GarminElectrobikeGiant
Sivu 120 / 177 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 70 110 118 119 120 121 122 130 170 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.571 - 3.600 / 5287

Aihe: Espoon kuvarastit

Niin, JackOja ehti jo käydä kertomassa että hänelle olisi ollut varma ja helppo (tai helppo ja varma) tupla tiedossa, jos hän vain ehtisi käydä ajamassa En tosin tiedä oliko hänellä mielessä Helsinki + Vantaa, joten saattaahan olla että hän oli tämänkertaisen Espoon rastin edessä yhtä suurena kysymysmerkkinä kuin me muutkin Paitsi tietenkin Espoon rastisemiprot, jotka jokin merkillinen sattuma on kuitenkin pitänyt kiinni muissa ympyröissä.

Mä olen aina ollut äärimmäisen huono kaikenlaisissa kuva-arvoituksissa. Vaemmalla istuu ilmeisestikin ukkotonttu myllynkivellä sylissään jotain arkisia esineitä jotka ilmeisesti eivät kuitenkaan ole säilykepurkkeja eivätkä oluttölkkejä ja oikealla on naispuolinen lastenkulttuurihahmo joka minun pitäisi luullakseni tuntea mutta jota en vaan sää päähäni

Voi muuten olla että läheskään kaikki rastiharrastajat eivät edes tiedä että lisävihjeitä on tippunut, sillä foorumisofta ei taida kertoa kenellekään että jotain viestiä on muokattu jälkeenpäin ja että siihen on lisätty oleellista ja tärkeää tietoa. Itsekin huomasin vasta tietyllä viipeellä kun vahingossa luin jo luetun ja luetuksi merkityn viestin.

PS Lontoon ja Pariisin kuvarasteissa lienee voimassa sama kymmenen kilometrin sääntö kuin meilläkin - ja varmaan aivan samalla lailla useampia rinnakkaisia ketjuja kaupunginosien tai kuntien rajojen tai muun hallinnollisen jaotuksen mukaan. Tosin en voi kuvitella että kummastakaan löytyisi sellaisia oikeita hakoja kuin meillä on ainakin muutama eli sellaisia jotka tuntevat ne kaikki niin hyvin että kykenevät täysin suvereenisti löytämään vaikeimmatkin rastit mistä tahansa

Espoon kuvarastit

No, lisävihjeitä tosiaan on muokattu alkuperäiseen kuvaan. Tänään on näköjään sen verran kuivaa, että laitan kuvallista lisävihjettä vasta illalla, jos vaikka jollekin tuo kuva aukeaisi ja pyörä liikkuisi. Tässä vaiheessa voin sanoa, että luulin tekeväni liian helpon vihjeen, koska kuvasta selviää sijainti tarkasti eikä suuntaa-antavasti. Kannattaa lukea karttaa.

Onhan tuo jo aika rautalangasta väännetty vihje o<
    Ehkä muillakin on aikarajoitteita ja vähän aikaa kun maltetaan odottaa, niin rasti liikkuu. Voin illalla vaikka koittaa varmistaa.

En yhtään epäillyt etteikö rasti liikkuisi enkä millään muotoa vaatinut tai toivonut lisävihjeitä! Halusin vain kiinnittää tässä yhteydessä huomiota viestien editoimiseen liittyvään seikkaan, jolla *saattoi* olla osuutta siihen ettei rastia haettu *näinkin selvistä* lisävihjeistä huolimatta ja joka on itse kunkin ehkä hyvä muistaa vastaisuudessa.

PS Mä en väitä *tietäväni* missä rasti sijaitsee, mutta (a) siellä lännessä on näyttänyt satavan aina kun olisin kenties ollut tilaisuudessa ajaa sielläpäin ja (b) veikkauksissani vahvoimmilla olevat tienoot ovat sellaista Espoota josta en niin hirveästi välitä ja sitä seutua jonne en päädy fillarilla kuin reitiltäni eksyneenä

Kun nyt löytyi jo vahvistusta omalle käsitykselleni, että vihjettä on tarpeeksi, jään odottelemaan ja etsin alikulkuja Helsingistä sillä välin

Tontunmäki ihan tuurilla löytyi kun polkaisin kaverin luota pois sateen tauotessa Tonttuvihjeen perusteella hieman koukaten ja yhtäkkiä tajusin että tossahan se

Uusi, luulin että tämä oli ollut muttei näkynyt rastikartalla

Espoon kuvarastit

Vanha rasti oli rakennelma, jonka käyttötarkoituksesta en ottanut täysin selvää - lähes varmasti Länsimetroon liittyy koska reitti kulkee tuosta alta. Liekö ilmanvaihto/huoltotunneli.

Myllytontuntie ja Tonttutytönpolku yhdistyvät sen luona Kulkuspolkua pitkin.

Jätän uuden hakemisen maanantaille, jos joku haluaa hakea ensin

Eipä tuo tonttukopperon nouto sittenkään tarvinnut varmistusta.

Käyttötarkoitus ei selvinnyt seinien teksteistä, tuo metrokytkös on todennäköinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Niin, JackOja ehti jo käydä kertomassa että hänelle olisi ollut varma ja helppo (tai helppo ja varma) tupla tiedossa, jos hän vain ehtisi käydä ajamassa
    Näin se on. Olen viikon Lapissa ja torstaina piti pakata. Tupla olis tehty muuten.

Espoon kuvarastit

No kun nuoriso halusi rastille..

https://goo.gl/maps/qjv3ErySARk

Ollaanko uudessa syvällä metsän siimeksessä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Käyttötarkoitus ei selvinnyt seinien teksteistä, tuo metrokytkös on todennäköinen.
    https://www.lansimetro.fi/asemat/kuilurakennukset/

Siinähän se komeilee. Hieman hätkähdin, kun tuli uusi postaus lankaan, että joko rasti löytyi. Ihan mahdollista sinänsä

Kävin ihailemassa rastia yöajelulla. Oli tallella

Jouduin valitettavien työvelvoitteiden takia katselemaan kateellisena auton ratin takaa onnellisia auringossa työmatkapyöräileviä.

Selvästi hyvä päivä pyöräillä, joten kannustetaanpa rastille sen verran, että rasti ei ole lainkaan piilossa, näkyy pyöräillessä muutenkin kuin oikeaan suuntaan pää kääntämällä ja on jopa varsin vilkkaalla paikalla

Naapuritalo

Tuore vihje

Vanha oli autiotalo Matinkylän ja Olarin välimaastossa

Uusi

Kiitos jäsen Viitasalolle rastin hakemisesta, aloin jo miettiä onko rastit hyytymässä syksyn takia. Kummista paikoista vielä löytyy autiotönöjä, tuosta ei ole Iso Omenaan paria sataa metriä enempää. Naapurin betonikuutiossa vaikuttaa ihan asuvan joku.

Uudesta rastista erittäin vahva epäilys sijainnista, mutta on vähän kiireistä nyt viikonloppuna. Maanantaina viimeistään haettu

Tuurilla ne laivatkin seilaa. hph:n autiotalon kanssa ei niin ollut tuuria, vaistolla ajoin tuon metsän Länsiväylän puolta kun joku mielikuva oli jäänyt ..

Tämä rasti ei ollut siellä missä luulin "kotimatkan" varrella mutta sattui silti loppumatkalle. Tiistinmäki Friisilän vieressä toisella puolelle länäriä, kuu kuvaan

Img tägi smolla rikki, mutta joo, ajoin ton talon ohi matkalla töistä tänään, oli hyvin vahva ”epäilys”

Tuossa ilmeisesti on jotain maalia seinässä

Espoon kuvarastit

Vanha, muraali Matinkylässä. Sopivasti matkalla Iso omenaan Pien-olut myymälään ostoksille. Case MaClaim tuotantoa.
    https://goo.gl/maps/LZvu2qLwSYP2

Uusi. Jos edellinen iso omenasta näköyhteydellä ollut rasti ei meinannut löytyä, niin tämä ei löydy varmaan sitten kuukauteen

Meinasin ensin kirjoittaa että olisi kiva jos arvoisat rastinhakijat viitsisivät vaikka pienellä viipeelläkin käydä laittamassa merkin paikoilleen kuvarastikarttaan ja kirjoittaisivat jonkinlaisen lyhyen kuvauksen rastista - mutta joku olikin jo ehtinyt lisätä puuttuneet rastit (joten jäin tässäkin toiseksi enkä päässyt keräämään pisteitä ja kehumaan itseäni). Mutta onneksi hphuhtin kävi hakemassa uuden rastin

http://www.upeart.com/valtakunnallin...i-nayttavasti/
    http://www.upeart.com/upea/upea18casemaclaim/

PS Tai voisinhan minä yrittää kehua että *olisin* voinut hakea Piispansillan autiotalon sen jälkeen kun onnistuin päättelemään ja arvaamaan Citymarketin mammuttimarkkinamainoksesta että ollaan jollain isommalla kadulla tai tiellä lähellä Isoa Omenaa. Ja vaikka minulla ei ollut aavistustakaan missä päin Espoota Tiistilä sijaitsee, *olisin* toki löytänyt tieni Matinkylään elleivät mulla olisi jo olleet tältä viikolta tunnit täynnä päälle 8 m/s tuulessa ajamista.

PPS Jaa, miksen mä sitten käy hakemassa tätä uutta rastia?

PPS Jaa, miksen mä sitten käy hakemassa tätä uutta rastia?
    Siksi, että mä oon just vetämässä trikoita jalkaan

Meinasin ensin kirjoittaa että olisi kiva jos arvoisat rastinhakijat viitsisivät vaikka pienellä viipeelläkin käydä laittamassa merkin paikoilleen kuvarastikarttaan ja kirjoittaisivat jonkinlaisen lyhyen kuvauksen rastista - mutta joku olikin jo ehtinyt lisätä puuttuneet rastit
    Myönnän syyllistyneeni rastittamiseen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti skithund Katso viesti
    Siksi, että mä oon just vetämässä trikoita jalkaan
    Hyväää...

Ei voittoa. Onneksi on myötätuuli paluumatkalle.

Pointsit reippaasta kuvarastimeiningistä, jossa ajetaan eikä vain istuta ja katsella puhelimen tai läppärin näyttöä. Tai surkutella ettei millään ehdi vaikka haluaisi tai valitella muka huonoa ajokeliä.

PS Olisin tiennyt tai siis luullut tietäväni samanlaisen kaariaaltopeltialikulun, mutta meluaidan tolpat olivat StreetViewn mukaan sittenkin ihan erinäköiset.

Espoon kuvarastit

Edellinen mun rasti oli nähtävissä pyörätieltä helposti päätä kääntämättä. Tätä ei näe pyöräreitiltä kuin oikeaan aikaan pää kääntämällä. Kuva on silti liiankin helppo vihje. Lykkyä tykö
    hphuhtin muokkasi tätä : 23.09.2018 at 09.55

Tulee 15 tommosta putkea mieleen, mutta tuskin yksikään niistä. Muuria en muista nähneeni, oisko rakennettu vasta Trumpin kaudella?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •