En ajele metsässä niin en osaa sanoa. Tuohon sokaisuunkaan en ota kantaa kun 10 vuotta olen ajellut
myös nojapyörillä ja olen tottunut siihen, että lähes kaikki vastaantulevien valot enemmän tai vähemmän sokaisevat, kun
silmät ovat valon korkeudella. Mutta ei ole mikään ongelma, kun sen tiedostaa ja toimii sen mukaan.
Muuten olisin ollut ihan tyytyväinen tuohon Lidl:n lamppuun, mutta kun taas on pieni uhka duunivuorojen muuttumisesta
semmoisiksi, että työmatka-ajoa yöllä olisi paljon, niin siihen sen tehot ei mielestäni riitä. Viimeiset 6 vuotta olen
ostellut lähes pelkästään suht. edullisia usb:lla ladattavia valoja (esim. ne vanhemmat Niterider Lumina 600 ja 700, Lezyne 1100XL ym.) ja on tuo Prisman
lamppu mielestäni ehdottomasti paras niistä. Tuossa Prisman (ja esim. Lezynessä) lampussa eniten häiritsee se, että usb-latauspistoke on aika syvällä ja
piuhan kohdistaminen välillä tökkii, varsinkin jos sitä yrittää väärinpäin......kokemusta löytyy
Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10
Aika moni, itseni mukaanlukien, kokee tuon häiritseväksi, vaikka ymmärränkin olla tuijottamatta suoraan kohti. Nojapyörällä tuohon on varmaan ollut vaan pakko totuttautua.
Jos paljon ajaa pimeällä, niin dynamo on mun mielestä ihan ylittämätön ratkaisu helppoudessaan.Muuten olisin ollut ihan tyytyväinen tuohon Lidl:n lamppuun, mutta kun taas on pieni uhka duunivuorojen muuttumisesta
semmoisiksi, että työmatka-ajoa yöllä olisi paljon, niin siihen sen tehot ei mielestäni riitä. Viimeiset 6 vuotta olen
ostellut lähes pelkästään suht. edullisia usb:lla ladattavia valoja (esim. ne vanhemmat Niterider Lumina 600 ja 700, Lezyne 1100XL ym.) ja on tuo Prisman
lamppu mielestäni ehdottomasti paras niistä. Tuossa Prisman (ja esim. Lezynessä) lampussa eniten häiritsee se, että usb-latauspistoke on aika syvällä ja
piuhan kohdistaminen välillä tökkii, varsinkin jos sitä yrittää väärinpäin......kokemusta löytyy
^ Itse en dynamoa pyörääni laittaisi mistään hinnasta, vaikka kuinka paljon ajaisin pimeässä. Ainoastaan, jos se olisi ainoa vaihtoehto, kuten nuoruudessani, niin sitten.
Minä en nyt aivan noin jyrkkä olisi. Ei se jarru tule enää siihen renkaan kylkeen kiinni.
https://www.cyclingabout.com/dynamo-...g-lab-testing/
Aika pieniä nuo wattihäviöt kuitenkin on. Tosi monihan ajaa kuitenkin pistosuojatuilla renkailla ja butyyli sisureillakin kesällä.
Riittääkö tuommoinen bc30 hyvin yksistään polkuajoon? Jos lisävaloja tarvii, niin onko parempi tuplata bc30 tangolle vai jotain valoa kypärään tms.?
Sent from my iPhone using Tapatalk
^Itse tykkään lisävalosta päässä, koska se paahtaa aina sinne, mihin kattoo.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kaksi tuollaista airamin lamppua, mutta mistään ei löydy pyörään tulevaa kiinnikettä. Mitähän tuohon keksisi?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my MacBook Air using Safari
Olisko joku tuommoinen toimiva ratkaisu?
Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
^Kaalimadostako tilasit?
-Usot sie jot myö uitiin?
En sentään, älä laita "tee se itse" ketjuun tuosta sovelluksesta kuvaa
Alista noita saa:
Huomaa oikeinkirjoitus, bandage on A:lla
New Silicon Strap Elastic Bandage Mountain Road Bike Torch Phone Flashlight Bands Bicycle Light Mount Holder Bike Accessories
https://s.click.aliexpress.com/e/bR9AQPvA
Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
Lainaus Yleisten puolelta avautumiskeskustelusta:
BM on siitä hyvä lamppu, että siihen saa saksalaisesta nettikaupasta joitain varaosia. Ja kun itseltäni särkyi osa jota Bike24:ssa ei ollut, sähköpostikysymys valmistajalle (nettisivuilla myös varaosien tilauslomake) tuotti tuloksena varaosat kirjeessä kotiin hintaan 0 €.
Mielestäni tämä on sen luokan toimintaa, jonka haluan palkita käyttämällä jatkossakin ko. valmistajan tuotteita. Varsinkin, kun talouden kaikkiin pyöriin käy sama kiinnike ja lamppuja voi käyttää ristiin.
Aivan hemmetin hyvä muistutus! Busch & Müllerhan on oikeasti saksalainen firma joka ei vain suunnittele vaan myös valmistaa tuotteensa Saksassa, Se on yhä perheyritys joka on toiminut 1920-luvulta samalla paikkakunnalla eli Meinerzhagenissa Pohjois-Saksassa.
Ei mulla muita kuin Bummin valoja ole ollutkaan (vaikka nyt hiukan kiinnostuinkin siitä Prisman Vistosta ajatuksella käyttää sitä täyspimeillä maanteillä) ja olen niiden laatuun, toimintaan ja kestävyyteen ollut erinomaisen tyytyväinen. Tämä oli ensimmäinen epätyydyttävä kokemus - ja sekin osoittautui ainakin osaltaan käyttäjän virheestä johtuvaksi.
Firman asiakaspalvelua on saksalaisillakin foorumeilla kovasti kehuttu. Mulla ei varsinaista tarvetta varaosalle ole, mutta suojalasi näkyisi olevan kolmella ruuvilla kiinnitetty ja eiköhän sen vaihtaminen ehjään onnistuisi kotikonsteinkin - vaikka tuotesivuilla erikseen mainitaan että avaaminen mitätöi takuun (eli siinä voi olla vesitiiviyden takaamiseksi jotain ruuvien lisäksikin).
Laitanpa kuitenkin palautetta - saahan siinä samalla treenattua kaunista saksankieltä - niin nähdään mitä B&M vastaa!
PS Sieltähän se firman sivuilta löytyi varaosana: "Glas für IXON Core", "Glas mit Dichtungen und Schrauben". Hintaa eikä toimituskuluja ei ollut esillä, mutta laitoin saman tien "Ersatzteilbestellungin" menemään ja annoin palautteen "Kommentarina". Jäämme uteliaisuudella odottamaan!
kuovipolku muokkasi tätä : 03.10.2018 at 16.25
Nyt kun sai etutuikun tilattua, niin olisiko jotain hyvää takavaloa suositella? Joku kiinteällä akulla ja pitkällä toiminta-ajalla, mikään älyttömän voimakas se ei tarvinne olla.
Onkohan tämä överi? https://m.motonet.fi/fi/tuote/382102...yoran-takavalo
Takavalossakin ois mukava ominaisuus, jos yhdellä painalluksella menisi päälle ja toisella pois, eikä pitäisi napsutella läpi useampaa moodia stroboineen. Mitkä kriteerit muuten StVZO-takavaloissa on kirkkauden suhteen? En löytänyt mitään tietoa, mutta esim. tosta Blackburnista on puolet himmeämpi versio Saksan markkinoille.
Ainakin kirjoitettua rallienglantiani ne ymmärsi.
Kerro sitten, miten hoitivat homman.PS Sieltähän se firman sivuilta löytyi varaosana: "Glas für IXON Core", "Glas mit Dichtungen und Schrauben". Hintaa eikä toimituskuluja ei ollut esillä, mutta laitoin saman tien "Ersatzteiklbestellungin" menemään ja annoin palautteen "Kommentarina". Jäämme uteliaisuudella odottamaan!
Paljon on eri osioissa täälläkin puhetta vastaantulijoiden häikäisemisestä, mutta onko kukaan tehnyt mitään hienostuneempaa yritystä korjata tilanne omalla valollaan? Näyttää siltä että vain dynamovaloissa on tämä asia otettu huomioon. Tämän korjaavia linssejäkään ei taida pahemmin olla kaupan, mihinkään valoon?
Tämä hieno, vaikkakin karkea testiversio on tehty pikku kätösillä joissa on vain peukaloita... käytössä Plantagenissa sattumalta näkemäni Kauha Pieni, 2.99, rautasaha ja tulitikku.![]()
![]()
Saisikohan maahan enemmän valoa, jos päällystäisi keltaisen osan sisäpinnan heijastavalla materiaalilla? Hopeamaali, alumiinifolio, jne.
Plussia:
- valo vähintään riittävän voimakas, valoa myös sivusuunnassa.
- helppo laittaa päälle ajaessaan ja talvihanskoillakin
- kevyt
- kuminauhakiinnityksella satulatolppaan
- akunkesto 24 h jatkuvalla valolla (ja eihän muuta käytetäkään!) ja selvä näyttö varauksentarpeesta
Kysymyksiä:
- vaadittava latausaika, käykö lataus kätevästi vai hankalasti,
- joutuuko joka kerta kun valon sytyttää tai sammuttaa painelemaan useampia kertoja eli vilkkumoodit läpi
- kuminauhakiinnityksen kestävyys kun lamppua irrotetaan ja kiinnitetään tiheästi
Sanoisin että täysin kelvollinen lamppu ja hyvä ostos. Noita näkee tosipyöräilijöilläkin![]()
Juuri tuon yhden painalluksen helppouden - eli kaikenlaisten vilkkumoodien täydellisen puutteen - takia valitsin itse Bummin Ixxin ja olen siitä tykännyt.
Saksalainen lainsäätäjä on viisaudessaan paitsi kieltänyt vilkkuvalot myös rajoittanut takavalon kirkkautta. Jotkut ovat sikäläisessä keskustelussa olleet sitä mieltä että se on vain turha jäänne siltä ajalta kun tekniikka oli kehittymätöntä, mutta enemmistö on kanssani samaa mieltä että turha on turhaa, liika on liikaa, brighter is not always better eikä ole mitään tarvetta sille että valo näkyy jo kahden kilometrin suoran päästäkin. Tärkeintä on että valo näkyy riittävän pitkälle ja riittävän kirkkaana.
Häikäisemättömiä valoja tekee pääasiassa saksalaiset valmistajat ja Suomessa myytävissä dynamo-valoissa homma on kunnossa, koska niiden valmistajat on melkein kaikki saksalaisia (on myös suomalainen Herrmans!). Paristovaloissa tilanne on toinen ja häikäisemättömiä valoja on vaikeampi löytää, mut kyllä niitäkin on. Lidlikään ei omaa lamppuaan edes mainostanut moisella ominaisuudella. Ilmeisesti muiden valmistajien valoja on helpompi myydä, kun niissä saa enemmän lumeneita eurolla.
Itse ajoin autokouluni ikämiehenä (36v) ja tulihan siinä ajo-opettajan kanssa kaikkea rupateltua, kun ny näönhuoltoalan ammatissa olin. Tosin Rovaniemellä maaliskuussa testailtiin näitä aurinkolaseja!
Sen muistan ettei vastaantulevan valoihin kannata suoraan katsoa. Ylipäätään jos lumenit ei aivan järkyttäviä ole niin väitän että aivan liikaa täällä huolta kannetaan häikäistymisestä. UGH.
I väntan på ännu dåligare tidet
Busch & Müllerin valoja ei tosiaan taida myydä kukaan Suomessa, mutta lähes kaikista nettikaupoista Saksassa, Britteinsaarilla, Ranskassa ym. Postikulujen takia ei ehkä kuitenkaan kannata ruveta tilaamaan ellei ole muutakin hankkimassa - tai ellei nimenomaan ja juuri nyt halua![]()
Mutta vaikka Ixxiä kehunkin, niin eihän se ole minunkaan mielestäni ainoa tai välttämättä edes paras vaihtoehto. Linkkaamasi Blackburn on hyvä eikä edes ylikirkkaana versiona ole takana ajavan silmiin häijy - paitsi jos käyttäjä on niin dorka että laitta vilkun tai sen vielä hirveämmän strobon päälle
Eikä valmistus Saksassa sekään mikään tae laaduntarkkaIlun pettämättömyydestä ole. Ixxistäkin löytyy kommentteja joissa valitetaan mm. puutteita vedenpitävyydessä (eli roiskevesi on aiheuttanut micro-USB:n korroosiota eikä lataus ole enää onnistunut; tosin voi olla että käyttäjä ei ole laittanut suojusta kunnolla paikalleen ja kun pyörää ei ole sadelenkin jälkeen käytetty, vesi on jäänyt seisomaan), kytkimessä (eli lamppu on sammunut töyssyissä tms vaikka varausta on ollut vielä jäljellä) ja kiinnityksessä (eli jotkut ovat saaneet kuminauhan hajoamaan; osansa on voinut olla silläkin että on venytetty kovin toispuoleisesti, hieman liikaa tms).
https://www.prisma.fi/fi/prisma/vist...-takavalo-30lm
Tuosta takavalosta kellään Prismassa hypistelijällä speksejä/kokemusta? Tuolla hinnalla saisi samalla kakkosvalon.
Aika lailla olen samoilla linjoilla kanssasi. En ole koskaan kokenut erityisesti häikäistyneeni polkupyörän etuvaloista. Puhumattakaan takavaloista. Autoillessani pidän aivan erityisen hyvänä asiana, kun polkupyörän takavalot näkyvät kauaksi ja vilkkuvat. Strobo ei ole hyvä juttu, mutta sellainen hitaasti kirkastuva ja himmenevä, joita joillakin pyöräilijöille on käytössä etuvalona, ei haittaa ollenkaan ja on kyllä helpompi huomata kuin tasainen valo.
Jos tasainen valo ei erotu, niin ongelma on ympäröivässä valosaasteessa. Ei oo kovin kestävä ratkaisu, jos kaikki pyrkivät erottautumaan lisäämällä tehoa ja välkettä.
Kirjanmerkit