GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 2 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 783

Aihe: Sähköpyörään valot

  1. #31
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    ^Soveltuuko nuo myös tieliikennekäyttöön?

    edit.Laitoinkin kysymyksen Herr Lupinelle.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  2. #32
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    447
    Itsellä sähköläskissä edessä ja takana kiinteästi asennetut (diy mallia) valot. Ne menevät samanaikaisesti päälle kun pyörän ohjausnapeista painaa alaspäin nuolta muutaman sekunnin pohjassa ja sammuvat automaattisesti kun pyörän sammuttaa. Kätevää ja nopeaa. Ei tarvi enää huolehtia pattereista tai akuista, jokatapauksessa pyörässä on se iso n 900Wh ajoakku niin miksi ihmeessä pyörään laittaisi muita akkuja. Nuo valot ei kauheasti tuosta kuluta

  3. #33
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Kuva pimeässä valokeilasta olisi kiva
    Katsotaan, mitä saan aikaiseksi, jos vaimo päästää iltalenkille tänään

    Täsmennetään tuota aiempaa valokommenttiani vielä sen verran, että tuo 165 lumenin V6s ei tosiaan ole mikään hyperpaiskarivalo, mutta toimii päivisin kirkkaana huomiovalona ja pimeässä sillä näkee ajaa, jos ei harrasta jotain pöllöjä vauhtileikkejä. Vertailukokemuksena mulla on Lupinen 900 lumenin Tesla, jota ei kuitenkaan voi polttaa täysteholla yhtään pidempää lenkkiä, koska akku loppuu niin hätäisesti. Pienemmällä teholla akku siinä kyllä kestää tarpeeksi, mutta koska valokuvio on pistemäinen, niin ei hyvä. Ja se irtoakku sähköfillarissa on ... vähän dorka.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wattijalka Katso viesti
    Mikä on Shimanon antama jännite ja virta? Paljonko tuo valo vaatii toimiakseen?
    Jännite on 6 V, kuten Elbike edellä jo kommentoikin. Maksimivirta on vähän mysteeri, varmaa tietoa en ole löytänyt netistä. Oma käsitykseni tällä hetkellä on, että vajaa 2 A sieltä saattaisi saada. Tuo Supernova V6s on vain 4.5W tehoinen, joten virran tarve jää reilusti alle 1 A.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Shimanon systeemi on mielestäni tökerö kun valojen päälle laitto mittarista on monen valikon takana. Boschissa painetaan pitkään + nappia ja valot syttyy.

    Itse laitoin huomiovalot kun muutaman kerran töissä, kirjastossa, kaupassa, kaverilla, asioilla, vierailla käydessä pimeä yllätti ja huomasin että muut ei noteeraa pimeää vauhdikkaasti liikkuvaa pyöräilijää mitenkään Samoilla pimeän reissuilla huomasin että pilkkopimeässä en näe mitään. Esim. kuulin yhtäkkiä edessä puhetta ja siellähän käveli ihmisiä. Pimeitä polkuja oli aivan turha yrittää ilman valoja. Nykyisillä huomiovaloilla näkee ajaa rauhalista vauhtia jopa täysin säkkipimeässä metsässä. Ja kun ne on kiinteästi pyörässä, ei tarvi muistaa ottaa matkaan paristovalaisinta.
    Jos elää (menneessä) maailmassa, jossa valot laitetaan erikseen päälle ja pois ja ehkä jopa säädellään napeilla kirkkauttakin ajon aikana, niin silloin Shimanon e8000 ratkaisu on tosiaan tökerö, valikkoja valikkoja, klik klik klik.

    Jos taas elää samassa päivävalo-maailmassa, jossa autot ovat olleet jo melko_pitkän_aikaa, siis jossa valot ovat AINA päällä "koneen käydessä", niin silloin tuo Shimpan malli on oikea. Laitat kerran valot päälle ja voit unohtaa koko asian pyörän eliniäksi. Tässä maailmassa erillinen valonappi on pelkkä rasite menneisyydestä, varsinkin, kun virran kytkemisen jälkeen valot ovat AINA pois päältä ja ne täytyy erikseen sytyttää (näin siis ainakin vaimon Boschilaisessa, jossa pitää MUISTAA laittaa valot päälle ja jos ei muista, niin sitten se pimeä yllättää - näitä karvalakkidatsuneita tulee muuten pimeän hämärissä vastaan aivan liian usein vielä nyt 2010 luvun loppupuolellakin, lyhdyt yhtä pimeänä kuin kuskikin).

    Jos olisin ikävä ihminen niin kertoisin vielä oman mielipiteeni, että se valonappi on heijaste samasta ajan jättämästä ajattelusta, kuin Boschin jäykkä eBike-konsepti muutenkin - ei appeja, ei parametrointeja, ei interaktiivisuutta.

  4. #34
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    ^Soveltuuko nuo myös tieliikennekäyttöön?
    Juu, ne on StVZO (Saint VoltZone) luokiteltuja valaisimia.

  5. #35
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777

  6. #36
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Joku Sabrina vastas linkillä ja tyydyn siihen.

    "you can order the StVZO lights on the German site of our onlineshop.
    https://www.lupine-shop.com/de/led-l...o?number=d2200

    Best regards

    Sabrina "

    Toivottavasti nuo SL S -valot pysyy tangoissa säädöissään ettei lumenit häikäise vastaantulevaa liikennettä.
    (kiinnostuin tästä kun minut tässä taannoin häikäisseet valot näytti tuollaisilta "mulkosilmiltä"
    ja kiinnityskin oli tangon keskellä, mut varmaan oli vaan suunnattu liian ylös jos ne niitä oli)
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  7. #37
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Tulipahan tilattua tuo Lupine SL jäykkään Boschiin.

    ja tuohon pexin kommenttiin niin kyllä mulla on parametrointa ja appi boschissa, tosin en ole perehtynyt muihin mikä niissä olis paremmin, mää vaan ajan tyytyväisenä ��

  8. #38
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Tulipahan tilattua tuo Lupine SL jäykkään Boschiin.

    ja tuohon pexin kommenttiin niin kyllä mulla on parametrointa ja appi boschissa, tosin en ole perehtynyt muihin mikä niissä olis paremmin, mää vaan ajan tyytyväisenä ��
    Mielenkiintoista, mulla on siis aivan väärä käsitys Boschilaisesta jäykkyydestä - luuloni johtuu siitä, että en taannoin löytänyt vaimon pyörän säätämiseen mitään appia. En tiedä miksi...
    Jos viitsit laittaa linkkiä tuohon appiin ja parametroihin, niin kovasti olisin iloinen (ja ehkä vaimokin?).

    Lupine SL:stä melkein kade... se oli ykkösenä listallani, mutta en vaan lopulta raaskinut uhrata niin paljon euroja valon jumalattarelle.

  9. #39
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Mielenkiintoista, mulla on siis aivan väärä käsitys Boschilaisesta jäykkyydestä - luuloni johtuu siitä, että en taannoin löytänyt vaimon pyörän säätämiseen mitään appia. En tiedä miksi...
    Jos viitsit laittaa linkkiä tuohon appiin ja parametroihin, niin kovasti olisin iloinen (ja ehkä vaimokin?).

    Lupine SL:stä melkein kade... se oli ykkösenä listallani, mutta en vaan lopulta raaskinut uhrata niin paljon euroja valon jumalattarelle.
    Minä käytän Boschin eBike connectia, jossa siis nuo parametroinnit, navigoinnit, reittien suunnittelut, säädettävät dashboardit, jne.. voi toki olla, että nuo tulee kaikki Nyonin mukana, mutta en muusta tiedä, kun ne oli jo ostettaessa pyörässä.

  10. #40
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Lupine SL:stä melkein kade... se oli ykkösenä listallani, mutta en vaan lopulta raaskinut uhrata niin paljon euroja valon jumalattarelle.
    Hauska(?) detalji, että Lupinen omassa kaupassa lamppu on kympin halvempi kuin BikeDiscountilla...

  11. #41
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Minä käytän Boschin eBike connectia, jossa siis nuo parametroinnit, navigoinnit, reittien suunnittelut, säädettävät dashboardit, jne.. voi toki olla, että nuo tulee kaikki Nyonin mukana, mutta en muusta tiedä, kun ne oli jo ostettaessa pyörässä.
    Nuo tulee Nyonin mukana. Muihin voi ohjelmoida valot oletuksena päälle Bosch-huollon toimesta. Vanhimpiin (-2013?) ei voi.

  12. #42
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    139

    Sähköpyörään valot

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jos löytyisi stonga tai stemmi, johon olisi upotettuna parit teholedit. Siitä saisi sähkäriin "huomiovalot".
    Tällainen tanko on olemassa, kunhan muistaisin mistä netin kulmasta sellaisen löytää.

    Edit: Täältä:
    http://innosled.dk

  13. #43
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Jos Lupine-linjalle menee niin samalla ottaisin sitten Supernovan M99 Mini pron.

  14. #44
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Kuva pimeässä valokeilasta olisi kiva

    Kuva on kamala, mutta kuva kuitenkin:


  15. #45
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti que2 Katso viesti
    Tällainen tanko on olemassa, kunhan muistaisin mistä netin kulmasta sellaisen löytää.

    Edit: Täältä:
    http://innosled.dk
    Toi olis kyl makee...

  16. #46
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.692
    Lupine kiinnostaisi sen "huomiovalo"-featuren vuoksi. Muuten olen vielä kahden vaiheilla että kuinka paljon tulee pimeässä sähkärillä ajettua. Kun tähän asti ajelu on ollut tyyliin umpimetsää, niin hieman arveluttaa mennä sinne sysipimeällä. Ja käveltäviä polkuja olen ajatellut ajellä fätillä varmaan ensi viikosta, kun kelloja käännetään ja se vähäinenkin valoisa aika töiden jälkeen on täällä loppu. Fätissä mulla on sitten valoa enemmänkin kypärässä ja stongassa.

  17. #47
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Lupine SL kiinnostais ulkonäkönsä vuoksi
    Saattaa kiinnostaa myös pitkäkyntisiä hintansa takia.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  18. #48
    Bausch&Muller tekee sähköpyörän valoja joissa syöttöjännite voi olla mitä vaan 6 ja 42 voltin välistä. Vähän helpottaa jälkiasennusta, kun virransyötön voi ottaa vaikka suoraan akkujännitteestä ilman erikseen käytettyä muuntajaa.

    Itsellä Fly E: https://www.bumm.de/en/products/e-bi...74q42-6n.html? . Vaatimattoman kuuloisesta valotehosta huolimatta ihan riittävä syksyisille kelveillekin ja valokeilan muoto toki standardin mukainen.
    Vaellusta, pyöräilyä, valokuvia - https://exposedpaths.exposure.co
    https://www.instagram.com/xposedpaths/

  19. #49
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Saattaa kiinnostaa myös pitkäkyntisiä hintansa takia.
    Voi olla. Tosin mikään mun pyöristä ei ole oikein sellainen, minkä voi jättää silmistään kovin pitkäksi aikaa muualle kuin omaan varastoon. Kyllähän tuollainen neljän tonnin sähköpyörä kiinnostaa pitkäkyntisiä on siinä valot tai ei. Sen saa myytä helposti eteenpäin tonnilla ja siihen summaan saa tavan fillareita varastaa pari rekkalastillista. Jopoja yhden.

  20. #50
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    58
    Päädyin siihen, että kun pyörässä on akku, niin kyllä siitä valolle joutaa myös ottaa sähköt. Tilauksessa on nyt Supernovan M99 MINI PRO-25 ja toivottavasti parin viikon sisään saisi paketin ja lampun pyörään. Hintahan on ihän älytön jne, vaan M99 pure valon testi pimeällä vakuutti laadusta. Meinasin laittaa valolle erillisen mekaanisen kytkimen, niin ei tarvitse valikoista käydä säätämässä joka välissä valoja päälle ja pois. Tuon kaverina on maastoon lisäksi magicshinen kypärävalo. Kiinnike täytyy varmaan tehdä itse, kun niitä ohjainkannattimen spacerin tilalle tulevia ei näytä olevan kellään.

    https://supernova-lights.com/en/prod...9-mini-pro-25/

  21. #51
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Posti kiikutti Lupine SL:n ja sain varattua asennuksen ensi viikon perjantaiksi, joten viikko täyty vielä kärvistellä ennenkuin näkee, näkeekö tuolla mitään. Lamppu on erittäin asiallisen oloinen ja pieni, kannakkeet tulee siihen Nyon näytön alakiinikkeisiin, on tässä kilohinta kohdallaan
    Juu ja en jaksa itse ruuvata sitä paikalle, saavat samalla tehdä ensi huollon fillariin.

  22. #52
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Kerro HannuK kokemuksia sitten. Mihin pyörään se tulee? Olethan huomannut että sen teho vaihtelee sen mukaan mitä jännitettä pyörä syöttää valo-ulostuloon?

    Itse laittaisin myös kytkimen takaa, ettei se palaisi aivan koko ajan. Vaikka virrankulutus olisikin pieni, niin lampun kuluminen käytössä tuolla hinnalla harmittaisi. Vai kuluuko tuollainen yhtään?

  23. #53
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Itse laittaisin myös kytkimen takaa, ettei se palaisi aivan koko ajan. Vaikka virrankulutus olisikin pieni, niin lampun kuluminen käytössä tuolla hinnalla harmittaisi. Vai kuluuko tuollainen yhtään?
    Monessa asiassa voi säästää, mutta tämä on varmaankin yksi mitättömimmistä säästökohteista mitä pystyt löytämään. Ledin käyttöikä on kai realistisesti luokkaa kymmenentuhatta tuntia. Päässä karkeasti laskien siis esimerkinomaisesti kymmenen vuotta ja 3 h joka ikinen päivä. Paremmat tienestit saa kun säästää jossain ihan muussa, vaikka henkivakuutuksessa

  24. #54
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.692
    Taitaa kulua nopeammin, kun pannuttaa metsässä. Se on ainoa syy miksi vielä noita mietiskelen. Shimpan näytössäkin oli naarmu jo heti ekan lenkin jälkeen ja mulla on menossa jo toiset polkimet. Ekat kesti 2 vko.

    Pitäisköhän mun laittaa apupyörät tohon...?

    Mut onhan noi kipeen hintaisia nuo sähkiksen valot. Muissakin kamoissa tuppaa olemaan vielä aika hyvin sähköpyörälisää.

  25. #55
    Olen ihmetellyt näitä sähköfillarilisähintoja jo toista vuotta. Etsin halpaa ja hyvää valaisinta kaupunkifillariin ja halvin - aivan mitättömän rimpula valosetti - oli 25€. Jos samaan hintaan saa huomattavasti laadukkaampia akuilla ja laturilla varustettua valoa niin jossain mättää.
    Fillarin valo kannattaa olla stemmin alapuolella, paitsi että sen eteen voi tällöin jäädä vaijerit/letkut. Testasin joskus ja kun fillarin kumoaa niin eturenkaan ja tangon muodostaman kolmiomaisen alueen sisällä valaisin on melko turvassa. Toki aina se voi osua johonkin, mutta todennäköisemmin valo hajoaa jos se on tangon yläpuolella ns. tyrkyllä.

  26. #56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Monessa asiassa voi säästää, mutta tämä on varmaankin yksi mitättömimmistä säästökohteista mitä pystyt löytämään. Ledin käyttöikä on kai realistisesti luokkaa kymmenentuhatta tuntia. Päässä karkeasti laskien siis esimerkinomaisesti kymmenen vuotta ja 3 h joka ikinen päivä. Paremmat tienestit saa kun säästää jossain ihan muussa, vaikka henkivakuutuksessa
    Se on totta ettei ledi varmaan sähköfillarin ajotunneilla kulu, mutta kyllähän tehokas valo lämpenee ja esim. aurinkoisella hellekelillä hölmöä aiheuttaa elektroniikan kulumista lämpenemisen vuoksi. Todennäköisemmin valaisimesta hajoaa jokin muu kuin kymmenentuhannen tunnin käyttöaikaan luvattu led. Taustalla on elektroniikkaa, joka on se joka hajoaa ennemmin.

  27. #57
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Ledien käyttöaika tuppaa olemaan lyhyempi kuin paloaika himmentymisen takia.
    Sen huomaa huoneiston led-lampuissa aika selkeästi.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  28. #58
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Jos samaan hintaan saa huomattavasti laadukkaampia akuilla ja laturilla varustettua valoa niin jossain mättää.
    Selvästi alta satasen saa "miljuunan lumenin" valoja, joissa tulee mukana akku (tai kaksi) ja usein myös kauko-ohjain. Sähköfillariin ei tunnu saavan edes dynamovaloa siihen hintaan. Joka voisikin olla hyvä vaihtoehto, kun ei se dynamo niin sähkössä tunnu...

  29. #59
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Itselläni on tuoretta kokemusta Supernovan V6s HBM lyhdystä Shimanon koneeseen kytkettynä.
    Olen nyt katsellut näitä Supernovia, nämä eivät nyt ihan vie kerralla vaivaistaloon. Onko sulla 35 vai 31.8-millinen tanko? Käsittääkseni noissa novissa tulee 31.8-millisen kiinnike vakiona ja mulla on 35-millinen enkä jaksaisi ruveta vaihtamaan, kun pitäisi vaihtaa stemmi ja kaikki...

  30. #60
    Liittynyt
    04/2018
    Viestit
    151
    Päivän lyhennyttyä tuli ajankohtaiseksi lisätä valotehoa Bafangin bbs01b -sähköistyssarjalla tuunattuun hybridipyörään. Sen verran olin napadynamon valon helppouteen tottunut, että valon omalla akulla toimivaa valoa en suostunut hankkimaan. Yleismittarin avulla selvisi, että Bafangin kontrollerista lähteneet mysteerikaapelit tarjosivat 6 voltilla virtaa silloin, kun + -painikkeella laittoi näytön kirkkaaksi, joten päädyin lopulta 150 luxiseen Busch+Müllerin Lumotec IQ-X E-valoon. Etukäteen hieman pelotti, että tuliko työnnettyä rahaa omiin tarpeisiin nähden liian kirkkaaseen valoon, mutta pienet pätkät pimeitä kevyenliikenteenväyliä ajaneena ei tuossa nyt ainakaan liikaa tehoa ollut. Kirkkaustestissä yli puolet halvempi 1000 lumenen Magicshine valaisi selvästi paremmin, mutta toisaalta liikenteen seassa ajaessa en kovin mielelläni metsään tarkoitettua valoheitintä käytä.

Samanlaisia aiheita

  1. Tee-Se-Itse valot
    By troh in forum Varusteet
    Vastaukset: 4197
    Viimeinen viesti: 12.12.2024, 14.38
  2. Sähköpyörien valot
    By kuokkaz in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 30.09.2020, 22.32
  3. Valot päivällä
    By Jani73 in forum Varusteet
    Vastaukset: 46
    Viimeinen viesti: 13.06.2018, 22.53
  4. Nastarenkaat sähköpyörään ?
    By samig76 in forum Renkaat
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 13.09.2016, 08.51
  5. Nastat sähköpyörään
    By gsxf in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 18.08.2016, 20.45

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •