ElectrobikeGarminGiant
Sivu 121 / 177 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 71 111 119 120 121 122 123 131 171 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.601 - 3.630 / 5287

Aihe: Espoon kuvarastit

Tsekkasin rastintarkistuslenkillä Soukanväylän kolme muutakin ihmisviemäriä (etelään), kun olivat ns. usual suspects. Ei ainakaan mikään niistä

Saatte vihjeen, sama tuubi pyöräilijälle vieraasta suunnasta.

Pyörä on huomattavasti hienompi - ja pinkki/roosa/gironvärinen tankonauha erinomainen valinta - mutta ainakaan tällainen Espoota lähinnä satunnaisena kuvarastiseikkailupyöräilijänä tuntevalle uusi kuva ei tuo lainkaan lisäinformaatiota. Tai en ainakaan edes keksi mikä voisi olla se mikä minun pitäisi voida kuvasta nähdä kunhan vain hiffaisin - nopeusrajoituksenkin saattoi arvata jo rastikuvasta

Tässä kuvassa putkitunneli tosin näyttää juuri sen verran korkeammalta että voi kuvitella että se on tarkoitettu muidenkin kuin lasten, taruolentojen tai pieneläinten käytettäväksi. En kyllä tahtoisi olla 190-senttinen jos minun pitäisi esimerkiksi päivittäin siirtyä bussipysäkille sen kautta...

Mutta helkutin hyvä ja hauska tämä rasti on joka tapauksessa! Kerrankin Espoon superhakijat ovat kollektiivisestikin täysin ymmällään

No ei, kyl mä käyn kauppamatkalla

Kiihdytysramppi Soukanväylältä Länsiväylälle ja alikulku bussipysäkille. Ei tuo kyllä minkään kovin yleisen reitin varrella
    ole vaikka itse olenkin siitä usein ohi ajanut. Mietin joskus että pitäisi kurkistaa tunnelin toiselle puolelle mutta täytyy
    sanoa etten edes muistanut tuota, löytyi google-pohdinnalla.

Uusi.

Jaa-a, piti vain osata edetä Alatietä

Espoon kuvarastit

Oli melkein ”kaikki rastit ruutuun” laittava rasti. Yksi ominaisuus puuttui, että en olisi ollenkaan kehdannut laittaa.

[x] Tuosta paikasta ei ajeta varmaan ikinä pyörällä (koska se johtaa bussipysäkille)
    [x] Rastin näkee vain jos pyöräreittiä (Alatie) ohi ajaessaan kääntää muutaman oikein osuvan sekunnin aikana päätään
    [ ] Pitää kiertää eri puolelle kuin pyörällä normaalisti ajaessa nähdäkseen rastin

Silti Länsiväylän meluaita on aika tunnistettava, eikä sen varrella kovin montaa mahdollista paikkaa ollut. Skithund saa ”lähellä, mutta niin kaukana”-erikoispalkinnon

Uudesta rastista tulee ekaksi mieleen Hannusjärvi, mutta jotenkin epäilen, että tällä kertaa se ajatus johtaa harhaan. Sen verran on Hannusjärveä rasteilla jo miinoitettu ja olisi liian selvä vaihtoehto.

Mulle avaimen rastiin tarjosi Pylöris ja hänen kommenttinsa;

"Muuria en muista nähneeni, oisko rakennettu vasta Trumpin kaudella?"

ja sitten sopivilla hakusanoilla heti ensimmäisten joukosta löytynyt ja selvästi erottunut Länsiväylä-lehden artikkeli:

"Länsiväylää parannettiin, mutta nopeusrajoitusta laskettiin – "Tuntuu kiusaamiselta"
    Länsiväylälle rakennettiin meluaidat Suomenojalta Kivenlahteen ja väylää levennettiin. Sen jälkeen nopeusrajoitus vuodenvaihteessa alentui 80 kilometriin tunnissa"

ja oma pikkuoivallus siitä ettei tuommoinen matala hyväksyttyjä standardeja vastaamaton tunneli voi mitenkään olla minkään kevyen liikenteen tai edes ulkoilualueen reittiverkoston osa. Mahdollisuuksiksi jäivät siis vanhalta ajalta peräisin oleva "hiihtoputki" (jollainen kulkee esimerkiksi Keinukalliossa Keravantien alitse) ja vastaava "puolivirallinen" paikallisten asukkaiden käyttöön jätetty läheiselle bussipysäkille vievä alikulku (jollaisen muistan jonkun ympäristökunnan jonkun väylän varrella nähneeni).

Kun vielä ymmärsi tai arvasi että nopeusrajoitus vaihtui liittymän kohdalla, karttaa ei sitten tarvinnut silmäillä kahta minuuttia pitempään...

...mutta kun sopivaa aikarakoa sinne täältä katsoen miltei Espoon väärälle laidalle (ja takaisin) ajamiselle ei pahus vieköön löytynyt ennen kuin Smo ehti kauppamatkalleen

PS Ylläolevalla kertomuksella haluan toki röyhistää rintaani mutta myös tuoda esiin ettei tässä tarvinnut tunnistaa Länsiväylän meluaitaa eikä noin yleisesti tarvitse olla mikään Espoota ristiin rastiin ja ympäri pyöräillyt ja kaikki nurkat kolunnut ekspertti, jotta voi olla mukana ja olla joskus jopa mahiksia pärjätä kuvarasteilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Uudesta rastista tulee ekaksi mieleen Hannusjärvi... Sen verran on Hannusjärveä rasteilla jo miinoitettu ja olisi liian selvä vaihtoehto.
    Mahtuuhan sinne rannoille vielä kymmeniä rasteja ja sieltähän toikin on. Mut jos kellekään ei kelpaa niin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mahtuuhan sinne rannoille vielä kymmeniä rasteja ja sieltähän toikin on. Mut jos kellekään ei kelpaa niin...
    Mä ajan Hannusjärven ohi melkein päivittäin, joten ehkä vain hämään kommentillani Työt vei toiselle paikkakunnalle tänään, olkaatten hyvät

JackOjalle tosiaan taitaa tulla tarpeeseen mun tuleva kirjani "Kehity kuvarastiharrastajana". Sen yksi luku nimittäin käsittelee juuri tätä aihetta eli miten kuvarastiketjuun kirjoitettuja kommentteja tulee lukea. Tärkeintähän on olla unohtamatta että kyseessä on kilpailija joka kirjoittaa vain hämätäkseen, narratakseen, johtaaksen harhaan, voittaakseen aikaa tai huijatakseen muita olemaan yrittämättäkään jotta itse ehtii ensimmäisenä.

Vanha rasti oli muuten jo Espoon kuvarastikartan 1218. rasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    ...miten kuvarastiketjuun kirjoitettuja kommentteja tulee lukea.
    Tiedän. Mä vaan hoputan hphuhtista tai skithundia vaihtamaan rastin. Tai jotakuta muuta, minähän jopa kerroin ihan suoraan missä tuo on.
    Voihan minunkin kommenttini tarkoittaa ihan mitä vain

Lisäksi kuovipolun oppaaseen, luku ”kuinka lukea rastinasettajan tekstiä - kaikki voi olla vihje”. Jos rastinasettaja kirjoittaa vaikkapa ”rastia ei näe pyöräreitiltä kuin kääntämällä pään..” sehän sisälsi tiedon, että rastin kohdalta vain kävellään!

Täysin totta - mutta juuri tuon mainitsemasi seikan kohdalla rastikuva oli jo kertonut kaiken oleellisen alikulun soveltumisesta pyöräilyyn

PS En minäkään maininnut omassa aprikoinnissani sitä 190-senttisen bussinkäyttäjän ongelmaa siksi että jollekin sen avulla välähtäisi vaan siks iettä ne joille tulisi tai oli jo tullut mieleen oikeansuuntainen ajatus vain bussipysäkille vievästä alikulusta luopuisivat siitä saman tien!

PPS Kun saataisiin tämänhetkisen tapahtumattomuuden tilalle vähän säpinää ja säihkettä Vantaalle ja Helsinkiinkin, minun ei tarvitsisi notkua täällä tyhjänpäiväisiä kommentteja heittämässä.

Mä vaan hoputan hphuhtista tai skithundia vaihtamaan rastin.
    On niin väärällä suunnalla lenkkejä ajatellen. Kun nyt on viimeisetkin Espoon Veloviewer-ruudut tullut kerättyä muutama viikko sitten Suvisaaristosta. Täytynee siirtyä harrastamaan Hesojen tai Vantaan rasteja

Olis vaihtoehtonenkin rasti mutta ehkä se olis vähän hassua tässä vaiheessa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Olis vaihtoehtonenkin rasti mutta ehkä se olis vähän hassua tässä vaiheessa
    Ei nyt enää sellaisia. Tarviikin kattoo toi rastikartta nyt ajatuksella olisko siellä omia ehdokkaita vapaana.

EDIT: minkä takia mä en nää tuota karttaa puhelimella? Kun klikkaan linkkiä GoogleMaps aukee, mut that's it?

Mä käytän mobiilissa tuota mun omaa tekelettä, joka toimii hieman paremmin kuin Google Mapsi.
    https://url.fi/kuvarastit/

^mainiota! Olisko iso hommeli laittaa Helsingin ja Vantaan rastit tuohon samalle kartalle? Kun nyt itsekin alat siellä enempi ajella.

Ilmeisesti tuo lukee rastit sieltä alkuperäisestä suht on-line?

Edit: Just tajusin, että Marsu ja Pylöris ovat pelottavan hiljaa, tuleekohan sittenkään asiaa Hannusjärvelle.

Olisihan siellä hyvä keli ajella, töiden jälkeen 29km päähän toteamaan rastin jo siirtyneen. Taidan säästää jalkoja.

Google Mapsin näyttää omassa luurissa yhden MyMaps rastikartan kerrallaan.

Näköjään mut haistetaan jo kaupungin toiselle laidalle. Hannusjärvessä oli liian kylmää. Nyt saa kukkakylpy riittää.

Mä olen joskus klikannut Skiitin rastipulautinta ja mulla on siitä lähtien näkynyt puhelimen Google Mapsissa Espoon kuvarastit. Seurasivat myös uuteen puhelimeen. Vähän joskus hämännyt mutta mitä ei rastiharrastaja lajin eteen tekisi.

Mä olen vieraillut kuvarastikartoissa selaimella jossa olen kirjautuneena google tilille. Ja sitten Google Mapsissa puhelimessa kirjautuneena myös. Näkyvät sitten tuolla omat paikat kohdassa appissa.

^mainiota! Olisko iso hommeli laittaa Helsingin ja Vantaan rastit tuohon samalle kartalle? Kun nyt itsekin alat siellä enempi ajella.
    Melko kivuttomasti meni. Pikku säädön lisäksi kävin nimeämässä rastikarttojen layerit samalla tavalla kuin Espoon rasteilla ("Rastit" ja "Kuntarajat"). Nyt löytyy E, H ja V napit kartalta zoomi- ja paikannuskontrollien alapuolelta.

Ilmeisesti tuo lukee rastit sieltä alkuperäisestä suht on-line?
    Max 15 minuutin viive välimuisteista johtuen.

Vaikka nää myöhästymiskuvat onkin ei-toivottuja niin panen silti.

Missäs noi kukat olis, jaa-a.

Espoon kuvarastit

Olisikos kukat Nöykkiönkadun varrella? Tällä pyörällä 230kg kokonaismassalla ei tuonne niitylle suoriuduta, mutta samannäköistä kasvustoa ja taustalle jotain tolppaa olisi tarjolla. Koitan tästä keksiä jostain valmiin uuden rastin jos tämä osui kohdalleen..

Vähän luulen että kuvasta puuttuu eräs Espoon maamerkki

Sama paikka. Mun kuva oli tarkalleen tästä:

Joskus vaikuttaa silti että Pylörisin/Pylöriksen kunnia-asia on ottaa vanhasta rastista sellainen kuva jota ainakaan oudompi ei mitenkään pysty tunnistamaan samaksi paikaksi vaikka yrittäisi kuinka tiirata jotain yksityiskohtia tai kiinnekohtia. Aika metka ja hauska juttu kyllä, mutta toisaalta meidän tiukkapipojen mielestä jo hieman harmaan aluueen rajoilla liikkuva

PS Nuo kuvarastikartan käytön ongelmat niillä jotka tulevat foorumille puhelimensa välityksellä sitten selittääkin osaltaan ja melko pitkälle sen miksi linkit kuvarastit niin usein puuttuvat ja jäävät tulematta. Eihän se mitään haittaa, kunhan jollain pienellä viipellä rastit kartalle ilmestyvät.

PPS JackOjalle voin vakuuttaa että täällä on ainakin yksi jonka mielestä myöhästymiskuvat eivät ole millään lailla epätoivottuja. Kertovathan ne senkin että en ole ainoa jolle niitä kertyy!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •