ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 53 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 10539

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #1561
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Takapakka
    Voiko freewheel 7s takaratasnipun kiinnitykseen navassa kiinnittää vapaarattaan johon sitten kävisi monivaihteinen rataspakka?
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  2. #1562
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    ^Kyllä juu, eli linkkaamasi työkalu on oikea. Kampi ei sitten välttämättä irtoa noin kuin videossa, vaan tarvitset kammen irrottamiseen ulosvetäjän. Löytyykö pakista?
    Tämmöinen löytyy ja ilmeisesti sillä aukeaa? https://www.motonet.fi/fi/tuote/3838...c-Kampityokalu

  3. #1563
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Cinch kammissa "irrotustyökalu" on aina kammessa valmiina, kuten videossakin näkyy...

  4. #1564
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Cinch kammissa "irrotustyökalu" on aina kammessa valmiina, kuten videossakin näkyy...
    Itse asiassa ei ole. Aeffect cincheissä ei ole ulosvetävää pulttia vai mikä se self extracting bolt suomeksi lieneekään.

  5. #1565
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    No niinpäs onkin. Alunperin Cinch piti olla standardisoitu modulaarinen kammen järjestelmä: https://www.raceface.com/products/microsite/cinch# mutta kutsuvat Aefect kammetkin Cinchiksi, vaikka niissä Cinchiä on vain ratas...

  6. #1566
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Itse asiassa ei ole. Aeffect cincheissä ei ole ulosvetävää pulttia vai mikä se self extracting bolt suomeksi lieneekään.
    Jossain erässä Aeffecteja ilmeisesti ollutkin ko pultti mukana. Joka tapauksessa F30018 on sen tuotekoodi.

  7. #1567
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Varmistetaas vielä ennen uuden osan tilaamista. Maantiepyörässä kun laitan takakiekon paikalleen ja kiristän pikalinkun, takavaihtaja liikkuu kiristettäessä sisään päin. Ei mitenkään paljoa mutta kuitenkin silmin huomattavissa oleva liike. Vaihteet toimii hyvin ja on toiminut kokoajan. Onko siis korvake hiukan vääntynyt ulospäin ja kun kiristän linkun niin se oikaisee sen suunnilleen oikeaan asentoon. Eikai linkun kiristäminen pitäisi millään tavalla liikuttaa korvaketta normaalitilanteessa. Olisiko arvaukseni oikea eli korvake on vääntynyt hiukan rungon kiinnityspisten läheltä ja linkku oikaisee sen hyvinkin lähelle oikeaa asentoa, koska en ole huomannut tätä vaihteiden toimivuudessa mitenkään.

  8. #1568
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Vai kiristyisikö runko eli takahaarukan päät vain juuri oikealle etäisyydelle toisistaan pikalinkun kiristäessä haarukan kiinni juuri oikean mittaisen kiekon takanavan ympärille. Vaihtajasta näkee liikkumisen helpommin kuin pelkkää runkoa katsomalla.
    Näin vasta vain puoliksi heränneen heittona.

  9. #1569
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    32
    Mahtaako sramin XG-1275 pakka käydä XG-1295 tilalle? Netistä 1275 kohdalta löyty tietoa: "suitable for XD freewheel body ja Compatible with all Eagle drive systems", mutta sramin sivuilta ei sen tarkemmin mainintaa.

  10. #1570
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Käy. ja puuttuvat merkit.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  11. #1571
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    52
    Tarkotuis olisi hommata Sramin HRD kahvat+vaihtaja 1x11 systeemiin. Kysymys kuuluu, että Apex1 vai Rival1 ? Hintaeroa kahvoilla n. 100€ ja vaihtajalla n. 30€

  12. #1572
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Nykyiseen 2x10 järjestelmään haluaisin uusia kampisarjan. Käyköhän tuohon 11sp kampisarjat, kun jostain näin muistelin jonkun joskus sanoneen. Aika kitsaasti löytyy enää kampisarjoja 2x10sp (36-52) ja kun sen pitää olla ultegra niin vielä huonommin.

  13. #1573
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Kyllä käy.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  14. #1574
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    https://bikerumor.com/2017/11/17/aas...ed-drivetrain/

    Luultavasti mutta jollei välttämättä pidä Ultegraa kampien olla niin https://www.bike24.com/1.php?content...mid%5B879%5D=1

    Toimii hyvin Shimano 10spdsysteemissä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #1575
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zorbuli Katso viesti
    Nykyiseen 2x10 järjestelmään haluaisin uusia kampisarjan. Käyköhän tuohon 11sp kampisarjat, kun jostain näin muistelin jonkun joskus sanoneen. Aika kitsaasti löytyy enää kampisarjoja 2x10sp (36-52) ja kun sen pitää olla ultegra niin vielä huonommin.
    Vuoden olen nyt ajanut ultegra 6800 kammilla ja 2*10 vaihteilla. Hyvin pelaa ja pyörän paino putosi kivasti.

  16. #1576
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Vuoden olen nyt ajanut ultegra 6800 kammilla ja 2*10 vaihteilla. Hyvin pelaa ja pyörän paino putosi kivasti.
    Jep eli samanlainen setti olisi tarkoitus päivittää itsekin talven aikana. Hyvä että toimii. Oliko sulla mikä välitys tai muuttuiko se tuon vaihdon yhteydessä. Minulla on nyt 36/50 ja tarkoitus laittaa 36/52 tilalle. Ei varmaan aiheuta ongelmia?

  17. #1577
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zorbuli Katso viesti
    Jep eli samanlainen setti olisi tarkoitus päivittää itsekin talven aikana. Hyvä että toimii. Oliko sulla mikä välitys tai muuttuiko se tuon vaihdon yhteydessä. Minulla on nyt 36/50 ja tarkoitus laittaa 36/52 tilalle. Ei varmaan aiheuta ongelmia?
    36/50 oli ja tuli. 52 oli kanssa vaihtoehtona, mutta nuo tuli "sopivasti"
    Ei aiheuta ongelmia.

  18. #1578
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    34
    Vanhan fillarin vaijerit näyttävät olevan enemmän tai vähemmän sellaisen "nukan" peitossa. Vaijerit eivät kuitenkaan ole rikki, eli varsinaisia säikeitä ei näy katkenneena. Onko tämä suora turvallisuusriski vai kestääkö ajaa marraskuulle ja sitten vasta huoltoon?

  19. #1579
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.435
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lebako Katso viesti
    Vanhan fillarin vaijerit näyttävät olevan enemmän tai vähemmän sellaisen "nukan" peitossa. Vaijerit eivät kuitenkaan ole rikki, eli varsinaisia säikeitä ei näy katkenneena. Onko tämä suora turvallisuusriski vai kestääkö ajaa marraskuulle ja sitten vasta huoltoon?
    Jos ei säikeiden kulumista tai muodonmuutosta näy, niin riski on pieni.
    Jos tuo "nukka" on ulkoista likaa ja kuitua, joka on tarttunut vaijeriin, niin puhdistus ja voitelu parantaa toimintaa.
    Jotkin vaijerit ovat pinnoitettuja, esim SRAM musta vaijeri, joissa tuo lisäliukkauutta tuova muovipinnoite ajan myötä kuluu repaleiseksi. Ei muuta kuin kosmeettista haittaa.

  20. #1580
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    449
    Vanha m775 xt-jarru alkoi vuotamaan satulasta ja varaosien saatavuus tuntuu olevan aika heikkoa. En mielellään alkaisi uusimaan molempia jarruja ja eripari kahvat ei ole vaihtoehto, niin mietin mahtaisiko jokin toinen shimanon jarrusatula toimia vanhan kahvan kanssa. Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia satuloiden ja kahvojen sekoittamisesta?

  21. #1581
    Hankin Roubaixin ja siinä on Axis Sport Disc -vanteet niin onko järkeä päivittää parempiin? 400e/ pari olisin valmis investoimaan. Jotain merkkejä ja malleja kaipailisin niin voisi talven seurailla tarjouksia.

    Edit: bonuskysymys.

    Onko mitään estettä päivittää claricksen takapakka tiagraan tai 105:en?

  22. #1582
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    260
    ^^ Minulla toiminut ainakin shimpan jarrujen sekoitukset, m775 kahvoissa, edessä saint, takana xtr, hyvin toiminut muutaman vuoden ja on niitä muutenkin tullut sekoiteltua, vähimmällä vaivalla pääsee, kun letkun kiinnitys satulassa on sama. Muistaakseni m775 on perus helmiliitos joka on monessa vanhemmassa satulassa. Banjo on ainakin useammassa nelimäntäisessä.

  23. #1583
    Nishiki Cross Road 2013 pyörästä alkaa ilmeisesti ohjainlaakeri vedellä viimeisiä. Etupää lenkkasee jarruttaessa paitsi jos kiristää headsetin yläruuvin niin tiukalle että kääntäminen on jo tahmeaa. En kuitenkaan löytänyt tälläisiä laakereita mistään. Headtuben sisämittä sekä ylä- että alapäässä on 40mm

    http://tinypic.com/r/inebzk/9
    http://tinypic.com/r/2lmq8v5/9

  24. #1584
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raik Katso viesti
    Nishiki Cross Road 2013 pyörästä alkaa ilmeisesti ohjainlaakeri vedellä viimeisiä. Etupää lenkkasee jarruttaessa paitsi jos kiristää headsetin yläruuvin niin tiukalle että kääntäminen on jo tahmeaa. En kuitenkaan löytänyt tälläisiä laakereita mistään. Headtuben sisämittä sekä ylä- että alapäässä on 40mm

    http://tinypic.com/r/inebzk/9
    http://tinypic.com/r/2lmq8v5/9
    Tuin paikallista pyöräliikettä josta löyty apu. Nyt on uudet ohjainlaakerit pyörässä ja kääntäminen tuntuu taas taiselta ei nytkähtele.

  25. #1585
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Onko yleistä, että Ultegra 6800 takavaihdevaijeri rispaantuu vaihdekahvan sisällä niin, että vaihteet ei enää toimi kunnolla. Minulla nyt viidettä vuotta 3-4 tkm/v käytössä olevaan cykloon jouduin vahtamaan vaijerin toistamiseen ja oli rispaantunut pahasti kuten edelliselläkin kerralla. Kannatisiko tuota rasvata jollain? Tietysti vaijerin voi vaihtaakin muutaman vuoden välein ennenkuin toimintahäiriötä ilmenee.

  26. #1586
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Johonkin metalliseen vaijeri hankaa kun noin nopeasti vioittuu. Onko kuoren pää avattu katkaisun jälkeen? Omissani ei ole ihan tuo sama kahva, mutta vuosia ja paljon ajoa kestävät vaijerit.

  27. #1587
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Pitääpä tarkistaa tuo kuoren pää, vika ehkä tosiaan voisi olla siinä. Onko noita vaijereita tapana voidella jollain?

  28. #1588
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Shimanon vaijerit jos on, niin niissä sisällä jotain liukastekalvoa, ei kait noita tarvi voidella. Tuskin voitelu yleisöljyllä mitään haittaa.

  29. #1589
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Vaijeri oli rispaantunut samalla tavalla kuin tässä videossa: https://www.youtube.com/watch?v=tnXNc4dhWck . En ole ehtinyt vielä asiaa tutkia, mutta olisikohan rispaantuminen edennyt noin pitkälle vaihtajan sisään jos johtuisi kuoren päästä?
    hsr muokkasi tätä : 01.10.2018 at 21.34

  30. #1590
    Shimanon hydraulinen jarru ulvoo. Puhdistelin ja pahaa ääntä pitää edelleenkin. Vaihdoin jarrupalat ja -levyn ja meteli on edelleenkin kova. Laitoin puhdistusainetta paloihin ja levyyn, ei apua. Mitä tässä oikein voi tehdä. Vaihto- operaation jälkeen pyörällä ei ajettu moneen viikkoon. Tuoreeltaan operaation jälkeen ulvahtelua ei kuulunut. Voiko sinne paloihin mennä niin paljon likaa vaikka sitä ei ole edes käytetty?

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7215
    Viimeinen viesti: 18.10.2025, 06.21

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •