ElectrobikeEfatGarminGiant
Sivu 20 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1288

Aihe: Pole Evolink

  1. #571
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.617
    Ehdottomasti kannattaa kokeilla 29 plussilla jos vain on mahdollisuus. Menee kuin itsestään kivikossa.
    Itellä on 131 malli missä käytännön (paino päällä) maavara on isompi kuin pidempijoustoisissa enkä kokenut keskiötä kovin matalaksi edes tavallisilla 29 kumeilla. Lasten kammet (170mm) mitkä on vakiota varmaan vaikuttaa myös. Nyt kun plussakumit nostaa pyörää niin pudotin keulasta hitusen painetta mikä yhdessä isompien kumien kanssa paransi ajettavuuttaa ja mukavuutta.

  2. #572
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Onko Polen Evolinkeissä kaikissa noin reilut rengastilat että 29+ 2.8 tai jopa 3 tuumaisena sopii?

  3. #573
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    SIILINJÄRVI
    Viestit
    567
    Itsellä on wtb ranger 29x3.0 hyvin on pyörineet taakse jää noin 3mm rakoa,mut ei varmaan kaikki merkit mahdu pyörimään taakse eteen kyllä mahtuu.

    Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

  4. #574
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.090
    Muistakee mainita vanteen leveys, kun puhutaan plussakumeista, se on monasti "ratkaiseva tekijä"
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  5. #575
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Takalokarin kanssa ei varmaan enää ainakaan tuo kuvanmukainen setuppi mahtuisi pyörimään. Lokari vie äkkiä sen 3 milliä tilaa.

  6. #576
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Takalokarin kanssa ei varmaan enää ainakaan tuo kuvanmukainen setuppi mahtuisi pyörimään. Lokari vie äkkiä sen 3 milliä tilaa.
    Takalokari tsihihiji eijuukulauta
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  7. #577
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Takalokarin kanssa ei varmaan enää ainakaan tuo kuvanmukainen setuppi mahtuisi pyörimään. Lokari vie äkkiä sen 3 milliä tilaa.
    Ei mahdu. Itsellä on jotain 5-6mm tilaa 2,35" RaRan (65mm vanteelle laitettuna) kanssa lokariin.

  8. #578
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    Takalokari tsihihiji eijuukulauta
    En nyt puhu mistään täyspitkästä lokarista täpäriin asennettuna. :'D Marshguard/mucky nutz/yms valmistajan pieni etulokari on aika yleinen näky Evolinkeissä takana. Suojaa vähän takaiskaria.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ei mahdu. Itsellä on jotain 5-6mm tilaa 2,35" RaRan (65mm vanteelle laitettuna) kanssa lokariin.
    Okei, niin arvelinkin.

  9. #579
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    En nyt puhu mistään täyspitkästä lokarista täpäriin asennettuna. :'D Marshguard/mucky nutz/yms valmistajan pieni etulokari on aika yleinen näky Evolinkeissä takana. Suojaa vähän takaiskaria.
    .
    Kyllä tuo Polen takaiskarin sijoitusratkaisu tosiaan jotain lokaria tai jonkinlaista muuta mutasuojaa iskarille kaipaa.

  10. #580
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Kyllä tuo Polen takaiskarin sijoitusratkaisu tosiaan jotain lokaria tai jonkinlaista muuta mutasuojaa iskarille kaipaa.
    Näyttääpä nuo herrat itse ajavan ilman mitään loksua ja juttujen mukaan iskarit eivät ole millänsäkään. Kuviakin ollut FB:ssä.

  11. #581
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Sain nyt kasaan oman Evolink 158:n ja voi kyllä unohtaa puheet että "Pole ei käänny"

    Tuolla Paloheinän mäellä on muutama hyvä pätkä täynnä tiukkaa kurvia ja kyllä se Pole siitä selviytyi puhtain paperein, ihan yhtä vaikeeta oli kuin muillakin pyörillä.

    Mitä rengastilaan tulee niin vaikea uskoa että tuohon menisi 29X3.0 kun 2.4 Trailkingin kanssakaan tilaa tuskin jää puolta senttiä enempää.

    Jännä juttu muuten tuo takaiskari kun toisissa se on männänvarsi ylöspäin ja toisissa alaspäin, ei näemmä vaikuta toimintaan mutta juomapullon mahtumiseen kylläkin.

  12. #582
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    SIILINJÄRVI
    Viestit
    567
    Siinä

    Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

  13. #583
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Mikä runko?

