jo alle barin paineella.
    No. Välillä on kestänyt todella pitkään simppelitkin takuujutut, välillä taas oli tosi hyvä palvelu...

    Laita nyt itse kuntoon toi vannenauha. Kannattaa opetella itse laittamaan se.