Taiga ei ole koskaan sytyttänyt mutta nyt kyllä makimies vetäisi sellaisen version pöytään että tuo näyttää varsin herkulliselta omaankin silmään.
Taiga ei ole koskaan sytyttänyt mutta nyt kyllä makimies vetäisi sellaisen version pöytään että tuo näyttää varsin herkulliselta omaankin silmään.
Juu on.
Noilla liteskineillä ei tee mitään. Täytyy vaihtaa pois moiset. Hieman ehkä yllättäen pyörä ei tunnu liian matalalta 4" renkaalla. Polkimet eivät juuri ole kolisseet.
Tuo Mastodon on kyllä kova keula. Pakko kehua. Suosittelen. Verrattuna Blutoon tuo Mastodon toimii kuin ajatus ja on jäykkä.
171cm polkijalle S vai M runko ?
Mul on m-koko ja korkeutta on 173cm.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Aikanaan tompulan S-kokoa ja kemiztin M-kokoa kävin koittaan. Pituutta 174 ja otin M-koon. Luultavasti myös pienemmästä olis ajokin saanu palikoita hieman vaihtamalla. Stemmiä haluaisin kokeilla hiukka lyhempänä ku 60mm mutta ei oo jaksanu tilata.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Mä oon 171 cm ja alla s-koko. Ajoin m-koolla 1.5 vko, sekin menis mutta mä oon lyhyt jalkainen ja m-koko saattaa käydä jalkovälistä pähkinöiden päälle.
Mä oon 178cm ja ajan L kokoisella taigalla. Oon ajanu myös M kokoista, mutta tää sopii mulle paremmin.
Jaguar Mummopyörä vm.1950
Pole Taiga SnowTrail
Unohtuikin varmaan laittaa tuon oman Taigan koko: XL, ja pituutta 183cm.
Täälläkin valmistuu pikkuhiljaa Suomi 100 Taiga. Melko samantyyliset värien hipistelyt sattuivat valkkaantumaan kuin makimiehellä.
Vielä en ole testilenkille ehtinyt, mutta pihalla rullaillessa huomasi, ettei tuo etulokari taida mahtua Snowshoe 2XL:n kanssa vaikka olisikin muuten oikein kätevä. Jarrujen ilmaus taisi myös mennä vielä uusiksi. Noh, kaipa se vielä tämän vuoden puolella on kokonaan valmis...
Lähetetty OnePlus 5 -tyyppisestä käkättimestä, joten älä hämmästy jos näet lukihäiriöitä tai asiavihreitä
Eikö lokasuoja oikeasti mahdu etuhaarukkaan XXL:n kanssa? Aika iso puute!
No siis L ! Koeajolla tuokin selviää hetkessä. Itsellä siis oli juurikin talviajoa varten aikomuksena ottaa vähän isompi runko. Ei kutsu tuo OTB niin helposti kun eturengas haukkaa lumeen.
Hieno tuo suomi100 taiga. Tuollaiset 2xl nakit vielä pakko hommata.
Lokasuojaa ei mene itsellekään mastodoniin. parempi varmaan hommata sellainen alaputkeen tuleva. Fätissä eturengas heittää kuitenkin tavaraa ohi tuosta haarukkaan tulevasta lokasuojasta.
Mihin haarukkaan tällä kommentilla viittaat?
Nykyisessä on molemmat, ilman ns. oikeaa lokaria olisi kyllä naama ravassa joka reisulla. Alaputken lokari lähinnä estää kuran lentoa putken kautta nilkoille siiviiliajossa.
Mutta varmasti olen jotenkin poikkeava yksilö, kun en vain ymmärrä pyöriä ilman lokareita - vaikka joka päivä joku ohi meneekin perse ja selkä märkänä. Pervo mikä pervo!
![]()
Puusilmä muokkasi tätä : 16.10.2018 at 23.54 Syy: Kuvan lisäys
Mää en edelleenkään tajua mitä puusilmä tarkoittaa. Eikö Evern00b nimimerkin jakamassa kuvassa ole oikea etulokari? Ei tossa sun kotarissa kauhiasti erilainen oo.
Alaputken lokari on sulla hieman varovaisen kokoinen
Isompana Esim SKS:n fatboardit toimii hyvin, noissa ei myöskään tule ongelmaa risujen/oksien/pakkautuvan lumen tms kanssa.
Takasiipi tarvitsee tosin jotain kaveriksi, muuten sotkee nilkat takaapäin. Esim tuo evernoobin etulokari tai vastaava asennettuna taakse jeesaa jo paljon
https://www.sks-germany.com/en/products/fatboard-set/
Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
Konalan varuste.netissä näytti olevan muuten kellertävä Taiga näytillä jos haluaa ihan vaan käydä ihastelemassa.
Haaste ei tässä tapauksessa tunnu olevan tila itse haarukan kohdalla vaan sen etu- ja takapuolella. Lokarin profiilin olisi syytä olla yhtä pyöreä kuin renkaalla, jotta rengas mahtuisi pyörimään mahdollisimman hyvin. Tällaisella suoraprofiilisella ja hieman keskeltä taitetulla lokarilla ottaa rengas kiinni kuten kuvasta näkyy.
Lähetetty OnePlus 5 -tyyppisestä käkättimestä, joten älä hämmästy jos näet lukihäiriöitä tai asiavihreitä
Jos tosiaan haluat tuollaisen laittaa niin lämmöllä muokkaus vois toimia. Mutta oletkos kuinka paljon ajellu käpyisiä polkuja. Toi rengas nimittäin nappaa männyn kävyn oikein nohevasti kierrokselle ja se tulee usein haarukasta läpi ja sit lentää. Tommosen kans saattaapi tulla jumi.
Läskin paineet on kyllä niin matalat, että uskoisin kävyn mahtuvan pyörähtämään läpi. Loksua se toki voi murjoa.
Miten niin tyhmä kysymys??
No mitäpä luulit mun tarkoittaneen. Se lokarihan siinä ensin periks antaa. Mulla on ainakin haarukassa reilusti naarmuja. Kyllä sieltä välillä nousee 2xällän mukana myös ihan reiluja murskepaloja kun metsäautoteillä menee.
Näytti se S-kokoinen Taiga sen verran pieneltä, että en käynyt sitä edes kokeilemassa ja tämä tuntui ajossa heti hyvälle, joten musta M-koko tuli Vantaalle.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Kirjanmerkit