  14. #584
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    SIILINJÄRVI
    Viestit
    567
    140 koko M

    Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

  15. #585
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    273
    Ajeleekos joku täällä Evolink 140:ä pitkällä eli 50mm stemmillä?
    Miltä loiva keula pitkällä stemmillä tuntuu?
    Itse Evo 110:ssä kokeilen 60mm stemmiä, mutta sentin lyhempi tuntuu ajolleen paremalta. Pidempi ajoasennolle parempi.
    Vaikkaki tuohon pidempään alkaa jo tottua.
    Harkinnassa on evo 140 mutta xl kokoiseen ei ehkä uskalla taipua.

    Nykysessä vaivaa keskiön seudun narina josta pitäisi hankkiutua eroon mutta syy ei ota löytyäkseen.
    Haljennut alalinkku vaihdettu, ei vaikutusta.
    Tiiä sitten onko sepällä(minä itse) menny käikki putkeen mutta
    Polen huolto on ollut avulias, ja ottautunut ongelmaan.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #586
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.090
    Mulla on 50mm kaikissa mun Poleissa, Evo150, Taival ja Taiga. Miehellä mittaa 181 ja kaikkien rungot M-kokoa, tangot 780-800 leveitä..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  17. #587
    F. Kotlerburg Guest
    Kuten edellä mainittiin niin stemmin pituuden lisäksi tangon leveys vaikuttaa. Itse olen ihan tyytyväinen 60mm ja 760mm yhdistelmään marahenkisessä traili-käytössä 110 mallissa.

  18. #588
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Sain nyt kasaan oman Evolink 158:n ja voi kyllä unohtaa puheet että "Pole ei käänny"

    Tuolla Paloheinän mäellä on muutama hyvä pätkä täynnä tiukkaa kurvia ja kyllä se Pole siitä selviytyi puhtain paperein, ihan yhtä vaikeeta oli kuin muillakin pyörillä.

    Mitä rengastilaan tulee niin vaikea uskoa että tuohon menisi 29X3.0 kun 2.4 Trailkingin kanssakaan tilaa tuskin jää puolta senttiä enempää.

    Jännä juttu muuten tuo takaiskari kun toisissa se on männänvarsi ylöspäin ja toisissa alaspäin, ei näemmä vaikuta toimintaan mutta juomapullon mahtumiseen kylläkin.
    Minkälaisella vanteella 2.4 Trailking on? Paljonko on ajopaineilla leveys?

  19. #589
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Minkälaisella vanteella 2.4 Trailking on? Paljonko on ajopaineilla leveys?
    Ja toinen kiinnostava asia on että onko Trailking 2018 vai vanhempaa vuosimallia? Nimittäin 2018 mallissa runko pieneni jonkun verran. 2017 ja vanhemmat ovat bead to bead mitaltaan n. 10 mm isompia ja vastaavat useimpia 2,8" kumeja. Tosin se näkyy korkeudessa, ei leveydessä.

  20. #590
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    TrailKing on 2017 tai vanhempi, en muista milloin hommasin ja se on 30mm sisäleveellä vanteella.

    Onhan se kyllä muhkea kumi, tarkkaa leveyttä en nyt muista mutta taitaa olla joka suuntaan hiukan isompi kuin edessä oleva Butcher 2.6

  21. #591
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    TrailKing on 2017 tai vanhempi, en muista milloin hommasin ja se on 30mm sisäleveellä vanteella.

    Onhan se kyllä muhkea kumi, tarkkaa leveyttä en nyt muista mutta taitaa olla joka suuntaan hiukan isompi kuin edessä oleva Butcher 2.6
    Tää wanhan trailking taitaa olla samalla rungolla kun vielä wanhempi rubberqueen, joka oli 2,4" koossa suorastaan valtava..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  22. #592
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kun on Evolink-tuntijoita paikalla niin kiinnostaa sellainen asia että onko tämä puheena ollut isompi rengastila ominainen vain uudemmille, siis nykyisille, malleille? Eli että vanhemmissa malleissa tilaa oli vähemmän eikä esimerkiksi 29x2.8" renkaat sopineet?

  23. #593
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Kun on Evolink-tuntijoita paikalla niin kiinnostaa sellainen asia että onko tämä puheena ollut isompi rengastila ominainen vain uudemmille, siis nykyisille, malleille? Eli että vanhemmissa malleissa tilaa oli vähemmän eikä esimerkiksi 29x2.8" renkaat sopineet?
    Mä en noista wagonwheeleistä mitää tiedä, mutta 27,5x 3.0" meni ekoihin malleihin ainaki heittämällä..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  24. #594
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    TrailKing on 2017 tai vanhempi, en muista milloin hommasin ja se on 30mm sisäleveellä vanteella.

    Onhan se kyllä muhkea kumi, tarkkaa leveyttä en nyt muista mutta taitaa olla joka suuntaan hiukan isompi kuin edessä oleva Butcher 2.6
    Mittasin tuon TraiKingin ja leveys 63mm, korkeus 60mm

  25. #595
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Mä en noista wagonwheeleistä mitää tiedä, mutta 27,5x 3.0" meni ekoihin malleihin ainaki heittämällä..
    Kehtaako täällä kuulostella jotta mitä mahtuu tuohon taivaleeseen taakse ?
    Tarjolla olisi siis 29 koossa i 19,22,27 ja 45mm
    Ja renkaina 2.35-3.0 (Maxxis ,wtb ,Vittoria ,surly ja panaracer)
    Taival voisi olla vaihtoehto jos siihen oikeesti mahtuu 29+ kokoista taakse .

  26. #596
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.845
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Make79 Katso viesti
    Kehtaako täällä kuulostella jotta mitä mahtuu tuohon taivaleeseen taakse ?
    Tarjolla olisi siis 29 koossa i 19,22,27 ja 45mm
    Ja renkaina 2.35-3.0 (Maxxis ,wtb ,Vittoria ,surly ja panaracer)
    Taival voisi olla vaihtoehto jos siihen oikeesti mahtuu 29+ kokoista taakse .
    Polen aspa sanoi että 2.6 29er on max takana.

  27. #597
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Polen aspa sanoi että 2.6 29er on max takana.
    Vielä ku tietäisi millä kehällä ja mikä rengas..
    Mutta siis lähtökohtaisesti ei ole 29+ sopiva?
    Nyt tallista löytyy jo terästä 27.5+ speksillä johon tommonen 29 2.6 i45 kehällä mahtuu.. ja vanha muovinen ”pelkkä” 29 johon siihenkin mahtuu ”helposti” tuommoinen.
    Teräs pehmee/ veltto ja sen takia todellisuudessa ahtaampi kuin muovi 29..
    Mitenhän nuo polet? Kuinka pienellä välyksellä oikeesti pystyy ajamaan?

  28. #598
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.617
    Minulla on uudessa 131:ssä takana Mavic XA (30mm sisämitta) vanteilla 29x2.8 Terrene ja lisäksi pumppua suojaamassa sellainen muovinen hucknorris etulokari mikä vie 2-puoleisten teippien kanssa jonkin verran korkeustilaa. Silti väliä on 5-6mm joten kyllä 2.8" mahtuu ainakin uusiin malleihin ihan hyvin.

    Tuo McFlyterrene muuten on yllättävän pitävä renkas märällä kivellä ja juurakolla. Napppulat toki on aika matalia. Ehkä sen vuoksi rullaakin hyvin. 29x3 ranger ei varmaan mahtuisi tuon läpyskä suojan kanssa. Ranger kyllä onkin aika korkea profiililtaan mutta on se vaan pitävä rengas kaltoilla pinnoilla ja rullaa kuin kapeampi rengas.

  29. #599
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Polen aspa sanoi että 2.6 29er on max takana.
    Uuden Pole Taivaleen chainstayn mitta vaihtelee runkokoon mukaan, joten isompaan mahtuu isompi kumi. Joten sikälikin vastaus jää vajaavaiseksi.

  30. #600
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Sain nyt kasaan oman Evolink 158:n ja voi kyllä unohtaa puheet että "Pole ei käänny"

    Tuolla Paloheinän mäellä on muutama hyvä pätkä täynnä tiukkaa kurvia ja kyllä se Pole siitä selviytyi puhtain paperein, ihan yhtä vaikeeta oli kuin muillakin pyörillä.
    .
    Toi Polen kääntyminen, tai paremminkin kääntymättömyys, on mielenkiintoinen juttu. Pitkä pyörähän on aina vakaampi ja Polen kaltaisella geolla varmasti ero OTB-herkkyyteenkin on iso verrattuna lyhyeen jyrkkäkulmaiseen. Ja kun se vielä kääntyy hyvin niin on varmaan mainio laite.
    Kun tuo 158 on kai jo lähinnä, tai lähellä DH-luokitusta, niin minkälainen sen polkemistehokkus mielestäsi on? Ainakin aiemmin sellaisia pyöriä jotka oli hyviä tulla alaspäin, ei välttämättä ollut kiva viedä ylöspäin, ainakaan polkemalla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •